mars 28, 2024, 18:17:51 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Girboks problemer.  (Lest 1405 ganger)
Are
Medlem
***
Innlegg: 197
Bosted: Trondheim



Vis profil
« på: februar 21, 2010, 14:54:38 pm »

Hei.

Har puslet litt med girboksen min i det siste. Har vært av med sidedekslene på kassa, for å bytte o-ringene, og for å se på tilstand på diffen.

Når jeg satt det sammen igjen fikk jeg et problem, tror jeg. Det ble en glippe mellom girboksen og sidedekselet på den ene siden. Vet ikke om det var sånn fra før, fordi girboksen var så full av møkk. Diffen snurrer fint, og glippen er på øversiden, så vil dette ha noe å si? Det er jo o-ringen som tetter for giroljen?




Håper på noen svar, så jeg slipper å opp med dette etter kassa er lakkert.


Are.
Loggført

Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #1 på: februar 21, 2010, 16:47:06 pm »

Du kan jo prøva å ta dekselet av igjen og setta da på igjen på ein ann plass? Opp ned feks., Men eg skal ikkje sei det heilt sikkert, men eg trur ikkje det har so veldig mykje å sei, ivertfall ikkje når glippa er oppe
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
Are
Medlem
***
Innlegg: 197
Bosted: Trondheim



Vis profil
« Svar #2 på: februar 21, 2010, 17:21:52 pm »

Det passer bare en vei. Har vært av og på med det flere ganger. Kan det være at o-ringen hopper ut av sporet å havner i klem? Har smurt denn inn med fett.
Loggført

Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #3 på: februar 21, 2010, 18:58:04 pm »

Kan jo egentlig sjå ut som dekselet har fått seg ein trøkk og er sjeiv,, prøvd med eit anna deksel?
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
Vw1302s
Seniormedlem
****
Innlegg: 442
Bosted: Skoppum



Vis profil
« Svar #4 på: februar 21, 2010, 22:54:47 pm »

sjekk først at den o-ringen sitter der den skal, hvis den gjør det, sjekk om dekselet er rett ved å legge de på noe rettholdt. Som tistlo sier kan det se en tanke skakt ut, men kan være bilde som ljuger.
Loggført
Are
Medlem
***
Innlegg: 197
Bosted: Trondheim



Vis profil
« Svar #5 på: mars 04, 2010, 18:02:03 pm »

Og da var girboksen sammen igjen. Denne gangen med simringene ordtlig på plass, og godt oppsmurt. Ja, også fikk jeg satt diffen riktig vei i samme slengen  Øyerulling

Are.
Loggført

Pan
Supermedlem
*****
Innlegg: 1444
Bosted: Trondheim


Vis profil

« Svar #6 på: mars 04, 2010, 22:36:31 pm »

Fire gir bakover og ett framover er alltid like morsomt Glad
Loggført
Eirik82
Medlem
***
Innlegg: 131
Bosted: Nord Trøndelag


Vis profil

« Svar #7 på: mars 06, 2010, 23:08:34 pm »

hehe, ikke vw, men husket noe morro, nå som dere snakker om diff.

En jeg jobbet sammen med på landbruksverksted overhalte en diff i forstillingen på en traktor 4WD, han snudde diffen feil vei, heldigvis så var det vinter og is ute da han skulle prøvekjøre. han koblet inn 4hjulstrekken(ute heldigvis) og når han slapp clutchen så gikk bakhjula fremover, og forhjula bakover Gliser

Så etter det så har jeg alltid brukt en kjørner og merket diffen og akslingen med et kjørneslag Glad Glad Blunker
Loggført
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!