Tony China
Seniormedlem
Innlegg: 274
Bosted:
49% Motherfucker 51% Son of a bitch
|
|
« Svar #1110 på: november 06, 2013, 13:07:10 pm » |
|
Jeg vet at mange i denne tråden mener at det ikke er noen som helst likhet mellon å sikkre last på båt og på en henger, jeg mener at last skal være i ro uansett hvor den er plasert og tillater meg derfor å gi et lite utdrad fra DNV`s Cargo securing model manual:
Some important sources of danger which can affect the safety of roll on/roll off ships and of persons on them include:
1. Cargo badly stowed or inadequately secured inside or on cargo units. 2. Free surface effects in tank vehicles, tank containers or other bulk units which are slack. 3. Poorly maintained ramps, lifts and stern doors. 4.Poorly maintained or inadequately illuminated decks. 5. Wet decks. 6. Failure to apply brakes correctly. 7. Insufficient or incorrectly applied lashings or the use of lashing equipment of the wrong type or of inadequate strength with respect to mass and centre of gravity of the cargo unit and the weather conditions likely to be encountered during the voyage. 8. Free play in the suspension of vehicles. 9. Failure to comply with the stowage, segregation and marking requirements for vehicles carrying dangerous goods.
|
|
|
Loggført
|
Its not about the type of car you drive. Its about the size of the arm hanging out the window.....
|
|
|
Eikstad
Supermedlem
Innlegg: 2594
Bosted: I finere strøk av skien.
Full off stupid ideas since 1978.....
|
|
« Svar #1111 på: november 06, 2013, 22:25:52 pm » |
|
Jeg vet at mange i denne tråden mener at det ikke er noen som helst likhet mellon å sikkre last på båt og på en henger, jeg mener at last skal være i ro uansett hvor den er plasert og tillater meg derfor å gi et lite utdrad fra DNV`s Cargo securing model manual:
Some important sources of danger which can affect the safety of roll on/roll off ships and of persons on them include:
1. Cargo badly stowed or inadequately secured inside or on cargo units. 2. Free surface effects in tank vehicles, tank containers or other bulk units which are slack. 3. Poorly maintained ramps, lifts and stern doors. 4.Poorly maintained or inadequately illuminated decks. 5. Wet decks. 6. Failure to apply brakes correctly. 7. Insufficient or incorrectly applied lashings or the use of lashing equipment of the wrong type or of inadequate strength with respect to mass and centre of gravity of the cargo unit and the weather conditions likely to be encountered during the voyage. 8. Free play in the suspension of vehicles. 9. Failure to comply with the stowage, segregation and marking requirements for vehicles carrying dangerous goods.
Hvorfor er du egentlig her på forumet? Har du egen luftkjølt vw/ interessen for disse bilene eller diskuterer du bare stropping?
|
|
|
Loggført
|
"Det er greit om du er uenig med meg. Jeg kan ikke tvinge deg til å ha rett." Jeg er ikke en advokat, homofil, lege eller spesielt seriøs person. Eventuelle råd av juridisk, legningsmessig, medisinsk eller seriøs karakter må sees i sammenheng med dette. Derimot så er jeg rakettforsker, ganske fornuftig og av og til morsom. Google er din venn … men den kan dessverre ikke hjelpe deg å tenke.
|
|
|
Tistlo
Supermedlem
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss
Wer will, der kann
|
|
« Svar #1112 på: november 07, 2013, 01:01:19 am » |
|
so var vist ikkje tilhengarprodusentane heilt på bertur likavel.. kven hadde trudd da?
|
|
|
Loggført
|
-tlf. 97419035 T-Mek AS
|
|
|
Lynet
Seniormedlem
Innlegg: 300
Bosted: Drammen
|
|
« Svar #1113 på: november 07, 2013, 01:24:01 am » |
|
Gjelder andre fysiske lover for betong, treverk eller hest? Eller blir det bare for mange ting å betvile på en gang?
Hva med gyngehest? Skal den stroppes i meiene, selv om den allerede er stum? Regnes den som treverk og skal spennes fast, eller hest og kan stå løs?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
folkevogn
SCC Event.
Seniormedlem
Innlegg: 255
Bosted:
|
|
« Svar #1114 på: november 07, 2013, 08:04:07 am » |
|
Jeg vet at mange i denne tråden mener at det ikke er noen som helst likhet mellon å sikkre last på båt og på en henger, jeg mener at last skal være i ro uansett hvor den er plasert og tillater meg derfor å gi et lite utdrad fra DNV`s Cargo securing model manual:
Some important sources of danger which can affect the safety of roll on/roll off ships and of persons on them include:
1. Cargo badly stowed or inadequately secured inside or on cargo units. 2. Free surface effects in tank vehicles, tank containers or other bulk units which are slack. 3. Poorly maintained ramps, lifts and stern doors. 4.Poorly maintained or inadequately illuminated decks. 5. Wet decks. 6. Failure to apply brakes correctly. 7. Insufficient or incorrectly applied lashings or the use of lashing equipment of the wrong type or of inadequate strength with respect to mass and centre of gravity of the cargo unit and the weather conditions likely to be encountered during the voyage. 8. Free play in the suspension of vehicles. 9. Failure to comply with the stowage, segregation and marking requirements for vehicles carrying dangerous goods.
Hvorfor er du egentlig her på forumet? Har du egen luftkjølt vw/ interessen for disse bilene eller diskuterer du bare stropping? Sorry Babelfish, men måten du presenterer ditt innlegg på får det til å fremstå som om du prøver å så tvil ved Tony China sin vw interesse og intensjoner for å være her på forumet. Undertonen din får det til å fremstå som at han er uønsket her fordi han ikke har luftkjølt vw eller interesse for det. Jeg er usikker på om det er ment sånn fra din side, men dette fremstår som en meget dårlig debattteknikk hvor man vrir fokus bort fra tema fordi man ikke har et godt svar til motdebattanten. Jeg er nødvendigvis ikke alltid enig i Tony China sine utsagn eller tilhenger av hans, til tider, krasse fremtoning. MEN, hans interesser knyttet til å være på forumet her er helt irrelevant i forhold til tema i denne diskusjonen. Folke Vogn
|
|
|
Loggført
|
11.96@180kmt - SCC2013
|
|
|
Eikstad
Supermedlem
Innlegg: 2594
Bosted: I finere strøk av skien.
Full off stupid ideas since 1978.....
|
|
« Svar #1115 på: november 07, 2013, 09:39:45 am » |
|
Jeg bare lurer Undertoner og usynlige ord mellom linjene driver jeg ikke med, så det jeg skriver er det jeg lurer på. Det jeg stusser over er at det for meg virker som at "kineseren" dukker opp kun når det er diskusjoner her som ikke har noe spesifikt med hobbyen å gjøre. har aldri sett tråder der han/ hun diskuterer diagonaldekk vs. radial, skifte bolt i dørhengsle, hvordan få av tromler bak, hvilket år kom kort rattstamme, dysing av forgassere, synkronisering av gassere etc. Mao. slike ting som har noe med hobbyen å gjøre. Ikke meningen å henge ham ut på noe vis, men jeg rett og slett lurer på om han faktisk er interessert i folkevogn eller bare alt annet
|
|
|
Loggført
|
"Det er greit om du er uenig med meg. Jeg kan ikke tvinge deg til å ha rett." Jeg er ikke en advokat, homofil, lege eller spesielt seriøs person. Eventuelle råd av juridisk, legningsmessig, medisinsk eller seriøs karakter må sees i sammenheng med dette. Derimot så er jeg rakettforsker, ganske fornuftig og av og til morsom. Google er din venn … men den kan dessverre ikke hjelpe deg å tenke.
|
|
|
BERGER
|
|
« Svar #1116 på: november 07, 2013, 10:27:15 am » |
|
Denne liflige videoen fra 1938 videoen viser hvordan en bils understell er designet for å absorbere energien fra humper i veien. Så kan man jo undre på hva som er best egnet til å absorbere energien, bilens understell eller hengerens? Eller begge to sammen..? Jeg kan være enig i at ved en unnamanøver på flatt asfalt underlag så vil nok en stiv henger med stumt stroppet last gi best resultat (samme som en Formel 1 bil vil greie seg best i en unnamanøver kontra en VW boble). Men samme unnamanøver på en humpete vei er jeg ikke så sikker på. Da ønsker man at mest mulig av energien fra humpene blir fjernet slik at hjulene som er i bakken har maksimal kontakt og ikke flyr over humpene slik at hengeren får skrens. Jeg tror at bilens understell vil hjelpe til å absorbere denne energien i et slikt tilfelle. Så er jo utfordringen at man skal ha noe som fungerer optimalt under alle forhold, og det finnes nok ikke. Så en gylden middelvei vil være nødvendig.
|
|
|
Loggført
|
This is my simple religion: -Be cool -Don't be an asshole
|
|
|
Tony China
Seniormedlem
Innlegg: 274
Bosted:
49% Motherfucker 51% Son of a bitch
|
|
« Svar #1117 på: november 07, 2013, 11:15:48 am » |
|
Jeg bare lurer Undertoner og usynlige ord mellom linjene driver jeg ikke med, så det jeg skriver er det jeg lurer på. Det jeg stusser over er at det for meg virker som at "kineseren" dukker opp kun når det er diskusjoner her som ikke har noe spesifikt med hobbyen å gjøre. har aldri sett tråder der han/ hun diskuterer diagonaldekk vs. radial, skifte bolt i dørhengsle, hvordan få av tromler bak, hvilket år kom kort rattstamme, dysing av forgassere, synkronisering av gassere etc. Mao. slike ting som har noe med hobbyen å gjøre. Ikke meningen å henge ham ut på noe vis, men jeg rett og slett lurer på om han faktisk er interessert i folkevogn eller bare alt annet Jeg er så heldig at jeg har en generell interesse for bil, motor mekanikk osv, jeg diskuterer ikke ting jeg selv ikke mener selv å ha greie på, eller interesse av. Min verden av fasinasjon for tekniske ting begrenser seg ikke til VW selv om VW er en del av det. Min utdanning er veldig rettet mot teknikk, motorlære og mekanikk, og jeg har skrudd på alt fra motorer på 2,5 HK til 40.000 HK, både luft og vannkjølt, forøvrig er jeg vokst opp i baksete på en folkevign. Ingen ting av dette har en dritt med stropping å gjøre, men jeg føler meg likevel kompetent til å diskutere tema! Det kunne jo vært spennende å hørt hva som gjør deg til en så jævlig mye mere legitim debatant her inne enn meg? Mulig du vet mer om askebegere og setebelter gjennom folkevognens historie enn meg, men hva er det som gjør at du kan mere om stropping enn meg? for det er det som er viktig i denne tråden, ikke diagonaldekk og korte rattstammer...
|
|
|
Loggført
|
Its not about the type of car you drive. Its about the size of the arm hanging out the window.....
|
|
|
Tony China
Seniormedlem
Innlegg: 274
Bosted:
49% Motherfucker 51% Son of a bitch
|
|
« Svar #1118 på: november 07, 2013, 11:43:12 am » |
|
Denne liflige videoen fra 1938 videoen viser hvordan en bils understell er designet for å absorbere energien fra humper i veien. Så kan man jo undre på hva som er best egnet til å absorbere energien, bilens understell eller hengerens? Eller begge to sammen..? Jeg kan være enig i at ved en unnamanøver på flatt asfalt underlag så vil nok en stiv henger med stumt stroppet last gi best resultat (samme som en Formel 1 bil vil greie seg best i en unnamanøver kontra en VW boble). Men samme unnamanøver på en humpete vei er jeg ikke så sikker på. Da ønsker man at mest mulig av energien fra humpene blir fjernet slik at hjulene som er i bakken har maksimal kontakt og ikke flyr over humpene slik at hengeren får skrens. Jeg tror at bilens understell vil hjelpe til å absorbere denne energien i et slikt tilfelle. Så er jo utfordringen at man skal ha noe som fungerer optimalt under alle forhold, og det finnes nok ikke. Så en gylden middelvei vil være nødvendig. Nå har du tydeligvis kommet et skritt på veien Berger, BRA! men for meg så virker de som om du setter likhetstegn mellom komfort og kjøreegenskaper. I de fleste tilfellene er helt i hver sin ende av skalaen. Det er mye på en bilhenger som ikke er optimalt for kjøreegenskaper, som feks akselavstand, men jeg tør påstå at rolig last ALLTID vil være det beste, uansett underlag.
|
|
|
Loggført
|
Its not about the type of car you drive. Its about the size of the arm hanging out the window.....
|
|
|
BERGER
|
|
« Svar #1119 på: november 07, 2013, 11:56:57 am » |
|
Denne liflige videoen fra 1938 videoen viser hvordan en bils understell er designet for å absorbere energien fra humper i veien. Så kan man jo undre på hva som er best egnet til å absorbere energien, bilens understell eller hengerens? Eller begge to sammen..? Jeg kan være enig i at ved en unnamanøver på flatt asfalt underlag så vil nok en stiv henger med stumt stroppet last gi best resultat (samme som en Formel 1 bil vil greie seg best i en unnamanøver kontra en VW boble). Men samme unnamanøver på en humpete vei er jeg ikke så sikker på. Da ønsker man at mest mulig av energien fra humpene blir fjernet slik at hjulene som er i bakken har maksimal kontakt og ikke flyr over humpene slik at hengeren får skrens. Jeg tror at bilens understell vil hjelpe til å absorbere denne energien i et slikt tilfelle. Så er jo utfordringen at man skal ha noe som fungerer optimalt under alle forhold, og det finnes nok ikke. Så en gylden middelvei vil være nødvendig. Nå har du tydeligvis kommet et skritt på veien Berger, BRA! men for meg så virker de som om du setter likhetstegn mellom komfort og kjøreegenskaper. I de fleste tilfellene er helt i hver sin ende av skalaen. Det er mye på en bilhenger som ikke er optimalt for kjøreegenskaper, som feks akselavstand, men jeg tør påstå at rolig last ALLTID vil være det beste, uansett underlag. Er ikke så låst i tankegangen som du tror Ref tidligere innlegg ett eller annet sted blant disse 38 sidene har jeg før også sagt at jeg tror at ved optimale kjøreforhold så er stum tropping best. Det samme som en F1 bil er best på optimale kjøreforhold. Utfordringen ligger i at svært få Norske veier har optimale kjøreforhold.. Videoen over her illustrerer tydelig at det er en viss sammenheng mellom komfort og kjøreegenskaper også når man ser hvordan hjulene følger bakken mye bedre med et riktig fjæret og dempet understell.
|
|
|
Loggført
|
This is my simple religion: -Be cool -Don't be an asshole
|
|
|
Eikstad
Supermedlem
Innlegg: 2594
Bosted: I finere strøk av skien.
Full off stupid ideas since 1978.....
|
|
« Svar #1120 på: november 07, 2013, 12:46:03 pm » |
|
Jeg bare lurer Undertoner og usynlige ord mellom linjene driver jeg ikke med, så det jeg skriver er det jeg lurer på. Det jeg stusser over er at det for meg virker som at "kineseren" dukker opp kun når det er diskusjoner her som ikke har noe spesifikt med hobbyen å gjøre. har aldri sett tråder der han/ hun diskuterer diagonaldekk vs. radial, skifte bolt i dørhengsle, hvordan få av tromler bak, hvilket år kom kort rattstamme, dysing av forgassere, synkronisering av gassere etc. Mao. slike ting som har noe med hobbyen å gjøre. Ikke meningen å henge ham ut på noe vis, men jeg rett og slett lurer på om han faktisk er interessert i folkevogn eller bare alt annet Jeg er så heldig at jeg har en generell interesse for bil, motor mekanikk osv, jeg diskuterer ikke ting jeg selv ikke mener selv å ha greie på, eller interesse av. Min verden av fasinasjon for tekniske ting begrenser seg ikke til VW selv om VW er en del av det. Min utdanning er veldig rettet mot teknikk, motorlære og mekanikk, og jeg har skrudd på alt fra motorer på 2,5 HK til 40.000 HK, både luft og vannkjølt, forøvrig er jeg vokst opp i baksete på en folkevign. Ingen ting av dette har en dritt med stropping å gjøre, men jeg føler meg likevel kompetent til å diskutere tema! Det kunne jo vært spennende å hørt hva som gjør deg til en så jævlig mye mere legitim debatant her inne enn meg? Mulig du vet mer om askebegere og setebelter gjennom folkevognens historie enn meg, men hva er det som gjør at du kan mere om stropping enn meg? for det er det som er viktig i denne tråden, ikke diagonaldekk og korte rattstammer... Slik jeg ser det er det ingenting som tilsier at jeg kan noe du ikke kan eller at den ene har mere rett til noe enn den andre. Jeg bare lurte siden de fleste som kommenter i denne tråden har to hobbyer: Luftkjølt VW og kverulering:-) Og jeg er selv en av disse med kverulering og vw som hobbyer hvis noen lurte:-)
|
|
|
Loggført
|
"Det er greit om du er uenig med meg. Jeg kan ikke tvinge deg til å ha rett." Jeg er ikke en advokat, homofil, lege eller spesielt seriøs person. Eventuelle råd av juridisk, legningsmessig, medisinsk eller seriøs karakter må sees i sammenheng med dette. Derimot så er jeg rakettforsker, ganske fornuftig og av og til morsom. Google er din venn … men den kan dessverre ikke hjelpe deg å tenke.
|
|
|
Tony China
Seniormedlem
Innlegg: 274
Bosted:
49% Motherfucker 51% Son of a bitch
|
|
« Svar #1121 på: november 07, 2013, 13:01:59 pm » |
|
Når jeg ser hvor mangelfulle basic kunnskaper endel har i en slik tråd som dette, er det mer enn nok grunn til å holde seg unna mange andre diskusjoner. Og når det diskuteres hvilket ditt og datt som kom på en 61 modell boble så er grunnen til min manglende tilstedeværelse det at dette er rett og slett helt ubetydelig for meg.. Om jeg ikke husker feil så har jeg diskutert mye motor, olje, og annet teknisk her opp gjennom årene, men dette forumet er akkurat som andre "nerde" forum.. "det finnes ingen verden utenfor VW og er det mange nok som deler meningen din så er det det som er rett eller sanheten"... Jeg er veldig glad det ikke fantes nettforum på den tiden 99.9% av verdens befolkning mente jorda var flat...
Det er mange her inne som kunne hatt godt av å åpna døra på bobla si...
Men nok om meg, tilbake til stropping..
|
|
« Siste redigering: november 07, 2013, 14:23:59 pm av Tony China »
|
Loggført
|
Its not about the type of car you drive. Its about the size of the arm hanging out the window.....
|
|
|
P-stop
Supermedlem
Innlegg: 911
Bosted: Vinterbro
Ulf
|
|
« Svar #1122 på: november 07, 2013, 14:39:27 pm » |
|
Artig dette her med mange gode argumenter for begge deler. Ett par ? fra en som ikke er fagutdannet. Med det utvalget av biler som eksisterer, hvordan skal jeg da klare å stroppe stumpt? Må jeg også tappe luft ut av dekkene? Litt fjæring på bil som ikke er stroppet helt stumpt vil jo belaste stropper veldig eller kroken vil løsne. eller? Er bilen bygd for off road er det jo lange fjærer,f.eks. Moderne biler har luftfjærer.Mange av disse ryker dersom man belaster dem feil. Så alternativet med å legge bilen opp ned, men blir ikke stål mot stål veldig glatt? Som sagt står det i vognkortet på min bil at det kun er lov å feste bilen på henger i hjulene. Bare noen teite spørsmål som noen kanskje kan svare på. Det å klare å stramme spiralfjærer og dempere helt i bånn kan vel ikke værer bare,bare?
|
|
|
Loggført
|
Stolt medlem av highroofers.
|
|
|
Eikstad
Supermedlem
Innlegg: 2594
Bosted: I finere strøk av skien.
Full off stupid ideas since 1978.....
|
|
« Svar #1123 på: november 07, 2013, 15:22:54 pm » |
|
Du behøver ikke stroppe fjæringen til den bunner for å stroppe en bil stumt. Legg klosser mellom feks. rammevanger og hengeren og stropp til ramma treffer klossene. Vips stumt stroppet bil på henger.
|
|
|
Loggført
|
"Det er greit om du er uenig med meg. Jeg kan ikke tvinge deg til å ha rett." Jeg er ikke en advokat, homofil, lege eller spesielt seriøs person. Eventuelle råd av juridisk, legningsmessig, medisinsk eller seriøs karakter må sees i sammenheng med dette. Derimot så er jeg rakettforsker, ganske fornuftig og av og til morsom. Google er din venn … men den kan dessverre ikke hjelpe deg å tenke.
|
|
|
nobrakes
Supermedlem
Innlegg: 3453
Bosted: oppland
|
|
« Svar #1124 på: november 11, 2013, 21:49:53 pm » |
|
|
|
|
Loggført
|
If it has Tits or Tires , it is going to get you in trouble.... Arnstein !
|
|
|
SplitMan
VSN
Supermedlem
Innlegg: 3676
Bosted: Trønder i eksil
|
|
« Svar #1125 på: november 19, 2013, 16:48:40 pm » |
|
Kjør på....
En 1953 Pontiac veier ca 2000 kg... og en aksling holder vel fint?
Man bare drar den opp med håndvinsjen til den butter i brakettene mot framhjulene....and off we go.
|
|
|
Loggført
|
SCREWDRIVER #2
|
|
|
SplitMan
VSN
Supermedlem
Innlegg: 3676
Bosted: Trønder i eksil
|
|
« Svar #1126 på: november 21, 2013, 16:31:57 pm » |
|
Her er det perfekte test-oppsettet for å endelig sette strek for denne diskusjonen: Sjekk første minutt av filmen nedenfor! Et par GoPro på denne saken..og div stroppemetoder....så skulle vi fått sving på sakene tenker jeg. Kult! (Og ja - jeg er opptatt av RC-bil-nostalgi)
|
|
|
Loggført
|
SCREWDRIVER #2
|
|
|
|
SplitMan
VSN
Supermedlem
Innlegg: 3676
Bosted: Trønder i eksil
|
|
« Svar #1128 på: november 28, 2013, 12:37:48 pm » |
|
Takk for denne JTWE ! - tråden bør egentlig slutte her....
|
|
|
Loggført
|
SCREWDRIVER #2
|
|
|
SplitMan
VSN
Supermedlem
Innlegg: 3676
Bosted: Trønder i eksil
|
|
« Svar #1129 på: november 28, 2013, 12:39:42 pm » |
|
....MEN....siden vi elsker popcorn...så kjører vi på!
Når VW var sikre på at det ikke fantes en eneste hump i veien....ei heller en skarp sving....barre da stroppet de ytterst på akslingene. Dette blir samme stroppemetode som Kalle/BeetleBug/Trond sine USA-braketter.
|
SCREWDRIVER #2
|
|
|
TomR
|
|
« Svar #1130 på: november 28, 2013, 17:00:18 pm » |
|
Legg merke til klossene og - dette er stroppinga som var "malen" på spm ved BE lappen
|
|
|
Loggført
|
- The devil is in the detalis! - Når små menn kaster lange skygger så er det kveld!
|
|
|
Trond Dahl
Administrator
Supermedlem
Innlegg: 4527
Bosted: Sandnes
:: DKL ::
|
|
« Svar #1131 på: november 28, 2013, 17:16:12 pm » |
|
Når VW var sikre på at det ikke fantes en eneste hump i veien....ei heller en skarp sving....barre da stroppet de ytterst på akslingene. Dette blir samme stroppemetode som Kalle/BeetleBug/Trond sine USA-braketter.
Skal man først bringe navn inn i eksempler så pass på fakta. Jeg stropper ikke som du nevner her. Ikke at jeg synes det er noe galt med metoden, men jeg bruker den ikke.
|
|
|
Loggført
|
Street car 10.67/206kmt@Kjula 2014 Race car 9.49/236kmt@SCC 2017 "It seems that perfection is reached not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away"
|
|
|
Nordtveit
Supermedlem
Innlegg: 910
Bosted: Ålesund
|
|
« Svar #1132 på: november 28, 2013, 17:24:31 pm » |
|
Hadde det ikke vert artig å sendt en henvendelse til Mythbusters om å drive litt forsøk da? så kan man legge ballen død en gang for alle... Men da blir det jo selvfølgelig ikke noe popcorn fremover..
|
|
|
Loggført
|
"-Helt grei?? det er jo Tysk kvalitet jo" facebook.com/nordtveitsgarage instagram: Nordtveitsgarge 1956 Oval---solgt--- 1961 T1, Ratlook "Sjakkbrettet" ---solgt--- 1964 Panelbuss "Gulbuss'n" 1958 T1, Ratlook "Rat'n"
|
|
|
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo
Hvilken makalös manick
|
|
« Svar #1133 på: november 28, 2013, 18:31:25 pm » |
|
Jeg stropper slik bak og kjører flere mil en de aller fleste her inne med bilen på hengeren. Så pass på når dere ser meg på veien
|
|
|
Loggført
|
10.41 / 1641 / 2015 - 2016.
- Det er lettere å ape enn å skape -
|
|
|
Jærva
|
|
« Svar #1134 på: november 28, 2013, 22:06:16 pm » |
|
Den udiskutabelt beste metoden på å frakte en boble fra a til b er å ikke stroppe den i det hele tatt, MEN å kjøre bilen.
|
|
|
Loggført
|
Det 7. bud : Du skal ikke stjele. Staten liker ikke konkurranse!
Øyelokk, 009-fordeler og chrommoly-støtstenger skal destrueres!
|
|
|
justandy
Telehiv Jumpers
Supermedlem
Innlegg: 1110
Bosted: moss
stæsj hore og hard barket senkepøbel
|
|
« Svar #1135 på: november 28, 2013, 22:53:32 pm » |
|
Den udiskutabelt beste metoden på å frakte en boble fra a til b er å ikke stroppe den i det hele tatt, MEN å kjøre bilen. FYYY jerva skal ikke drive med sånt snakk i en stroppe tråd.
|
|
|
Loggført
|
Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
|
|
|
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet
|
|
« Svar #1136 på: november 29, 2013, 02:59:53 am » |
|
[ Vedlegg ] flott brakett dette vil si at man ikke strammer ned fjæringa, men fester hjulet til henger, samme som med hjulstropp Tenkte å lage en slik braket i noe tykkere metall, men denne ser grei ut. Hvor får en kjøpt denne? Disse er PLENTY tykke nok. Tro meg. Kontakt Trond Dahl her så har han et lite lager. Mvh BB
|
|
|
Loggført
|
Speed is no substitute for direction
|
|
|
Kjetil Lima
Supermedlem
Innlegg: 2974
Bosted: Stavanger
|
|
« Svar #1137 på: november 29, 2013, 09:46:43 am » |
|
Jeg stropper stumt når jeg skal kjøre langt på fine veier men stropper i hjulene når jeg kjører korte turer lokalt, om dette er best kan vi diskutere til vi blir grønne men det funker for meg. På lange motorvei turer foretrekker jeg stumt slik hengeren føles "fastere" på veien, jeg foretrekker også hengere med boggi hjul. Lokalt i byen driter jeg i kjøreegenskaper så lenge det sitter fast. Bruker som regel en svær Land Cruiser som trekkvogn. Tror det viktigste i denne stroppediskusjonen er følgende: 1) Bruk gode, feilfrie, stropper 2) Fest stroppene i noe solid som ikke gir etter. 3) Stopp jevnlig, sjekk stroppene og etterstram.Hørte en historie her om dagen om en ansatt i en premium merkeforhandler i Stavanger som hentet en Lambo på østlandet. På vei til Stavanger røk stroppen(e)? (håper han brukte mer enn en) og lamboen falt av hengeren. Kjipt. Et annet skrekkeksempel er trailersjåføren som skulle kjøre min ex oval fra Stavanger til Østlandet. Jeg snurra stroppene rundt forstillingen og han hadde ansvaret for å stroppe bak. Han stroppa i jekkfestet Han lurte på om jeg var rar da jeg sa at man ikke kunne gjøre det og la meg under og surra stroppen rundt torsjonen.
|
|
|
Loggført
|
1961 T1 - Custom
|
|
|
Tistlo
Supermedlem
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss
Wer will, der kann
|
|
« Svar #1138 på: desember 02, 2013, 02:11:14 am » |
|
saksa frå facebooken idag. USA,land of opportunity..
|
|
|
Loggført
|
-tlf. 97419035 T-Mek AS
|
|
|
SplitMan
VSN
Supermedlem
Innlegg: 3676
Bosted: Trønder i eksil
|
|
« Svar #1139 på: desember 02, 2013, 11:35:31 am » |
|
HMK-gutta viser vei....slik kan det gjøres på den "militære metoden":
|
SCREWDRIVER #2
|
|
|
|