april 29, 2024, 23:24:45 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: 1 2 [3]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Daily driver - inspirasjonstråd  (Lest 13557 ganger)
Gunnar|Rennfahrer2
Supermedlem
*****
Innlegg: 1844
Bosted: Hernes i Elverum


Min Cornerstone


Vis profil WWW
« Svar #60 på: februar 26, 2010, 07:59:28 am »

Jeg har INGEN skrupler med å fikse en bil, som i utgangspunktet var dårlig, til å bruke på vinteren.
Det er selvvask anlegg rett i nærheten og skruing trenger man sjelden om man har en solid og ganske orginal motor.

En annen ting som dessverre teller imot å ha en oval eller splitt til vinterbruk, er at på vinteren trenger man alt utsyn det er mulig å få og oversikten i en splitt eller oval er litt liten, kontra nyere, spes 65 og opp.
Selv har jeg brukt min ex- hvit oval sammensurium 54 og 57 på vinteren litt, og det er utrolig morsomt, hadde tilogmed vinterdekk på den når den ble solgt.

Saltet sprøyter jeg jo på bruksbilene hver dag og det er langt dyrere å drepe en 2002 saab 95 enn ei 50talls boble. Enda...
Tar man vare på bilen og vasker ofte er det ikke mye slitasje som kommer pga salt..
Loggført

Bobler 54-75 x antall
Buss 73
Min Prosjekttråd
Dr. Ing. Brezelfürsten
Supermedlem
*****
Innlegg: 1358
Bosted: Ski



Vis profil WWW
« Svar #61 på: februar 26, 2010, 08:59:48 am »

...
Tar man vare på bilen og vasker ofte er det ikke mye slitasje som kommer pga salt..


Enig.
Loggført

15A 1951
Det skal være ekte sorg når jeg dauer! Ikke ei krone igjen..
http://www.azurbrezel.blogspot.com
Oval57
Supermedlem
*****
Innlegg: 3011
Bosted: Lier


Kjenner snart mange Porsche-folk her inne.


Vis profil WWW
« Svar #62 på: februar 26, 2010, 23:05:14 pm »

...
Tar man vare på bilen og vasker ofte er det ikke mye slitasje som kommer pga salt..


Enig.
Tror vi at frimerkesamleren får stemplet frimerkene sine og sender de (til seg selv)? Hvor mange veteranvogndebattsider synes saltet vintervei er tingen for sitt "hobbymerke"?
Loggført

*Paradise road*
Min blogg: http://ambasadeur.blogspot.com
Tlf. 900 13 764
Søker NOS-deler til Oval57. Chrome, gummi med mer.
Søker også originale tepper, skjermskruer, seterygger i rødt skai. Ta kontakt om du har
noe du vil selge.
Dr. Ing. Brezelfürsten
Supermedlem
*****
Innlegg: 1358
Bosted: Ski



Vis profil WWW
« Svar #63 på: februar 26, 2010, 23:41:51 pm »

...
Tar man vare på bilen og vasker ofte er det ikke mye slitasje som kommer pga salt..


Enig.
Tror vi at frimerkesamleren får stemplet frimerkene sine og sender de (til seg selv)? Hvor mange veteranvogndebattsider synes saltet vintervei er tingen for sitt "hobbymerke"?

Det er da absolutt noe entusiastisk over å være så interessert at man helst ville kjørt sin favorittbil året rundt. Óg når vi først er inne på det, hvem er egentlig VI? Hva veteranvogndebattsider mener?
- Er vi tilbake i politisk-korrekt-land der redselen for hva alle andre mener har overtatt for den ekte entusiasmen? Jeg bare spør...
« Siste redigering: februar 26, 2010, 23:43:52 pm av Brezelfürsten » Loggført

15A 1951
Det skal være ekte sorg når jeg dauer! Ikke ei krone igjen..
http://www.azurbrezel.blogspot.com
Gunnar|Rennfahrer2
Supermedlem
*****
Innlegg: 1844
Bosted: Hernes i Elverum


Min Cornerstone


Vis profil WWW
« Svar #64 på: mars 01, 2010, 14:50:54 pm »

...
Tar man vare på bilen og vasker ofte er det ikke mye slitasje som kommer pga salt..


Enig.
Tror vi at frimerkesamleren får stemplet frimerkene sine og sender de (til seg selv)? Hvor mange veteranvogndebattsider synes saltet vintervei er tingen for sitt "hobbymerke"?


Selvsagt tar ikke frimerkesamlerne ett ubrukt frimerke fra 1950, setter det på ett brev og sender det for å skape historie til frimerket samtidig som man tror at det vil øke verdien.

Det er samme leksa her, vi tar ikke en ubrukt museumsbil ut av ett bilmuseum, og rett ut i saltet.

Men jeg ser ingen grunn til ikke ta ett brukt og fillete frimerke, for så å vaske av blekket til stempelet, stryke ut stempelmerkene og lappe på ett par riller for så å bruke det på nytt Gliser Blunker Det er jo tross alt ikke ubrukt uansett..
« Siste redigering: mars 01, 2010, 14:52:41 pm av Gunnar|Rennfahrer2 » Loggført

Bobler 54-75 x antall
Buss 73
Min Prosjekttråd
eWolf
Supermedlem
*****
Innlegg: 515
Bosted: Hamar


think small


Vis profil WWW
« Svar #65 på: oktober 10, 2010, 15:11:47 pm »

det går mot vinter... kommer vi til å se noen 50 tallere?
Loggført

eWolf - Part of the AirWolfs crew


psssssst! AirWolfs er på Facebook!
Andersen VW56
Supermedlem
*****
Innlegg: 1986
Bosted: Østfold


Min urestaurerte 66 1300


Vis profil
« Svar #66 på: oktober 10, 2010, 16:18:40 pm »

det går mot vinter... kommer vi til å se noen 50 tallere?

Jeg kommer iallefall til og kjøre litt med både ovalen og 59 mod i vinter,
Loggført

Dette er bilparken min, alle er kjørbare og registrert
1959 VW 1200 boble, Resadagrønn (arvegods fra oldeforeldrene mine)
1966 VW 1300 boble, sjøblå.
1965 Fiat 1100D beige.
1972 Simca 1100 LS, turkis.
1973 Simca 1100 LS, Rød.
1971 Daf 55, brun
1973 Lada 1500S beige
1983 Mazda 323 automatic lysblå.
nime
Supermedlem
*****
Innlegg: 1115
Bosted:


Vis profil

« Svar #67 på: oktober 10, 2010, 17:09:43 pm »

Morsom inspirasjon dette! Liker idéene!

Den er riktignok sveist ferdig for rust nå, men siden det aldri noensinne blir en vakker originalbil planlegger vi å male '66 rotta i en slags army-stil, og kjøre på med knastedekk á la Baja 1000 Class 11, og kanskje få kjørt litt på vinterstid Osteaktig

Zwitter'n blir sommerbruksbil - har aldri hatt sansen for trailer queens...
Loggført
Anders Røsåsen
Supermedlem
*****
Innlegg: 1625
Bosted: Skreia



Vis profil
« Svar #68 på: oktober 10, 2010, 19:21:12 pm »

Hvorfor itte bare kjøre med en orginalbil Glad Folk har da greid seg med det i 50 år så da må vel vi greie det Glad Uansett om det er splitt eller en 1303 så gjelder det samme, vanlig vask og vedlikehold og gjerne litt ekstra omsorg under så går det bra Glad
Det at bilene ruster mer om vinteren henger jo mye sammen med uvaska bil grunna frysing, da får saltet lov til å henge hele vinteren...vask bilen ofte så går det alltid bra Glad og bruk låsespray i alle låser og silikon spray på lister.

Selv har je en 1303s som bruks bil og har tenkt å ha den i maaange år fremover Glad
Loggført



VW 1300 69 (Grøfterenser`n)
VW 1303S automatic 73 (SOLGT)
VW 1200 Jeans 73 (SOLGT)
VW 1200 65
VW T2 Bay 1975
VW 1200 63 urørt orginalbil (Annfrid)
Dr. Ing. Brezelfürsten
Supermedlem
*****
Innlegg: 1358
Bosted: Ski



Vis profil WWW
« Svar #69 på: oktober 11, 2010, 07:37:27 am »

Herlig at denne tråden lever videre. Glad Glad Glad Glad

Veldig gøy at noen har lyst til å kjøre i vinter.

Hva med hel-tectylert bil...?
Finnes det måter å "forsegle" bilen på - selv utvendig?



Loggført

15A 1951
Det skal være ekte sorg når jeg dauer! Ikke ei krone igjen..
http://www.azurbrezel.blogspot.com
heljo
Juniormedlem
**
Innlegg: 74
Bosted: lavik, sogn


Vis profil

« Svar #70 på: oktober 11, 2010, 08:43:39 am »

Eg såg ei heilt ny gravemaskin på ein asfalt-båt, den var sprøyta med noko tynn tectyl greier over alt. Dette er jo ei maskin som står ute i saltdrev heile året, så det er sikkert ikkje dumt. Burde jo kunne brukast på bil og, men er litt redd det er grisete, det tørkar jo aldri heilt.
Loggført
Dr. Ing. Brezelfürsten
Supermedlem
*****
Innlegg: 1358
Bosted: Ski



Vis profil WWW
« Svar #71 på: oktober 11, 2010, 09:16:35 am »

Eg såg ei heilt ny gravemaskin på ein asfalt-båt, den var sprøyta med noko tynn tectyl greier over alt. Dette er jo ei maskin som står ute i saltdrev heile året, så det er sikkert ikkje dumt. Burde jo kunne brukast på bil og, men er litt redd det er grisete, det tørkar jo aldri heilt.

Går ikke an å legge et tynt lag med ett eller annet oppå tectylen? Bare for å unngå klissete bil mener jeg...

Loggført

15A 1951
Det skal være ekte sorg når jeg dauer! Ikke ei krone igjen..
http://www.azurbrezel.blogspot.com
jubaluba
Supermedlem
*****
Innlegg: 847
Bosted: Lørenfallet



Vis profil WWW
« Svar #72 på: oktober 11, 2010, 16:40:30 pm »

Så bilde i et blad en gang av en tidlig 60 talls boble, som eieren hadde sprøytet et godt lag med seig gammel olje over.
Det så ikke bra ut men det funket visst.
Det hører også med til historien at han brukte en gammel Gulf eller BP flaske som drikkeflaske.
Loggført

1972 1302 Delebil som ble til spiker.
1971 1302s "frøken Blå".
1963 1200 "frøken Rød"
1973 Transporter "Hippie container" (medeier).
1992 Polo (løste seg opp i regnet).
1994 Golf "svart-stygga" (avlivet).

(o\ ! /o)   (o\_!_/o)   (o=|=o)   |o\*/o|   |o```o|  |o| ° |o|
eWolf
Supermedlem
*****
Innlegg: 515
Bosted: Hamar


think small


Vis profil WWW
« Svar #73 på: februar 19, 2011, 14:33:36 pm »

På tur idag, inspirert av Fursten Glad

...muligens første gang carbonstaver blir stroppet fast på takgrind med trespiler!


* Vintertur.jpg (93.62 KB, 800x533 - vist 258 ganger.)
Loggført

eWolf - Part of the AirWolfs crew


psssssst! AirWolfs er på Facebook!
Dr. Ing. Brezelfürsten
Supermedlem
*****
Innlegg: 1358
Bosted: Ski



Vis profil WWW
« Svar #74 på: februar 20, 2011, 18:45:13 pm »

Nyyydelig Glad Glad Glad

På tur idag, inspirert av Fursten Glad

...muligens første gang carbonstaver blir stroppet fast på takgrind med trespiler!
Loggført

15A 1951
Det skal være ekte sorg når jeg dauer! Ikke ei krone igjen..
http://www.azurbrezel.blogspot.com
RZR-Andy
Supermedlem
*****
Innlegg: 2038
Bosted: Bergen


www.regenstadt.com


Vis profil WWW
« Svar #75 på: februar 20, 2011, 21:45:13 pm »

På tur idag, inspirert av Fursten Glad

...muligens første gang carbonstaver blir stroppet fast på takgrind med trespiler!
Nydelig bilde!
Loggført
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #76 på: februar 22, 2011, 14:12:37 pm »

Var og heiv litt søppel


* fv-soppel.jpg (98.07 KB, 800x533 - vist 216 ganger.)
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #77 på: februar 28, 2011, 12:20:25 pm »

og jeg bruker den som sagt hele året..


* helaars.jpg (79.23 KB, 800x450 - vist 186 ganger.)
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

eWolf
Supermedlem
*****
Innlegg: 515
Bosted: Hamar


think small


Vis profil WWW
« Svar #78 på: februar 28, 2011, 18:24:52 pm »

fin 1300s! Glad
Loggført

eWolf - Part of the AirWolfs crew


psssssst! AirWolfs er på Facebook!
Elwood
Supermedlem
*****
Innlegg: 721
Bosted: Hamar, Hedmark


Our lady of blessed acceleration.Don`t fail me now


Vis profil
« Svar #79 på: februar 28, 2011, 18:28:19 pm »

På tur idag, inspirert av Fursten Glad

...muligens første gang carbonstaver blir stroppet fast på takgrind med trespiler!

Drit bra!  Gliser. Så du stod parkert i byen her om dagen. Stilig med oval på vinterføre med sesongriktig utstyr. Liker fargen på bilen. Helt Konge  Glad
Loggført

Tjofadderittan - två fingrar i ............kylskåpet.
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #80 på: mars 02, 2011, 12:01:16 pm »

fin 1300s! Glad
Takk. Det er en 1300 S ja :-)
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

otto
Medlem
***
Innlegg: 200
Bosted: verdal

en dans i bobble rus.


Vis profil

« Svar #81 på: mars 03, 2011, 21:26:29 pm »

har brukt min 60 så å sei kvar dag i 3 sesonga nu,
å -20 ikke nå problem bærre en kler sæ ætte forholda.
syns de e vær me 0 grader i lange perioda fer da bli de en go del kondensering.
de går de å men nal e et must  Osteaktig
« Siste redigering: mars 03, 2011, 21:33:02 pm av otto » Loggført

bobble 60
bobble 62
bobble 54
Sider: 1 2 [3]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!