Men Øystein, greit nok at den ikke er 1946 modell, men derimot et 40-modell KDF-chassis (nr. 0082!) med -46 karosseri - burde ikke det gjøre den mer historisk interessant enn en matching nr. etterkrigsmodell? Krigen nettopp over, britisk politi tar det de kan få tak i, VW leverer en bil sammensatt av diverse KDF-deler som har overlevd krigen, osv.?
Disse delene bør vel være eldst mulig, eller er det noe jeg ikke har fått med meg? Har du noen linker til diskusjonene - det er alltid vittig å høre hva noen av "besserwisserne" på f.eks. thesamba lirer av seg;)
Her er tråden jeg tenkte på:
http://www.thesamba.com/vw/forum/viewtopic.php?t=353255&start=0Og når en av de 3 i verden jeg stoler på i forhold til pre-49 sier dette, så sier det egentlig alt:
---
Björn Schewe
Joined: April 21, 2004
Posts: 261
Posted: Tue Apr 21, 2009 4:15 am Post subject: 1946
The car belongs to a Volkswagen dealer in Göttingen before. who hat a small collection of interesting cars. The company was sold and most of the collection went to a professional dealer next to Göttingen. The car is everything else, but not as old as the seller exapt. The Chassis with the early number is a regular split one, the body is a mid 1949 with small gastank and papered glove-boxes.
---