mars 29, 2024, 03:42:47 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Hvordan montere et Fram f3-p filter till en AD blokk?  (Lest 3566 ganger)
67356
Nybegynner
*
Innlegg: 12
Bosted: Langesund


Vis profil

« på: januar 10, 2010, 23:49:49 pm »

Jeg skal montere et Fram f3-p filter på en AD blokk.
Hensikten er først og fremst å filterer oljen, men jeg ønsker også at den skal se ut som en Porsche motor, ved første øyekast. (likheten vil alldri bli helt perfekt!)
Jeg har annskaffet meg en oljepumpe med inn og utgang for å gjøre det enkelt, men vurdere en annen løsning.

Jeg ser at det vil bli penere hvis jeg borer og fester slangene på, mer eller mindre, riktig sted.
Man kan feste inngangen til filteret via oljegiveren (Okrasa style), men hvor skal utgangen bores? Via en av forhandlerne har jeg sett at man kan bore i generatorfoten. Er det riktig måte? Eller anbefales andre måter? Det som hadde vært det beste er jo om oljen hadde gått inn i filteret før den kommer til oljekjøleren.
Lar dette seg gjøre?

PS: Med filteret kom det en bruksanvisning, men den var ganske dårlig kopiert!
Loggført
Kjetil Lima
Supermedlem
*****
Innlegg: 2974
Bosted: Stavanger



Vis profil
« Svar #1 på: januar 11, 2010, 00:12:08 am »

.

« Siste redigering: februar 12, 2010, 10:59:17 am av Kjetil L » Loggført

1961 T1 - Custom
tmatre
Supermedlem
*****
Innlegg: 875
Bosted: Rogaland - Klepp



Vis profil
« Svar #2 på: januar 12, 2010, 20:12:28 pm »

Jeg skal montere et Fram f3-p filter på en AD blokk.
Hensikten er først og fremst å filterer oljen, men jeg ønsker også at den skal se ut som en Porsche motor, ved første øyekast. (likheten vil alldri bli helt perfekt!)
Jeg har annskaffet meg en oljepumpe med inn og utgang for å gjøre det enkelt, men vurdere en annen løsning.

Jeg ser at det vil bli penere hvis jeg borer og fester slangene på, mer eller mindre, riktig sted.
Man kan feste inngangen til filteret via oljegiveren (Okrasa style), men hvor skal utgangen bores? Via en av forhandlerne har jeg sett at man kan bore i generatorfoten. Er det riktig måte? Eller anbefales andre måter? Det som hadde vært det beste er jo om oljen hadde gått inn i filteret før den kommer til oljekjøleren.
Lar dette seg gjøre?

PS: Med filteret kom det en bruksanvisning, men den var ganske dårlig kopiert!


"utgangen" på 356 motoren ligger i blokka rett ved dynamo foten. Jeg hadde nok valgt dynamo foten om jeg skulle lage en retur på en slik selv. Dette filtergreiene er på ingen måte noe "full flow" det bare filtrerer noe av oljen hver gang. Skal du ha fullflow må du til med helt annet filter. Inn til filteret går det også på porsche motoren fra en forgreining ved olje trykk føler
Loggført

"Under steer is when you hit the wall with the front of the car and over steer is when you hit the wall with the rear of the car.
Horsepower is how fast you hit the wall, torque is how far you take the wall with you."
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #3 på: februar 09, 2010, 10:20:44 am »

Dette høres veldig skummelt ut.. skal du kjøre oljetrykk inn i filteret og så rett ut i "friluft" generatorfoten.
Det vil være det samme som å ha et tilsvarende hull i oljekanalene på motoren... vil bli vanskelig å holde oljetrykket oppe da?
Loggført

Speed is no substitute for direction
tmatre
Supermedlem
*****
Innlegg: 875
Bosted: Rogaland - Klepp



Vis profil
« Svar #4 på: februar 09, 2010, 22:54:00 pm »

Er ikke fullflow dette nei.
Loggført

"Under steer is when you hit the wall with the front of the car and over steer is when you hit the wall with the rear of the car.
Horsepower is how fast you hit the wall, torque is how far you take the wall with you."
Oval57
Supermedlem
*****
Innlegg: 3011
Bosted: Lier


Kjenner snart mange Porsche-folk her inne.


Vis profil WWW
« Svar #5 på: februar 12, 2010, 09:42:39 am »

Er ikke fullflow dette nei.


Denne skissen er av en 356-motor som har det originalt. Her er et par bilder at Fram-filter på 30 HK.


* med FRAM.JPG (187.79 KB, 1024x768 - vist 370 ganger.)

* med fram og kobling.JPG (179.11 KB, 1024x768 - vist 382 ganger.)
Loggført

*Paradise road*
Min blogg: http://ambasadeur.blogspot.com
Tlf. 900 13 764
Søker NOS-deler til Oval57. Chrome, gummi med mer.
Søker også originale tepper, skjermskruer, seterygger i rødt skai. Ta kontakt om du har
noe du vil selge.
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!