mai 22, 2025, 08:19:36 am
Velkommen,
Gjest
. Vennligst
logg inn
eller
registrer deg
.
Har du ikke mottatt
e-post for aktivering
?
1 time
1 dag
1 uke
1 måned
Alltid
Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Hovedside
Hjelp
Søk
Logg inn
Registrer
VWNorge
>
Forum
>
Snikk-snakk
>
Hvordan bytte fra Lange til korte aksler, 4 til 5 hull på 1300S kasse.
Sider: [
1
]
Skriv ut
Skrevet av
Emne: Hvordan bytte fra Lange til korte aksler, 4 til 5 hull på 1300S kasse. (Lest 1717 ganger)
Hans Christian
Folkevognklubben
Supermedlem
Innlegg: 605
Bosted: Moss
1967 T2
Hvordan bytte fra Lange til korte aksler, 4 til 5 hull på 1300S kasse.
«
på:
februar 17, 2008, 12:18:11 pm »
Noen tips på hvordan dette gjøres? Er det mye jobb for en med et par ekstra tommeltotter ?
Hvis noen har noen tips på lur, meld ifra.
1300S.JPG
(216.38 KB, 672x1302 - vist 181 ganger.)
Loggført
OTO
Supermedlem
Innlegg: 1966
Bosted: Gjøvik
Sv: Hvordan bytte fra Lange til korte aksler, 4 til 5 hull på 1300S kasse.
«
Svar #1 på:
februar 17, 2008, 13:21:44 pm »
Jeg beholdt de lange akselene og fikk dreid noen sliver som utlignet forskjellen på senter av trommelen, slik at jeg fikk 5 bolt rett på 4-bolt.
Jeg tror jeg fikk lagd en skive på 4mm mor tettering og hjullager og en på 16 mm bak mutteren som fester trommel.
på denne måten ble sporvidden breiere bak og
Loggført
-T1 58' Restolooker
-T1 58' Vintage speed Judson Superchaged
-T3 80' Transporter (solgt)
-T3 58' Reimo camper (solgt)
-T3 88' Westfalia
http://www.vwnorge.no/index.php/topic,808.msg8010.html#msg8010
Hans Christian
Folkevognklubben
Supermedlem
Innlegg: 605
Bosted: Moss
1967 T2
Sv: Hvordan bytte fra Lange til korte aksler, 4 til 5 hull på 1300S kasse.
«
Svar #2 på:
februar 17, 2008, 14:25:23 pm »
Hørtes ut som en grei løsning det, men jeg satser på å få på de korte gamle akslene
Noen flere tips der ute ?
Loggført
JTWE
Supermedlem
Innlegg: 2198
Bosted:
Sv: Hvordan bytte fra Lange til korte aksler, 4 til 5 hull på 1300S kasse.
«
Svar #3 på:
februar 17, 2008, 14:29:43 pm »
I bunn og grunn er det vel å ta av hjullagrene, løsne akselrøret inne ved girkassa og dra av det.
Så er det å løsne drivakselen med den store låsringen og dra den ut med glidestener etc.
Så er det å gjøre operasjonen i revers og ferdig. Egentlig skal det måles at glidestener, aksler og det lille drevet passer sammen (husker ikke navnet på det). Finnes glidestener i forskjelllige størrelser.
Loggført
Sider: [
1
]
Skriv ut
Gå til:
Vennligst velg en destinasjon:
-----------------------------
Forum
-----------------------------
=> Snikk-snakk
=> Originalprat
===> Krigsmodeller
===> Type 1 1946-1957
===> Type 1 1958-1967
===> Type 1 1968-1979
===> 1302/1303
===> Type 2
===> Type 3 og 4
===> Ghia
=> Problemløseren
=> Teknisk, teori og praksis
=> Smak og behag
===> German/Euro-look
===> Rat-look
===> Resto-look
===> Cal-look
===> Old speed
===> Porsche-look
===> Ombygd
===> Drag-race
===> Rundt og rundt/bakkeløp
===> Buggy
=> Hva skjer?
=> Forumexpressen
=> Prosjektgarasjen
-----------------------------
Bruktbørsen
-----------------------------
=> Biler selges
=> Biler ønskes kjøpt
=> Deler selges
=> Deler ønskes kjøpt
=> Eksterne salgs linker
=> Tilbud fra forhandlere
===> Boblegården
===> Dalhems
===> Gasolin
===> Grelland
===> HotShop
===> SCC
===> T-Mek AS
-----------------------------
Min klubb
-----------------------------
=> Agder VW klubb
=> Die Käfer Loge (DKL)
=> Folkevognklubben Østfold
===> Klubb snakk
===> Hva skjer
=> Folk&Vogn
=> Follo VW Klubb
=> Inntrøndelag Volkswagen klubb
=> LP
=> Nord-Rogaland VW Klubb
=> Salten VW
=> Screwdrivers
=> Seaside Volkswagen-club
=> Stormtroopers
=> Sør-Rogaland VW Klubb
=> Telehiv Jumpers Vestfold
===> Hva skjer?
=> Totenbugs
=> Trondheim VW Klubb
=> Vestfold Aircoolers
===> Klubbsnakk
===> Hva skjer
=> Veteran Schwimmwagen Norden
=> Volkswagen Auto Club Mjøsa
=> Volks West
===> Treff og turer
Henter...