april 26, 2024, 00:35:59 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Elektronisk tenning?  (Lest 2978 ganger)
Byggern
Medlem
***
Innlegg: 128
Bosted: Akreshus


Vis profil

« på: mars 19, 2010, 07:18:16 am »

Pokker.. Dumt å lese for mye på slike nettsider som dette.. Fant noen helt rå bilder av en motor uten fordeler, og man blir så inst uti helvete misunnelig.. Ikke det at jeg føler at jeg trenger slikt, men fanken så bra der ut??

Nå.. Hva koster det å bygge om fra fordeler, til elektronisk? Hvem selger? Antar at det er flere enn ett alternativ, så hvilke anbefales?

Tar gjerne imot tips til nettsider som omtaler slike dingser..

Thanx!
Loggført
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #1 på: mars 19, 2010, 10:08:43 am »

du tenker på Fordelereløs  tenning du
elektronik tenning er veldig vanlig også på fordelere.
selv har jeg erfaring med dette oppsettet.

http://www.autosportlabs.net  klikka på   MegaJolt_Lite_Jr.

ellers mange produsenter :


http://www.electromotive-inc.com/

ellers google : Distributorless ignition systems (DIS)
« Siste redigering: mars 22, 2010, 20:09:52 pm av KnastenradUndKnotenblech » Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Filip/purity
Supermedlem
*****
Innlegg: 1446
Bosted: Karmøy og Oslo



Vis profil
« Svar #2 på: mars 19, 2010, 15:45:22 pm »

Har du litt mer info/bilder om oppsettet på din motorer Knasten? Fordelerløs tenning er et veldig spennende tema synes jeg, og jeg har veldig lyst til å ordne dette på motoren min en gang..!
Loggført

1967 1300 (solgt)
1971 1302 (solgt)
1967 1200
tmatre
Supermedlem
*****
Innlegg: 875
Bosted: Rogaland - Klepp



Vis profil
« Svar #3 på: mars 22, 2010, 14:19:25 pm »

Et lite tips til ang elektronisk tenning...

Jeg kjøpte nytt tenning anlegg til Båten, elektronisk... og fikk feil Coil - fikk coil for stift tenning.
Er annen intern motstand i coil for stift tenning, så coilen røyk.. og vi ble slept hjem av "Elias"

Jeg bruker VAG coil for elektronisk tenning, slik som står i WBX, Golf, Passat osv (fra rundt 85 og nyere)
Blir selvsagt noe annet om en kjører trigger hjul og COP (Coil on Plug) DIS eller hva de nå kaller det

På Passaten min (20V turbo 5'er med en del trykk) kjører jeg trigger hjul på veiv, men bruker fortsatt fordeler og sensor der for cam sync of for å fordele gnist. Likevel mer nøyaktig tenning da den nå har sensor på veiv i stede for i fordeler
Loggført

"Under steer is when you hit the wall with the front of the car and over steer is when you hit the wall with the rear of the car.
Horsepower is how fast you hit the wall, torque is how far you take the wall with you."
VW 1303 S
Medlem
***
Innlegg: 219
Bosted: Sandnessjøen


VW 1303 S 1974 og 1300 1967


Vis profil
« Svar #4 på: mars 22, 2010, 19:39:50 pm »

Denne bruker jeg, enkel og fungerer kjempefint. Slipper å justere stifter. Gliser
http://www.cbperformance.com/catalog.asp?ProductID=345
Loggført

Medlem TVWK & YHMK
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #5 på: mars 22, 2010, 20:09:15 pm »

Jeg begynnte med dette opplegget her: Megajolt Jr.
Det er basert på EDIS systemet fra ford.
og funker veldig bra sammen med Megasquirt også.

på motoren i varianten har jeg hatt triggerhjul på reimhjulet. men på bussen så blei det frest ut triggerhjulmønster i svinghjulet.
det gir en veldig stabil montering
 med sensor montering i det originale hullet på blokka som det sitter topp punkt sensor originalt  for diagnose/tenningsjustering (std på
type 1-2-3-4 etter -71 ..?)


http://www.autosportlabs.net/Main_Page       klikk på Megajolt Jr. (direktelink funket dårlig ser jeg)


* DSC07683.JPG (202.93 KB, 600x790 - vist 192 ganger.)

* DSC07426.JPG (129.37 KB, 640x480 - vist 190 ganger.)
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!