april 26, 2024, 10:45:48 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: wbx til luftkjølt??  (Lest 908 ganger)
caferacer
Nybegynner
*
Innlegg: 43
Bosted: Røros


Vis profil

« på: mars 18, 2010, 18:16:18 pm »

Går det greit å konvertere en 2,1wbx motor til luftkjølet å hvilke deler må jeg isåfall ha å er det noe jeg bør passe på?
Loggført
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #1 på: mars 18, 2010, 23:21:54 pm »

det er en del jobb
mest jobb er det med flytting av boltmønster for pinnebolter syl/topper
spørs hvilke topper og sylindere du bestemmer deg for.

noen stikkord:
vannkappe må kappes/freses vekk
ved bruk av "std" type 1 topper må boltmønster til pinneboltene flyttes
(ellers får man kjøpt noen tyske Type 1 topper med WBX boltmønster)
avhengig av valg av sylindere så må de tilpasses.

men gjør du dette har du en kongeblokk og evt veiv hvis du beholder den.

nå er oxyboxer siden til gearheads nede men det finnes håp...siden alt blir lagret på nettet   Sjokkert

http://web.archive.org/web/20010802143038/http://www.gearheads.dk/oxyboxer.htm

Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Pål A.F.
Supermedlem
*****
Innlegg: 631
Bosted: Vestfossen



Vis profil
« Svar #2 på: mars 19, 2010, 00:30:02 am »

Her er et bilde av mitt oxyprosjekt, har her frest av vannkapper og frest ut til M18x1,5 pinnebolter og frest de ned, neste trinn er oppborring av hull for T1 boltmønster.


* IMG_1057.1.JPG (224.72 KB, 1306x980 - vist 201 ganger.)
Loggført

1958 T1 boble.
1960 T1 boble ragtop.
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!