april 29, 2024, 02:29:21 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: 1 [2]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Fjerne overmalt maling??  (Lest 9191 ganger)
Golfblau
Medlem
***
Innlegg: 111
Bosted: Horten



Vis profil
« Svar #30 på: februar 22, 2008, 13:06:10 pm »

Duxola is nice stuff. Start med et lite område av gangen. Etter 30sec --1min scrap det av. Du kan også gni det av.Orginal lakken sitter pent igen. Ikke la den stå for lenge ,tørker det må du på med nytt lag . Et tykkt våt lag er det beste. Jeg har brukt duxola på mye etter jeg kjøpte meg et spann. Og jeg holder på med samme jobben selv.Det funker fint men er litt " klin".

Å kalle Duxola for "litt klin" vil jeg vel si at er 'understatement of the year' makan til griseri skal man jo lete etter...
Og jeg er litt skeptisk til hvorvidt det er mulig å fjerne et lag med maling, og fortsatt beholde laget under uten at dette får noen skade. Skeptisk ja...
Er nok enklere hvis man skal fjerne all form for lakk/maling og komme seg ned til underlaget.
Loggført

1960/61 T1
Luftvw
Seniormedlem
****
Innlegg: 277
Bosted: Noreg



Vis profil
« Svar #31 på: februar 22, 2008, 14:07:14 pm »

På min bil er det flekket  "tusenvis" av steder ,da jeg skal beholde den orginale lakken fjerner jeg flekk for flekk. Den flekk lakkeringen som er gjort på min bil er gjort med kost og veldig unøyaktig og langt utenfor det aktuelle området. Med duxola klarer jeg fint å fjerne kunn et lag med lakk. Men jeg står med nærmest med "stoppeklokke "under prossesen. Funker fint som bare det og jeg har polert opp noen områder også bare for gøy. ....Når jeg fjerner grøten tar jeg det med en fin sparkel spade.  Det er da viktig å få vekk alt fort. Vist man ikke prøver kan man jo ikke lære noe...eller hur?...Metoden er ikke noe effektiv måte å få en fin bil på men duger om du ønsker mest mulig orginal orginal lakk.
Loggført

Folkevogn er kjerra!
Sider: 1 [2]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!