FullGass
Supermedlem
No Gas? No Fun...
|
|
« på: januar 08, 2010, 21:27:56 pm » |
|
Noen som vet hvor man kjøper brotsj og hvilken str? Til brotsjing av nye foringer i link-pin forstilling. Har lest at det finnes hånd-brotsj å få tak i....? Takker på forhånd for eventuelle svar!
|
|
|
Loggført
|
- har ikke bil -
|
|
|
Tistlo
Supermedlem
Wer will, der kann
|
|
« Svar #1 på: januar 08, 2010, 21:31:43 pm » |
|
Luna har mykje brotsjer ivertfall! sjekk luna.no
|
|
|
Loggført
|
-tlf. 97419035 T-Mek AS
|
|
|
FullGass
Supermedlem
No Gas? No Fun...
|
|
« Svar #2 på: januar 08, 2010, 21:34:01 pm » |
|
Luna har mykje brotsjer ivertfall! sjekk luna.no
Ok, vet du hvilken størrelse? Skal vel være en viss pasning mellom delene etter man er ferdig... hvis man er heldig...
|
|
|
Loggført
|
- har ikke bil -
|
|
|
Tistlo
Supermedlem
Wer will, der kann
|
|
« Svar #3 på: januar 08, 2010, 21:35:26 pm » |
|
Ånei det kan eg ikkje svara på desverre, men er det ikkje sånn att ein må ha justerbar brotsj når ein skal brotsja desse linkpin foringane
|
|
|
Loggført
|
-tlf. 97419035 T-Mek AS
|
|
|
FullGass
Supermedlem
No Gas? No Fun...
|
|
« Svar #4 på: januar 08, 2010, 21:40:16 pm » |
|
Ånei det kan eg ikkje svara på desverre, men er det ikkje sånn att ein må ha justerbar brotsj når ein skal brotsja desse linkpin foringane
Ja, kanskje en justerbar en... Har du link i den Luna-katalogen? Finner jo ingentingen der.
|
|
|
Loggført
|
- har ikke bil -
|
|
|
øystein
Medlem
Hvor gammel kan ei folkevogn bli?
|
|
« Svar #5 på: januar 08, 2010, 22:13:59 pm » |
|
Den skal vell vera 18m/m bruk den gamle som styring
|
|
« Siste redigering: januar 08, 2010, 22:16:05 pm av øystein »
|
Loggført
|
|
|
|
Löf
Seniormedlem
55Panel, 62DC, 63SC, 70411
|
|
« Svar #6 på: januar 08, 2010, 23:13:39 pm » |
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Mr. Empiboy
Supermedlem
|
|
« Svar #7 på: januar 08, 2010, 23:36:43 pm » |
|
Tenker du brotsj til kingboltene eller til bakelittforingene inni forstillinga (lagerene til selve bærearmene)? Ø18mm til kingboltene og Ø37 (nesten sikkert, kan sjekke til mandag) til bakelittforingene. Jeg pleier å bruke fast Ø18H7 brotsj til kingbolter. Til bærearmsforingene inni rørene bruker jeg en stillbar brotsj. På den måten kan jeg gjøre foringene "trangere" for å kompansere for slitt lagerflate på bærearmene. Jeg kjøper slikt utstyr hos Øberg verktøy i skien. Ca 23 skritt fra der jeg jobber http://www.obergverktoy.no/ez/index.php
|
|
|
Loggført
|
Se nøye på det jeg skriver. Det jeg har skrevet, er det jeg mener. Hvis du finner ei linje med en annen betydning i melom det jeg har skrevet er det ikke min skyld.
|
|
|
FullGass
Supermedlem
No Gas? No Fun...
|
|
« Svar #8 på: januar 09, 2010, 09:40:43 am » |
|
Tenker du brotsj til kingboltene eller til bakelittforingene inni forstillinga (lagerene til selve bærearmene)? Ø18mm til kingboltene og Ø37 (nesten sikkert, kan sjekke til mandag) til bakelittforingene. Jeg pleier å bruke fast Ø18H7 brotsj til kingbolter. Til bærearmsforingene inni rørene bruker jeg en stillbar brotsj. På den måten kan jeg gjøre foringene "trangere" for å kompansere for slitt lagerflate på bærearmene. Jeg kjøper slikt utstyr hos Øberg verktøy i skien. Ca 23 skritt fra der jeg jobber http://www.obergverktoy.no/ez/index.phpTenkte på til kingboltene. Takker for svar alle sammen!
|
|
|
Loggført
|
- har ikke bil -
|
|
|
Gaute (alutig)
Supermedlem
|
|
« Svar #9 på: januar 09, 2010, 10:43:58 am » |
|
Her er den justerbare brotsjen som eg brukte til kingboltene mine 18-21mm. den går litt under 18 og så det går greit å få den i..
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
erikaa
|
|
« Svar #10 på: januar 09, 2010, 13:57:05 pm » |
|
Gaute, kan du forklare hvordan du "brotsjer"?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
svenole
VSN
Supermedlem
|
|
« Svar #11 på: januar 09, 2010, 15:35:33 pm » |
|
Den nederste brosjen er fin. Hylsen i enden er ei styringshylse som sørger for at den ikke går skjevt i arbeids stykket, den settes i ene enden på arbeids stykket. Når mutterne i hver ende av skjærene strammes presses skjærene ut og hullet utvides når den trekkes rundt. Hold skjærene og brosjen ren hele tiden, skjærene er til å ta ut. Når den brukes så skal det stilles svert lite ut i gangen. En brosj med sløve skjær er ubrukelig, ta vare på dem. Brosj kjøpes i maskinforetning.
Lykke til.
|
|
|
|
FullGass
Supermedlem
No Gas? No Fun...
|
|
« Svar #12 på: januar 09, 2010, 21:09:01 pm » |
|
Se der,ja. Bra bilde og BRA forklaring av SvenOle. Takk skal dere ha!
|
|
|
Loggført
|
- har ikke bil -
|
|
|
Gullik
Telehiv Jumpers
Supermedlem
59 T1,64 T1og 65mod 215
|
|
« Svar #13 på: januar 12, 2010, 16:32:14 pm » |
|
Husk at brotsjer kunskal rotere med klokka da,selv når den skal ut samme vei som den kom inn . Hvis du roterer mot klokka tar du eggen av den så fort som fy. Bare et tips
|
|
|
Loggført
|
Seaside VW Klubb
|
|
|
|
|