Jens-Ole aka 'Dansken'
Telehiv Jumpers
Supermedlem
Innlegg: 4106
Bosted: Tønsberg
|
|
« Svar #120 på: juni 04, 2010, 13:01:18 pm » |
|
Er en veldig lang og fin tråd om det her på tha samba.. Skal se om jeg finder linket når ungerne er færdige på stranden her under streiken
|
|
|
Loggført
|
"Cal-look is kind of the punk-rock of the VW world"
|
|
|
LOBO
Supermedlem
Innlegg: 6046
Bosted: Akershus
|
|
« Svar #121 på: juni 04, 2010, 13:53:12 pm » |
|
Jepp var litt småskeptisk til den løsningen jeg også. Da lurer jeg på... er det nok kraft i de luftfjørene til å TVINGE bilen opp 10cm?
Ville jeg tro. Når bilen står på bakken er jo fjærene allerede i spenn. Når du løfter bilen slippes spennet gradvis og det skal teoretisk bli lettere før spennet begyner å innvirke på nytt bare motsatt vei. Jeg skal med andre ord ikke garantere at disse demperene greier å løfte en fjæret bil, men jeg er ganske sikker på at det går Hør med JHU. Mener han sa at han hadde hatt noen slags hi-jackers på en buss. Oppsettet blir ganske likt. Hvordan blir det å få på slike dempere på 5" beamen med dine tårn? Ser du har brukt dempere med mye smalere øvre innfesting enn på orginaldempere og airkewld luftdempere... Er ikke farlig om jeg må modifisere innerskjermene for å få dette til å gå. Dette er fordelen med å ha en bastard split!
|
|
« Siste redigering: juni 04, 2010, 15:16:54 pm av LOBO »
|
Loggført
|
D e ikkje rust der d e hull... bare rundt kanten d!
|
|
|
|
Martin
Supermedlem
Innlegg: 12506
Bosted: vestfold
|
|
« Svar #123 på: juni 04, 2010, 14:45:58 pm » |
|
Hey LOBO på vei fra jobb her, he he de ''tvinges'' opp men ikke 10 cm. men 5-6 cm ca.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
Hans
Supermedlem
Innlegg: 1409
Bosted: Bergen
|
|
« Svar #125 på: juni 04, 2010, 18:05:04 pm » |
|
gjør nett hva dere vil - men kræsjer dere med meg eller en av mine grunnet jalla oppsett så ikke klag over volden i etterkant
|
|
|
Loggført
|
o 1958/64 T1 Ragtop o 1957 T1 o 1989 T3
|
|
|
LOBO
Supermedlem
Innlegg: 6046
Bosted: Akershus
|
|
« Svar #126 på: juni 04, 2010, 18:23:06 pm » |
|
Jeg kommer til å ha fjærpakker,støtdempere med god dempevandring og moderne skivebremser. Om lufta uheldigvis skulle lekke ut at luftdemperne vil fortsatt torsjonsstavene holde bilen noen cm over bakken som ekstra sikkerhet. Fortillinga er korta for å få plass til senkespindler og skivebremser og samtidig ha hjula der de skal være.
Hva er jalla med dette? Kan ikke være farligere enn en dønn stiv puma som hopper på hver lille hump og subber som f i hjulbuene?
|
|
|
Loggført
|
D e ikkje rust der d e hull... bare rundt kanten d!
|
|
|
Jens-Ole aka 'Dansken'
Telehiv Jumpers
Supermedlem
Innlegg: 4106
Bosted: Tønsberg
|
|
« Svar #127 på: juni 04, 2010, 18:33:37 pm » |
|
Stemmer det ja..
|
|
|
Loggført
|
"Cal-look is kind of the punk-rock of the VW world"
|
|
|
LOBO
Supermedlem
Innlegg: 6046
Bosted: Akershus
|
|
« Svar #128 på: juni 04, 2010, 20:15:31 pm » |
|
Dette må jo være helt perfekt!? http://mattsavage.co.uk/acatalog/onboard_kits.htmlLitt i tvil om jeg skal velge 10002 eller 10003. Noen (inkl. Airkewld) sier at komponentene som er i 10002 pakka holder (2gallon lufttank, 275C kompressor, 120PSI), men noen sier det ble mye bedre når de bytta til kraftigere kompressor og større lufttank som det er i 10003 pakka (2,5 gallon tank, 325C kompressor, 150PSI). Bakdelen med større kompressor (325C) er at den trekker mere strøm, men med en moderne dynamo og nytt 12V system skal vel ikke det være et stort problem?
|
|
|
Loggført
|
D e ikkje rust der d e hull... bare rundt kanten d!
|
|
|
Hans
Supermedlem
Innlegg: 1409
Bosted: Bergen
|
|
« Svar #129 på: juni 05, 2010, 00:44:29 am » |
|
var en halv spøk der unge mann Tror nok det blir bra det som kommer på bilen din. Stå på
|
|
|
Loggført
|
o 1958/64 T1 Ragtop o 1957 T1 o 1989 T3
|
|
|
LOBO
Supermedlem
Innlegg: 6046
Bosted: Akershus
|
|
« Svar #130 på: juni 05, 2010, 04:13:27 am » |
|
Takk for det! Blir ikke noe Jhalla Jhalla her i gården Og skal jeg først krasje skal jeg ikke ta med meg deg eller noen av dine
|
|
|
Loggført
|
D e ikkje rust der d e hull... bare rundt kanten d!
|
|
|
LOBO
Supermedlem
Innlegg: 6046
Bosted: Akershus
|
|
« Svar #131 på: juli 07, 2010, 22:35:22 pm » |
|
Får oppdatere denne tråden nå...
Jobber lange dager i garasjen når jeg har fri fra jobb. Får gjort mye, men bare kjedelig arbeid som ikke synes. Nå er bilen endelig rustfri! Finishen på det meste er også mye bedre enn da jeg startet. Fortsatt en del igjen, men håper fortsatt på å rekke lakkering i løpet av sommeren.
|
|
|
Loggført
|
D e ikkje rust der d e hull... bare rundt kanten d!
|
|
|
LOBO
Supermedlem
Innlegg: 6046
Bosted: Akershus
|
|
« Svar #132 på: juli 07, 2010, 22:40:42 pm » |
|
Sveiset inn riktig plate i bagasjerom, så nå passer dashbordet med resten!
|
|
|
Loggført
|
D e ikkje rust der d e hull... bare rundt kanten d!
|
|
|
|
RødeBaron
|
|
« Svar #134 på: juli 07, 2010, 23:23:27 pm » |
|
Ta her bli bra!! ska svinge innom en dag i ska te byn å tråle fartsdompa.
|
|
|
Loggført
|
original buddie Bugbuddies.no
|
|
|
Tistlo
Supermedlem
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss
Wer will, der kann
|
|
« Svar #135 på: juli 07, 2010, 23:46:18 pm » |
|
Lerer du sveising på tegneskulen din og? Detta var jo strøkent!
|
|
|
Loggført
|
-tlf. 97419035 T-Mek AS
|
|
|
LOBO
Supermedlem
Innlegg: 6046
Bosted: Akershus
|
|
« Svar #136 på: juli 08, 2010, 12:33:31 pm » |
|
Takk for det! Ja har sveiset endel på produktdesignlinja, men er langt fra ekspert enda. Sa til meg selv rett før jeg satte vinkelsliperen i den.... Nicolai gjør ting han ikke kan Bare å ta seg en tur Baronen! Har fri fra jobb søndag.
|
|
|
Loggført
|
D e ikkje rust der d e hull... bare rundt kanten d!
|
|
|
perpioneer
Supermedlem
Innlegg: 895
Bosted: Arendal
|
|
« Svar #137 på: juli 08, 2010, 13:19:33 pm » |
|
Sveiset inn riktig plate i bagasjerom, så nå passer dashbordet med resten!
Bare litt nysjerrig. Riktig plate? Har den vært byttet før?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
LOBO
Supermedlem
Innlegg: 6046
Bosted: Akershus
|
|
« Svar #138 på: juli 08, 2010, 13:31:54 pm » |
|
Plata og resten av fronten er 1961mod. Forrige eier sveisa inn splitt dashbord, og bagasjerom fra splitt fulgte med Slik så det ut før. Passer ikke akkurat med dashbordet
|
|
« Siste redigering: juli 08, 2010, 13:39:41 pm av LOBO »
|
Loggført
|
D e ikkje rust der d e hull... bare rundt kanten d!
|
|
|
LOBO
Supermedlem
Innlegg: 6046
Bosted: Akershus
|
|
« Svar #139 på: juli 25, 2010, 14:20:47 pm » |
|
Ja i går ble bilen lakkert. FJOTTEN som skulle blande lakken til meg glemte nettopp det... blande. Åpna boksen og så at det ikke var blanda så jeg dro til Malia for å få kjørt den en omgang i ristetingen. Etter det lakkerte jeg bilen, men la etter hvert merke til at mattpastaen hadde størknet fordi den ikke var blandet med en gang, så nå er bilen blank og full med små klumper av mattpasta. Ser ut som den er rullemala med pelsrull! Så da må jeg slipe den ned til våren igjen og sprøyte på et lag med MATT lakk i samme farge. Ny lakksprøyte må jeg også kjøpe meg. Kjekt med folk som kan jobben sin!
|
|
|
Loggført
|
D e ikkje rust der d e hull... bare rundt kanten d!
|
|
|
LOBO
Supermedlem
Innlegg: 6046
Bosted: Akershus
|
|
« Svar #140 på: juli 25, 2010, 14:33:47 pm » |
|
Bilde 1: Slike prikker er det over hele bilen... Ser ut som om den har kraftig eksem! Bilde 2: Fargevalget er jeg veldig fornøyd med!
|
|
|
Loggført
|
D e ikkje rust der d e hull... bare rundt kanten d!
|
|
|
Martin
Supermedlem
Innlegg: 12506
Bosted: vestfold
|
|
« Svar #141 på: juli 25, 2010, 14:46:26 pm » |
|
det er på grunn av at den står så høyt at den har fått prikker. men å fytti det fargevalget er bøøøøøst
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
LOBO
Supermedlem
Innlegg: 6046
Bosted: Akershus
|
|
« Svar #142 på: juli 25, 2010, 15:54:07 pm » |
|
Har trua på at det blir bøst ja, bare kjedelig at jeg må pusse den ned igjen. Jeg som hadde sett for meg litt montering nå de siste dagene i ferien. Pokker også!
Men nå har den ihvertfall farge, så jeg trenger vel bare ett strøk til neste lakksessong.
|
|
|
Loggført
|
D e ikkje rust der d e hull... bare rundt kanten d!
|
|
|
RødeBaron
|
|
« Svar #143 på: juli 25, 2010, 15:56:37 pm » |
|
kondolerer og gratulerer...., det er i sånne øyeblikk du kan digge faktumet at det står en griserå å kjøreklar oval i oppkjørselen.
|
|
|
Loggført
|
original buddie Bugbuddies.no
|
|
|
Bekkelagsmafiaen
Supermedlem
Innlegg: 735
Bosted: drøbak
KDF-LOOK
|
|
« Svar #144 på: juli 25, 2010, 16:12:45 pm » |
|
hei jeg måtte også 2 ganger til pærs.... Et stort hint er å male ting med mattningsmiddel på 1 og samme gang... det blir lett farveforskjell...... mitt råd er å male alt på en runde neste gang....
|
|
|
Loggført
|
Part of the legendary Bekkelagsmafiaen anno 1996. Marius melstrøm Sponserd by: -------------------------------------------------------------------------------- http://www.vdub2you.com/
|
|
|
vwsolli
Supermedlem
Innlegg: 2447
Bosted: Fredrikstad
1972 Bay & 1976 Bay
|
|
« Svar #145 på: juli 25, 2010, 17:24:51 pm » |
|
Rå farge. Blir nok en rå bil når du er ferdig den
|
|
|
Loggført
|
1968 T1 (Solgt) 1972 T2 1968 T1 (solgt) 1976 T2 (konebil)
|
|
|
LOBO
Supermedlem
Innlegg: 6046
Bosted: Akershus
|
|
« Svar #146 på: juli 25, 2010, 18:12:24 pm » |
|
Takk for tips, gratulasjoner og kondolasjoner Her er en liten oppsummering fra sommeren 2010!
|
|
|
Loggført
|
D e ikkje rust der d e hull... bare rundt kanten d!
|
|
|
cmi
Supermedlem
Innlegg: 2217
Bosted: Buskerud
|
|
« Svar #147 på: juli 25, 2010, 19:26:37 pm » |
|
Tøft prosjekt! Nå gleder jeg meg ikke noe særlig til og få 58 modellen min i hus med samme type tak
|
|
|
Loggført
|
Boble er tøff, men man skal heller ikke dizze bus!
|
|
|
Tistlo
Supermedlem
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss
Wer will, der kann
|
|
« Svar #148 på: juli 26, 2010, 18:28:47 pm » |
|
Synd det gjekk aat skogen med lakken Men du verden, skulle tru du har hastverk for det har gaattt fort her Denne vert HEILT perfekt med flott lakk paa! koffoe ikkje berre slipa ned med ein gong og gaa igang att mens leiken er god so er heile bilen klar til vaaren
|
|
|
Loggført
|
-tlf. 97419035 T-Mek AS
|
|
|
|
|