april 19, 2024, 19:09:12 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1] 2
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Hornknapp *kjøpt*  (Lest 5375 ganger)
LOBO
Supermedlem
*****
Innlegg: 6046
Bosted: Akershus



Vis profil
« på: februar 02, 2010, 22:29:16 pm »

Ønsker å kjøpe hornknapp til standard rattet mitt.
Helst svart, men har du en hvit så klarer jeg sikkert å lakke den Blunker

« Siste redigering: mars 06, 2010, 11:13:12 am av LOBO » Loggført

D e ikkje rust der d e hull... bare rundt kanten d!
Knechten
Supermedlem
*****
Innlegg: 763
Bosted: Røyken



Vis profil WWW
« Svar #1 på: februar 03, 2010, 07:18:50 am »

Ut fra verdien på hvit kontra sort knapp ville jeg ikke lakkert over en hvit  Blunker Svart hornknapp er lik som til Volvo valp m.fl. og er relativt enkel å få tak i, også utafor VW kretser. Mulig noen av de som er store på Volvo deler sitter med slikt på hylla?
Loggført
LOBO
Supermedlem
*****
Innlegg: 6046
Bosted: Akershus



Vis profil
« Svar #2 på: februar 03, 2010, 07:31:39 am »

Har hørt det med volvo valp ja. Har fått noen mailer allerede fra folk som har. Var heldigvis ikke vanskelig å få tak i Glad
Loggført

D e ikkje rust der d e hull... bare rundt kanten d!
Mr. Empiboy
Supermedlem
*****
Innlegg: 1928
Bosted: Skien. Og godt er det!



Vis profil
« Svar #3 på: februar 03, 2010, 08:50:25 am »

Ut fra verdien på hvit kontra sort knapp ville jeg ikke lakkert over en hvit  Blunker Svart hornknapp er lik som til Volvo valp m.fl. og er relativt enkel å få tak i, også utafor VW kretser. Mulig noen av de som er store på Volvo deler sitter med slikt på hylla?

Og det finnes et utall andre biler med samme Petri rattet i sort som har lik knott. Bla på enkelte av IFA og DKW's eldste modeller Blunker Den som leter finner....
Loggført

Se nøye på det jeg skriver.
Det jeg har skrevet, er det jeg mener. Hvis du finner ei linje med en annen betydning i melom det jeg har skrevet er det ikke min skyld.
Knechten
Supermedlem
*****
Innlegg: 763
Bosted: Røyken



Vis profil WWW
« Svar #4 på: februar 03, 2010, 09:25:20 am »

Men om du VIRKELIG vil ha noe annerledes finnes ultrasjeldne hornknapper også til disse petri rattene. Har aldri sett noen til salgs på thesamba, men så et par stykker i et glassmonter i Bad Camberg for et par år siden. Disse var ganske coole, men prisen lå i 500-600 Euro sjiktet, mao litt mer enn en valpe-knapp  Blunker 3-eiket hornring finnes også til standard ratt...
Loggført
Dr. Ing. Brezelfürsten
Supermedlem
*****
Innlegg: 1358
Bosted: Ski



Vis profil WWW
« Svar #5 på: februar 03, 2010, 09:46:25 am »

Men om du VIRKELIG vil ha noe annerledes finnes ultrasjeldne hornknapper også til disse petri rattene. Har aldri sett noen til salgs på thesamba, men så et par stykker i et glassmonter i Bad Camberg for et par år siden. Disse var ganske coole, men prisen lå i 500-600 Euro sjiktet, mao litt mer enn en valpe-knapp  Blunker 3-eiket hornring finnes også til standard ratt...

Og slik ser den ut:
http://www.thesamba.com/vw/forum/album_page.php?pic_id=270626
Loggført

15A 1951
Det skal være ekte sorg når jeg dauer! Ikke ei krone igjen..
http://www.azurbrezel.blogspot.com
Mr. Empiboy
Supermedlem
*****
Innlegg: 1928
Bosted: Skien. Og godt er det!



Vis profil
« Svar #6 på: februar 03, 2010, 09:53:48 am »

Huff. Standardratt med ring blir vel litt smør på flesk? Og ikke var det videre pent heller.
Loggført

Se nøye på det jeg skriver.
Det jeg har skrevet, er det jeg mener. Hvis du finner ei linje med en annen betydning i melom det jeg har skrevet er det ikke min skyld.
Knechten
Supermedlem
*****
Innlegg: 763
Bosted: Røyken



Vis profil WWW
« Svar #7 på: februar 03, 2010, 10:04:20 am »

Helt enig, når det gjelder standard er sjarmen "less is more"... Det er vel en grunn til at soltaks standard og standard hornringer er sjeldne i dag.
Loggført
Dr. Ing. Brezelfürsten
Supermedlem
*****
Innlegg: 1358
Bosted: Ski



Vis profil WWW
« Svar #8 på: februar 03, 2010, 10:06:32 am »

Helt enig, når det gjelder standard er sjarmen "less is more"... Det er vel en grunn til at soltaks standard og standard hornringer er sjeldne i dag.

Viktig poeng du nevner her ja.. Stygt og dårlig = sjeldent i noen tilfeller Blunker
Loggført

15A 1951
Det skal være ekte sorg når jeg dauer! Ikke ei krone igjen..
http://www.azurbrezel.blogspot.com
LOBO
Supermedlem
*****
Innlegg: 6046
Bosted: Akershus



Vis profil
« Svar #9 på: februar 03, 2010, 19:29:13 pm »

Klar over at det finnes hornring til disse rattene også, men synes det er teit Gliser Ei standard boble skal være spartansk og enkel.... og da klæsher man ikke på slikt unødvendig tøv. Hvertfall ikke når det er sykt overpriset og ikke er pent! Men skjønner samtidig at det er stas å ha det. Sjeldent og attraktivt = kjekt å ha Glad
Loggført

D e ikkje rust der d e hull... bare rundt kanten d!
Mr. Empiboy
Supermedlem
*****
Innlegg: 1928
Bosted: Skien. Og godt er det!



Vis profil
« Svar #10 på: mars 01, 2010, 07:40:07 am »

Kansje en slik? Aner ikke om dette er noe hjemmelagd "one-off" greier, men er jo litt morsom....

Loggført

Se nøye på det jeg skriver.
Det jeg har skrevet, er det jeg mener. Hvis du finner ei linje med en annen betydning i melom det jeg har skrevet er det ikke min skyld.
LOBO
Supermedlem
*****
Innlegg: 6046
Bosted: Akershus



Vis profil
« Svar #11 på: mars 01, 2010, 08:13:43 am »

Ja den var tøff! Har vurdert lokket fra en snusboks også. Passer perfekt Gliser Men har bestilt en svart knapp fra trollsten nå.
Loggført

D e ikkje rust der d e hull... bare rundt kanten d!
Mr. Empiboy
Supermedlem
*****
Innlegg: 1928
Bosted: Skien. Og godt er det!



Vis profil
« Svar #12 på: mars 01, 2010, 09:23:36 am »

Ja den var tøff! Har vurdert lokket fra en snusboks også. Passer perfekt Gliser Men har bestilt en svart knapp fra trollsten nå.


Sikker på at du får riktig knott?? Den jeg kjøppte derifra var av sort gummi og lignet ikke orginalen i det hele tatt.....
Loggført

Se nøye på det jeg skriver.
Det jeg har skrevet, er det jeg mener. Hvis du finner ei linje med en annen betydning i melom det jeg har skrevet er det ikke min skyld.
Martin
Supermedlem
*****
Innlegg: 12506
Bosted: vestfold


Vis profil

« Svar #13 på: mars 01, 2010, 09:28:49 am »

Ja den var tøff! Har vurdert lokket fra en snusboks også. Passer perfekt Gliser
hadde jo vert kult, kunne jo kalt deg general tilogmed  Gliser
Loggført
LOBO
Supermedlem
*****
Innlegg: 6046
Bosted: Akershus



Vis profil
« Svar #14 på: mars 01, 2010, 16:00:35 pm »

Ja den var tøff! Har vurdert lokket fra en snusboks også. Passer perfekt Gliser Men har bestilt en svart knapp fra trollsten nå.


Sikker på at du får riktig knott?? Den jeg kjøppte derifra var av sort gummi og lignet ikke orginalen i det hele tatt.....

Det var som f.... men passa den da? Det sies at volvo feltvogn knappen skal passe...
Loggført

D e ikkje rust der d e hull... bare rundt kanten d!
Dr. Ing. Brezelfürsten
Supermedlem
*****
Innlegg: 1358
Bosted: Ski



Vis profil WWW
« Svar #15 på: mars 01, 2010, 18:30:02 pm »

Ja den var tøff! Har vurdert lokket fra en snusboks også. Passer perfekt Gliser Men har bestilt en svart knapp fra trollsten nå.


Sikker på at du får riktig knott?? Den jeg kjøppte derifra var av sort gummi og lignet ikke orginalen i det hele tatt.....

Det var som f.... men passa den da? Det sies at volvo feltvogn knappen skal passe...

Er 100 % sikker på at feltvognknappen vil passe. De er produsert av Petri begge to akkurat som rattet. Har flere ganger sett de på Ekeberg. Kjøpte vel også en knapp for noen år siden. Det er vel den som satt i standardrattet din Knechten?
Loggført

15A 1951
Det skal være ekte sorg når jeg dauer! Ikke ei krone igjen..
http://www.azurbrezel.blogspot.com
LOBO
Supermedlem
*****
Innlegg: 6046
Bosted: Akershus



Vis profil
« Svar #16 på: mars 01, 2010, 18:51:11 pm »

Jeg ser ikke forskjell på denne http://www.trollstein.no/index.php?page=shop.product_details&flypage=shop.flypage&product_id=575&category_id=6&manufacturer_id=0&option=com_virtuemart&Itemid=26 og den som sitter på rattet i øverste bilde men...
Loggført

D e ikkje rust der d e hull... bare rundt kanten d!
Dr. Ing. Brezelfürsten
Supermedlem
*****
Innlegg: 1358
Bosted: Ski



Vis profil WWW
« Svar #17 på: mars 01, 2010, 19:00:30 pm »


Grusomt dårlig bilde på den nettsida, men mye tyder vel på at den bør passe ja. Men hva er det egentlig? Repro eller restlager?
Loggført

15A 1951
Det skal være ekte sorg når jeg dauer! Ikke ei krone igjen..
http://www.azurbrezel.blogspot.com
ultimatevw
Seniormedlem
****
Innlegg: 362
Bosted: Sandnessjøen


Vis profil

« Svar #18 på: mars 01, 2010, 21:42:05 pm »

Det er akkurat likedan knapp på en Åkerman gravemaskin-86 mod som står her.
« Siste redigering: mars 01, 2010, 21:45:04 pm av ultimatevw » Loggført

68 VW 1600TL
LOBO
Supermedlem
*****
Innlegg: 6046
Bosted: Akershus



Vis profil
« Svar #19 på: mars 01, 2010, 23:18:24 pm »

Samme rattdesignet ble brukt i mye forskjellig, men med små forskjeller. Tror tutknappen er NOS, eller mulig nyprodusert. Hadde den vært brukt måtte de vel ha opplyst om det? For mange er jo brukt en negativ ting Gliser
Loggført

D e ikkje rust der d e hull... bare rundt kanten d!
Mr. Empiboy
Supermedlem
*****
Innlegg: 1928
Bosted: Skien. Og godt er det!



Vis profil
« Svar #20 på: mars 02, 2010, 06:25:42 am »

Jeg gikk på en liten smell der hos Trollstein......
Jeg så på bildet på nettsiden, ble overlykkelig over at den fortsatt fantes å ringte for sikkerhetsskyld for  sjekke om de hadde flere. Joda det hadde de.... Jeg ble også lovet at den skulle være lik den på bildet fra nettsiden. Var den det? Nei... Formen var på en måte riktig, men den blanke ringen var borte og ytterring er glatt og innerring er ru men de var ei et stykke og støpt sammen av en myk gummi. Så ganske så jalla og moderne ut. Inni var det en slags bryter som var støpt slik at den passet til rattet. Blir derfor spennende å se hva det er du får derifra nå....
Jeg endte med å kløyve denne opp i biter for så å plukke ut ei fjær og en liten kobberkontakt. Disse delene ble brukt til å lage en ny knott. Denne dreide jeg selv av nylon og rustfritt stål.
Loggført

Se nøye på det jeg skriver.
Det jeg har skrevet, er det jeg mener. Hvis du finner ei linje med en annen betydning i melom det jeg har skrevet er det ikke min skyld.
LOBO
Supermedlem
*****
Innlegg: 6046
Bosted: Akershus



Vis profil
« Svar #21 på: mars 02, 2010, 06:47:30 am »

Hvis den ikke er som på bildet skal de få den tilbake! Er jo ikke lov å holde på slik? Selge en produkt som åpenbart er helt forskjellig fra det de annonserer...

Får hvertfal vente å se hva jeg får først da Glad
Loggført

D e ikkje rust der d e hull... bare rundt kanten d!
Mr. Empiboy
Supermedlem
*****
Innlegg: 1928
Bosted: Skien. Og godt er det!



Vis profil
« Svar #22 på: mars 02, 2010, 07:40:04 am »

Slik.......
Jeg fant restene av knotten de sendte meg...
Fin eller?




Og det råeste er er at den har Petri logo (Stor P inni et ratt) inni! Så dette er nok trolig en forenklet og modernisert utgave som ble levert på de aller siste utgavene av disse rattene.
« Siste redigering: mars 02, 2010, 07:42:22 am av Mr. Empiboy » Loggført

Se nøye på det jeg skriver.
Det jeg har skrevet, er det jeg mener. Hvis du finner ei linje med en annen betydning i melom det jeg har skrevet er det ikke min skyld.
Oval57
Supermedlem
*****
Innlegg: 3011
Bosted: Lier


Kjenner snart mange Porsche-folk her inne.


Vis profil WWW
« Svar #23 på: mars 02, 2010, 10:05:31 am »

Det lønner seg å ringe til de du skal kjøpe slikt av. For en som har en Valp er de plastgummitutknappene helt sikkert greie, men når man er vant til ekte gammel bakelitt så må man forkynne det for selger.

Jeg "røyk" også på en slik moderne gummiknapp og sendte den tilbake så fort det var mulig å få sendt noe i posten.

Ekeberg er din venn LOBO. Det er ikke lenge til Blunker
Loggført

*Paradise road*
Min blogg: http://ambasadeur.blogspot.com
Tlf. 900 13 764
Søker NOS-deler til Oval57. Chrome, gummi med mer.
Søker også originale tepper, skjermskruer, seterygger i rødt skai. Ta kontakt om du har
noe du vil selge.
LOBO
Supermedlem
*****
Innlegg: 6046
Bosted: Akershus



Vis profil
« Svar #24 på: mars 02, 2010, 15:03:05 pm »

Fikk min i posten og tok akkurat bilde av den for å legge den ut her. Akkurat slik som empiboy sin. Det kan da ikke være lov å holde på sån? De kan ikke selge et produkt å ha bilde av et helt annet?
Loggført

D e ikkje rust der d e hull... bare rundt kanten d!
Martin
Supermedlem
*****
Innlegg: 12506
Bosted: vestfold


Vis profil

« Svar #25 på: mars 02, 2010, 15:21:45 pm »

http://www.thesamba.com/vw/classifieds/detail.php?id=920794

http://www.thesamba.com/vw/classifieds/detail.php?id=253243

http://www.thesamba.com/vw/classifieds/detail.php?id=923445

Loggført
LOBO
Supermedlem
*****
Innlegg: 6046
Bosted: Akershus



Vis profil
« Svar #26 på: mars 02, 2010, 15:29:14 pm »

Handler ikke dyrt fra usa når man får akkurat samme fra en gammel norsk feltvogn Blunker
Loggført

D e ikkje rust der d e hull... bare rundt kanten d!
Martin
Supermedlem
*****
Innlegg: 12506
Bosted: vestfold


Vis profil

« Svar #27 på: mars 02, 2010, 16:19:54 pm »

disse har oppe i kveld. http://hmkshop.no/    tlf.  32766190
Loggført
Martin
Supermedlem
*****
Innlegg: 12506
Bosted: vestfold


Vis profil

« Svar #28 på: mars 02, 2010, 16:27:31 pm »

er den 53 eller 56 mm
Loggført
Martin
Supermedlem
*****
Innlegg: 12506
Bosted: vestfold


Vis profil

« Svar #29 på: mars 02, 2010, 16:33:44 pm »

http://www.olav-teigen.no/nettbutikk.htm   å videre til volvo deler-motor,drivverk,styring. skroll litt ned på siden så er det et ratt der.
Loggført
Sider: [1] 2
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!