Bjørn Hjellestad
Medlem
  
Innlegg: 221
Bosted: Bergen
member of slow children & Niceprice Racing
|
 |
« på: februar 06, 2010, 12:17:36 pm » |
|
SOLGT Boble/bus motor (noen som vet om det er forskjell?)
motor nr 2496074 juli 1958
missing: -forgasser -tennpluggledninger -coil -viftereim
legger denne ut for en kamerat, vi kjenner ikke tilstanden, kan sjekke saker og ting om du vil:)
|
|
« Siste redigering: februar 07, 2010, 18:04:30 pm av Bjørn Hjellestad »
|
Loggført
|
|
|
|
Kjell Roar
Supermedlem
    
Innlegg: 4182
Bosted: Sandefjord, ved Ekeberg grill & camping...
Fra 55? Hadde ikke råd til noe nyere...
|
 |
« Svar #1 på: februar 06, 2010, 13:28:06 pm » |
|
Motoren er en 1200 30 hk fra august 58. Brukt i både boble og buss.
|
|
|
Loggført
|
Ovalen har 30hk @ 3400rpm, og gjør glatt 0-100 etterhvert
Andre hobbykjøretøy: CX500, Z1000A2, V7Sport, CB100
|
|
|
Bjørn Hjellestad
Medlem
  
Innlegg: 221
Bosted: Bergen
member of slow children & Niceprice Racing
|
 |
« Svar #2 på: februar 06, 2010, 14:57:39 pm » |
|
Motoren er en 1200 30 hk fra august 58. Brukt i både boble og buss.
Hei! Har prøvd å finne info ang motoren, hvor finner en det?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Kjell Roar
Supermedlem
    
Innlegg: 4182
Bosted: Sandefjord, ved Ekeberg grill & camping...
Fra 55? Hadde ikke råd til noe nyere...
|
 |
« Svar #3 på: februar 06, 2010, 15:15:45 pm » |
|
|
|
|
Loggført
|
Ovalen har 30hk @ 3400rpm, og gjør glatt 0-100 etterhvert
Andre hobbykjøretøy: CX500, Z1000A2, V7Sport, CB100
|
|
|
Bjørn Hjellestad
Medlem
  
Innlegg: 221
Bosted: Bergen
member of slow children & Niceprice Racing
|
 |
« Svar #4 på: februar 06, 2010, 15:24:22 pm » |
|
Motoren er en 1200 30 hk fra august 58. Brukt i både boble og buss.
Det jeg lurte på er hvor en finner ut at det er en 1200 med 30 hk?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
folkevogn-boble
Medlem
  
Innlegg: 153
Bosted: Grue
|
 |
« Svar #5 på: februar 06, 2010, 20:18:07 pm » |
|
|
|
|
Loggført
|
Høydeskrekk.. 54 model oval 
|
|
|
Bjørn Hjellestad
Medlem
  
Innlegg: 221
Bosted: Bergen
member of slow children & Niceprice Racing
|
 |
« Svar #6 på: februar 06, 2010, 22:10:04 pm » |
|
fantastic! Men, verken CSP eller The Samba kan fortelle noe om dette er en 1200 30hk Noen som kan veilede?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
folkevogn-boble
Medlem
  
Innlegg: 153
Bosted: Grue
|
 |
« Svar #7 på: februar 06, 2010, 22:16:45 pm » |
|
nei det stod det vist ikke, men 30 hp motoren har fast dynamofot 
|
|
|
Loggført
|
Høydeskrekk.. 54 model oval 
|
|
|
Bjørn Hjellestad
Medlem
  
Innlegg: 221
Bosted: Bergen
member of slow children & Niceprice Racing
|
 |
« Svar #8 på: februar 06, 2010, 22:38:35 pm » |
|
nei det stod det vist ikke, men 30 hp motoren har fast dynamofot  Det har også 25 hk motoren Er på leting etter et sted å skille 1100 og 1200 motoren 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Rikard
Telehiv Jumpers
Supermedlem
    
Innlegg: 3891
Bosted: Røyken, Buskerud
Singelport Mafia'n
|
 |
« Svar #9 på: februar 06, 2010, 23:04:15 pm » |
|
58 er ingen 1100 så dette er nok en 30HK Solgte akkurat en slik selv 
|
|
|
Loggført
|
" A volkswagen is never changed to make it look different, Only to make it work better" Audi 100 2,5TDI VW 1300 1970 Mekaniker Albjerk Bil Lier Volkswagen 45632450 ------------------------------- Medlemsansvarlig Røyken og Omegn Aircoolers Rikard@roykenaircoolers.comroykenaircoolers.com 
|
|
|
Dewil
Supermedlem
    
Innlegg: 7541
Bosted: Moss
"Opinions are like assholes...everyone has one"
|
 |
« Svar #10 på: februar 06, 2010, 23:07:27 pm » |
|
"1954 Chassis #575415 to 722934. 1200 engine, 30hp, 6.1 to 1 compression ratio. Larger intake valves. Cylinder heads redesigned to provide better cooling for the valves and plugs. 28 PCI carburetor. Starter switch taken off dash and incorporated with ignition switch. Three-way interior light. Late 1954 6.6 to 1 compression ratio." 1200 med 30 hk er levert fra 1954. tidligere er 25hp 1100? Mye god informasjon her: http://home.swipnet.se/~w-67790/History.html
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Bjørn Hjellestad
Medlem
  
Innlegg: 221
Bosted: Bergen
member of slow children & Niceprice Racing
|
 |
« Svar #11 på: februar 06, 2010, 23:27:53 pm » |
|
"1954 Chassis #575415 to 722934. 1200 engine, 30hp, 6.1 to 1 compression ratio. Larger intake valves. Cylinder heads redesigned to provide better cooling for the valves and plugs. 28 PCI carburetor. Starter switch taken off dash and incorporated with ignition switch. Three-way interior light. Late 1954 6.6 to 1 compression ratio." 1200 med 30 hk er levert fra 1954. tidligere er 25hp 1100? Mye god informasjon her: http://home.swipnet.se/~w-67790/History.htmlBeste idag! Faktisk eneste som har besvart spørsmålet! Du har vunnet et ferdigskrapt Flaxlodd! (ingen gevinst, desverre)
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Dewil
Supermedlem
    
Innlegg: 7541
Bosted: Moss
"Opinions are like assholes...everyone has one"
|
 |
« Svar #12 på: februar 06, 2010, 23:39:28 pm » |
|
Pokker altså. Jeg som hadde håpet at jeg vant... Hadde du bodd nærmere østlandet hadde jeg kjøpt motoren. Har en 56' boble den hadde passet fint i. Den forrige motoren jeg fikk tak i var totalras... 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Bjørn Hjellestad
Medlem
  
Innlegg: 221
Bosted: Bergen
member of slow children & Niceprice Racing
|
 |
« Svar #13 på: februar 06, 2010, 23:40:37 pm » |
|
Pokker altså. Jeg som hadde håpet at jeg vant... Hadde du bodd nærmere østlandet hadde jeg kjøpt motoren. Har en 56' boble den hadde passet fint i. Den forrige motoren jeg fikk tak i var totalras...  Skal over fjellet imorgen eller mandag, kan ta den med 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Rolf T. Kastenwagen
Supermedlem
    
Innlegg: 1043
Bosted: Skien
Rolf T. Kastenwagen
|
 |
« Svar #14 på: februar 07, 2010, 12:01:16 pm » |
|
PM
|
|
|
Loggført
|
VW 211 panel van (15. mars 1961) restaureringsobjekt VW 11 C, De luxe sedan (1.august 1952) sliten bruksstand
|
|
|
|