september 18, 2019, 21:48:23 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1] 2 3 ... 14
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: 2,7 liter T4.  (Lest 101267 ganger)
geir F
Seniormedlem
****
Innlegg: 390
Bosted: lyngdal



Vis profil
« på: januar 29, 2010, 14:58:17 pm »

Her er litt data på motoren:
-2liter t4 blokk.
-borring 105mm
-JE stempler
-DPR veiv med 78mm slag med motvekter
-5,6 CB H-beam råder
-kjell aaen kam typeR
-kjell aaen løftere med stor fot
-tørrsump pumpe fra Thorsten Pieper
-topper med 48-40 titan ventiler
- dellorto 48mm
-hjemmelaget grenrør
« Siste redigering: januar 29, 2010, 18:48:33 pm av geir F » Loggført
geir F
Seniormedlem
****
Innlegg: 390
Bosted: lyngdal



Vis profil
« Svar #1 på: januar 29, 2010, 15:13:08 pm »

Blokken er tatt opp for 105mm borring, styringer med kraftigere bolter til rammelagerene.


* IMG_2401 (Small).JPG (58.67 KB, 640x480 - vist 936 ganger.)
Loggført
ORANGEBUG
Supermedlem
*****
Innlegg: 938
Bosted: buvika



Vis profil
« Svar #2 på: januar 29, 2010, 15:16:42 pm »

NYDELI Gliser
Flott flere satser T-4, de hylsene og forsterka boltene er det også noe Hr Aaen har skaffet deg??
Loggført

"schitsækka" ji mæ ti dde sanga å .........
geir F
Seniormedlem
****
Innlegg: 390
Bosted: lyngdal



Vis profil
« Svar #3 på: januar 29, 2010, 15:18:22 pm »

Veiven er fra DPR, den har 78mm slag med motvekter og rådetappene er 55mm type1.


* IMG_0016 (Small).JPG (37.36 KB, 640x480 - vist 554 ganger.)
Loggført
geir F
Seniormedlem
****
Innlegg: 390
Bosted: lyngdal



Vis profil
« Svar #4 på: januar 29, 2010, 15:25:01 pm »

NYDELI Gliser
Flott flere satser T-4, de hylsene og forsterka boltene er det også noe Hr Aaen har skaffet deg??
Det er det ikke, boltene er 12mm 12,9 bolter som er 100mm lange.
Hylsene har jeg laget selv Blunker


* IMG_2969 (Small).JPG (52.96 KB, 640x480 - vist 528 ganger.)
Loggført
geir F
Seniormedlem
****
Innlegg: 390
Bosted: lyngdal



Vis profil
« Svar #5 på: januar 29, 2010, 15:28:40 pm »

Rådene er 5,6 CB H-beam type1 råder.


* IMG_0032 (Small).JPG (45.12 KB, 640x480 - vist 391 ganger.)
Loggført
geir F
Seniormedlem
****
Innlegg: 390
Bosted: lyngdal



Vis profil
« Svar #6 på: januar 29, 2010, 15:32:50 pm »

Her ser dere forskjell på en org. løfter og en løfter fra Kjell AAen. Se på det breie smøre sporet.


* IMG_0024 (Small).JPG (26.66 KB, 640x480 - vist 603 ganger.)

* IMG_0023 (Small).JPG (32.46 KB, 640x480 - vist 521 ganger.)
« Siste redigering: januar 29, 2010, 17:51:35 pm av geir F » Loggført
geir F
Seniormedlem
****
Innlegg: 390
Bosted: lyngdal



Vis profil
« Svar #7 på: januar 29, 2010, 17:48:38 pm »

For og bruke disse løfterene må en frese litt i blokken


* IMG_0034 (Small).JPG (42.19 KB, 640x480 - vist 601 ganger.)

* IMG_0037 (Small).JPG (43.01 KB, 640x480 - vist 598 ganger.)
« Siste redigering: februar 01, 2010, 12:21:50 pm av geir F » Loggført
geir F
Seniormedlem
****
Innlegg: 390
Bosted: lyngdal



Vis profil
« Svar #8 på: januar 29, 2010, 17:55:22 pm »

Kammen kommer fra Kjell AAen. Den er på 305 grader.


* IMG_0031 (Small).JPG (37.28 KB, 640x480 - vist 561 ganger.)
Loggført
geir F
Seniormedlem
****
Innlegg: 390
Bosted: lyngdal



Vis profil
« Svar #9 på: januar 29, 2010, 18:42:23 pm »

Svinghjulet er org.2liter t4 som er lettet 1,2kg. Det er montert med fem styretapper og Bas bolter.


* IMG_0016 (Small).JPG (58.06 KB, 640x480 - vist 577 ganger.)

* IMG_0012 (Small).JPG (47.11 KB, 640x480 - vist 418 ganger.)

* IMG_0013 (Small).JPG (20.55 KB, 640x480 - vist 475 ganger.)
Loggført
Der_Butzelmann
Supermedlem
*****
Innlegg: 1104
Bosted: Wülfrath - Deutschland


The fart alone is`nt leathal, it`s the smell!


Vis profil
« Svar #10 på: januar 29, 2010, 20:10:15 pm »

Artig prosjekt! Brummer sikkert helt greit når den er ferdig Glad

Blir spennende å følge med videre.
Loggført

Arild B. - Wülfrath

-73 1303S WBX
-69 Buggy, kort
-91 T4 Multivan
-04 VW Touran
Daniel L
Supermedlem
*****
Innlegg: 679
Bosted: Skien


Boden Kratzende Autos VW Forbund


Vis profil
« Svar #11 på: januar 29, 2010, 21:13:46 pm »

Helt vilt! Gleder meg til å følge med videre på detta Gliser

« Siste redigering: januar 29, 2010, 21:15:39 pm av 1303s2387 » Loggført

        
       
1971 1302 silver metallic
1974 1300s--16.77s--125km/h--SCC 2014
1974 1303s germanlooker
1986 Golf mk2
1986 T3 doka
Keirn
Medlem
***
Innlegg: 119
Bosted: Malmø


Magister Mundi Sum


Vis profil WWW
« Svar #12 på: januar 29, 2010, 21:38:15 pm »

Sweet
Loggført

Om du ikke kan reparere det med en hammer, er det sikkert en elektrisk feil....
geir F
Seniormedlem
****
Innlegg: 390
Bosted: lyngdal



Vis profil
« Svar #13 på: januar 30, 2010, 20:33:23 pm »

Har tidliger brukt tørrsump pumpen fra CB, den har bare 21mm drev på trykksiden og gir derfor litt lite oljetrykk på tomgang.
Kjøpte derfor en ny oljepumpe fra Thorsten Pieper, den ser utrolig bra ut Blunker


* IMG_1906 (Small).JPG (47.39 KB, 640x480 - vist 549 ganger.)

* IMG_1900 (Small).JPG (24.43 KB, 640x480 - vist 407 ganger.)

* IMG_1896 (Small).JPG (33.59 KB, 640x480 - vist 427 ganger.)
« Siste redigering: januar 30, 2010, 20:35:45 pm av geir F » Loggført
RZR-Andy
Supermedlem
*****
Innlegg: 2038
Bosted: Bergen


www.regenstadt.com


Vis profil WWW
« Svar #14 på: januar 30, 2010, 20:36:17 pm »

Etter å ha sett prosjektene på agderklubb-nettsidene så er dette dømt til bli vellykket;) Begge tomler i været, Geir!
Loggført
geir F
Seniormedlem
****
Innlegg: 390
Bosted: lyngdal



Vis profil
« Svar #15 på: januar 30, 2010, 20:53:54 pm »

Etter å ha sett prosjektene på agderklubb-nettsidene så er dette dømt til bli vellykket;) Begge tomler i været, Geir!
Ja for håpe det går bedre i år enn i fjor, da det ble to motorhaveri
Loggført
geir F
Seniormedlem
****
Innlegg: 390
Bosted: lyngdal



Vis profil
« Svar #16 på: januar 30, 2010, 22:30:25 pm »

Starter med et sett med 2liter topper med firkant eksos.


* IMG_2946 (Small).JPG (42.46 KB, 640x480 - vist 538 ganger.)

* IMG_2947 (Small).JPG (47.92 KB, 640x480 - vist 497 ganger.)

* IMG_2950 (Small).JPG (53.28 KB, 640x480 - vist 457 ganger.)
Loggført
geir F
Seniormedlem
****
Innlegg: 390
Bosted: lyngdal



Vis profil
« Svar #17 på: januar 30, 2010, 22:39:02 pm »

Her har Kapstad montert nye seter for større ventiler.


* IMG_3068 (Small).JPG (52.09 KB, 640x480 - vist 663 ganger.)

* IMG_3067 (Small).JPG (66.45 KB, 640x480 - vist 523 ganger.)
Loggført
geir F
Seniormedlem
****
Innlegg: 390
Bosted: lyngdal



Vis profil
« Svar #18 på: januar 30, 2010, 22:55:46 pm »

Her ser dere før og etter porting av eksoskanalene

* IMG_0218 (Small).JPG (48.3 KB. 640x480 - vist 776 ganger.)


* IMG_3077 (Small).JPG (52.52 KB, 640x480 - vist 652 ganger.)
Loggført
geir F
Seniormedlem
****
Innlegg: 390
Bosted: lyngdal



Vis profil
« Svar #19 på: januar 30, 2010, 23:04:38 pm »

På innsugs har jeg sveiset masse for og få større porter. Flyttet pluggene slik som på 914 toppene.


* IMG_0009 (Small).JPG (55.45 KB, 640x480 - vist 868 ganger.)
Loggført
geir F
Seniormedlem
****
Innlegg: 390
Bosted: lyngdal



Vis profil
« Svar #20 på: januar 30, 2010, 23:12:56 pm »

Forbrenningskammeret har jeg sveist på motsat side av pluggen.

* IMG_0013 (Small).JPG (60.97 KB. 640x480 - vist 739 ganger.)


* IMG_0012 (Small).JPG (58.85 KB, 640x480 - vist 638 ganger.)
Loggført
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #21 på: januar 30, 2010, 23:19:57 pm »

motor porr!!

spm anng sveis i brukte/gamle topper:
kjører du de i f.eks ovn for å brenne ut olje/skitt etc??
evt rengjøringsmetode før sveis??

mere bilder info!
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
tezer
Supermedlem
*****
Innlegg: 1783
Bosted: Hamar Hedemarken



Vis profil
« Svar #22 på: januar 31, 2010, 02:01:37 am »

Er dette en race motor eller gate?
Loggført

Vw 1302
cato®
Supermedlem
*****
Innlegg: 1748
Bosted: Oslo/Mjøndalen



Vis profil
« Svar #23 på: januar 31, 2010, 02:38:15 am »

Ser gromt ut, gjør du alt arbeidet med sveising av toppene selv ?
Loggført
EBB
Seniormedlem
****
Innlegg: 273
Bosted: Stavanger

NORGES RASKESTE VW LUFTKJØLTE BUGGY !


Vis profil

« Svar #24 på: januar 31, 2010, 18:30:51 pm »

@geir F
Kjekt å se på prosjektet ditt Geir.

Håper du har ultra lette titan ventiler og lavt fjærtrykk med valget ditt av setemateriale.
Hvorfor gikk du ikke for skikkelige harde Serdi kvalitets seter når du gjør så mye arbeide ut av dette ?
Setevinkler og cuts får jo holdbarhet omtrent som en Youghurt med slike som du har nå.....og du mister jo konturene som dine setevalg får raskere enn du kan si plupp. Trist

digg den oljepumpen din der Glad

Ellers håper jeg å teffe deg runtomkring på baner el lign med stadig flere T4 entusiaster Glad
Loggført
geir F
Seniormedlem
****
Innlegg: 390
Bosted: lyngdal



Vis profil
« Svar #25 på: februar 01, 2010, 10:38:31 am »

motor porr!!

spm anng sveis i brukte/gamle topper:
kjører du de i f.eks ovn for å brenne ut olje/skitt etc??
evt rengjøringsmetode før sveis??

mere bilder info!

Toppene ble sandblåst og varmet i stekeovnen. (150 grader)
Loggført
geir F
Seniormedlem
****
Innlegg: 390
Bosted: lyngdal



Vis profil
« Svar #26 på: februar 01, 2010, 10:40:45 am »

Er dette en race motor eller gate?

Det er en gate motor
Loggført
geir F
Seniormedlem
****
Innlegg: 390
Bosted: lyngdal



Vis profil
« Svar #27 på: februar 01, 2010, 10:43:35 am »

Ser gromt ut, gjør du alt arbeidet med sveising av toppene selv ?

Sveising og porting av toppene har jeg gjort selv.
Loggført
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #28 på: februar 01, 2010, 10:47:07 am »

bra jobba.
hvor lenge har du de i ovnen sånn ca?? driver å leiker litt med alusveis sjøl og prøver å lære litt da ikke alt blir vellykket.
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
geir F
Seniormedlem
****
Innlegg: 390
Bosted: lyngdal



Vis profil
« Svar #29 på: februar 01, 2010, 10:54:09 am »

De sto ca en time i ovnen før jeg begynte og sveise. Passet på at de ikke ble alt for varme, sveist litt av gangen.
Loggført
Sider: [1] 2 3 ... 14
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!