|
|
Oval57
Supermedlem

Kjenner snart mange Porsche-folk her inne.
|
 |
« Svar #2 på: februar 19, 2008, 09:13:45 am » |
|
http://www.oldbug.com/richs50.htmBilen er pen og mye omtalt. Men om jeg skal bruke like mye tid på mine biler ville jeg holdt meg til VW-deler og spesifikasjoner. Noen som veit hvilken måned i 1950 de begynte med umbraco? Jeg hadde et juli 1950 prosjekt, der var det ingen umbraco  Dessuten har denne bilen masse feil og andre "nyvinninger" som er mer eller mindre vellykket. Det skulle har vært moro å kjøpt den og satt den i skikkelig original stand, med riktige KAMAX osv. Når man ser på dette interiøret ser man hvor mis-match repro-interiør er. Om jeg noengang må bytte ut mitt venter jeg til noen lager dette skikkelig. Nei, Himmelservice har bare fått et godt rykte. Flere er velkomne på banen!
|
|
|
Loggført
|
*Paradise road* Min blogg: http://ambasadeur.blogspot.comTlf. 900 13 764 Søker NOS-deler til Oval57. Chrome, gummi med mer. Søker også originale tepper, skjermskruer, seterygger i rødt skai. Ta kontakt om du har noe du vil selge.
|
|
|
FreddyB
Supermedlem

Toidi - men omvendt.
|
 |
« Svar #3 på: februar 19, 2008, 11:15:26 am » |
|
Nja.. For originalfreaken er det nok mykje å sette finger'n på, men for meg/menigmann er nok dette "Good Shit" så det held..
Hadde denne bilen "forsvart" ein salgspris på 400.000,- om den var dønn original..? Og er den spesiell nok til å forsvare 400.000,- slik den er no..?
|
|
|
Loggført
|
Ikkje lenger billaus. Framleis idiot.
|
|
|
LOBO
Supermedlem

|
 |
« Svar #4 på: februar 19, 2008, 11:18:23 am » |
|
Kan ikke begynne å klage på detaljer her asså  Er bare cremen alt sammen. En av mine desiderte favoritter!
|
|
|
Loggført
|
D e ikkje rust der d e hull... bare rundt kanten d!
|
|
|
Knechten
|
 |
« Svar #5 på: februar 19, 2008, 12:42:14 pm » |
|
Det sitter jo bare en 25 HK snurr i hekken på den, derfor litt vanskelig å forsvare moderniseringene. Hadde det vært en IDA værsting med de nødvendige modifiseringene for racing hadde det vært noe annet... Men denne hadde jo aldri satt sin fot i 6V garasjen, om så penga var der =)
Finnes ingen unnskyldning for å droppe OG detaljer på en bil til 400k når forstillinga og hjula er det eneste uoriginale... men det er ikke min bil =)
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
LOBO
Supermedlem

|
 |
« Svar #6 på: februar 19, 2008, 13:23:57 pm » |
|
Hadde man putta inni en IDA værsting i denne så hadde bilen ha vært ødelagt. Smaken er som baken 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Oval57
Supermedlem

|
 |
« Svar #7 på: februar 19, 2008, 13:30:03 pm » |
|
Det sitter jo bare en 25 HK snurr i hekken på den,
Noen av oss bruker originalmotoren veit du! Skarr`e værra så skarre værra!
Finnes ingen unnskyldning for å droppe OG detaljer på en bil til 400k når forstillinga og hjula er det eneste uoriginale... men det er ikke min bil =)
Selvsagt. Det er en stor misforståelse at fine VW`s ikke skal ha originale og riktige deler.
|
|
|
Loggført
|
*Paradise road* Min blogg: http://ambasadeur.blogspot.comTlf. 900 13 764 Søker NOS-deler til Oval57. Chrome, gummi med mer. Søker også originale tepper, skjermskruer, seterygger i rødt skai. Ta kontakt om du har noe du vil selge.
|
|
|
Knechten
|
 |
« Svar #8 på: februar 19, 2008, 13:42:33 pm » |
|
Bilen er ikke kastanjebrun som den burde, men "Texas Brown" hvis jeg ikke husker feil, altså IKKE en splitt farge... Men nå skal den ikke slaktes mer av meg... Denne bilen har fått en grundig gjennomgang på The Samba  Bilen er tøff, men i den prisklassen må den tåle litt kommentarer.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Dr. Ing. Brezelfürsten
|
 |
« Svar #9 på: februar 19, 2008, 14:35:35 pm » |
|
Jeg synes faktisk det er på sin plass å si at denne bilen er mer original enn mange originalbiler som finnes ute i den store vide verden. Selv om den helt klart har brølere som umbraco, feil farge på interiørdetaljer, senking og felger osv.. har den også originaldetajler som horder av originalfreaker bare kan se langt etter. F.eks: Jacketed K-manifold, OG "brass tag" over fordelerlokket, Batwing hornring og for ikke å snakke om pre 52 popouts som i seg selv er verdt en liten formue. Jeg synes denne bilen er ganske tøff, men det har ikke noe med senking og felger å gjøre. Det er alle sjeldne smådeltaljene som fasinerer meg. Enig med kommentaren lengre opp - bilen trenger sårt ----KAMAX---- 
|
|
« Siste redigering: februar 19, 2008, 16:30:28 pm av Brezelfürsten »
|
Loggført
|
|
|
|
RZR-Andy
Supermedlem

www.regenstadt.com
|
 |
« Svar #10 på: februar 19, 2008, 19:23:45 pm » |
|
Ja, jeg ser nå at det er en god del svakheter med denne bilen  Lot meg antagelig blende av den blanke lakken, det er en tabbe folk gjør gang på gang - patinert original er så definitivt MYE bedre!  Og hjulene hører vel heller hjemme på en Porsche om jeg ikke tar feil - nok en tabbe av eieren!  Får en fatt i Kamax lenger da, dere som er inne på OG-Stuff? Og i såfall hvor?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Trond Dahl
Administrator
Supermedlem

:: DKL ::
|
 |
« Svar #11 på: februar 19, 2008, 19:45:58 pm » |
|
Svakheter jeg lett kunne levd med :-D
|
|
|
Loggført
|
Street car 10.67/206kmt@Kjula 2014 Race car 9.49/236kmt@SCC 2017  "It seems that perfection is reached not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away"
|
|
|
LOBO
Supermedlem

|
 |
« Svar #12 på: februar 19, 2008, 20:33:18 pm » |
|
Dørhåndtakene er ganske kule da 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
LOBO
Supermedlem

|
 |
« Svar #14 på: februar 19, 2008, 22:48:05 pm » |
|
Jepp, tenk det første steinsprut hakket på bagasjelokket  Blir ikke artig lengre når man må vaske oppkjørselen sin med zalo hver gang man skal lufte bilen.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Dr. Ing. Brezelfürsten
|
 |
« Svar #15 på: februar 19, 2008, 23:07:40 pm » |
|
Ja, jeg ser nå at det er en god del svakheter med denne bilen  Lot meg antagelig blende av den blanke lakken, det er en tabbe folk gjør gang på gang - patinert original er så definitivt MYE bedre!  Og hjulene hører vel heller hjemme på en Porsche om jeg ikke tar feil - nok en tabbe av eieren!  Får en fatt i Kamax lenger da, dere som er inne på OG-Stuff? Og i såfall hvor? Kamax er å få tak i. Óg hvis du i tillegg ikke tar til takke med 13mm bolter, men bare MÅ HA 14mm - slik som de fleste av oss i 6V OutlaVWs - er det bare en utvei: Samle én og én inntil du har nok til hele bilen. Det finnes også hele kit til salgs, men jeg er skeptisk til om dette faktisk er originalvare. Jeg synes det mest imponerende med denne bilen er detaljnivået. Alt man alltids kan kjøpe over disk for penger enten det er snakk om tjenester eller deler, imponerer meg egentlig ikke. Det er kun ett spørsmål om hvor tjukk lommebok du har. En helt annen sak er den nitidig letingen etter alle delene som må ligge bak. Du skal følge med en god stund for i det hele tatt å komme over disse delene.
|
|
« Siste redigering: februar 19, 2008, 23:10:58 pm av Brezelfürsten »
|
Loggført
|
|
|
|
T1-55
Seniormedlem

|
 |
« Svar #16 på: februar 20, 2008, 02:40:52 am » |
|
Er dette kamax som dere snakker om?, isåfall har jeg i massevis...:-)
|
BUG ME!
|
|
|
RZR-Andy
Supermedlem

www.regenstadt.com
|
 |
« Svar #17 på: februar 20, 2008, 10:16:48 am » |
|
Står det Kamax på bolthodet og det er 14mm så er det vel stor sannsynlighet for at det er Kamax? Mener å huske det var en historie om dette på thesamba en gang... Jeg er forøvrig helt enig i 6V Outlaw-filosofien her om at penger og kjøpt arbeid ikke imponerer, jeg er helt klart langt mer interessert i originale urestaurerte eller bare delvis restaurerte biler med passelig utvalg av smakfulle detaljer. Det fine med denne var at den ikke var nedlesset med unødvendigheter som etter min mening blir overkill... Tar forøvrig vare på alle gamle bolter og renser de.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Hot Owl
Administrator
Supermedlem

|
 |
« Svar #18 på: februar 20, 2008, 10:30:03 am » |
|
Alle feilene satt til side, det må jo være et godt utgangspunkt for en restaurering, om stålet ikke er bulkete og stygt under sparkelen. Kamax bolter kan man få tak i, og det samme med en IDA motor...
|
|
|
Loggført
|
Speed is no substitute for direction
|
|
|
RZR-Andy
Supermedlem

www.regenstadt.com
|
 |
« Svar #19 på: februar 20, 2008, 10:36:23 am » |
|
$70000 for et godt restaureringsprosjekt... hvorfor ikke  Får sikkert litt for alle umbrakoene om du selger de samlet!
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Oval57
Supermedlem

|
 |
« Svar #20 på: februar 20, 2008, 11:20:58 am » |
|
Som jeg har skrevet over så er det et UTMERKET (?) restaureringsobjekt for å bli en fin bil i klassen for "det folk tror er original" (for de som husker de legendariske diskusjonene på VW2you). De som har originaldeler de vil bli kvitt, bare ta kontakt! Jeg har UMBRACO å bytte med 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem

Hvilken makalös manick
|
 |
« Svar #21 på: februar 20, 2008, 12:43:37 pm » |
|
Denne bilen gir meg INGENTING! Finner den rett og slett drit kjedelig. Pen? tja.. men skal en stå å glo på bilen? 25hk? Javel... går jo knapt fremover. Og dette har vel kanskje nåværende eier og samler også funnet ut? Denne er i samme klasse men 100 ganger mer morsom og $10 000 rimeligere; http://www.oldbug.com/diablogris.htmMine two cents... BB
|
|
|
Loggført
|
10.41 / 1641 / 2015 - 2016.
- Det er lettere å ape enn å skape -
|
|
|
Dr. Ing. Brezelfürsten
|
 |
« Svar #22 på: februar 20, 2008, 12:46:09 pm » |
|
Denne bilen gir meg INGENTING! Finner den rett og slett drit kjedelig. Pen? tja.. men skal en stå å glo på bilen? 25hk? Javel... går jo knapt fremover. Og dette har vel kanskje nåværende eier og samler også funnet ut? Denne er i samme klasse men 100 ganger mer morsom og $10 000 rimeligere; http://www.oldbug.com/diablogris.htmMine two cents... BB Artig at du sier det. For min del er det helt og totalt motsatt. Den du lenket til synes JEG er gørkjedelig i forhold til den brune.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Dr. Ing. Brezelfürsten
|
 |
« Svar #23 på: februar 20, 2008, 12:50:05 pm » |
|
Som jeg har skrevet over så er det et UTMERKET (?) restaureringsobjekt for å bli en fin bil i klassen for "det folk tror er original" (for de som husker de legendariske diskusjonene på VW2you). De som har originaldeler de vil bli kvitt, bare ta kontakt! Jeg har UMBRACO å bytte med  Are you quoting me? He he. "Gratulerer du har vunnet prisen i klassen: Det folk tror er original" var en artig tråd. Moro når temperaturen stiger litt på forumet. Når det gjelder 25 hk, synes jeg egentlig det er noe av det tøffeste ved den brune. Og hva er egentlig kjedelig med 25hk? Jeg synes det er en kjempespennende motor. Den har en masse smådetaljer som skiller den fra 30 hk. Artig å finne forskjellene og samle til seg alle særegenheter som er riktig for tidsepoken. Nettopp dette er det flotte med den brune splitten. Den har mengder av disse særegenhetene.
|
|
« Siste redigering: februar 20, 2008, 14:00:17 pm av Brezelfürsten »
|
Loggført
|
|
|
|
Oval57
Supermedlem

|
 |
« Svar #24 på: februar 20, 2008, 13:09:10 pm » |
|
Denne bilen gir meg INGENTING! Finner den rett og slett drit kjedelig. Pen? tja.. men skal en stå å glo på bilen? 25hk? Javel... går jo knapt fremover. Og dette har vel kanskje nåværende eier og samler også funnet ut? Denne er i samme klasse men 100 ganger mer morsom og $10 000 rimeligere; http://www.oldbug.com/diablogris.htmMine two cents... BB Jeeeeesp! Bilen ser både fin og godt restaurert ut, men det har jo ingenting med VW å gjøre? Denne bilen har så mange nye og uspennende duppeditter at du like gjerne kunne handle en Honda. Noen ganger lurer jeg på om de som bygger slike biler liker VW/folkevogner i det hele tatt. Jeg mener ikke at alt må være orginalt, men det er moro når mest mulig av det er der. Selv holder jeg akkurat på å restaurere de brune gummimattene til splitten.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem

Hvilken makalös manick
|
 |
« Svar #25 på: februar 20, 2008, 13:44:26 pm » |
|
Deilig å lese at vi alle er forskjellige... Gir meg selv et forsøk på å forklare meg, om mulig, litt bedre;
Jeg finner begge bilene sjelløse, overrestaurerte, oversminkete og kjedelige men Eldiablo byder meg opp til dans på en måte den brune overhodet ikke gjør. Jeg kunne gledet meg til å fyre Eldiablo opp, kunne glodd på gasserne, varve 8000 og jeg kunne misbrukt den totalt på stripa.
Eller enklere forklart; begge bilene er for meg som en smellvakker blondinne. Kjekk å kose med for en kort periode men ikke noe å bygge et forhold på. Den ene er bare vakker mens den andre er vakker og jævlig god i senga.
Mvh BB
|
|
« Siste redigering: februar 20, 2008, 13:53:36 pm av BeetleBug »
|
Loggført
|
10.41 / 1641 / 2015 - 2016.
- Det er lettere å ape enn å skape -
|
|
|
Dr. Ing. Brezelfürsten
|
 |
« Svar #26 på: februar 20, 2008, 14:12:34 pm » |
|
Deilig å lese at vi alle er forskjellige... Gir meg selv et forsøk på å forklare meg, om mulig, litt bedre;
Jeg finner begge bilene sjelløse, overrestaurerte, oversminkete og kjedelige men Eldiablo byder meg opp til dans på en måte den brune overhodet ikke gjør. Jeg kunne gledet meg til å fyre Eldiablo opp, kunne glodd på gasserne, varve 8000 og jeg kunne misbrukt den totalt på stripa.
Eller enklere forklart; begge bilene er for meg som en smellvakker blondinne. Kjekk å kose med for en kort periode men ikke noe å bygge et forhold på. Den ene er bare vakker mens den andre er vakker og jævlig god i senga.
Mvh BB
Hehe. De språklige bildene dine er hysterisk morsomme. Litt av en sammenligning. Enig i at det finnes mer artige biler enn begge disse to. Hadde jeg hatt råd til å velge fra øverste hylle, ville ingen av disse stått øverst på listen for å si det slik. Urestaurert - litt frynsete splittcab står øverst på min liste Jeg tenker på begge disse bilene som smellvakre blondiner med altfor mye sminke. Den ene er sjeldent pen, mens den andre likner til forveksling på en rekke andre pene blondiner. Uansett, jeg "har ingen sjanse" på noen av disse damene okke som... Way out of my league anyway
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Espen/VW54
Supermedlem

|
 |
« Svar #27 på: februar 20, 2008, 14:15:28 pm » |
|
Jeeeeesp! Bilen ser både fin og godt restaurert ut, men det har jo ingenting med VW å gjøre? Denne bilen har så mange nye og uspennende duppeditter at du like gjerne kunne handle en Honda. Noen ganger lurer jeg på om de som bygger slike biler liker VW/folkevogner i det hele tatt. Jeg mener ikke at alt må være orginalt, men det er moro når mest mulig av det er der. Selv holder jeg akkurat på å restaurere de brune gummimattene til splitten.
Selv om ikke alt er der, og man har fiksa opp litt i forhold til orginalen. Bla efekt økning. Så har det faktisk mye med vw og gjøre. Det handler om at man kan forbedre alt. Men samtidig beholde sjarmen. Du er velkommen til å bli med en tur i sommer og se hva jeg mener.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Dr. Ing. Brezelfürsten
|
 |
« Svar #28 på: februar 20, 2008, 14:20:19 pm » |
|
Jeeeeesp! Bilen ser både fin og godt restaurert ut, men det har jo ingenting med VW å gjøre? Denne bilen har så mange nye og uspennende duppeditter at du like gjerne kunne handle en Honda. Noen ganger lurer jeg på om de som bygger slike biler liker VW/folkevogner i det hele tatt. Jeg mener ikke at alt må være orginalt, men det er moro når mest mulig av det er der. Selv holder jeg akkurat på å restaurere de brune gummimattene til splitten.
Selv om ikke alt er der, og man har fiksa opp litt i forhold til orginalen. Bla efekt økning. Så har det faktisk mye med vw og gjøre. Det handler om at man kan forbedre alt. Men samtidig beholde sjarmen. Du er velkommen til å bli med en tur i sommer og se hva jeg mener. Dette fører ingen steds hen gutter Dere har to vidt forskjellige utgangspunkter. Den ene mener bobla blir tøffere med tekniske forbedringer, den andre mener det tøffeste er å beholde mest mulig av det originale, men med noen tidsriktige modifikasjoner. Jeg sier bare: 1. Smaken er som baken 2. Kult eller stygt - det må du selv avgjøre 3. Ingen har rett og ingen tar feil. Vil dere diskutere rett elller galt kan dere heller snakke om korrekt fargekombinasjon på rattstamme, girstang og brekk fra 50-51 i forhold til bilens opprinnelige farge. DA GÅR DET I HVERT FALL AN Å HA RETT ELLER TA FEIL 
|
|
« Siste redigering: februar 20, 2008, 14:26:20 pm av Brezelfürsten »
|
Loggført
|
|
|
|
Espen/VW54
Supermedlem

|
 |
« Svar #29 på: februar 20, 2008, 14:38:07 pm » |
|
Selv om ikke alt er der, og man har fiksa opp litt i forhold til orginalen. Bla efekt økning. Så har det faktisk mye med vw og gjøre. Det handler om at man kan forbedre alt. Men samtidig beholde sjarmen. Du er velkommen til å bli med en tur i sommer og se hva jeg mener. Dette fører ingen steds hen gutter Dere har to vidt forskjellige utgangspunkter. Den ene mener bobla blir tøffere med tekniske forbedringer, den andre mener det tøffeste er å beholde mest mulig av det originale, men med noen tidsriktige modifikasjoner. Jeg sier bare: 1. Smaken er som baken 2. Kult eller stygt - det må du selv avgjøre 3. Ingen har rett og ingen tar feil. Vil dere diskutere rett elller galt kan dere heller snakke om korrekt fargekombinasjon på rattstamme, girstang og brekk fra 50-51 i forhold til bilens opprinnelige farge. DA GÅR DET I HVERT FALL AN Å HA RETT ELLER TA FEIL  Poenget mitt er ikke hva som er rett eller galt når det gjelder org/ombygd. Poenget mitt er at det er ganske drøyt å si at den bilen dette startet med og da veldig andre med den ikke har noe med vw og gjøre. det er å ta ting litt feil retning..
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|