juni 06, 2024, 09:22:32 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1] 2
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: billig 82mm veivaksel  (Lest 3559 ganger)
Lasse.E
Supermedlem
*****
Innlegg: 1037
Bosted: vestfold



Vis profil WWW
« på: februar 06, 2010, 14:29:37 pm »

Er det noen som har erfaring med veivaksler fra cip.1.
De er jo rasende billige,kjapt omregnet koster en 82mm veiv 1400.-!!!!
Mvh.Lasse E.
« Siste redigering: februar 06, 2010, 14:47:29 pm av Lasse.E » Loggført
Jee
Supermedlem
*****
Innlegg: 2511
Bosted: Jessheim



Vis profil WWW
« Svar #1 på: februar 06, 2010, 18:34:38 pm »

+ frakt og MVA vel..

De helt billigste er støpt. Og er av mye dårligere kvalitet enn orginal VW. Lettere om du legger ved link.
Loggført

Lasse.E
Supermedlem
*****
Innlegg: 1037
Bosted: vestfold



Vis profil WWW
« Svar #2 på: februar 07, 2010, 09:20:03 am »

Her er adr.www.cip1.com
Fikk ikke lagt inn linken direkte til veiv.
Mvh.Lasse.E
« Siste redigering: februar 07, 2010, 09:32:17 am av Lasse.E » Loggført
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #3 på: februar 07, 2010, 11:21:38 am »

noen her?
http://www2.cip1.com/SearchResults.asp?Search=crank+82mm
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Lasse.E
Supermedlem
*****
Innlegg: 1037
Bosted: vestfold



Vis profil WWW
« Svar #4 på: februar 07, 2010, 23:08:52 pm »

Hei Jørn.
Der fikk du det til jo ! meg og data Hæ
Jeg tenkte på C13-8182, 229.95-dollares...må jo være billig ,selvom det kommer på frakt og moms.
Tenkte å bygge en motor som var ment for dreiemoment,ikke en masse hk.Da kunne jo dette kanskje være en veiv det gikk å bruke ?
Noen som har noen synspunkter eller erfaring med denne Hæ? Kom med komentarer !!!

Mvh.Lasse E.
Loggført
RZR-Andy
Supermedlem
*****
Innlegg: 2038
Bosted: Bergen


www.regenstadt.com


Vis profil WWW
« Svar #5 på: februar 08, 2010, 00:25:35 am »

Hvis det Cip1 sier er riktig her så betyr det vel nærmest at Bugback tar $570 for at det skal stå "Bugpack" på pakken du får i posten? Rimelig dyr emballasje i såfall..? De er jo også "Race proven" så om den ryker får du kanskje kompensert i øst og vest - om det kan dokumenteres svakhet i veiven? Er det en sjanse du er villig til å ta så er det i det minste billigere. Spørsmålet er om det er komponentene eller fagarbeidet når motoren bygges som avgjør - i tillegg til vedlikehold og bruk. En liten metallflis i en oljekanal er jo nok til å rase selv den dyreste motor - kanskje er det lett å se seg blind på priser, navn og omdømme, når det viktigste er at jobben må være 100,000%?
Pleier i grunnen å være lurt å sjekke hva de skriver på thesamba før en handler i USA, der er folk nokså kjappe til å hevde forbrukernes rettigheter - mildt sagt.
http://www.thesamba.com/vw/forum/viewtopic.php?t=312175&highlight=stroker+cip1
Cip1 er billige å handle hos, men vil du ha oppfølging på det du handler (f.eks. råd og tips) så er det vel andre firma som leverer bedre. Som f.eks. Gene Berg som sier at VWs lagre ikke duger på veiver over 78mm slag, derfor de tilbys i chevy-dim.
Enormt med gratis tilgjengelig informasjon som inngår i det store puslespillet som alle må løse hver for seg, dette fikk jeg med meg her og nå (aldri hørt om det før, men forsåvidt ikke vært så aktuelt heller) så her er det fritt frem og plukke info.
Ser de refererer til dette "kitet" fra DRD - verdt å vurdere om du ellers skal ha mer, kanskje?
http://www.thesamba.com/vw/classifieds/detail.php?id=445621
« Siste redigering: februar 08, 2010, 00:28:15 am av RZR-Andy » Loggført
Lasse.E
Supermedlem
*****
Innlegg: 1037
Bosted: vestfold



Vis profil WWW
« Svar #6 på: februar 08, 2010, 09:37:43 am »

Takk for bra tips.
Mvh.Lasse.E
Loggført
Jee
Supermedlem
*****
Innlegg: 2511
Bosted: Jessheim



Vis profil WWW
« Svar #7 på: februar 08, 2010, 11:16:01 am »

C13-8182 er en helt grei halvfabrikat veiv. Med halvfabrikat mener jeg at den ikke er klar til bruk. Journalmålene har jeg aldri opplevd å være feil på noen av Kina veivene. Men det som er felles for alle er at oljekanalene på bære journalene ikke ligger i riktig linje med oljesporene i lagerne. Så her må det slipes litt. I tillegg på de balanseres. Og alle sett-skruer i oljekanalene må tas ut. Rengjøres. Og monteres slik at de ALDRI kan falle ut  Osteaktig

Om man ser bort fra farge er CB's og Cip's veiver identiske. Sikkert lagd i samme pressa. Men Cip sin er mye lysere grå. Med en finere overflate på skinkene, ser mer støpt ut. Cb's er mer sort. Og røffere i godset. Hadde vært morro om noen med utstyr hadde sjekket opp matrialkvalitet.
Bugpack sin billigveiv har jeg aldri sett. Mens flensveiva deres er røff som fy. Og typisk grovsmidd.
Loggført

tezer
Supermedlem
*****
Innlegg: 1791
Bosted: Hamar Hedemarken



Vis profil
« Svar #8 på: februar 08, 2010, 21:26:29 pm »

tror nok jeg hadde betalt dem 540 kr extra for ei demello veiv!
Loggført

Vw 1302
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #9 på: februar 08, 2010, 21:33:50 pm »

noen som sitter på bildet av "lageret" til DeMello?......  Kult
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Lasse.E
Supermedlem
*****
Innlegg: 1037
Bosted: vestfold



Vis profil WWW
« Svar #10 på: februar 09, 2010, 08:54:49 am »

Hei tezer !
Ser du anbefaler en demello veiv istedenfor ?
Noen spesiell grund for det,har du vært noe borti dem ?

Ser også i innlegget til Andy at GB. ikke anbefaler vw journals til 82mm veiv ?
Skal ikke bygge noen high rpm.motor så hva er problemet med det Hæ
Noen som har svaret,så kom med innspill !!!!!

Mvh.Lasse E
Loggført
Gunnar|Rennfahrer2
Supermedlem
*****
Innlegg: 1844
Bosted: Hernes i Elverum


Min Cornerstone


Vis profil WWW
« Svar #11 på: februar 09, 2010, 09:29:55 am »

Demello bruker orginale VW veiver som utgangspunkt og lageret ligger vel ute i vær og vind...

Er det noen som har knekt veiva si i det siste?
Loggført

Bobler 54-75 x antall
Buss 73
Min Prosjekttråd
Jee
Supermedlem
*****
Innlegg: 2511
Bosted: Jessheim



Vis profil WWW
« Svar #12 på: februar 09, 2010, 11:00:39 am »

Fra Demello.. Hvilken veiv vil du ha  Gliser

* 133-3322_IMG [50%].JPG (59.98 KB. 512x384 - vist 198 ganger.)

* 133-3323_IMG [50%].JPG (65.17 KB. 512x384 - vist 191 ganger.)

* 133-3324_IMG [50%].JPG (52.84 KB. 512x384 - vist 180 ganger.)

* 133-3325_IMG [50%].JPG (59.37 KB. 512x384 - vist 178 ganger.)

* 133-3326_IMG [50%].JPG (70.72 KB. 512x384 - vist 182 ganger.)

* 133-3327_IMG [50%].JPG (76.02 KB. 512x384 - vist 168 ganger.)

* 133-3328_IMG [50%].JPG (76.57 KB. 512x384 - vist 169 ganger.)

Loggført

Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #13 på: februar 09, 2010, 12:26:34 pm »

Oi, lageret er ute!!  Det må være svake veiver...

Looks is everything...
Loggført

Speed is no substitute for direction
Jee
Supermedlem
*****
Innlegg: 2511
Bosted: Jessheim



Vis profil WWW
« Svar #14 på: februar 09, 2010, 12:42:12 pm »

Nei.. det er tak over.

Man velger fritt frem hvor man vil handle selv...
Loggført

Jee
Supermedlem
*****
Innlegg: 2511
Bosted: Jessheim



Vis profil WWW
« Svar #15 på: februar 09, 2010, 12:49:47 pm »

Off topic. Men i tråd med bildene fra Demello.
Er ikke bare i Usa de har det slik. Driver å sjekker opp import av endel ustyr fra Kina. Og kom i kontakt med et tilsynelatende stort firma som produserer balanseringsbenker. Her er presentasjonsbildene jeg fikk pr mail. Hadde du turt å handle noe til 80000,- her?  Sjokkert


* YYQ-50(2).jpg (83.32 KB, 640x480 - vist 181 ganger.)

* 机械部分mechnical part .jpg (84.36 KB, 640x480 - vist 204 ganger.)
Loggført

Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #16 på: februar 09, 2010, 12:56:45 pm »

Selv setter jeg VW's tyske veiver høyt, selv om jeg nok holder Berg's svenske veiver høyere. Helt øverst forstår jeg at Moldex troner (gleder meg til at jeg forstår hvorfor (ikke ment som kritikk))
Grunnen til min rangering går kun på produksjonstekniske ting.

Loggført

Speed is no substitute for direction
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #17 på: februar 09, 2010, 13:00:18 pm »

kina benk og kina veiver = sant
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
| UMBINC |
Seniormedlem
****
Innlegg: 285
Bosted: jessheim



Vis profil
« Svar #18 på: februar 09, 2010, 15:07:41 pm »

Off topic. Men i tråd med bildene fra Demello.
Er ikke bare i Usa de har det slik. Driver å sjekker opp import av endel ustyr fra Kina. Og kom i kontakt med et tilsynelatende stort firma som produserer balanseringsbenker. Her er presentasjonsbildene jeg fikk pr mail. Hadde du turt å handle noe til 80000,- her?  Sjokkert

HOHOHOHOHOHHOHO Osteaktig det er det værste!
Loggført
Jærva
Supermedlem
*****
Innlegg: 1438
Bosted: Østlandet.



Vis profil WWW
« Svar #19 på: februar 09, 2010, 18:02:39 pm »

Jeg tror at lageret til VW hadde litt bedre kvalitetssikring enn det til demello.

Russel Fellowe moste flere "high-performance"- veiver med sin drag / gate-boble med 400-500 hk før han putta inn en original T4 2,0 veiv. Da han fikk inn den, så var det slutt på veiv-havari.

Hadde nok heller kosta på en skikkelig balansering av orig veiva enn å putte inn noe slikt Kina-skrap.

Gene Berg sine veiver skal vel være bra, det er også oettinger sine veiver, vel og merke de som har vanlige lager. De okrasa (oettinger) -veivene med rulle-lager er ikke de beste, mens de veivene til okrasa (oettinger) med vanlige glidelager er laget på samme fabrikk som orig-veivene, ergo får du da en "orig-veiv" med lenger slag og motvekter.
Kvaliteten på disse okrasa-veivene for glidelager gjenspeiles i prisen..., disse koster ofte en del mer brukt enn det koster for en "high-performance" kina-jalla-veiv..
Loggført

Det 7. bud : Du skal ikke stjele. Staten liker ikke konkurranse!

Øyelokk, 009-fordeler og chrommoly-støtstenger skal destrueres!
Jee
Supermedlem
*****
Innlegg: 2511
Bosted: Jessheim



Vis profil WWW
« Svar #20 på: februar 09, 2010, 18:30:48 pm »

Kina veivene har vist deg være rett så bra i forhold til prisen. Så ingen vits å slenge dritt om de.

Har faktisk ikke hørt om ett eneste havari med Kina eller USA veiv... Men de er ikke klare til bruk!!

Okrasa veiver derimot er det færre av. Og her er det ihverfall 2 som jeg vet om som har knekt tværs av. De er vissnok herdet for harde. Men unektelig kule brevpresser.

Selv har jeg en flensveiv fra SCAT... som er støpt  Osteaktig
Loggført

Jærva
Supermedlem
*****
Innlegg: 1438
Bosted: Østlandet.



Vis profil WWW
« Svar #21 på: februar 09, 2010, 19:42:54 pm »

Kina veivene har vist deg være rett så bra i forhold til prisen. Så ingen vits å slenge dritt om de.

Har faktisk ikke hørt om ett eneste havari med Kina eller USA veiv... Men de er ikke klare til bruk!!

Okrasa veiver derimot er det færre av. Og her er det ihverfall 2 som jeg vet om som har knekt tværs av. De er vissnok herdet for harde. Men unektelig kule brevpresser.

Selv har jeg en flensveiv fra SCAT... som er støpt  Osteaktig

Når det gjelder havari av kina / usa- veiv så vet jeg om 2 stk .Mener å huske at Berger hadde havari med en oxo...  Øyerulling  Når det gjelder okrasa-veiver, så er jeg helt enig med deg når det gjelder okrasa-veiver med rulle-lager, dem er ikke dem beste..  De som er med vanlige glidelager er heller sjeldne! Har kun sett en til salgs i norge med det, og den solgte jeg selv..  Gliser 
Porsche prøvde seg også med rullelager i noen av deres racingmotorer på 60-tallet, men de holdt ikke lenge de heller. Året etter Porsche la det på hylla pga. havarier, så kom Lancia med det  Glad
Loggført

Det 7. bud : Du skal ikke stjele. Staten liker ikke konkurranse!

Øyelokk, 009-fordeler og chrommoly-støtstenger skal destrueres!
JTWE
Supermedlem
*****
Innlegg: 2198
Bosted:


Vis profil

« Svar #22 på: februar 09, 2010, 19:55:12 pm »

Selv setter jeg VW's tyske veiver høyt, selv om jeg nok holder Berg's svenske veiver høyere. Helt øverst forstår jeg at Moldex troner (gleder meg til at jeg forstår hvorfor (ikke ment som kritikk))
Grunnen til min rangering går kun på produksjonstekniske ting.




Se denne artikkelen - og spes side 2.

Jeg kan ikke fatte hvorfor en "maskinert" veiv skal være bedre enn en smidd - og det sitatet som Scat kom med gjør meg tvilende til om jeg noensinne vil handle noe mer av dem.
Det er ofte et krav til smidde deler der sikkerhet er kritisk - nettopp pga styrke, utmattingsfasthet etc.

Jeg tror det handler mer om at man kan få uvanlige metaller (det er alltid en grense mellom styrke og seighet), samt uvanlige slag/andre dimensjoner.
Loggført
JS
Supermedlem
*****
Innlegg: 2748
Bosted: Fredrikstad



Vis profil
« Svar #23 på: februar 09, 2010, 21:41:01 pm »

Kina veivene har vist deg være rett så bra i forhold til prisen. Så ingen vits å slenge dritt om de.

Har faktisk ikke hørt om ett eneste havari med Kina eller USA veiv... Men de er ikke klare til bruk!!

Okrasa veiver derimot er det færre av. Og her er det ihverfall 2 som jeg vet om som har knekt tværs av. De er vissnok herdet for harde. Men unektelig kule brevpresser.

Selv har jeg en flensveiv fra SCAT... som er støpt  Osteaktig

Når det gjelder havari av kina / usa- veiv så vet jeg om 2 stk .Mener å huske at Berger hadde havari med en oxo...  Øyerulling  Når det gjelder okrasa-veiver, så er jeg helt enig med deg når det gjelder okrasa-veiver med rulle-lager, dem er ikke dem beste..  De som er med vanlige glidelager er heller sjeldne! Har kun sett en til salgs i norge med det, og den solgte jeg selv..  Gliser 
Porsche prøvde seg også med rullelager i noen av deres racingmotorer på 60-tallet, men de holdt ikke lenge de heller. Året etter Porsche la det på hylla pga. havarier, så kom Lancia med det  Glad


Jeg vet om Porsche motorer som har hatt veivhavari etter 60 tallet. Hva sier egentlig det deg?
Loggført
Lasse.E
Supermedlem
*****
Innlegg: 1037
Bosted: vestfold



Vis profil WWW
« Svar #24 på: februar 09, 2010, 21:45:33 pm »

Slik jeg leser ut i fra de svarene/innspillende,går det fint å kjøpe seg en billig kina veiv. Selvfølgelig ,alt til sitt bruk.
Som jeg har nevn tidligere i tråden,hadde jeg tenkt å bygge en relativ slapp motor.
Takk for innlegg.

Mvh.Lasse
Loggført
mags
Supermedlem
*****
Innlegg: 3531
Bosted: Sølvbyen



Vis profil WWW
« Svar #25 på: februar 10, 2010, 08:05:43 am »

Hei Lasse
Hva med DPR?
www.dprmachine.com

Mags
Loggført

Good Work ain`t cheap
Cheap work ain`t good
Mags  90508914.
TomR
Supermedlem
*****
Innlegg: 2089
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #26 på: februar 10, 2010, 09:55:15 am »

Konklusjonen din er helt korrekt, bare vær oppmerksom på hva Erik (Jee) sa om smørehull og rengjøring av dem Glad

Slik jeg leser ut i fra de svarene/innspillende,går det fint å kjøpe seg en billig kina veiv. Selvfølgelig ,alt til sitt bruk.
Som jeg har nevn tidligere i tråden,hadde jeg tenkt å bygge en relativ slapp motor.
Takk for innlegg.

Mvh.Lasse
Loggført

- The devil is in the detalis!
- Når små menn kaster lange skygger så er det kveld!
RZR-Andy
Supermedlem
*****
Innlegg: 2038
Bosted: Bergen


www.regenstadt.com


Vis profil WWW
« Svar #27 på: februar 10, 2010, 10:08:11 am »

Ble jo en veldig nyttig og interessant tråd dette, Lasse - glimrende! Så litt på DPR og ser de selger "full circle 6" option til $200. Mener å ha lest et sted (var det hos GB?) at "full circle" bør en unngå, men kan ikke huske hvorfor - noen som vet? Prisene her er jo helt greie egentlig, virker som DPR har tilbud på det meste, inkl. pakkeløsninger.
Ellers så har Russel Ludwig oldspeed@flash.netwww.Oldspeed.com godt ord på seg, de har jo også vært i gamet lenge og vel? Noen her som har vært innom der?
« Siste redigering: februar 10, 2010, 10:12:55 am av RZR-Andy » Loggført
Anders Røsåsen
Supermedlem
*****
Innlegg: 1625
Bosted: Skreia



Vis profil
« Svar #28 på: mars 23, 2010, 18:23:07 pm »

men er det itte litt rart at en veiv som liksom skal være "high performance" og sitte i en motor med gjerne 100 HK+++ Koster nesten like lite som en trim veiv til moped???
Veiva til f.eks AM6 motorer koster jo fort tusenlappen. Kan vel itte være rare kvaliteten da når ei spinkel mopedveiv nesten koster like mye...??
Loggført



VW 1300 69 (Grøfterenser`n)
VW 1303S automatic 73 (SOLGT)
VW 1200 Jeans 73 (SOLGT)
VW 1200 65
VW T2 Bay 1975
VW 1200 63 urørt orginalbil (Annfrid)
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7158
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #29 på: mars 23, 2010, 18:35:04 pm »

kan jo være at mopedveiva di er overpriset...
Loggført
Sider: [1] 2
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!