april 28, 2024, 12:59:29 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Se på boble idag  (Lest 2433 ganger)
hseiff
Nybegynner
*
Innlegg: 31
Bosted: Nittedal


Karmann Ghia 1969


Vis profil
« på: mars 08, 2010, 10:45:22 am »

Skal se på boble i dag en `72 1302,, som skal være  "rustfri"  Sjokkert  Hvor skal jeg leite etter rust.... ?  Takker for svar
Loggført

Karmann Ghia 1969
H-MEK
Supermedlem
*****
Innlegg: 4035
Bosted: Furnes/Brumunddal



Vis profil
« Svar #1 på: mars 08, 2010, 10:49:09 am »

http://www.vwnorge.no/index.php/topic,2506.0.html

Her er en rustguide. Bildene er av eldre boble, men er stort sett de samme stedene som er utsatt.
Loggført

Henning
Tlf 408 26 388
hseiff
Nybegynner
*
Innlegg: 31
Bosted: Nittedal


Karmann Ghia 1969


Vis profil
« Svar #2 på: mars 08, 2010, 10:55:14 am »

Takker så mye
Loggført

Karmann Ghia 1969
RZR-Andy
Supermedlem
*****
Innlegg: 2038
Bosted: Bergen


www.regenstadt.com


Vis profil WWW
« Svar #3 på: mars 08, 2010, 11:14:38 am »

Utover dette:
Alle bobler har en svakhet i rammehodet, men det virker som 1302 og 1303 spesielt. Vil anbefale deg å få bilen på bukk/grav og se over den sammen med en som har litt peiling. Kan du stikke hull med et skrujern er det fare på ferde. Å skifte rammehode er en kostbar operasjon om du må få proffer til å ta det... ryker den på dette på EU er det som regel penger ut av vinduet.
Sjekk også innfestingene til fremre støtdempere både under panseret og på utsiden ved fjærbeina. Beste er jo klart å få en testrapport fra f.eks. NAF, men det er jo kostbart. Likevel kan det spare deg for mye uventede regninger. Kontakt/meld deg inn i din nærmeste VW-klubb eller få hjelp fra noen på forumet som har mer peiling enn du selv.
Loggført
Ketil S.
Supermedlem
*****
Innlegg: 1710
Bosted: Bryne


Vis profil

« Svar #4 på: mars 08, 2010, 11:39:56 am »

Se overalt du, kanskje best det.
Loggført

T1 1963
T1 1974 -03
Pan
Supermedlem
*****
Innlegg: 1444
Bosted: Trondheim


Vis profil

« Svar #5 på: mars 08, 2010, 12:43:16 pm »

Gå grundig over hele bilen, ja. Rust i kanaler og rammehode er kostbart å reparere skikkelig, rustangrep i f.eks gulv eller støtfangerfester er ikke like ille, men gir godt grunnlag for pruting.

Ta en titt på undersiden av bensintanken i samme slengen i tilfelle den "svetter" bensin fra undersiden. Enkelt å bytte tank, men nok en gang grunnlag for pruting.
Loggført
hseiff
Nybegynner
*
Innlegg: 31
Bosted: Nittedal


Karmann Ghia 1969


Vis profil
« Svar #6 på: mars 10, 2010, 07:08:22 am »

Da er 1302 `n i Box,, veldig bra bil ,Tight og fin og kjøre,, veldig lite rust,, litt i front i høyre kanal, litt under batteriet og en flekk i bakkant på venstre innerskjerm foran . Skal være greit og få sveisa. Noen som har tips på noen som tar på seg dette ?
Det er orginalt polstra Dashbord og høye seter på den,, er dette vanlig ?
Loggført

Karmann Ghia 1969
Torbjørn Ravndal
Supermedlem
*****
Innlegg: 525
Bosted: Feda, Vest Agder



Vis profil WWW
« Svar #7 på: mars 10, 2010, 07:49:34 am »

Gratulerer med ny bil Glad Bilder ??

Jeg er nok ikke den største experten her inne... ganske langt fra det egentlig. Men den skal ha polstra dash og jeg tror høye seter også er orig.

Se forøvrig her for litt mer info:  http://www.superbeetles.com/history.htm
Loggført

1973 - 1200 "spareboble"
Einic
Supermedlem
*****
Innlegg: 773
Bosted: Røyken



Vis profil
« Svar #8 på: mars 10, 2010, 09:03:13 am »

Min 1302 hadde også høye seter og polstret dash da jeg kjøpte den. Største bakruta også. (Liten frem til og med 71, stor fra og med 72)
Etter mange vintre på 80-tallet var det rust over alt. Byttet ut masse stål på 90-tallet. Tok løs fjærbeinfestene foran, sandblåste og sveiste inn ny plate mot bagasjerom og sveiste tilbake festene. Mye rust ved bakhjulene inn mot kupe og kanaler, og støtfanger fester bak. Dørkanal sider og bunn.
Hadde mye risting i rattet. Forsvant da jeg erstattet indre bærearmsforinger med nye massive til 1303.
Loggført
hseiff
Nybegynner
*
Innlegg: 31
Bosted: Nittedal


Karmann Ghia 1969


Vis profil
« Svar #9 på: mars 10, 2010, 12:32:25 pm »

Det er vel bare og ta av det polstra Dashbordet,, ser ut som om det er orginal farve under ?? mye finere med stål..
Loggført

Karmann Ghia 1969
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #10 på: mars 10, 2010, 12:35:02 pm »

Du ender opp med en del lite pene hull om du fjerner polstringen.
Loggført

Speed is no substitute for direction
RZR-Andy
Supermedlem
*****
Innlegg: 2038
Bosted: Bergen


www.regenstadt.com


Vis profil WWW
« Svar #11 på: mars 10, 2010, 17:20:20 pm »

For å sitere salige Ivar Medaas: "Vær du glad i den nasen du har"... det er så mange som er fiklet med at det er kult å ha dette på plass!
Loggført
Einic
Supermedlem
*****
Innlegg: 773
Bosted: Røyken



Vis profil
« Svar #12 på: mars 10, 2010, 17:43:56 pm »

Enig med RZR - Andy. Synes polstringen på 1302 er penere enn 1303 hvis den er hel og pen. I tillegg til alle hullene som blir synlige, vil du måtte bytte ut 3 luftdyser mot vinduet. Knappene til luft, lys, hazard, bøyle over hanskerom og askebeger må også skiftes.
Loggført
hseiff
Nybegynner
*
Innlegg: 31
Bosted: Nittedal


Karmann Ghia 1969


Vis profil
« Svar #13 på: mars 10, 2010, 22:10:41 pm »

hehe den blir..
Loggført

Karmann Ghia 1969
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!