april 20, 2024, 15:05:13 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1] 2
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Trenger du hjelp med din luftkjølte? Stikk en tur innom da vell :D  (Lest 4859 ganger)
Rikard
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 3891
Bosted: Røyken, Buskerud


Singelport Mafia'n


Vis profil WWW
« på: februar 19, 2010, 16:58:22 pm »

Ser det er flere her som har annonsert litt om at de er ledige for småjobber på kveldstid!

Tenkte da at jeg også kunne melde meg til disposisjon her! Kan hjelpe med det meste av småjobber! Større jobber også, men tar ikke på meg rustsveising og sånt!
Alt fra bremser, motorjustering, skift av eksosannlegg etc...

Holder til i Røyken! 20 min fra Drammen og Asker, Drøy halvtime fra Oslo Blunker
Jeg er ikke dyr, og er alltid tilgjengelig! Hverdager fra 9-3 på SMS, og etter det på TLF: 45632450!

Bare å sende meg en PM eller ringe Blunker

Mvh Rikard
Loggført

" A volkswagen is never changed to make it look different, Only to make it work better"
Audi 100 2,5TDI
VW 1300 1970

Mekaniker Albjerk Bil Lier Volkswagen
45632450
-------------------------------
Medlemsansvarlig
Røyken og Omegn Aircoolers
Rikard@roykenaircoolers.com
roykenaircoolers.com
Rikard
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 3891
Bosted: Røyken, Buskerud


Singelport Mafia'n


Vis profil WWW
« Svar #1 på: februar 23, 2010, 22:39:12 pm »

Ingen som skulle hatt noe gjort?
Har fri i morra jeg Gliser
Loggført

" A volkswagen is never changed to make it look different, Only to make it work better"
Audi 100 2,5TDI
VW 1300 1970

Mekaniker Albjerk Bil Lier Volkswagen
45632450
-------------------------------
Medlemsansvarlig
Røyken og Omegn Aircoolers
Rikard@roykenaircoolers.com
roykenaircoolers.com
Ernst
Nybegynner
*
Innlegg: 41
Bosted: Moss


Ut på tur, nesten aldri sur!


Vis profil
« Svar #2 på: februar 27, 2010, 21:45:27 pm »

Det er nok alltids noe som skulle vært gjort, men min 1300s 1973 ser ikke sola før kong vinter og saltet er borte. Bilen er noe lav i hekken og skulle vært hevet ca. 3cm. Har blitt fortalt at det er enkelt med et knepp eller to innerst på torsjonsstavene, men dette klarer jeg ikke selv. Kan du?
Loggført

1973 VW 1300s   O R I G I N A L
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #3 på: mars 01, 2010, 14:23:59 pm »

Hi Ernst!
Den bilen din så spenstig ut... har du noen flere bilder? Har lik sjøl...
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Ketil S.
Supermedlem
*****
Innlegg: 1710
Bosted: Bryne


Vis profil

« Svar #4 på: mars 01, 2010, 14:32:58 pm »

Løsne dekselet over torsjonsrøret, slå ut "fjærplata" (pass på, den slår ned noen cm når den kommer utenfor kanten). Marker av hvor den står, trekk ut og lirk den ned 2 hakk. Husk å måle hvor mye du flytter den ned slik at du får eksakt samme mål på motsatt side.
Loggført

T1 1963
T1 1974 -03
Martin
Supermedlem
*****
Innlegg: 12506
Bosted: vestfold


Vis profil

« Svar #5 på: mars 01, 2010, 14:35:55 pm »

hvis den er litt sigen bak uten at du har gjort noe ville jeg skjekket demperne får du begynte å heise den.men får all del skal ikke hindre deg i skru.
Loggført
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #6 på: mars 01, 2010, 14:39:40 pm »

To hakk er vel overkill for å heise 3 cm?
Loggført

Speed is no substitute for direction
Ketil S.
Supermedlem
*****
Innlegg: 1710
Bosted: Bryne


Vis profil

« Svar #7 på: mars 01, 2010, 14:39:58 pm »

Sjekk denne for mer nøyaktig info.
http://hotshop.as/Mekketips.htm
Loggført

T1 1963
T1 1974 -03
wide5
Supermedlem
*****
Innlegg: 1544
Bosted: randaberg



Vis profil WWW
« Svar #8 på: mars 01, 2010, 18:25:46 pm »

Har du ikke gjort det før, så ta imot hjelp hvis du kan..
Skal du heve 3 cm, må du justere med både indre og ytre splines. Da er det greit å ha tunga i rett munn.. Rekker tunge Osteaktig
Er fort gjort å rote til litt her, og da blir bilen bitte litt skjev bak. Jævla irriterende å måtte begynne på'n igjen..
Dette skjemaet er god hjelp..


* 07_HJULOPHENG-7.jpg (181.13 KB, 1996x1188 - vist 225 ganger.)
Loggført

JTWE
Supermedlem
*****
Innlegg: 2198
Bosted:


Vis profil

« Svar #9 på: mars 01, 2010, 18:27:14 pm »

Kjøp en vinkelmåler og dropp alt med hakk etc. Mye bedre.

Største problemet er at stavene kan ha ulikt spenn - da hjelper det ikke å justere likt og til riktig vinkel etter boka, men man må prøve seg litt frem.
Loggført
wide5
Supermedlem
*****
Innlegg: 1544
Bosted: randaberg



Vis profil WWW
« Svar #10 på: mars 01, 2010, 18:29:14 pm »

Eller dette skjemaet tenkte jeg egentlig på..
Det første er fint for å nullstille platene, hvis du roter deg bort i tellinga..  Blunker


* splines.jpg (71.83 KB, 768x674 - vist 151 ganger.)
Loggført

Rikard
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 3891
Bosted: Røyken, Buskerud


Singelport Mafia'n


Vis profil WWW
« Svar #11 på: mars 01, 2010, 22:01:43 pm »

Joda, takk for tips folkens! Dette skal jeg nok klare! Men jeg har ett annet tips til Ernst som jeg nok vil prøve får man går på torsjonen!

Da håper jeg at jeg slipper flere "tips", for trenger jeg så spør jeg! Håper kanskje at moderator kan rydde opp litt her!

Rikard
Loggført

" A volkswagen is never changed to make it look different, Only to make it work better"
Audi 100 2,5TDI
VW 1300 1970

Mekaniker Albjerk Bil Lier Volkswagen
45632450
-------------------------------
Medlemsansvarlig
Røyken og Omegn Aircoolers
Rikard@roykenaircoolers.com
roykenaircoolers.com
JTWE
Supermedlem
*****
Innlegg: 2198
Bosted:


Vis profil

« Svar #12 på: mars 01, 2010, 22:03:21 pm »

En ting som er verdt å tenkte på -

du er ufaglært etc, og reparerer bremser mot betaling?
Jeg er skeptisk av en enkel grunn - hvis noe går galt, så kan din sti fort bli tettvokst og bratt. Jeg ville tenkt litt på det.
Loggført
Rikard
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 3891
Bosted: Røyken, Buskerud


Singelport Mafia'n


Vis profil WWW
« Svar #13 på: mars 01, 2010, 22:07:48 pm »

Men det får da pokker meg være opp til meg og han som ønsker jobben gjort!!  Selvfølgelig prater vi først!

Og jeg er ikke vanskelig å ha med å gjøre! Ring, for en hyggelig samtale så blir vi enige! Som skrevet! Jeg er ikke dyr, og vil ikke presse penger ut av folks lommebok! Men det har verken du Jørgen eller noen andre med! Hvis du, eller andre har store problemer med det! Så får nå det være så!....

Rikard!
Loggført

" A volkswagen is never changed to make it look different, Only to make it work better"
Audi 100 2,5TDI
VW 1300 1970

Mekaniker Albjerk Bil Lier Volkswagen
45632450
-------------------------------
Medlemsansvarlig
Røyken og Omegn Aircoolers
Rikard@roykenaircoolers.com
roykenaircoolers.com
H-MEK
Supermedlem
*****
Innlegg: 4035
Bosted: Furnes/Brumunddal



Vis profil
« Svar #14 på: mars 01, 2010, 22:47:15 pm »

Men det får da pokker meg være opp til meg og han som ønsker jobben gjort!!  Selvfølgelig prater vi først!

Og jeg er ikke vanskelig å ha med å gjøre! Ring, for en hyggelig samtale så blir vi enige! Som skrevet! Jeg er ikke dyr, og vil ikke presse penger ut av folks lommebok! Men det har verken du Jørgen eller noen andre med! Hvis du, eller andre har store problemer med det! Så får nå det være så!....

Rikard!

Synes du skepsisen til Jørgen er ubegrunnet?
Du skriver som om du er ferdig utlært innen de fleste områder når det gjelder bilskruing.
Kommenterer i tråder som du overhodet ikke har greie på hva svaret på problemet er.
Og noen av dine egne spørsmål sier vel også litt om din egen kompetanse!
Loggført

Henning
Tlf 408 26 388
Rikard
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 3891
Bosted: Røyken, Buskerud


Singelport Mafia'n


Vis profil WWW
« Svar #15 på: mars 01, 2010, 22:53:29 pm »

Men det får da pokker meg være opp til meg og han som ønsker jobben gjort!!  Selvfølgelig prater vi først!

Og jeg er ikke vanskelig å ha med å gjøre! Ring, for en hyggelig samtale så blir vi enige! Som skrevet! Jeg er ikke dyr, og vil ikke presse penger ut av folks lommebok! Men det har verken du Jørgen eller noen andre med! Hvis du, eller andre har store problemer med det! Så får nå det være så!....

Rikard!

Synes du skepsisen til Jørgen er ubegrunnet?
Du skriver som om du er ferdig utlært innen de fleste områder når det gjelder bilskruing.
Kommenterer i tråder som du overhodet ikke har greie på hva svaret på problemet er.
Og noen av dine egne spørsmål sier vel også litt om din egen kompetanse!

Nei, nei det er helt greit gutta! jeg skal drite i å hjelpe folk jeg! For dette kan jeg tydeligvis ikke en døyt om!
Beklager initiativet!

Rikard
Loggført

" A volkswagen is never changed to make it look different, Only to make it work better"
Audi 100 2,5TDI
VW 1300 1970

Mekaniker Albjerk Bil Lier Volkswagen
45632450
-------------------------------
Medlemsansvarlig
Røyken og Omegn Aircoolers
Rikard@roykenaircoolers.com
roykenaircoolers.com
H-MEK
Supermedlem
*****
Innlegg: 4035
Bosted: Furnes/Brumunddal



Vis profil
« Svar #16 på: mars 01, 2010, 23:49:41 pm »

Sikkert mye du kan gjøre for andre, men synes ikke at bremser en av de tingene.
Trenger mange års skolegang for å ha lov til å skru på andres bremser..
Loggført

Henning
Tlf 408 26 388
JonB
Supermedlem
*****
Innlegg: 2392
Bosted: Vestfold


Vis profil

« Svar #17 på: mars 02, 2010, 00:08:50 am »

Ikke la dette utvikle seg til en Fjøslukt-tråd da...
Forøvrig mener jeg at det faktisk er lov å kommentere det med bremsejobb, med tanke på at det er andre mennesker ute i trafikken!
« Siste redigering: mars 02, 2010, 00:29:35 am av Jon » Loggført
-Marius-
Supermedlem
*****
Innlegg: 1794
Bosted: Dirdal



Vis profil
« Svar #18 på: mars 02, 2010, 00:39:08 am »

Egentlig ganske spenstig å reklamere for svart arbeid, ser det er flere som også gjør det samme andre steder i landet....
Loggført

Mvh

Marius
bug62
Medlem
***
Innlegg: 129
Bosted:


Vis profil

« Svar #19 på: mars 02, 2010, 00:50:25 am »

Sikkert mye du kan gjøre for andre, men synes ikke at bremser en av de tingene.
Trenger mange års skolegang for å ha lov til å skru på andres bremser..

faktisk 4år for å være mer presis, og det er jo ikke uten grunn at utdannelsen finnes. jeg har gjort mange brølere på den tiden, og det betviler jeg ikke at andre har gjort heller. så synes ikke det er så mye å ta på vei over at folk stiller seg skeptiske til at en 15årig ufaglært sier han kan fikse alt bortsett fra rust på bilen din. det er vel heller en fornærmelse av yrket i seg selv. men ri av stormen, har du dette engasjementet om fem år også, så har du nok rukket og bli en ganske så habil bobleskruer.

kristian hagerup
Loggført
Anders Røsåsen
Supermedlem
*****
Innlegg: 1625
Bosted: Skreia



Vis profil
« Svar #20 på: mars 02, 2010, 01:12:00 am »

Delvis enig med folk her gitt...er jo itte alverdens kompliserte systemer på Bobla, MEN man må vite å en skrur på. Har sjøl tukla litt med bremser og gjort i stand 5 bremseannleg der alt er bytta. Så føler jeg kan det og kan gjøre det for andre mot en slant i lomma. Ville nok øvd mei litt før je begynte på noens biler men je veit at Rikard fikser detta sia vi har hatt noen timer skruing sammen så detta er ikke no problem. Så klart spørsmålet om noe skulle skje er noe anna....Uansett om det skjer noe så vil je tru bileier har ansvaret for at bilen skal være i forskriftmessig stand og sjofør skal være klar over at bilen er i forsvarlig og forskriftmessig stand. Ergo eier/sjofør har ansvaret om je har skjønt det riktig. Om kunden stoler på mekanikker er en annen sak.

Loggført



VW 1300 69 (Grøfterenser`n)
VW 1303S automatic 73 (SOLGT)
VW 1200 Jeans 73 (SOLGT)
VW 1200 65
VW T2 Bay 1975
VW 1200 63 urørt orginalbil (Annfrid)
Rikard
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 3891
Bosted: Røyken, Buskerud


Singelport Mafia'n


Vis profil WWW
« Svar #21 på: mars 02, 2010, 01:19:35 am »

Har fått med meg, og skjønt alle poengene! Og ser meg jo nødt til å ta lærdom av det!

Rikard
« Siste redigering: mars 02, 2010, 01:28:03 am av Rikard » Loggført

" A volkswagen is never changed to make it look different, Only to make it work better"
Audi 100 2,5TDI
VW 1300 1970

Mekaniker Albjerk Bil Lier Volkswagen
45632450
-------------------------------
Medlemsansvarlig
Røyken og Omegn Aircoolers
Rikard@roykenaircoolers.com
roykenaircoolers.com
Ernst
Nybegynner
*
Innlegg: 41
Bosted: Moss


Ut på tur, nesten aldri sur!


Vis profil
« Svar #22 på: mars 02, 2010, 09:53:24 am »

Jeg har snakket med flere verksteder om å få hevet bobla, men jeg får stadig høre " ohh vanskelige greier", "dette kan ta tid.....= dyrt", "disse bilene er alltid så rustne" eller "en sånn en har ikke vært på bukken hos meg på 10 år". Fjærsystemet på boblene er ikke helt normalt så mekanikere flest er ikke kjent med det. En bremsejobb derimot er langt mer kurant å få satt på autorisert verksted.
Loggført

1973 VW 1300s   O R I G I N A L
Ernst
Nybegynner
*
Innlegg: 41
Bosted: Moss


Ut på tur, nesten aldri sur!


Vis profil
« Svar #23 på: mars 02, 2010, 14:41:24 pm »

Hei Formula Vee

Du etterspurte bilder, og her kommer de.
Når du ser på bildene ser bilen litt lav ut bak, ikke mye bare litt. En på tråden her tipset om å skifte dempere bak før man begynnte å justere stavene. Ingen dum idè, men demperne er bare 3 år gamle. Forrige eier skiftet de i 2007. Han hadde hatt bilen i mange år, og virket som han virkelig god kompetanse. Kanskje jeg heller skal gjøre som en del andre og heller slenge en sandsekk på 50kg under panseret foran. Har du noen bilder av 1300s?


* skraa foran b.jpg (39.04 KB, 584x389 - vist 165 ganger.)
Loggført

1973 VW 1300s   O R I G I N A L
Ernst
Nybegynner
*
Innlegg: 41
Bosted: Moss


Ut på tur, nesten aldri sur!


Vis profil
« Svar #24 på: mars 02, 2010, 14:50:00 pm »

Her er flere bilder av godvogna :-)
Plutselig fikk jeg øye på knappen for flere vedlegg.


* skraa bak.jpg (50.11 KB, 519x380 - vist 152 ganger.)

* siden.jpg (45.52 KB, 584x389 - vist 156 ganger.)
Loggført

1973 VW 1300s   O R I G I N A L
Lid
Supermedlem
*****
Innlegg: 1060
Bosted: Farsund



Vis profil
« Svar #25 på: mars 02, 2010, 14:51:39 pm »

Men du har ikke fått med deg at man ikke poster off topic i andres poster!

Men lag gjerne en egen tråd på bilen din.
Loggført
Martin
Supermedlem
*****
Innlegg: 12506
Bosted: vestfold


Vis profil

« Svar #26 på: mars 02, 2010, 14:53:07 pm »

den så ikke sigen ut. bare orginal.
Loggført
Rikard
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 3891
Bosted: Røyken, Buskerud


Singelport Mafia'n


Vis profil WWW
« Svar #27 på: mars 02, 2010, 15:02:04 pm »

Veldig fin bil Ernst! Som Martin sier så, ser ikke den gæren ut! Min 68 bobble er VEELDiG sigen bak i forhold til den!(kommer nesten ikke opp bakken fra garasjen uten å skrape pottene nedi Gliser)

Men fikk ett tips om coilovers!? Altså sånne støtdempere med fjærer rundt! Det kunne nok kanskje hjulpet litt! bare ett innspill da! Blunker
Loggført

" A volkswagen is never changed to make it look different, Only to make it work better"
Audi 100 2,5TDI
VW 1300 1970

Mekaniker Albjerk Bil Lier Volkswagen
45632450
-------------------------------
Medlemsansvarlig
Røyken og Omegn Aircoolers
Rikard@roykenaircoolers.com
roykenaircoolers.com
Filip/purity
Supermedlem
*****
Innlegg: 1446
Bosted: Karmøy og Oslo



Vis profil
« Svar #28 på: mars 02, 2010, 15:04:25 pm »

Enig i at den ser rimelig original ut. Så jeg ville nok heller gått for litt senking i fremkant enn heving bak Gliser
Loggført

1967 1300 (solgt)
1971 1302 (solgt)
1967 1200
Ernst
Nybegynner
*
Innlegg: 41
Bosted: Moss


Ut på tur, nesten aldri sur!


Vis profil
« Svar #29 på: mars 02, 2010, 15:17:59 pm »

Takk for gode innspill. "Lid" mener dette begynner å bli "off topic" og det er mulig han har rett i det. Syns vel ikke vi har sporet helt av, men kanskje jeg oppretter en egen tråd.

Denne vinteren har vært så lang så jeg har nok glemt hvor lave boblene ofte er. Gleder meg til treff til sommeren Glad
Loggført

1973 VW 1300s   O R I G I N A L
Sider: [1] 2
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!