april 25, 2024, 08:28:08 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Rustløser  (Lest 9886 ganger)
JTWE
Supermedlem
*****
Innlegg: 2198
Bosted:


Vis profil

« på: februar 16, 2008, 11:49:59 am »

Hvilken type anbefales? Og hvor kjøpes den

Må være krypende og fungere i motsetning til sølevann av typen WD40 som har en helt annen jobb i mine øyne.

Loggført
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #1 på: februar 16, 2008, 12:07:13 pm »

Vist du skal løysa fastrusta skruer osv, so anbefaler eg Würth Rust Off Pluss. Det er ein sprayboks men meget effektiv. Dan finst hjå din lokale Würth forhandlar Blunker
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
-Marius-
Supermedlem
*****
Innlegg: 1794
Bosted: Dirdal



Vis profil
« Svar #2 på: februar 16, 2008, 12:26:35 pm »

Rust løser ja, her er det mye og velge i. Rust off Pluss er jo ikke den beste, dette er av type "verktøy på boks" den har god kryp og den inneholder smørestoff som er viktig. Den beste er Rust off Ice, artnr 0893 240. Denne koster 160,- Det ligger litt i navnet, denne kjøler overflaten til ca -40 grader og da skjer den en "bevegelse" i delene.

Prøv den:)
Loggført

Mvh

Marius
erikaa
Supermedlem
*****
Innlegg: 854
Bosted: Bergen



Vis profil WWW
« Svar #3 på: februar 16, 2008, 12:59:54 pm »

Hehe...  her er det mange som hevder å være den beste...

En test i et tysk blad viste at den beste rustløseren som finnes ihht. testing - var Liqui Moly LM 40 Multifunksjonsspray (den til høyre på bildet). For de som bor i Bergen, så kan den kjøpes hos forhandler på Isdalstø/Knarvik

Kan sende deg hele artikkelen på mail dersom du leser tysk  Glad

Bruk varme i tillegg (1750 grader - Butanflaske fra Biltema)!




* side 70.jpg (72 KB, 800x816 - vist 547 ganger.)

* butan.jpg (11.9 KB, 212x345 - vist 370 ganger.)
Loggført
1303SS
Supermedlem
*****
Innlegg: 2526
Bosted: solbergmoen



Vis profil
« Svar #4 på: februar 16, 2008, 13:37:08 pm »

innotech de block oil den bruker vi på jobben og er fantastisk god.Har prøvd mange typer opp gjennom åra men vil påstå att denne er best Blunker
Loggført

1972 1302 jub.nr20001941
1963 tempo taifun

1937 swithun s98

Meld deg inn i klubben vår: http://www.vvwklubb.no/meld-deg-inn-i-klubben/
Turbo Haraune
Supermedlem
*****
Innlegg: 538
Bosted: Sandnes



Vis profil
« Svar #5 på: februar 16, 2008, 15:22:31 pm »

Hvilken type anbefales? Og hvor kjøpes den

Må være krypende og fungere i motsetning til sølevann av typen WD40 som har en helt annen jobb i mine øyne.



Det du kaller for sølevann (wd40) er faktisk den beste du får tak i.
Har gjennom 10år som helikoptermek. brukt forsjellige stoffer, også idustrial only produkter, men wd40 er best på penetrering uansett.
Som en god nr2 vil jeg anbefale Rocol. (oransje boks)

Som en liten test kan du jo ta noen dråper av di forskjellige stoffene på bordet, og sette en ren bolt oppi. se hvor fort og høyt de forskjellige stoffene klatrer oppover gjengene. den som kommer høyest fortest vinner. og er best på penetrering
Loggført
JTWE
Supermedlem
*****
Innlegg: 2198
Bosted:


Vis profil

« Svar #6 på: februar 16, 2008, 15:38:01 pm »

Her var det i gang ja Glad Flott med erfaringer

Erik: tar gjerne artikkelen. Tysk går helt fint

WD40 har jeg dårlig erfaring med. Bolter som har rustet fast har vært akkurat like fast etter å ha blitt jevnlig oljet med denne, og ikke har jeg sett spor av olje på gjengene etter å ha fått den ut heller. Så i praktisk bruk har jeg ikke positive erfaringer. Derimot som fuktdriver og lett smøring på gjengene så fungerer den fint.

Dette burde jo stå en del om i testen som henvises til, så gleder meg til å lese.
Loggført
wide5
Supermedlem
*****
Innlegg: 1544
Bosted: randaberg



Vis profil WWW
« Svar #7 på: februar 16, 2008, 20:19:02 pm »

Noriko har et produkt som heter "penetrerende olje" vanvittig bra..
bruker dette nesten daglig på jobben, og på bilen såklart.. Glad løsner alt fra 3" unioner i sammenrusta svartstål, til de kjipe flatsporskruene på kjøleblekkene baki motoren.. Blunker
« Siste redigering: februar 16, 2008, 23:07:04 pm av wide5 » Loggført

Eide
Medlem
***
Innlegg: 247
Bosted: Uskedalen



Vis profil WWW
« Svar #8 på: februar 20, 2008, 22:45:12 pm »

pro lone bruke eg og det funke bra.Eg pleie begynne å spraye ein dag før du skal ha av det du skal ha av.spray fleire ganger så løsner det fint skal du sjå  Gliser
Loggført
WünderBug
Juniormedlem
**
Innlegg: 79
Bosted: Sandnes



Vis profil WWW
« Svar #9 på: mars 10, 2008, 00:57:49 am »

Har meget god erfaring med "Liquid wrench", mener produsenten kaller seg "Gunk".
Dette stoffet bruker jeg daglig på jobb i demontering, og har ikke annet enn positivt å si
om det. Utrolig penetrerende og smørende. For å være helt ærlig så vet jeg ikke
hvem som forhandler det her i Norge, men burde ikke være vanskelig å finne ut av.
Kan i allefall anbefales på det sterkeste.
Bare prøv å unngå innånding av dampen da denne er white spirit basert.

Mvh
Loggført

1969 mod. 1300 T1 under kniven. Roma ble ikke bygd på èn dag.
T4 2.0 konverteringsprosjekt. Roma ble fortsatt ikke bygd på èn dag!
www.horza.no/michael/
Adax (Buskebil)
Seniormedlem
****
Innlegg: 329
Bosted: Kongsberg


"Aeris tepesco plebis plaustrum"


Vis profil
« Svar #10 på: mars 10, 2008, 14:23:31 pm »

Hvilken type anbefales? Og hvor kjøpes den

Må være krypende og fungere i motsetning til sølevann av typen WD40 som har en helt annen jobb i mine øyne.



Det du kaller for sølevann (wd40) er faktisk den beste du får tak i.
Har gjennom 10år som helikoptermek. brukt forsjellige stoffer, også idustrial only produkter, men wd40 er best på penetrering uansett.
Som en god nr2 vil jeg anbefale Rocol. (oransje boks)

Som en liten test kan du jo ta noen dråper av di forskjellige stoffene på bordet, og sette en ren bolt oppi. se hvor fort og høyt de forskjellige stoffene klatrer oppover gjengene. den som kommer høyest fortest vinner. og er best på penetrering

Ikke enig med deg der, jeg opplever stadig at etter å ha brukt rikelig med WD40 på en fast ruset skrue, når jeg endelig får den ut (hvis den ikke knekker) så er skruen helt tørr, det kaller jeg ikke rustløsende/penetrerende. men den funker bra på ting som ikke sitter fast og tyggis eller kvae på buksa. (har brukt WD40 i mange år men prøver og finne noe som funker)

Ps: WD40 lukter best det skal de ha
Loggført



Dare to be different.
"Aeris tepesco plebis plaustrum"
FosenXpressen
Seniormedlem
****
Innlegg: 343
Bosted: Leksvik, Fosen


TOTO


Vis profil WWW
« Svar #11 på: mars 10, 2008, 15:04:48 pm »

Har Wurth Rost Off Plus her i butikken jeg.

150,-+frakt


TOTO!!
Loggført

Fahrtknockerz Aircoolerz
   Member#1 & Founder
     "We break wind"
It`s not the fahrt that kills,
        it`s the smell
Raymond
Medlem
***
Innlegg: 149
Bosted: Halden



Vis profil
« Svar #12 på: mars 10, 2008, 17:28:13 pm »

Biltheeema har hurtigrustløser som kjøler ned og penetrerer... Og er JÆ..IG brennbar fant jeg ut, etter at jeg glemte å sjekke at det ikke var noen småflammer igjen på braketten til brekkwieren jeg skulle ha løs på bruksøsa... Luggen fikk seg en skikkelig knekk der gitt.... Funker fint å bråkjøle ned etter at en har varmet, men bruk helst dedikert kjølespray, og IKKE brennbar rustløserspary...

Men har fortsatt til gode å se noenting som helst som klarer å penetrere seg ned gjengene til der det har rustet fast...
Loggført

Den er IKKE søt, den er tøff!!!
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!