april 29, 2024, 11:19:47 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: 1 [2]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Langtur med boble  (Lest 9629 ganger)
vegard85
Nybegynner
*
Innlegg: 11
Bosted: Kløfta, Ullensaker



Vis profil
« Svar #30 på: mars 02, 2010, 05:00:53 am »

Hehe. Ting gikk rett åt helvete. Men "heldigvis" i Norge. 4 timer før båten skulle gå fra oslo til kiel tok jeg meg en tur til felleskjøpet for å handle et par ekstra reimer til takgrinden. Jeg kjente det begynte å lukte svidd på den 1km turen over. Jeg trudde først at det var en av bremsene som hadde hengt seg opp så jeg gikk rundt bilen og banket litt på felgene, til jeg kom til høyre-framhjul. Felgen satt godt festet til trommelen, men den igjen var veldig løs. Etter at jeg jekket opp bilen føltes det omtrent som når man vrikker på felg etter at man såvidt har skrudd inn en bolt (da foruten at alle fire her satt godt fast) Så, uten tid, uten tilgang på verksted, uten deler og uten at jeg enda ikke har mye erfaring med å skru på vw, så var det ganske kjørt. Så etter en kjapp samtale med kameraten min som jeg skulle reise nedover med bestemte vi oss får å ta Volvo'n hans istedenfor. Ikke like morsomt, men bedre enn ingenting.

Det mest sure var at ukene før jeg dro byttet man lykter, fikk ordnet spylevæsketanken og slanger, stab-stag, byttet bremser bak, byttet dynamo, omtrent alle bensinslanger, alt til fordeler, med stift og rotor ol. olje, ordnet med piggfrie vinterdekk for europa og en masse annet småprik.

Mulig man tar en tur gjennom Tyskland, Tsjekkia og liknende til sommeren istedenfor.
« Siste redigering: mars 02, 2010, 05:40:38 am av vegard85 » Loggført
Sider: 1 [2]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!