mars 28, 2024, 16:15:45 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: 1 ... 41 42 [43] 44 45 ... 47
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Stropping av bil på henger  (Lest 460122 ganger)
Eikstad
Supermedlem
*****
Innlegg: 2584
Bosted: I finere strøk av skien.


Full off stupid ideas since 1978.....


Vis profil
« Svar #1260 på: februar 06, 2014, 10:57:31 am »

all tia jeg har frakta biler, være seg på henger eller flakbil, var det hjulstropper som var tingen. hvorfor gjøre det vanskeligere enn det trenger å være ?      Glad


( måtte bare slenge meg inn i debatten litt jeg å )   

Det er mang en gang bevist at det enkle ofte er det beste, så spørsmålet ditt er meget godt Glad
Loggført



"Det er greit om du er uenig med meg. Jeg kan ikke tvinge deg til å ha rett." Jeg er ikke en advokat, homofil, lege eller spesielt seriøs person. Eventuelle råd av juridisk, legningsmessig, medisinsk eller seriøs karakter må sees i sammenheng med dette. Derimot så er jeg rakettforsker, ganske fornuftig og av og til morsom. Google er din venn … men den kan dessverre ikke hjelpe deg å tenke.
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #1261 på: februar 06, 2014, 10:58:31 am »

Det er mang en gang bevist at det enkle ofte er det beste, så spørsmålet ditt er meget godt Glad

Men det trosser de fysiske lovene....
Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
BERGER
Supermedlem
*****
Innlegg: 4502
Bosted: Trøgstad



Vis profil WWW
« Svar #1262 på: februar 06, 2014, 11:28:58 am »

Det er mang en gang bevist at det enkle ofte er det beste, så spørsmålet ditt er meget godt Glad

Men det trosser de fysiske lovene....

Nå flisespikker jeg, men; ingenting kan trosse de fysiske lovene...  Blunker

Here we go again!  Øyerulling
Loggført



This is my simple religion:
-Be cool
-Don't be an asshole
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #1263 på: februar 06, 2014, 11:36:13 am »

Det er mang en gang bevist at det enkle ofte er det beste, så spørsmålet ditt er meget godt Glad

Men det trosser de fysiske lovene....

Nå flisespikker jeg, men; ingenting kan trosse de fysiske lovene...  Blunker

Here we go again!  Øyerulling

Dam you!  Osteaktig
Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
Simen Englund
Seniormedlem
****
Innlegg: 369
Bosted: Mogreina, Ullensaker


Vis profil

« Svar #1264 på: februar 06, 2014, 11:48:23 am »

US airforce mistet en 747-400 pga biler som flyttet seg i lasten.
Ser ut som om de har blitt nøyere på å stroppe stumt.
De klosser opp under biler som ikke har luftfjæring,


Men husk, ingenting er likt til å kjøre ting på tilhenger  Gliser



Riktignok sivilister på kontrakt for USAF, men loadshift kan fort ødelegge dagen, ja... http://digitaljournal.com/article/349194   for de som er nysjerrig på sånt  Tvilende

Trodde ikke jeg skulle ha noe å tilføye her- har ikke E i sertifikatet engang. Men har/ har hatt cert på tunge ting med vinger, og selv om jeg mest var i styrhuset var jeg ofte baki og hjalp til med stroppinga under bakkestopp. Spare tid og gratis teambuilding! De bilene vi hadde med oss (tidvis ganske store), ble festa i hjul eller akslinger med kjettinger og låser som skrues tighte. I turbulens vil alt på støtdempere nappe i fortøyningene, for du vil aldri klare å komprimere det stumt hvis ikke bilen jekkes opp og settes på bukker. Men det er selvsagt en drittjobb, og helt unødvendig. Napping i kjettingene vil føre til sprekkdannelser rundt ankerpunktene. Somethings gonna give, som det heter. Samme vil jo skje på norske kvalitetsveier  Glad

Og den plankehaugen de har lagt under bilen på bilde hadde ikke jeg tatt i lufta, hvertfall.... Glad

Lykke til med debatten!  Osteaktig
Loggført

Land Rover Serie II -70 (Julie)
VW 1300 -73 (Medgiften) endelig ferdig
Vespa 125 Super VNC1T -68 (straks klar)
XC 90 (konebilen)
Audi 80 Cab -93
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #1265 på: februar 06, 2014, 12:06:02 pm »

greia mi her går på stropping av BIL på henger , ikke flytende betong i fly eller vanntanker i båt etc.
virker som problemet bare fokuseres på att lasten skal løsne fra hengeren ikke hvordan hele greie oppfører seg på veien.
med 4 stk hjulstropper à 4 tonn montert riktig , løsner ikke bilen , selvom du snur ekvipasjen opp/ned/sideveis.
bonusen blir en mer harmonisk trekkopplevelse.
Praktiske tester viser att dette fungerer utmerket og trygt og lovlig .
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #1266 på: februar 06, 2014, 12:25:45 pm »

virker som problemet bare fokuseres på att lasten skal løsne fra hengeren ikke hvordan hele greie oppfører seg på veien.

Du kan ikke ha mer feil.

Det er HELT motsatt.
Loggført

Speed is no substitute for direction
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #1267 på: februar 06, 2014, 12:31:48 pm »

US airforce mistet en 747-400 pga biler som flyttet seg i lasten.
Ser ut som om de har blitt nøyere på å stroppe stumt.
De klosser opp under biler som ikke har luftfjæring,


Men husk, ingenting er likt til å kjøre ting på tilhenger  Gliser



Riktignok sivilister på kontrakt for USAF, men loadshift kan fort ødelegge dagen, ja... http://digitaljournal.com/article/349194   for de som er nysjerrig på sånt  Tvilende

Trodde ikke jeg skulle ha noe å tilføye her- har ikke E i sertifikatet engang. Men har/ har hatt cert på tunge ting med vinger, og selv om jeg mest var i styrhuset var jeg ofte baki og hjalp til med stroppinga under bakkestopp. Spare tid og gratis teambuilding! De bilene vi hadde med oss (tidvis ganske store), ble festa i hjul eller akslinger med kjettinger og låser som skrues tighte. I turbulens vil alt på støtdempere nappe i fortøyningene, for du vil aldri klare å komprimere det stumt hvis ikke bilen jekkes opp og settes på bukker. Men det er selvsagt en drittjobb, og helt unødvendig. Napping i kjettingene vil føre til sprekkdannelser rundt ankerpunktene. Somethings gonna give, som det heter. Samme vil jo skje på norske kvalitetsveier  Glad

Og den plankehaugen de har lagt under bilen på bilde hadde ikke jeg tatt i lufta, hvertfall.... Glad

Lykke til med debatten!  Osteaktig

Du bør vel selge din kompetanse til US airforce da...  de kan spare milliarder på å stoppe i hjulene.
Loggført

Speed is no substitute for direction
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #1268 på: februar 06, 2014, 12:40:40 pm »

virker som problemet bare fokuseres på att lasten skal løsne fra hengeren ikke hvordan hele greie oppfører seg på veien.

Du kan ikke ha mer feil.

Det er HELT motsatt.

Nei det er riktig
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #1269 på: februar 06, 2014, 12:46:23 pm »

virker som problemet bare fokuseres på att lasten skal løsne fra hengeren ikke hvordan hele greie oppfører seg på veien.

Du kan ikke ha mer feil.

Det er HELT motsatt.

Nei det er riktig

Nei, vi som ikke er enig med deg stropper stumt pga. av kjøreegenskaper.
Loggført

Speed is no substitute for direction
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #1270 på: februar 06, 2014, 13:25:02 pm »

virker som problemet bare fokuseres på att lasten skal løsne fra hengeren ikke hvordan hele greie oppfører seg på veien.

Du kan ikke ha mer feil.

Det er HELT motsatt.

Nei det er riktig

Nei, vi som ikke er enig med deg stropper stumt pga. av kjøreegenskaper.

Ja din mening . min og andre mener motstatt
Vi blir nok ikke enige (her heller Blunker  )
Jeg savner  fortsatt teoretiske (formlet om du vil ) som motbeviser de praktiske erfaringer.
Men kjøre opplevelser er jo individuelt. Du opplever stumt som best jeg opplever avdempet som best
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #1271 på: februar 06, 2014, 14:00:36 pm »

virker som problemet bare fokuseres på att lasten skal løsne fra hengeren ikke hvordan hele greie oppfører seg på veien.

Du kan ikke ha mer feil.

Det er HELT motsatt.

Nei det er riktig

Nei, vi som ikke er enig med deg stropper stumt pga. av kjøreegenskaper.

Ja din mening . min og andre mener motstatt
Vi blir nok ikke enige (her heller Blunker  )
Jeg savner  fortsatt teoretiske (formlet om du vil ) som motbeviser de praktiske erfaringer.
Men kjøre opplevelser er jo individuelt. Du opplever stumt som best jeg opplever avdempet som best


Det er deg og en håndfull andre eksperter på VWnorge som mener dette, resten av verden kjører med ETT hjuloppheng på alt som skal ligge bra på veien.

Det finnes ingen motorsport i verden hvor man har to oppheng for at det skal ligge bedre på veien.
Loggført

Speed is no substitute for direction
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #1272 på: februar 06, 2014, 14:57:29 pm »

Da er vi tilbake til definisjon av hjuloppheng.
Min henger har desverre ikke noe særlig godt hjuloppheng

Tror faktisk flertallet føler hjulstropping fungerer best.

Så nå er det plutselig "feil" å være mindretall?
Tidligere påsyår du jo att selvom majoriteten mener noe så må det ikke være riktig.

Å tenke ute av boksen fungerer overaskende bra.

Lag en poll da.

F.eks.

"Hvilke stroppemetode føler DU virker tryggest og best å kjøre med . bilhenger og bil med fungerende fjøringsystem.

1.stroppet i hjulene
2.stroppet stumt

Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Simen Englund
Seniormedlem
****
Innlegg: 369
Bosted: Mogreina, Ullensaker


Vis profil

« Svar #1273 på: februar 06, 2014, 15:13:07 pm »


Du bør vel selge din kompetanse til US airforce da...  de kan spare milliarder på å stoppe i hjulene.

Du, jeg har jobb. Og jeg kan ikke selge noe som ikke er mitt! Som jeg skrev, så var jeg bak for å hjelpe til med sjauing og stropping. Lastemester er ansvarlig for plassering og løsninger, og han er kurset hos USAF (da snakker jeg om de militære lastemesterene!). Så er det fartøysjef som er den siste som avgjør hva som er forsvarlig å dra med....

Denne tråden er litt for temperert for min smak, og logger av. Personlig har jeg få synspunkter om folk stropper biler fast på den ene eller andre måten, og beklager (virkelig!) at jeg prøvde meg innpå. Er her inne for å finne likesinnede/ kanskje endog få flere venner med samme dilla. Da føler jeg at pissekonkurranser over nettet ikke er veien å gå.

Så igjen, lykke til med debatten!
Loggført

Land Rover Serie II -70 (Julie)
VW 1300 -73 (Medgiften) endelig ferdig
Vespa 125 Super VNC1T -68 (straks klar)
XC 90 (konebilen)
Audi 80 Cab -93
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #1274 på: februar 06, 2014, 15:35:04 pm »

Da er vi tilbake til definisjon av hjuloppheng.
Min henger har desverre ikke noe særlig godt hjuloppheng

Tror faktisk flertallet føler hjulstropping fungerer best.

Så nå er det plutselig "feil" å være mindretall?
Tidligere påsyår du jo att selvom majoriteten mener noe så må det ikke være riktig.

Å tenke ute av boksen fungerer overaskende bra.

Lag en poll da.

F.eks.

"Hvilke stroppemetode føler DU virker tryggest og best å kjøre med . bilhenger og bil med fungerende fjøringsystem.

1.stroppet i hjulene
2.stroppet stumt



Du må gjerne starte en tråd om følelser, med en poll.
Denne tråden går på hva som gir best kjøre egenskaper.
Loggført

Speed is no substitute for direction
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #1275 på: februar 06, 2014, 15:45:13 pm »


Du bør vel selge din kompetanse til US airforce da...  de kan spare milliarder på å stoppe i hjulene.

Du, jeg har jobb. Og jeg kan ikke selge noe som ikke er mitt! Som jeg skrev, så var jeg bak for å hjelpe til med sjauing og stropping. Lastemester er ansvarlig for plassering og løsninger, og han er kurset hos USAF (da snakker jeg om de militære lastemesterene!). Så er det fartøysjef som er den siste som avgjør hva som er forsvarlig å dra med....

Denne tråden er litt for temperert for min smak, og logger av. Personlig har jeg få synspunkter om folk stropper biler fast på den ene eller andre måten, og beklager (virkelig!) at jeg prøvde meg innpå. Er her inne for å finne likesinnede/ kanskje endog få flere venner med samme dilla. Da føler jeg at pissekonkurranser over nettet ikke er veien å gå.

Så igjen, lykke til med debatten!

Så så, en kommentar på at du bedømmer deg overlegen US airforce bør du tåle.  Glad
Og det er ingen pissekonkurranse, men det er viktig at alle som bygger bil forstår de usynlige kreftene som omgir oss.
Alle stropper som de vil, og ofte går det bra.
Loggført

Speed is no substitute for direction
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #1276 på: februar 06, 2014, 15:47:59 pm »

Ja.For å ta en konklusjon på det må man som regel teste ut i praksis. Hjernen får impulser fra reaksjonene til bil og via nærvesystemet.som kan kalles "følelesler" så blir det behandlet av hjernen for å komme frem til ett resultat.
Mange konkluderer med hjulstropping og mange med stum stropping.


Man skal ikke kjimse av Magefølelsen
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Jee
Supermedlem
*****
Innlegg: 2511
Bosted: Jessheim



Vis profil WWW
« Svar #1277 på: februar 06, 2014, 17:07:48 pm »

Når er neste stropping-av-bil-på-henger vekkelsesmøte? Vil så gjerne stå på utsiden og brenne stropper Glad

Dette er tråden som skiller det luftkjølte VW norge i to. Folk står og hån-ler av motparten. Og snart blir vi ikke akseptert i de enkelte miljøene pga hvordan racebilen er stroppet til hengeren. Men når en leser innleggene forstår man fort at noen er "litt" staere på sin oppfatning enn andre.

En god administrator ville fjernet denne tråden for lenge siden. Siden det mellom linjene står... TOSK, DUST og IDIOT en rekke ganger.

Følg loven og kjør som folk. Så kan vi alle være venner igjen....
Loggført

Espen/VW54
Supermedlem
*****
Innlegg: 2625
Bosted: Plankebyen (Fredrikstad)



Vis profil
« Svar #1278 på: februar 06, 2014, 17:10:49 pm »

Når er neste stropping-av-bil-på-henger vekkelsesmøte? Vil så gjerne stå på utsiden og brenne stropper Glad

Dette er tråden som skiller det luftkjølte VW norge i to. Folk står og hån-ler av motparten. Og snart blir vi ikke akseptert i de enkelte miljøene pga hvordan racebilen er stroppet til hengeren. Men når en leser innleggene forstår man fort at noen er "litt" staere på sin oppfatning enn andre.

En god administrator ville fjernet denne tråden for lenge siden. Siden det mellom linjene står... TOSK, DUST og IDIOT en rekke ganger.

Følg loven og kjør som folk. Så kan vi alle være venner igjen....

Jee for President.. 
Loggført
TrettenNullTo
Supermedlem
*****
Innlegg: 5125
Bosted: Tigerstaden



Vis profil
« Svar #1279 på: februar 06, 2014, 17:53:30 pm »

Leste meg gjennom instruksjonsboka til Tesla S 85+ igår natt og der sto det en stor og tydelig advarsel om følgende: Hvis mot formodning bilen ikke kommer seg av gårde for egen maskin og må kjøres på henger/flak så SKAL den stroppes i hjulene . Prøver man på noe annet så er det stor fare for skader på bil\hjuloppheng....
Loggført

Follo VW Klubb

SCC   14,257
Karmann
Supermedlem
*****
Innlegg: 1057
Bosted: Kongsberg



Vis profil
« Svar #1280 på: februar 06, 2014, 20:11:42 pm »

Dere tar feil alle sammen! Kjøtthuer!
En bil har ingenting på en henger å gjøre. Den skal kjøres med!  Gliser
Loggført
BERGER
Supermedlem
*****
Innlegg: 4502
Bosted: Trøgstad



Vis profil WWW
« Svar #1281 på: februar 06, 2014, 20:23:49 pm »

Dere tar feil alle sammen! Kjøtthuer!
En bil har ingenting på en henger å gjøre. Den skal kjøres med!  Gliser

Erru gææær`n eller?? En bil er jo livsfarlig når den står på en henger, så hvordan i all verden skal man tørre å kjøre den?!!?  Osteaktig
Loggført



This is my simple religion:
-Be cool
-Don't be an asshole
Jee
Supermedlem
*****
Innlegg: 2511
Bosted: Jessheim



Vis profil WWW
« Svar #1282 på: februar 06, 2014, 21:22:23 pm »

Om bare myndighetene hadde hatt samme oppfatning..  Flau

Dere tar feil alle sammen! Kjøtthuer!
En bil har ingenting på en henger å gjøre. Den skal kjøres med!  Gliser
Loggført

Eikstad
Supermedlem
*****
Innlegg: 2584
Bosted: I finere strøk av skien.


Full off stupid ideas since 1978.....


Vis profil
« Svar #1283 på: februar 06, 2014, 22:07:53 pm »

Helt tydelig at admin på dette forumet har blitt eldre og litt mer tykkhudet de siste årene..... Hadde de samme reglene gjeld som i mine glansdager bak "nicket" Empiboy hadde tråden vært fjernet, og 60% av de aktive i tråden vært utestengt fra forumet:-)
Loggført



"Det er greit om du er uenig med meg. Jeg kan ikke tvinge deg til å ha rett." Jeg er ikke en advokat, homofil, lege eller spesielt seriøs person. Eventuelle råd av juridisk, legningsmessig, medisinsk eller seriøs karakter må sees i sammenheng med dette. Derimot så er jeg rakettforsker, ganske fornuftig og av og til morsom. Google er din venn … men den kan dessverre ikke hjelpe deg å tenke.
BERGER
Supermedlem
*****
Innlegg: 4502
Bosted: Trøgstad



Vis profil WWW
« Svar #1284 på: februar 07, 2014, 08:45:34 am »

Det er en ting jeg lurer på, når det påstås at ikke to fjærsystemer kan fungere sammen, hvorfor fungerer da "dual rate springs" eller til og med "tripple rate springs"?







Loggført



This is my simple religion:
-Be cool
-Don't be an asshole
GraffsT1
Supermedlem
*****
Innlegg: 541
Bosted: Aurskog


Urskog VW Aircoolers


Vis profil
« Svar #1285 på: februar 07, 2014, 09:15:20 am »

Så nesten ut til at tråden gikk mot slutten et par sitater lenger opp, men nei da.
BERGER klinte til med et skikkelig innlegg med bilder og forklaringer så da er det bare å ta frem popcornmaskinen igjen og nyte Gliser
God helg alle sammen, det skal jeg ha Kult
Loggført

Urskog VW Aircoolers

'66 mod t1 rat (byttet bort)
'72 Fastback
Eikstad
Supermedlem
*****
Innlegg: 2584
Bosted: I finere strøk av skien.


Full off stupid ideas since 1978.....


Vis profil
« Svar #1286 på: februar 07, 2014, 09:16:31 am »

Den øvre fjæra virker ikke.....
Den er HELT komptimert når bilen står på bakken. Eneste funksjonen den har er å ungå at hovedfjæra er løs når du jekker opp bilen. Du skal jekke ganske langt opp før denne "hjelpefjæra" begyner å strekke seg ut. Er om ikke annet slik på Coil over oppsettet på min "Newbie".

På bildet der det er tre fjærer blir jeg ganske forvirret Glad Den midtre ser også så spinkel ut at jeg ville tro denne også går sammen med bilen på bakken. Mulig den gir en anelse progresiv effekt.
« Siste redigering: februar 07, 2014, 09:21:49 am av Bablefish (Empiboy) » Loggført



"Det er greit om du er uenig med meg. Jeg kan ikke tvinge deg til å ha rett." Jeg er ikke en advokat, homofil, lege eller spesielt seriøs person. Eventuelle råd av juridisk, legningsmessig, medisinsk eller seriøs karakter må sees i sammenheng med dette. Derimot så er jeg rakettforsker, ganske fornuftig og av og til morsom. Google er din venn … men den kan dessverre ikke hjelpe deg å tenke.
BERGER
Supermedlem
*****
Innlegg: 4502
Bosted: Trøgstad



Vis profil WWW
« Svar #1287 på: februar 07, 2014, 09:27:12 am »

Den øvre fjæra virker ikke.....
Den er HELT komptimert når bilen står på bakken. Eneste funksjonen den har er å ungå at hovedfjæra er løs når du jekker opp bilen. Du skal jekke ganske langt opp før denne "hjelpefjæra" begyner å strekke seg ut. Er om ikke annet slik på Coil over oppsettet på min "Newbie".

På bildet der det er tre fjærer blir jeg ganske forvirret Glad Den midtre ser også så spinkel ut at jeg ville tro denne også går sammen med bilen på bakken. Mulig den gir en anelse progresiv effekt.

Tror ikke det stemmer i alle sammenhenger. Her er en forklaring:

"Multi-Rate Springs, Dual-Rate (DRS) or Triple-Rate Springs (TRS), allow the optimum spring rate for each application. These multi-rate springs are soft at the beginning to soak up the small bumps, but transitions (crosses over) to the stiff part of the rate to resist bottoming on jumps and other big "hits." "
Loggført



This is my simple religion:
-Be cool
-Don't be an asshole
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #1288 på: februar 07, 2014, 10:02:20 am »

Hvis man får en divider/floter i coiloveren som veier 150kilo så begynner sammenligningen å ligne noe.

Jeg håper denne uvennskapen det snakkes om bare er et ledd i motpartens hersketeknikk?
Ellers må vi umiddelbart slutte å diskutere ting ikke alle er enige i. Seriøst.
Loggført

Speed is no substitute for direction
Jee
Supermedlem
*****
Innlegg: 2511
Bosted: Jessheim



Vis profil WWW
« Svar #1289 på: februar 07, 2014, 10:17:21 am »

Har sluttet og lese alle argumenter i den ene eller andre retninger i denne tråden for ca 20 innlegg siden. Dette blir det ikke enighet om uansett.

At du i det hele tatt kaller det "motparten" sier vel litt om hvordan du selv setter deg i denne diskusjonen. Av med skylapper og på med caps. Sola titter snart frem og vi skal ut og kjøre med henger. Er ikke noe farligere enn å bli blendet under kjøring.. ser jo ikke en drit.
Loggført

Sider: 1 ... 41 42 [43] 44 45 ... 47
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!