mars 29, 2024, 02:41:59 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Torsjons staver til Oval  (Lest 15175 ganger)
Bendik
Medlem
***
Innlegg: 170
Bosted: Bergen


Vis profil

« på: januar 11, 2010, 18:55:40 pm »

Holder på med en 54 oval som blir høy bak og lav foran. Nå bor jeg på Vestlandet og har ikke råd til stor motor enda så jeg trenger noe som er ok å jøre på veien, men den kan godt vaære litt "tight". Da lurer jeg på om jeg skal kjøre med de orginale torsjonsstavene bak eller oppgradere til noen som er tykkere. Hvilke dempere ville dere i såfall anbefallt sammen med torsjonsstavene? Ellers kommer jeg til å kjøre senkespindler og Puma framme sammen med krengningshemmer framme og camber compensator bak.
Hva tror dere?
Loggført
Bendik
Medlem
***
Innlegg: 170
Bosted: Bergen


Vis profil

« Svar #1 på: januar 12, 2010, 11:35:48 am »

Ingen som har noen erfaringer? Ønsker litt bedre kjøreegenskaper enn orginal. Satser på Urethan foringer. Holder det med de orginale + bedre dempere eller skal jeg bruke noen tykkere torsjonsstaver?
Loggført
Pål Rui
Juniormedlem
**
Innlegg: 62
Bosted: oslo


Vis profil

« Svar #2 på: januar 15, 2010, 22:29:20 pm »

Hei Bendik,

Ikke rare responsen du har fått på spørsmålet ditt syns jeg, så da bidrar jeg litt med mine erfaringer.
Dempere bak er ingen stor greie, men om du ønsker noe bedre enn de originale, så kjør røde Koni.
Det er "Rodin" rett utenfor Oslo, som er forhandler for de i Norge. Disse demperne er dessuten justerbare.
Tror derimot at du kommer langt med nye vanlige originale dempere til ditt bruk.
Hva du enn gjør, så ikke kjøp gassdempere!

Hva torsionsstaver angår, så er det ingen vits i å bytte disse.
Om du vil bruke urethanforinger, så anbefaler jeg at du bruker originale nye innerst, og urethan ytterst.
Bruk gjerne litt fett på urethanforingene...da slipper du mye lyder i form av knirking etc.
Jeg har kjørt det oppsettet i årevis...selv med mye hestekrefter.
Du får en stødig bil som går snorrett.

Ser at du ønsker å bruke både senkespindler og puma...
Jeg har dessverre ikke erfaring i kjøre begge deler...kun puma funker utmerket syns jeg.
Sørg bare for at du bruker castershims, så geometrien blir riktig.

Lykke til!

Pål
« Siste redigering: januar 15, 2010, 23:27:15 pm av Pål Rui » Loggført
Bendik
Medlem
***
Innlegg: 170
Bosted: Bergen


Vis profil

« Svar #3 på: oktober 13, 2010, 23:34:21 pm »

Tok lang tid før jeg så dette svaret, men siden jeg er så treg, kommer det likevel godt med! Takk for hjelp.
Loggført
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!