april 29, 2024, 00:43:58 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1] 2
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: sjekk denne  (Lest 5359 ganger)
vw-t1
Supermedlem
*****
Innlegg: 707
Bosted: Nesodden/Fagerstrand



Vis profil
« på: februar 03, 2010, 17:50:36 pm »

Denne skulle jeg gjerne hatt Rekker tunge Finnkode: 20813168
Loggført

Vw Boble 1200 65mod FERDIG.
07 Mercedes benz c-klasse
2013 Sachs Madass 50CC/72cc.
58 BMW Isetta Microbil prosjekt, stor jobb. En haug med deler. Trenger deler.
vw1961
Supermedlem
*****
Innlegg: 626
Bosted: birkeland


Originalnostalgiker


Vis profil
« Svar #1 på: februar 03, 2010, 18:17:29 pm »

La for gud skyld ikke en senketrimmeirspumavandal slå kloa i denne  Kult
Tenk om noen heller hadde beholdt den tilsyneltadende fine patinaen.
Da hadde VeteranVWklubben fått ro i sjela.
Loggført

Praise the aircooled

Kjøreglede, det er å ta for seg hele alfabetet i steden for  A til B:=)
vw-t1
Supermedlem
*****
Innlegg: 707
Bosted: Nesodden/Fagerstrand



Vis profil
« Svar #2 på: februar 03, 2010, 18:37:23 pm »

Jeg ville nok hatt den som den er, men ikke la oss dømme de som har en annen oppfatning  Blunker
Loggført

Vw Boble 1200 65mod FERDIG.
07 Mercedes benz c-klasse
2013 Sachs Madass 50CC/72cc.
58 BMW Isetta Microbil prosjekt, stor jobb. En haug med deler. Trenger deler.
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #3 på: februar 03, 2010, 18:43:39 pm »

http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=20813168
Loggført
T2man
Supermedlem
*****
Innlegg: 1114
Bosted: Aurskog


Termos er bra


Vis profil
« Svar #4 på: februar 03, 2010, 18:44:23 pm »

For en flott bil til en ok pris!
Ser ut til å være kvalitet for pengene dette Glad
Litt for gammel støtfanger foran, men det er forsåvidt en minimal detalj...
Loggført

Ønsker å kjøpe originalt Hamburg pansermerke
vw1961
Supermedlem
*****
Innlegg: 626
Bosted: birkeland


Originalnostalgiker


Vis profil
« Svar #5 på: februar 03, 2010, 18:44:36 pm »

Heilt enig i å bevare den som den er:) Det finnes to typer VWfans, SechsVolterne og alle de andre.
Loggført

Praise the aircooled

Kjøreglede, det er å ta for seg hele alfabetet i steden for  A til B:=)
hælv tank
Juniormedlem
**
Innlegg: 52
Bosted:


Vis profil

« Svar #6 på: februar 03, 2010, 19:05:39 pm »

Da gratulerer jeg med ny bil til Tom V   Gliser
Loggført
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #7 på: februar 03, 2010, 19:09:35 pm »

Tom handlar jo som ein gal for tida! Sjokkert Men denne bilen er vel ikkje norsk? Opprinnleg svensk kan eg tenka meg, ettersom alle dei andre skjeldne, strøkne bilane samme selgar har solgt på finn, kom frå sverige..
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
Martin
Supermedlem
*****
Innlegg: 12506
Bosted: vestfold


Vis profil

« Svar #8 på: februar 03, 2010, 19:11:28 pm »

La for gud skyld ikke en senketrimmeirspumavandal slå kloa i denne  Kult
Tenk om noen heller hadde beholdt den tilsyneltadende fine patinaen.
Da hadde VeteranVWklubben fått ro i sjela.
så de som er medlem av den klubben kan ikke ha senket bil etter din oppfatning? det er jo en klubb får veteran volkswagen. eller hva HB4596  Osteaktig  kan ikke folk gjøre hva de vil med bilene sine?
Loggført
LOBO
Supermedlem
*****
Innlegg: 6046
Bosted: Akershus



Vis profil
« Svar #9 på: februar 03, 2010, 20:01:56 pm »

Heilt enig i å bevare den som den er:) Det finnes to typer VWfans, SechsVolterne og alle de andre.

Du har missforstått noe skjønner jeg!

Selv om man senker bilen sin kan man ha akkurat like stor lidenskap for orginaldeler, vintage trim, patina og sjarm som en sechs volter eller en orginalfreak.

Har ikke den oppfatning av at sechs volterne kan sammenlignes med orginalfolk eller. Alle 4 driver med vintage trim, og Are har til og med sveisa inn et soltak i sin 50-splitt! Om det ble levert på bilen når den var ny er ikke så viktig. De har skjønt det viktige... Kjærlighet til det som som er nostalgisk og tidsriktig! Sjarm og attitude Blunker
« Siste redigering: februar 03, 2010, 20:03:30 pm av LOBO » Loggført

D e ikkje rust der d e hull... bare rundt kanten d!
vw1961
Supermedlem
*****
Innlegg: 626
Bosted: birkeland


Originalnostalgiker


Vis profil
« Svar #10 på: februar 03, 2010, 20:19:28 pm »

Masse av folkevognas identitet og personlighet forsvinner når man nærmer seg asfalten eller bytter til puma, eller det som verre er, større motor. Vw ble bygd som en enkel og pålitelig bil og da mener jeg man skal beholde det sånn. En Ekte Entusiast er den som venter og venter på at den rette delen skal dukke opp, bruker masse tid og penger og streber etter å finne Vw sin opprinnelige stil og utseende. Akkurat setetrekk med helt riktig 1961 look er kansje å ta godt i, men ikke å dra til hotshop å komme heim med bøkketsits. Heller bla opp og få setetrekk fra TMI med tidsriktig mønster og fargesammensetning. Jeg for min del venter på disse. 3500,- er lite å tenke på. Dessverre kjører jeg ikke med originalmotor siden den gikk til dundas i -76. Men i garasjen står en industrimotor som er kun 4 mnd nyere enn resten av motoren. Det vil kun en ekte entusiast legge merke til. Denne er ombygd med Kun rette tidsriktige deler jeg har skaffet i løpet av 2 mnd. Takk til alle som har bidratt med det. Nebelbrille er en Grepa kar jeg uten tvil vil kalle en Ekte Entusiast.
Seff kunne jeg dradd fram kredittkortet og bestilt alt som skulle til fra unneberg eller andre, men det blir for enkelt! Penger er ikke alt her i livet. 2000 for ei Ny potte med stempel på sidene og sgs nye varmepotter med vw stempel på.... En ekte Vwentusiast vil nikke gjenkjennde.
Må bare få ut noen tanker:)
Loggført

Praise the aircooled

Kjøreglede, det er å ta for seg hele alfabetet i steden for  A til B:=)
vw-t1
Supermedlem
*****
Innlegg: 707
Bosted: Nesodden/Fagerstrand



Vis profil
« Svar #11 på: februar 03, 2010, 20:30:20 pm »

Jeg synes det skal være plass til oss alle sammen, uansett hva man liker. Hovedsaken burde være interessen for luftkjølt, så får folk gjøre hva de vil med sin egen bil Gliser Håper vi ses på vw til tusen med biler i alle høyder. Bobla mi skal slå gnister Gliser (lav)
Loggført

Vw Boble 1200 65mod FERDIG.
07 Mercedes benz c-klasse
2013 Sachs Madass 50CC/72cc.
58 BMW Isetta Microbil prosjekt, stor jobb. En haug med deler. Trenger deler.
Espen/VW54
Supermedlem
*****
Innlegg: 2625
Bosted: Plankebyen (Fredrikstad)



Vis profil
« Svar #12 på: februar 03, 2010, 20:30:51 pm »

Masse av folkevognas identitet og personlighet forsvinner når man nærmer seg asfalten eller bytter til puma, eller det som verre er, større motor. Vw ble bygd som en enkel og pålitelig bil og da mener jeg man skal beholde det sånn. En Ekte Entusiast er den som venter og venter på at den rette delen skal dukke opp, bruker masse tid og penger og streber etter å finne Vw sin opprinnelige stil og utseende. Akkurat setetrekk med helt riktig 1961 look er kansje å ta godt i, men ikke å dra til hotshop å komme heim med bøkketsits. Heller bla opp og få setetrekk fra TMI med tidsriktig mønster og fargesammensetning. Jeg for min del venter på disse. 3500,- er lite å tenke på. Dessverre kjører jeg ikke med originalmotor siden den gikk til dundas i -76. Men i garasjen står en industrimotor som er kun 4 mnd nyere enn resten av motoren. Det vil kun en ekte entusiast legge merke til. Denne er ombygd med Kun rette tidsriktige deler jeg har skaffet i løpet av 2 mnd. Takk til alle som har bidratt med det. Nebelbrille er en Grepa kar jeg uten tvil vil kalle en Ekte Entusiast.
Seff kunne jeg dradd fram kredittkortet og bestilt alt som skulle til fra unneberg eller andre, men det blir for enkelt! Penger er ikke alt her i livet. 2000 for ei Ny potte med stempel på sidene og sgs nye varmepotter med vw stempel på.... En ekte Vwentusiast vil nikke gjenkjennde.
Må bare få ut noen tanker:)

Og takk for at vi alle er forskjellige. Du koser deg med din pinlig restaurerte, mens jeg koser meg med min ødelagte, senka stor motoriserte i hjel kappa min. Men en ting har vi til felles vil jeg tro. Vi liker å se på andres biler, og vi koser oss stort hver gang vi setter oss i bilen for å kjøre- Så kanskje vi ikke er så forskjellige alikevel..  
Loggført
T2man
Supermedlem
*****
Innlegg: 1114
Bosted: Aurskog


Termos er bra


Vis profil
« Svar #13 på: februar 03, 2010, 20:37:21 pm »

Ingen overraskelse at denne ble solgt i løpet av kvelden, og ekstra hyggelig hvis den gikk til Tom V, for da er jeg sikker på at den blir bevart i original forfatning Glad
Loggført

Ønsker å kjøpe originalt Hamburg pansermerke
LOBO
Supermedlem
*****
Innlegg: 6046
Bosted: Akershus



Vis profil
« Svar #14 på: februar 03, 2010, 20:38:33 pm »

Masse av folkevognas identitet og personlighet forsvinner når man nærmer seg asfalten eller bytter til puma, eller det som verre er, større motor. Vw ble bygd som en enkel og pålitelig bil og da mener jeg man skal beholde det sånn. En Ekte Entusiast er den som venter og venter på at den rette delen skal dukke opp, bruker masse tid og penger og streber etter å finne Vw sin opprinnelige stil og utseende. Akkurat setetrekk med helt riktig 1961 look er kansje å ta godt i, men ikke å dra til hotshop å komme heim med bøkketsits. Heller bla opp og få setetrekk fra TMI med tidsriktig mønster og fargesammensetning. Jeg for min del venter på disse. 3500,- er lite å tenke på. Dessverre kjører jeg ikke med originalmotor siden den gikk til dundas i -76. Men i garasjen står en industrimotor som er kun 4 mnd nyere enn resten av motoren. Det vil kun en ekte entusiast legge merke til. Denne er ombygd med Kun rette tidsriktige deler jeg har skaffet i løpet av 2 mnd. Takk til alle som har bidratt med det. Nebelbrille er en Grepa kar jeg uten tvil vil kalle en Ekte Entusiast.
Seff kunne jeg dradd fram kredittkortet og bestilt alt som skulle til fra unneberg eller andre, men det blir for enkelt! Penger er ikke alt her i livet. 2000 for ei Ny potte med stempel på sidene og sgs nye varmepotter med vw stempel på.... En ekte Vwentusiast vil nikke gjenkjennde.
Må bare få ut noen tanker:)

Men du skjønner jo fortsatt ikke!!

Selv om jeg senker bilen min er jeg veldig opptatt av å ha deler og ekstrautstyr fra 50-tallet. Nye tmi trekk osv holder ikke for meg fordi det ser nytt ut og lukter nytt! Du dømmer alle som senker bilene sine for ikke å være entusiaster... Da vil jeg tørre å påstå at du ikke bygger orginalbil fordi du bruker kliss nye setetrekk!

Du sier du streber etter få til den looken bilen opprinnelig hadde. Mange jobber mye for å få til det rette stuket og looken selv om det ikke er orginalt. Ta Cal-Look som et eksempel... eller vintage trim: Det er en del av vw-historien! Er ikke vi som holder på med dette entusiaster?

For å svare på ditt motoreksempel: Jeg brukte 16tusen på motortrim fra 50-tallet. Jeg kunne ha byttet til en god motor som går bedre for mye mindre penger, men det gjorde jeg ikke. Fordi jeg er en ekte vw-entusiast med litt andre synspunkter enn deg!

Så ikke kom å døm de som modifiserer utover det orginale for ikke å være entusiaster.. merker jeg blir litt små pisst Blunker
Loggført

D e ikkje rust der d e hull... bare rundt kanten d!
Martin
Supermedlem
*****
Innlegg: 12506
Bosted: vestfold


Vis profil

« Svar #15 på: februar 03, 2010, 20:46:20 pm »

trukke det er noe vits jeg.  Øyerulling
Loggført
LOBO
Supermedlem
*****
Innlegg: 6046
Bosted: Akershus



Vis profil
« Svar #16 på: februar 03, 2010, 20:52:43 pm »

Nei jeg har så mange argumenter for dette at jeg sikkert kunne skrevet 2stk a4 sider, og det har sikkert vw1961 også. Men selv om vi har ulike synspunkter og smak så syns jeg ikke vi skal gå rundt på påstå at "du og du" ikke er entusiaster fordi du liker ikke det samme som jeg gjør.....

Ulik smak er helt ok, men vi skal respektere hverandre Blunker
Loggført

D e ikkje rust der d e hull... bare rundt kanten d!
vw-t1
Supermedlem
*****
Innlegg: 707
Bosted: Nesodden/Fagerstrand



Vis profil
« Svar #17 på: februar 03, 2010, 21:01:57 pm »

Enig. Det var det jeg forsøkte å få frem jeg og Øyerulling
« Siste redigering: februar 03, 2010, 21:06:13 pm av vw-t1 » Loggført

Vw Boble 1200 65mod FERDIG.
07 Mercedes benz c-klasse
2013 Sachs Madass 50CC/72cc.
58 BMW Isetta Microbil prosjekt, stor jobb. En haug med deler. Trenger deler.
vw1961
Supermedlem
*****
Innlegg: 626
Bosted: birkeland


Originalnostalgiker


Vis profil
« Svar #18 på: februar 03, 2010, 21:18:14 pm »

Utrolig gøy å provosere:)

Jeg står fortsatt ved at det originale både høyde og effekt bidrar til å holde Vw sin personlighet og identitet vedlike. Jeg mener fortsatt det er forskjell på wannabeentusiaster og andre. Og Lobo, Du skal ha stor respekt for disponering av peng på motoren din! Jeg trodde 10 lapper på motor og trim osv var i overkant.....
Loggført

Praise the aircooled

Kjøreglede, det er å ta for seg hele alfabetet i steden for  A til B:=)
vw-t1
Supermedlem
*****
Innlegg: 707
Bosted: Nesodden/Fagerstrand



Vis profil
« Svar #19 på: februar 03, 2010, 21:40:14 pm »

Det var vel ikke helt dette jeg tenkte på da jeg ville tipse om denne fine bilen, men men Gråter
Loggført

Vw Boble 1200 65mod FERDIG.
07 Mercedes benz c-klasse
2013 Sachs Madass 50CC/72cc.
58 BMW Isetta Microbil prosjekt, stor jobb. En haug med deler. Trenger deler.
vw1961
Supermedlem
*****
Innlegg: 626
Bosted: birkeland


Originalnostalgiker


Vis profil
« Svar #20 på: februar 03, 2010, 21:48:22 pm »

sporet litt av ja. Men denne pickupen kom til et godt hjem, det er det viktigste!
Loggført

Praise the aircooled

Kjøreglede, det er å ta for seg hele alfabetet i steden for  A til B:=)
eWolf
Supermedlem
*****
Innlegg: 515
Bosted: Hamar


think small


Vis profil WWW
« Svar #21 på: februar 03, 2010, 22:28:30 pm »

...og med det håper vi for guds skyld denne blir senket og innsmalnet Blunker
Loggført

eWolf - Part of the AirWolfs crew


psssssst! AirWolfs er på Facebook!
tomv
Medlem
***
Innlegg: 186
Bosted: Norheimsund


Vis profil

« Svar #22 på: februar 03, 2010, 22:37:04 pm »

Ingen akutt fare Blunker
Loggført
vw1961
Supermedlem
*****
Innlegg: 626
Bosted: birkeland


Originalnostalgiker


Vis profil
« Svar #23 på: februar 03, 2010, 22:43:38 pm »

Det varmer mitt hjerte:D
Loggført

Praise the aircooled

Kjøreglede, det er å ta for seg hele alfabetet i steden for  A til B:=)
Andersen VW56
Supermedlem
*****
Innlegg: 1986
Bosted: Østfold


Min urestaurerte 66 1300


Vis profil
« Svar #24 på: februar 03, 2010, 23:00:13 pm »

Alle må jo få lov til og ha bilene sine slik som de liker dem best men syns det er leit om en fin orginalbil blir senket og slikt men det er min mening og heldigvis så har vi alle forskjellige smaker og meninger, hadde jo vert veldig kjedelig på treff om alle bilene var orginale eller at alle var ombygd på samme måten, så det er flott at det er litt forskjell på bilene,

Mine 5 bobler er orginale med diagonaldekk og det hele men det er min smak andre har sin og det må vi kunne godta og glede oss over.
Loggført

Dette er bilparken min, alle er kjørbare og registrert
1959 VW 1200 boble, Resadagrønn (arvegods fra oldeforeldrene mine)
1966 VW 1300 boble, sjøblå.
1965 Fiat 1100D beige.
1972 Simca 1100 LS, turkis.
1973 Simca 1100 LS, Rød.
1971 Daf 55, brun
1973 Lada 1500S beige
1983 Mazda 323 automatic lysblå.
eWolf
Supermedlem
*****
Innlegg: 515
Bosted: Hamar


think small


Vis profil WWW
« Svar #25 på: februar 04, 2010, 08:48:12 am »

Uansett høyde; flott at denne blir ivaretatt i Norge, og at ny eier er en ekte entustiast!
Loggført

eWolf - Part of the AirWolfs crew


psssssst! AirWolfs er på Facebook!
Paasan
Supermedlem
*****
Innlegg: 602
Bosted: Oslo


Frøkna


Vis profil
« Svar #26 på: februar 04, 2010, 08:56:12 am »

Flott at folk tar vare på orginalere. (Mener det på orntli) Men vi andre må få lov vi også uten at vi er mindre entusiaster. Det er som å si at en eller annen bil fra et eller annet år er det ultimate innen funksjon og design. ALLE nydelige biler (Italienske - Engelske - Tyske osv) har et eller annet som er mulig å forbedre.
Elsker originale luftkjølte Vw, men vi andre er også entusiaster på vår måte Osteaktig
Loggført

Kjetil Lima
Supermedlem
*****
Innlegg: 2974
Bosted: Stavanger



Vis profil
« Svar #27 på: februar 04, 2010, 11:17:33 am »

Har en senka, korta, ihjelsveist med selvmordsdører og en original bil med bittelitt senk foran jeg. Hva kaller man slike som liker begge deler da... ? å, ja.... entusiast var det ja.

Respekt til lobo som brukte nesten like mye på judson kompressor som hele originalbilen min kosta.
Loggført

1961 T1 - Custom
Dr. Ing. Brezelfürsten
Supermedlem
*****
Innlegg: 1358
Bosted: Ski



Vis profil WWW
« Svar #28 på: februar 04, 2010, 11:45:23 am »

Flott med litt temperatur på forumet Glad
Dette er nesten som å være tilbake i den berømte og beryktede tråden "Gratulerer-du-har-vunnet-prisen: Det-folk-tror-er-original-klassen" igjen. Herlig og safltig innlegg fra LOBO med skikkelig følelse i Glad Det er sånt vi liker Glad

Flytta like godt resten av innlegget hit http://www.vwnorge.no/index.php/topic,21049.0/topicseen.html. Hører bedre hjemme her
« Siste redigering: februar 04, 2010, 12:13:03 pm av Brezelfürsten » Loggført

15A 1951
Det skal være ekte sorg når jeg dauer! Ikke ei krone igjen..
http://www.azurbrezel.blogspot.com
Mr. Empiboy
Supermedlem
*****
Innlegg: 1928
Bosted: Skien. Og godt er det!



Vis profil
« Svar #29 på: februar 04, 2010, 11:56:03 am »





Hmmm. Ja takk , begge deler..
Loggført

Se nøye på det jeg skriver.
Det jeg har skrevet, er det jeg mener. Hvis du finner ei linje med en annen betydning i melom det jeg har skrevet er det ikke min skyld.
Sider: [1] 2
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!