SplitMan
VSN
Supermedlem
Innlegg: 3676
Bosted: Trønder i eksil
|
|
« på: januar 12, 2010, 13:36:35 pm » |
|
Jeg har noen originalpakker med komplette leddbolter / link-pin sett til Buss... til SplitBuss. Dette er original VW i originale, gamle pakker.
Jeg kjenner ikke helt forskjeller og typer...men har litt å velge imellom. Kanskje noen som vet hvilket delenummer til hva?
JeeRacing sier at dette er "hot", vanskelig og alltid nødvendig... Repro koster 1500,- NOK i "utlandet" og er Taiwan-stål. Dette er altså real deal og German stuff.
Jeg ser for meg bud et sted rundt 2000,-
Any takers?
|
|
« Siste redigering: februar 02, 2010, 00:21:05 am av SplitMan »
|
Loggført
|
SCREWDRIVER #2
|
|
|
jaru
Supermedlem
Innlegg: 675
Bosted: strømmen
|
|
« Svar #1 på: januar 12, 2010, 15:26:40 pm » |
|
Noen som vet om kingboltene er like på alle splittbuss forstillinger? det er jo noe endringer på forstillingene oppigjennom... Bay er forøvrig meg bekjent ikke levert med kingboltforstilling
|
|
|
Loggført
|
if it works don`t fix it Member of mandagsklubben
|
|
|
SplitMan
VSN
Supermedlem
Innlegg: 3676
Bosted: Trønder i eksil
|
|
« Svar #2 på: januar 12, 2010, 15:30:38 pm » |
|
Noen som vet om kingboltene er like på alle splittbuss forstillinger? det er jo noe endringer på forstillingene oppigjennom... Bay er forøvrig meg bekjent ikke levert med kingboltforstilling Hoho....du sier noe....om min kunnskap om nyere ting. Beklager... Jeg har flere typer kingbolter ihvertfall...og alle har Type 2 delenummer. Og siden det da ikke er Bay...så er det nok varianter av Splitbuss-bolter jeg sitter med. Jeg skal få tatt noen bilder og legge ut.
|
|
|
Loggført
|
SCREWDRIVER #2
|
|
|
SplitMan
VSN
Supermedlem
Innlegg: 3676
Bosted: Trønder i eksil
|
|
« Svar #3 på: januar 30, 2010, 19:22:34 pm » |
|
bumper
|
|
|
Loggført
|
SCREWDRIVER #2
|
|
|
Rolf T. Kastenwagen
Supermedlem
Innlegg: 1043
Bosted: Skien
Rolf T. Kastenwagen
|
|
« Svar #4 på: januar 30, 2010, 21:26:09 pm » |
|
Kan du komme med delenummer så jeg kan sjekke om det passer til min bil
|
|
|
Loggført
|
VW 211 panel van (15. mars 1961) restaureringsobjekt VW 11 C, De luxe sedan (1.august 1952) sliten bruksstand
|
|
|
|
T2man
Supermedlem
Innlegg: 1114
Bosted: Aurskog
Termos er bra
|
|
« Svar #6 på: januar 30, 2010, 21:52:11 pm » |
|
bumper
Legg ut bilder som du skrev du skulle og delenummer
|
|
|
Loggført
|
Ønsker å kjøpe originalt Hamburg pansermerke
|
|
|
SplitMan
VSN
Supermedlem
Innlegg: 3676
Bosted: Trønder i eksil
|
|
« Svar #7 på: februar 02, 2010, 00:15:03 am » |
|
Da har jeg fotografert litt.
Dette handler om 8-9 originale pappesker hvor noen har delvis gått i oppløsning.
Hovedsaklig handler det om komplette sett merket: "1 Satz, Lagerbolzen, 211 498 021 A"
Dette ser ut til å være komplette sett med alle 4 leddbolter OG "nålelager-huset" som sitter på topp og bunn av kingbolten. Se bilder.
|
|
|
Loggført
|
SCREWDRIVER #2
|
|
|
SplitMan
VSN
Supermedlem
Innlegg: 3676
Bosted: Trønder i eksil
|
|
« Svar #8 på: februar 02, 2010, 00:20:28 am » |
|
I tillegg finens altså noen esker som har gått i delvis opplølsning, men hvor delene finnes...men det er litt "blandings". Dette ser ut til å være litt enklere sett, med "bare" de 4 leddboltene.
Eskene forteller om at dette er 3-4 esker merket to forskjellige typer: "2 Stuck, Lagerbolzen, 211 405 367 C" og "1 Satz, Bundbolzen, 211 498 041 A"
Noen kan sikkert slå opp hva dette er nøyaktig... litt mix-n-match... men om du vet hva du trenger, så finner vi det nok og lager en pakke og en pris.
|
|
« Siste redigering: februar 02, 2010, 18:33:06 pm av SplitMan »
|
Loggført
|
SCREWDRIVER #2
|
|
|
SplitMan
VSN
Supermedlem
Innlegg: 3676
Bosted: Trønder i eksil
|
|
« Svar #9 på: februar 02, 2010, 00:23:00 am » |
|
Dette ser altså ut til å være til 1955-1962 Type 2 .... og er altså NOS original. Som innleggene over viser, koster Kina-repro mer enn det jeg har som minstepris her. Send en mail eller PM...førstemann til mølla...
|
|
|
Loggført
|
SCREWDRIVER #2
|
|
|
Rolf T. Kastenwagen
Supermedlem
Innlegg: 1043
Bosted: Skien
Rolf T. Kastenwagen
|
|
« Svar #10 på: februar 03, 2010, 16:24:39 pm » |
|
Dette har jeg funnet ut: 211 498 021 A er fra ch.nr 999 305 - 1 144 281 (20mm dia.) 211 405 367C er fra ch.nr 1 144 282 - (22mm dia.) Jeg har en 1961 modell med ch.nr 746 888 så delene passer ikkke til min bil . Da kan du ser bort fra min henvendelse, men håper andre får glede av disse settene. Løp og Kjøp! PS: Jeg har ikke delekatalogen i hodet, men fant det ut på http://www.vintagebus.com/
|
|
|
Loggført
|
VW 211 panel van (15. mars 1961) restaureringsobjekt VW 11 C, De luxe sedan (1.august 1952) sliten bruksstand
|
|
|
SplitMan
VSN
Supermedlem
Innlegg: 3676
Bosted: Trønder i eksil
|
|
« Svar #11 på: februar 03, 2010, 21:20:13 pm » |
|
Dette har jeg funnet ut: 211 498 021 A er fra ch.nr 999 305 - 1 144 281 (20mm dia.) 211 405 367C er fra ch.nr 1 144 282 - (22mm dia.) Jeg har en 1961 modell med ch.nr 746 888 så delene passer ikkke til min bil . Da kan du ser bort fra min henvendelse, men håper andre får glede av disse settene. Løp og Kjøp! PS: Jeg har ikke delekatalogen i hodet, men fant det ut på http://www.vintagebus.com/Wolfsburg West pleier å ha orden i sysakene og her står det vitterlig at de settene jeg har avbildet passer 1955-1962 buss, og at det er 22mm fra '63 og oppover. Sjekk her: http://wolfsburgwest.com/cart/DetailsList.cfm?ID=211498021Jeg tør vedde en six pack på at disse passer på din 61-modell og gir deg selvfølgelgi full returrett om du skulle få rett.
|
|
|
Loggført
|
SCREWDRIVER #2
|
|
|
T2man
Supermedlem
Innlegg: 1114
Bosted: Aurskog
Termos er bra
|
|
« Svar #12 på: februar 03, 2010, 21:41:17 pm » |
|
Dette har jeg funnet ut: 211 498 021 A er fra ch.nr 999 305 - 1 144 281 (20mm dia.) 211 405 367C er fra ch.nr 1 144 282 - (22mm dia.) Jeg har en 1961 modell med ch.nr 746 888 så delene passer ikkke til min bil . Da kan du ser bort fra min henvendelse, men håper andre får glede av disse settene. Løp og Kjøp! PS: Jeg har ikke delekatalogen i hodet, men fant det ut på http://www.vintagebus.com/Wolfsburg West pleier å ha orden i sysakene og her står det vitterlig at de settene jeg har avbildet passer 1955-1962 buss, og at det er 22mm fra '63 og oppover. Sjekk her: http://wolfsburgwest.com/cart/DetailsList.cfm?ID=211498021Jeg tør vedde en six pack på at disse passer på din 61-modell og gir deg selvfølgelgi full returrett om du skulle få rett. Jeg støtter denne påstanden 100%
|
|
|
Loggført
|
Ønsker å kjøpe originalt Hamburg pansermerke
|
|
|
SplitMan
VSN
Supermedlem
Innlegg: 3676
Bosted: Trønder i eksil
|
|
« Svar #13 på: februar 04, 2010, 14:18:22 pm » |
|
T2Man: Hva er forskjellen på link pins fra før og etter 1955 da?
|
|
|
Loggført
|
SCREWDRIVER #2
|
|
|
Knechten
|
|
« Svar #14 på: februar 04, 2010, 14:24:35 pm » |
|
Jeg er ikke T2 mann, men kan si følgende om pre 55 forstilling. På disse kan kan type 1 spindler monteres, og det må bety relativt annerledes utforming enn senere type 2? Antakelig litt spinklere dimensjoner også?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
T2man
Supermedlem
Innlegg: 1114
Bosted: Aurskog
Termos er bra
|
|
« Svar #15 på: februar 04, 2010, 17:34:00 pm » |
|
T2Man: Hva er forskjellen på link pins fra før og etter 1955 da?
Jeg vet ikke, egentlig trodde jeg at bæreboltene var like, mens selve kingboltene er annerledes.
|
|
|
Loggført
|
Ønsker å kjøpe originalt Hamburg pansermerke
|
|
|
SplitMan
VSN
Supermedlem
Innlegg: 3676
Bosted: Trønder i eksil
|
|
« Svar #16 på: februar 24, 2010, 15:34:37 pm » |
|
bump
|
|
|
Loggført
|
SCREWDRIVER #2
|
|
|
Rolf T. Kastenwagen
Supermedlem
Innlegg: 1043
Bosted: Skien
Rolf T. Kastenwagen
|
|
« Svar #17 på: februar 24, 2010, 15:42:46 pm » |
|
Informasjonen min er riktig. Vi må stole mer på herrene fra Wolfsburg og Kassel.
211 498 021 til ch.nr 999 304 211 498 021 A fra 999 305 til 1 144 281 211 498 021 B fra 1 144 282
Det betyr at du skylder meg en sixpack! Det får vi tas ved en passende anledning når jeg skal lufte meg og bilen til våren?
|
|
|
Loggført
|
VW 211 panel van (15. mars 1961) restaureringsobjekt VW 11 C, De luxe sedan (1.august 1952) sliten bruksstand
|
|
|
Rune
Seniormedlem
Innlegg: 463
Bosted: Hamar
Tlf: 97753310
|
|
« Svar #18 på: mars 23, 2010, 00:25:41 am » |
|
Jeg er ikke T2 mann, men kan si følgende om pre 55 forstilling. På disse kan kan type 1 spindler monteres, og det må bety relativt annerledes utforming enn senere type 2? Antakelig litt spinklere dimensjoner også?
Dette er ikke bolt on, bare så det er nevnt..
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
SplitMan
VSN
Supermedlem
Innlegg: 3676
Bosted: Trønder i eksil
|
|
« Svar #19 på: mars 23, 2010, 12:52:36 pm » |
|
En liten oppdatering her:
Noe er solgt, og jeg skylder en sixpack til Skien... Pål M var innom med delekatalog og greier og vi fikk sortert litt hva dette egentlig er.
Det jeg nå har til salgs er ett komplett sett kingoblt/leddbolt til H og V side...til buss av årgang ca 1963 til 1966:
Kit nr: "211 498 021 A" (x2) fra ch nr 999 305 til 1 144 281
Selges høystbydende over kr 2500,- (komplett til begge sider altså)
For referansens skyld er det altså som følger:
Versjon 1: 1949-1955 Versjon 2: 1956-1962, delenr 211 498 021 til ch.nr 999 304 Versjon 3: 1963-1966, delenr 211 498 021 A fra 999 305 til 1 144 281 Versjon 4: 1967, delenr 211 498 021 B fra 1 144 282
|
|
|
Loggført
|
SCREWDRIVER #2
|
|
|
tmw
Medlem
Innlegg: 128
Bosted: Klepp
|
|
« Svar #20 på: september 05, 2011, 14:42:54 pm » |
|
En liten oppdatering her:
Noe er solgt, og jeg skylder en sixpack til Skien... Pål M var innom med delekatalog og greier og vi fikk sortert litt hva dette egentlig er.
Det jeg nå har til salgs er ett komplett sett kingoblt/leddbolt til H og V side...til buss av årgang ca 1963 til 1966:
Kit nr: "211 498 021 A" (x2) fra ch nr 999 305 til 1 144 281
Selges høystbydende over kr 2500,- (komplett til begge sider altså)
For referansens skyld er det altså som følger:
Versjon 1: 1949-1955 Versjon 2: 1956-1962, delenr 211 498 021 til ch.nr 999 304 Versjon 3: 1963-1966, delenr 211 498 021 A fra 999 305 til 1 144 281 Versjon 4: 1967, delenr 211 498 021 B fra 1 144 282
Har du et sett til 1967 modell???
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|