april 30, 2024, 15:40:24 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: 1 [2]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: EBB`s lille buggy på GATEBIL Våler.  (Lest 16787 ganger)
Espen/VW54
Supermedlem
*****
Innlegg: 2625
Bosted: Plankebyen (Fredrikstad)



Vis profil
« Svar #30 på: mai 25, 2010, 08:15:36 am »

Men da må også du slutte å ta det opp i dine innlegg EBB.... 
Loggført
Trond Dahl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 4526
Bosted: Sandnes


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #31 på: mai 25, 2010, 08:20:18 am »

Tipper nok at trådene dine hadde blitt en smule hyggeligere hvis du heller fortalte oss hvor mye gøy du har det med buggyen din uten å klage over alle du savner, samt denne umettelige fremhevingen av deg selv.
Men nå skrev du jo selv at litt av formålet var å fremprovosere reaksjon... Det pleier du å få til ganske bra :-)

Det er ganske tydelig at taktikken om å motivere ved provokasjon ikke funker, så hva med å endre taktikk til en litt mer hyggeligere tone? Vet ikke om det i seg selv ville fått flere på banen, men trådene ville kanskje endt opp mer positive, inspirerende og motiverende? Det er vel ønskelig?

Jeg synes det var kjempegøy å kjøre bobla på Reve i fjor, og hadde det ikke vært for at jeg reiser til California så hadde jeg kjørt i år også. Den kjøringa, samt å se andre, deriblandt din egen bil på bane gjør at jeg har veldig lyst å bygge en bil som takler svinger litt bedre enn min også.

Stian forsøkte her å faktisk ta drag vs bane diskusjonen på privaten istedet for å nok en gang vaske det her, men du velger å dra det inn igjen... hvorfor det? For å skape videre diskusjon?


Ganske synd at trådene alltid blir slik, da det hadde vært mye kjekkere om fokuset lå på buggyen og kjøringa.

Selvfølgelig er litt av formålet å fremprovosere reaksjon.
Det er drit irriterende å alltid være den eneste som stiller med noe luftkjølt på bane når en vet om alle de som både sier de bygger og som og faktiskt har kjerrer de kan stille med.

Er dere redde for å drite dere ut , kjøre sakte , ødelegge bilene,,,eller hva er problemet ?
Tror dere ikke dette er gøy eller lider dere av "min bil skal bare bones " syken alle sammen ?

Nå har jo jeg bevist i mange år at bunnplater i Hitlerstål og støtstenger er utmerkede redskaper til å både ha det gøy med og frembringe fine resultater med så hvorfor tar ikke mange flere sine torsjonsvridende biler utpå mon tro ?
Loggført

Street car 10.67/206kmt@Kjula 2014
Race car 9.49/236kmt@SCC 2017




"It seems that perfection is reached not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away"
Mr. Empiboy
Supermedlem
*****
Innlegg: 1928
Bosted: Skien. Og godt er det!



Vis profil
« Svar #32 på: mai 25, 2010, 08:26:10 am »

På et slikt forum vil det til en vær tid være sånn at enkelte ikke får mene hva de vil mens andre får lov.
Sånn er det. Kjøringen til EBB er imponerende synes nå jeg. Innleggene hans kan, hvis de leses helt feil, virke litt "blærette". Til de som oppfatter det slik vil jeg annbefale å lese det han skriver isteden for å vrenge på vært ord......
Jeg er MEGET imponert over at mannen fortsatt gidder å dele sine erfaringer med oss...... Er ikke mange som hadde orket når man blir så til de grader forfulgt.
Loggført

Se nøye på det jeg skriver.
Det jeg har skrevet, er det jeg mener. Hvis du finner ei linje med en annen betydning i melom det jeg har skrevet er det ikke min skyld.
Mr. Empiboy
Supermedlem
*****
Innlegg: 1928
Bosted: Skien. Og godt er det!



Vis profil
« Svar #33 på: mai 25, 2010, 08:31:42 am »

Hmmm.
Jeg trekker alt tilbake etter å ha lest ditt siste innlegg! Kjør på bane hvis DU vil.
Jeg koser med i pyseavdelingen (show&shine), du koser deg på bane mens andre igjen liker stripa. La for guds skyld folk drive med det de selv ønsker!
Loggført

Se nøye på det jeg skriver.
Det jeg har skrevet, er det jeg mener. Hvis du finner ei linje med en annen betydning i melom det jeg har skrevet er det ikke min skyld.
-Marius-
Supermedlem
*****
Innlegg: 1794
Bosted: Dirdal



Vis profil
« Svar #34 på: mai 25, 2010, 08:34:50 am »

Jeg stilte deg egentlig bare et spørsmål:) Hadde holt med et svar som sa "ja det er bare oljekjøler"

mvh Marius
Loggført

Mvh

Marius
Gunnar|Rennfahrer2
Supermedlem
*****
Innlegg: 1844
Bosted: Hernes i Elverum


Min Cornerstone


Vis profil WWW
« Svar #35 på: mai 25, 2010, 08:40:48 am »

Til alle:
Jeg må dessverre si meg litt enig med EBB
Han er som han er og sier ting slik han sier det, jeg har sitti her og lest innleggene deres i mange år, og mange sier ting forskjellig.

Jeg har det veldig fint ved å ikke bry meg om hvordan folk sier ting, da blir jeg heller ikke provosert og trenger derfor sjelden å kommentere når folk sier ting som kunne såret meg.

Ta det i god mening og slutt å kommenter hva andre sier så går dette så fint så.
om ikke inlegget er redigert før det sendes ut på forumet så går det vel an å redigere det når dere leser?
Jeg hadde jo ringt inn og vridd hue av på alle politikerene i dette landet om jeg skulle ta det seriøst alt det drittet dem slenger ut av seg i mediene.

Så slutt å ta alt så jævlig seriøst, tenkt på forumet som en kamerat gjeng som sitter og tar noen pils. Og om noen kommer med en upassende kommentar så er ikke det uvanlig og heller ikke så veldig alvorlig.

Loggført

Bobler 54-75 x antall
Buss 73
Min Prosjekttråd
EBB
Seniormedlem
****
Innlegg: 273
Bosted: Stavanger

NORGES RASKESTE VW LUFTKJØLTE BUGGY !


Vis profil

« Svar #36 på: mai 25, 2010, 08:43:44 am »

@Trond
Hvis du leser litt mer nøye på forumet så vil du nok kjenne igjen mer enn en person som viser frem det de gjør.
Inkludert deg selv og mange andre.
Hvis det er negativt så helt greit for meg.

Jeg har alltid hyggelig tone i alt jeg foretar meg. Enten det er her eller ute på aktiviteter med bil.
Antallet entusiaster som tar turen innom i depoet på treff forteller meg mer enn gjerne at det er store differanser mellom det som i ren "heksejakt " og misunnelsespjatt stil her inne og det som er virkelig liv ute på treff blandt ekte "live " mennesker.
Men dette vet jeg fra før er slik og det bekymrer meg særdeles lite...

Grunnen til at jeg ønsker å ta Tekkens innspill inn her er for å få klarifisert det faktum , som jeg begynner å bli drittlei av å repetere for alle ; JEG HAR INGENTING IMOT DRAGRACING så kan alle lese det rett frem.

Det vil alltid være slik at noen stikker seg frem. Særskilt hvis de har suksess med noe slik jeg har med buggyen min og kjøringen.
Sånn er det bare og sånn vil det alltid bli Glad

Som Mr EMpiboy skrev ; ordvrengninge er vel stor sett det noen klarer å få til når de ikke klarer å strekke seg til noe annet Glad
Loggført
Gunnar|Rennfahrer2
Supermedlem
*****
Innlegg: 1844
Bosted: Hernes i Elverum


Min Cornerstone


Vis profil WWW
« Svar #37 på: mai 25, 2010, 08:45:07 am »

EBB: Veldig kul film og kjøring. Jeg tviler ikke når du finner på noe nytt, "det er jeg for gammel til." Og dessverre har du nok rett i at det er mange som er redd for å bruke bilen sin på bane, mange har alle sparepenga og tusenvis av arbeidstimer i rustsveising og detaljering. Og syntes det virker veldig skummelt å kaste seg rundt på en bane sammen med andre gærnigner.
Men nå er det du og så kommer Jørn med ambulansen og så plutselig dukker det opp flere som kjører runder. Skikkelig kult syntes jeg.

Til dere andre som vil kjøre på bane er dette fult mulig å gjøre på BUGRUN. Hvis dere ikke har lyst til å gjøre det sammen med alle "værstinga."

Det som antagelig er likt uansett er at det alltid er noen som ikke helt følger regla og det er alltid noen som kjører grisefort selv med ei lita loppe... ref. EBB

EBB: Keep it up!



Loggført

Bobler 54-75 x antall
Buss 73
Min Prosjekttråd
Trond Dahl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 4526
Bosted: Sandnes


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #38 på: mai 25, 2010, 08:55:19 am »

Neida jeg synes ikke det er negativt, noen er bare hakket mer ydmyk enn andre :-)
Jeg er ikke ute etter å krangle eller drive noe heksejakt... Jeg påpeker bare hva JEG synes(altså min personlige mening) om hvorfor trådene dine ser ut til å skli ut.
Det var et forsøk på konstruktiv kritikk, men jeg ordla meg vel feil...
Loggført

Street car 10.67/206kmt@Kjula 2014
Race car 9.49/236kmt@SCC 2017




"It seems that perfection is reached not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away"
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7128
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #39 på: mai 25, 2010, 08:59:49 am »

jeg har med stor interesse lest EBB sine innlegg, og kommentert noen av de også, spesielt dette med oljekjøling (den tar vi ikke opp igjen her... ) og er som de fleste andre imponert over hva han har fått til. Har etterhvert lært meg å filtrere bort noen av disse oppgulpa fra gamle innlegg, og da går ting bedre Glad

Men over til poenget. Det er flere av oss her inne som er interssert i banekjøring, Berger har en nydelig sort Ghia som han stadig hinter om skal på bane, og selv har jeg mer lyst til å ta min bil til Våler eller Rudskogen enn til Gardermoen, av mange av de samme årsakene som EBB er inne på, spesielt kjøretid.

Men hvor finnes de beste "arenaene" for oss med gammelbil. Jeg ble litt skremt av bildene dine fra Våler, med alle disse andre bilene på kryss og tvers med mer eller mindre kontroll.... Jeg var en gang medlem av Sportsvognsklubben, og fikk etter litt argumentasjon lov å kalle Ghiaen for en sprortsvogn, så jeg kunne få være med på deres bane-arrangement, men tror ikke boblene slipper inn i det "gode selskap".

Da fantes det også en egen Formel V klubb, som fikk i gang både litt treningskjøring, og "gjesteopptreden" på noen nasjonale løp. Jeg hadde H-lisens den gangen, men det så litt teit ut siden jeg ikke fikk skikkelig plass nedi RPB'n...

Finnes det noen bra miljøer ala "club racing" i UK, hvor man er interessert i sporvalg og rundetider, og, som EBB bemerker, utforske bilens muligheter og begrensninger? Gjerne en veteranklasse i NBF regi eller noe sånt.

Eller hva med å dra i gang et lite "racing-utskudd" innen VW-miljøet, som kikket litt mer på de mulighetene man har.
Loggført
Trond Dahl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 4526
Bosted: Sandnes


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #40 på: mai 25, 2010, 09:01:45 am »

Raskt innpå så har vi en egen seksjon for dette på forumet som hadde vært veldig hyggelig om ble litt flittere brukt.

http://www.vwnorge.no/index.php/board,37.0.html
Loggført

Street car 10.67/206kmt@Kjula 2014
Race car 9.49/236kmt@SCC 2017




"It seems that perfection is reached not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away"
Kjell Roar
Supermedlem
*****
Innlegg: 4182
Bosted: Sandefjord, ved Ekeberg grill & camping...


Fra 55? Hadde ikke råd til noe nyere...


Vis profil
« Svar #41 på: mai 25, 2010, 09:12:24 am »

Jeg synes ihvertfall at f.eks SCC hadde vært morsommere med banekjøring istedenfor dragrace...

Det er min PERSONLIGE mening (meninger som EBB også har mange av).

Betyr ikke at jeg ikke liker dragrace.

Og jeg synes altfor mange har for lite fokus på kjøreegenskapene i folkevognene.
Loggført

Ovalen har 30hk @ 3400rpm, og gjør glatt 0-100 etterhvert

Andre hobbykjøretøy: CX500, Z1000A2, V7Sport, CB100
EBB
Seniormedlem
****
Innlegg: 273
Bosted: Stavanger

NORGES RASKESTE VW LUFTKJØLTE BUGGY !


Vis profil

« Svar #42 på: mai 25, 2010, 09:13:20 am »

@gunnar
jeg tror vi stort sett er enige og som du sier mange har nok litt frykt for å ta bilen sin ut på de litt mindre modererte arenaene som er der ute.

Men over til det meget konstruktive som Grelland her er på jakt etter :
Hvor kan dem som vil ta sin kjære vw luftkjølte karjol på bane prøve seg ?

Jeg personlig har kjørt på de fleste steder og vil gi følgende råd :

-lokalt er det ofte muligheter til bl.a Autoslalom som kan være første sted en kan få prøvd bilen sin på noe som ligner baneaktivitet
se på Autsolslalom.no for sjekke ut mulighetene der.

-så er det jo baner på mange steder med flere aktører som arrangerer. Noen har bare merketreff ( som jeg snyes er noe vås ) andre har åpne kjøredager for alle.

-Norsk sportsvognsklubb har fine treff men de er selektive på hvilke kjøretøy som skal på banen men med meget ryddige forhold

-Raceunivers har jeg hatt god dialog med og de arrangerer banedager som er ultra claen for idiotkjøring på rudskogen flere ganger i året
-Ellers er det banekjøring på Vålerbanen den 19 Juni med en av våre lokale arrangører som tar aktiviteten sin der bort.
Her er det fullt mulig å kjøre hele dagen med masse plass til alle og det blir fortrinnsvis sporvalg å se på banen og ikke tullballkjøring

vi, Ungdommens motorsenter ,  arrangerer jo masse kjøring gjennom året ( 6 ganger ) på den lokale go-kartbanen så kanskje det kunne vært ett sted å begynne for den som ønsker å utforske bane mer...

skulle ett ønske om å få igang ett rent vw banetreff komme som følge av kreative og konstruktive innspill så er jeg gjerne med i prosessen med å skape muligheter for dette Glad
Loggført
Kjell Roar
Supermedlem
*****
Innlegg: 4182
Bosted: Sandefjord, ved Ekeberg grill & camping...


Fra 55? Hadde ikke råd til noe nyere...


Vis profil
« Svar #43 på: mai 25, 2010, 09:22:52 am »

Som motorsyklist har jeg en gang i blant blitt innbudt til sikkerhetskurs på mc, på Rudskogen evt. Vålerbanen.
Noe slikt burde vært mulig å få til for oss med folkevogn også.

Lære sporvalg, bremsing og unnamanøver, og selvfølgelig fritrening etterpå...
Tror mange vil ha litt bruk for det, å lære sin egen bil å kjenne.


Dessuten gjelder vel forsikringa på sikkerhetskurs.
Noen må leie banen, bilene må være registrerte, og klare støykrava.
Personlig kom jeg til at banekjøring er litt for gøy, men en gang eller to i året er nok, så jeg ikke fikk helt dilla (med mc).
Loggført

Ovalen har 30hk @ 3400rpm, og gjør glatt 0-100 etterhvert

Andre hobbykjøretøy: CX500, Z1000A2, V7Sport, CB100
Der_Butzelmann
Supermedlem
*****
Innlegg: 1104
Bosted: Nærbø


The fart alone is`nt leathal, it`s the smell!


Vis profil
« Svar #44 på: mai 25, 2010, 11:56:44 am »

Gratulerer med premier og nok en vellykket stortyning av Buggyen EBB. Får desverre ikke sett klippet ditt da jeg får følgende melding opp ved å klikke på den:

"Denne videoen omfatter innhold fra Sony Music Entertainment. Den er ikke lenger tilgjengelig i ditt land."  Trist

Loggført

-73 1303S WBX
-69 Buggy, kort
-91 T4 Multivan
-04 Touran
EBB
Seniormedlem
****
Innlegg: 273
Bosted: Stavanger

NORGES RASKESTE VW LUFTKJØLTE BUGGY !


Vis profil

« Svar #45 på: mai 25, 2010, 16:31:13 pm »

@kjell Roar
så absolutt en god ide å få luftet mulighetene til å førertrening og bane erfaring med sporvalg ol.

@buzelmann
Klikk på den norske utgaven av youtube så får du den frem Glad
Loggført
kongeorn
Supermedlem
*****
Innlegg: 518
Bosted: vestfold


Vis profil

« Svar #46 på: mai 25, 2010, 20:21:36 pm »

Kan anbefales:   www.trackday.no

Mvh
Øyvind
Loggført
Gullik
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 1779
Bosted: Kragerø.....Norway.....


59 T1,64 T1og 65mod 215


Vis profil
« Svar #47 på: mai 25, 2010, 20:40:16 pm »

Kjente jeg ble glad når jeg så at denne tråden ikke utartet seg som tidligere. Dette ligner jo faktisk positiv dialog. Denne sjuken vi har er ikke større enn at vi bør dra i samme rettning, derfor ønsker jeg mer aktivitet uansett rettfrem autoslalom eller annet.
Loggført

Seaside VW Klubb
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #48 på: mai 25, 2010, 21:33:55 pm »

her er det ett par filmer hvor man kan se EBBuggyen innimellom masse annet !!





« Siste redigering: mai 25, 2010, 21:35:43 pm av KnastenradUndKnotenblech » Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
EBB
Seniormedlem
****
Innlegg: 273
Bosted: Stavanger

NORGES RASKESTE VW LUFTKJØLTE BUGGY !


Vis profil

« Svar #49 på: mai 26, 2010, 11:14:57 am »

Slik høres det ut inne ifra Buggyen :



Herlig T4 lyd Glad
Loggført
Turbo Haraune
Supermedlem
*****
Innlegg: 538
Bosted: Sandnes



Vis profil
« Svar #50 på: mai 26, 2010, 11:43:57 am »

er dette en glattkjøringsbane?  Hæ
Loggført
Der_Butzelmann
Supermedlem
*****
Innlegg: 1104
Bosted: Nærbø


The fart alone is`nt leathal, it`s the smell!


Vis profil
« Svar #51 på: mai 26, 2010, 14:49:19 pm »

Slik høres det ut inne ifra Buggyen :



Herlig T4 lyd Glad

Denne snutten funka hos meg også, da Sony ikke hadde noen grunn til å stoppe morroa. Noen annen  musikk enn dette trenger du ikke på filmsnuttene dine EBB Gliser
DEILIG! MER!!!
Loggført

-73 1303S WBX
-69 Buggy, kort
-91 T4 Multivan
-04 Touran
erikaa
Supermedlem
*****
Innlegg: 854
Bosted: Bergen



Vis profil WWW
« Svar #52 på: mai 26, 2010, 17:30:38 pm »

Hei. Jeg har lurt på hvor mye buggyen veier, har spurt deg i en tråd tidligere også, men du svarte ikke. Si i fra dersom du ikke ønsker å svare!
Det var en som fortalte meg at den veier 900kg, men jeg synes det hørtes mye ut?!
Loggført
EBB
Seniormedlem
****
Innlegg: 273
Bosted: Stavanger

NORGES RASKESTE VW LUFTKJØLTE BUGGY !


Vis profil

« Svar #53 på: mai 26, 2010, 19:11:44 pm »

@øyvind
når får vi se fantombilen din på bane da,,,,neste århundre ?

@buzelmannen
Godt du likte lyden Glad
Jeg er litt lei den akkurat nå etter så mange runder i helgen men jeg kommer nok over det--ha-ha

@erikaa
Vekt , effekt , toppfart osv osv er uinteressant.
Det som er interessant er hvor mye en får brukt skiten. Helst daglig og hardt Glad
Loggført
GeirH
Supermedlem
*****
Innlegg: 552
Bosted: Borgen, ca. 4 mil nord for Oslo.



Vis profil
« Svar #54 på: mai 26, 2010, 20:09:27 pm »

.....men noen motordata har du vel?
borring/slag/kam etc.
Alltid moro med spec.
Loggført

Har laaang VW-pause.
EBB
Seniormedlem
****
Innlegg: 273
Bosted: Stavanger

NORGES RASKESTE VW LUFTKJØLTE BUGGY !


Vis profil

« Svar #55 på: mai 29, 2010, 07:09:38 am »

@gaschen

Nope , specs på mine motorbygg blir alltid satt i halsen av "grinebiterne " som ønsker å kverulere på nett så derfor forblir de inni matellhaugen av usystematisert skrot baki der  i buggyen Glad
Loggført
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7128
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #56 på: mai 29, 2010, 09:25:34 am »

Here we go again...
Loggført
Trond Dahl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 4526
Bosted: Sandnes


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #57 på: mai 29, 2010, 11:14:44 am »

No we don't. Jeg stopper denne tråden nå.
Det er grenser for hvor mye man kan provosere og derpå klage over å bli "forfulgt".
Loggført

Street car 10.67/206kmt@Kjula 2014
Race car 9.49/236kmt@SCC 2017




"It seems that perfection is reached not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away"
Sider: 1 [2]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!