april 26, 2024, 11:57:10 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1] 2
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Hestesko til å senke bay-buss bak ønskes kjøpt/lånt.  (Lest 5008 ganger)
Jøran Larssen
Supermedlem
*****
Innlegg: 2055
Bosted: Oslo



Vis profil
« på: mars 19, 2010, 12:47:24 pm »

Er det noen som har et slikt sett å selge, eventuelt låne meg til jeg får anskaffet et nytt sett?


* horse-shoe-plates.jpg (3.98 KB. 216x147 - vist 141 ganger.)

Loggført
perpioneer
Supermedlem
*****
Innlegg: 895
Bosted: Arendal



Vis profil
« Svar #1 på: mars 19, 2010, 13:05:30 pm »

Kan jeg samtidig spørre om hvor mye disse senker kjerra, og hva de koster?
Loggført
Jøran Larssen
Supermedlem
*****
Innlegg: 2055
Bosted: Oslo



Vis profil
« Svar #2 på: mars 19, 2010, 13:06:35 pm »

http://www.wagenswest.com/parts.html
Loggført
Stein.H
Seniormedlem
****
Innlegg: 367
Bosted: Sandefjord



Vis profil
« Svar #3 på: mars 20, 2010, 00:41:36 am »

Martin lager sikker sånne på forespørsel
Loggført

Tlf 92062314
Martin
Supermedlem
*****
Innlegg: 12506
Bosted: vestfold


Vis profil

« Svar #4 på: mars 20, 2010, 08:45:36 am »

når skal du ha de å hvor lenge eventuelt
Loggført
Jøran Larssen
Supermedlem
*****
Innlegg: 2055
Bosted: Oslo



Vis profil
« Svar #5 på: mars 20, 2010, 10:51:26 am »

når skal du ha de å hvor lenge eventuelt

Trenger så fort som mulig. Må være på bilen til Englandsturen i midten av april. Kjøper nye fra wagenswest uansett.
Loggført
Joachim
Seniormedlem
****
Innlegg: 318
Bosted: lillehammer



Vis profil
« Svar #6 på: mars 20, 2010, 11:22:27 am »

Slenger meg på her, skulle gjerne kjøpt ett sett jeg også. bare si i fra..

Joachim
Loggført

Vovlo 940 turbo Osteaktig
1958 boble (Prosjekt lekebil)
1967 boble
1967 boble 1500      
1968 Variant
1969 Buss
1974 " Porsche boble"
Martin
Supermedlem
*****
Innlegg: 12506
Bosted: vestfold


Vis profil

« Svar #7 på: mars 20, 2010, 13:08:53 pm »

når skal du ha de å hvor lenge eventuelt

Trenger så fort som mulig. Må være på bilen til Englandsturen i midten av april. Kjøper nye fra wagenswest uansett.
får jeg de tilbake i løpet av mai? kan sette sammen et sett til uka å skal til ullevål 6 april så kan få levert de til deg.
Loggført
98super
Supermedlem
*****
Innlegg: 664
Bosted: Oslo/Langesund


Vis profil

« Svar #8 på: mars 20, 2010, 19:08:39 pm »

Kan ta de med til Oslo før det jeg, bare si fra  Kult
Loggført
Martin
Supermedlem
*****
Innlegg: 12506
Bosted: vestfold


Vis profil

« Svar #9 på: mars 22, 2010, 08:21:06 am »

når skal du ha de å hvor lenge eventuelt

Trenger så fort som mulig. Må være på bilen til Englandsturen i midten av april. Kjøper nye fra wagenswest uansett.
får jeg de tilbake i løpet av mai? kan sette sammen et sett til uka å skal til ullevål 6 april så kan få levert de til deg.

 Hæ
Loggført
Jøran Larssen
Supermedlem
*****
Innlegg: 2055
Bosted: Oslo



Vis profil
« Svar #10 på: mars 22, 2010, 09:05:02 am »

Takk for tilbud. Jeg går for en annen løsning foreløpig.
Loggført
Martin
Supermedlem
*****
Innlegg: 12506
Bosted: vestfold


Vis profil

« Svar #11 på: mars 22, 2010, 12:46:07 pm »

da lia jeg disse ligge på hylla til de skal på min. Blunker
Loggført
Jøran Larssen
Supermedlem
*****
Innlegg: 2055
Bosted: Oslo



Vis profil
« Svar #12 på: mars 25, 2010, 00:05:01 am »

Martin,

Jeg valgte å teste Red 9 Design sine 4 inch drop fjærplater og Spax dempere, så får vi se om det gjør susen bak.

Foran har jeg nå justerbar forstilling (på topp) og senkespindler.


* 4inchspringplate (Small).jpg (26.55 KB, 640x512 - vist 150 ganger.)

* Reardampers (Small).jpg (38.4 KB, 640x456 - vist 138 ganger.)
Loggført
Martin
Supermedlem
*****
Innlegg: 12506
Bosted: vestfold


Vis profil

« Svar #13 på: mars 25, 2010, 08:40:54 am »

hvis du ombestemmer deg å vil ha heste-sko så bytter jeg gjerne i platene
Loggført
Martin
Supermedlem
*****
Innlegg: 12506
Bosted: vestfold


Vis profil

« Svar #14 på: mars 25, 2010, 15:06:56 pm »

Martin,

Jeg valgte å teste Red 9 Design sine 4 inch drop fjærplater og Spax dempere, så får vi se om det gjør susen bak.

Foran har jeg nå justerbar forstilling (på topp) og senkespindler.
å 17"?  kommer til å blir skikkelig pent.
Loggført
Håkon88
Seniormedlem
****
Innlegg: 397
Bosted: Karmøy



Vis profil
« Svar #15 på: mars 25, 2010, 16:21:35 pm »

hvor handler man disse 4 drop fjærplatene?
Loggført

-1954 Vw boble

#1972 VW transporter dobbelkabiner 1600
#1965 Vw boble 1200
#1966 Vw boble 1600
#1973 Vw boble 1600
#1965 Vw notchback 1500
#1965 Vw pickup
#1976 Vw transporter
Filip/purity
Supermedlem
*****
Innlegg: 1446
Bosted: Karmøy og Oslo



Vis profil
« Svar #16 på: mars 25, 2010, 16:51:54 pm »

http://www.red9design.co.uk/type2.htm
Loggført

1967 1300 (solgt)
1971 1302 (solgt)
1967 1200
Jøran Larssen
Supermedlem
*****
Innlegg: 2055
Bosted: Oslo



Vis profil
« Svar #17 på: mars 25, 2010, 16:53:11 pm »

Da slapp du å bruke Google også!
Loggført
perpioneer
Supermedlem
*****
Innlegg: 895
Bosted: Arendal



Vis profil
« Svar #18 på: mars 25, 2010, 17:15:28 pm »

Martin,

Jeg valgte å teste Red 9 Design sine 4 inch drop fjærplater og Spax dempere, så får vi se om det gjør susen bak.

Foran har jeg nå justerbar forstilling (på topp) og senkespindler.
På topp?
Loggført
Jøran Larssen
Supermedlem
*****
Innlegg: 2055
Bosted: Oslo



Vis profil
« Svar #19 på: mars 25, 2010, 17:17:18 pm »

Martin,

Jeg valgte å teste Red 9 Design sine 4 inch drop fjærplater og Spax dempere, så får vi se om det gjør susen bak.

Foran har jeg nå justerbar forstilling (på topp) og senkespindler.
På topp?

Jeg gjentar, på topp, eller for å si det på en annen måte, justert på det høyeste.
Loggført
Martin
Supermedlem
*****
Innlegg: 12506
Bosted: vestfold


Vis profil

« Svar #20 på: mars 25, 2010, 17:19:57 pm »

Martin,

Jeg valgte å teste Red 9 Design sine 4 inch drop fjærplater og Spax dempere, så får vi se om det gjør susen bak.

Foran har jeg nå justerbar forstilling (på topp) og senkespindler.
På topp?
jøran er en litt eldre mann soim sikkert har kjørt nok rundt i skam senka biler, å velger vel å kjøre på topp, å ikke slite ut alt under der hehehe

 Gliser

Jeg gjentar, på topp, eller for å si det på en annen måte, justert på det høyeste.
Loggført
perpioneer
Supermedlem
*****
Innlegg: 895
Bosted: Arendal



Vis profil
« Svar #21 på: mars 25, 2010, 17:24:10 pm »

Martin,

Jeg valgte å teste Red 9 Design sine 4 inch drop fjærplater og Spax dempere, så får vi se om det gjør susen bak.

Foran har jeg nå justerbar forstilling (på topp) og senkespindler.
På topp?
jøran er en litt eldre mann soim sikkert har kjørt nok rundt i skam senka biler, å velger vel å kjøre på topp, å ikke slite ut alt under der hehehe

 Gliser

Jeg gjentar, på topp, eller for å si det på en annen måte, justert på det høyeste.
Kan ikke dere dra en debatt om hvorfor bare på topp (og ikke bunn) i forhold til begge?
Loggført
Jøran Larssen
Supermedlem
*****
Innlegg: 2055
Bosted: Oslo



Vis profil
« Svar #22 på: mars 25, 2010, 17:27:36 pm »

Martin,

Jeg valgte å teste Red 9 Design sine 4 inch drop fjærplater og Spax dempere, så får vi se om det gjør susen bak.

Foran har jeg nå justerbar forstilling (på topp) og senkespindler.
På topp?

Jeg gjentar, på topp, eller for å si det på en annen måte, justert på det høyeste.
jøran er en litt eldre mann soim sikkert har kjørt nok rundt i skam senka biler, å velger vel å kjøre på topp, å ikke slite ut alt under der hehehe

 Gliser


Vel, vi skal på langtur med bilen, og vi er to karer med 100 kg. pluss i vekt som skal sitte over hjulene. Med senkeforstillingen på topp kombinert med senkespindler og dobbeltvirkende gassdempere, unngår vi subbing i innerskjermene. Denne blir absolutt lav nok for en gammel mann  Blunker
Loggført
perpioneer
Supermedlem
*****
Innlegg: 895
Bosted: Arendal



Vis profil
« Svar #23 på: mars 25, 2010, 17:35:50 pm »

Martin,

Jeg valgte å teste Red 9 Design sine 4 inch drop fjærplater og Spax dempere, så får vi se om det gjør susen bak.

Foran har jeg nå justerbar forstilling (på topp) og senkespindler.
På topp?

Jeg gjentar, på topp, eller for å si det på en annen måte, justert på det høyeste.
jøran er en litt eldre mann soim sikkert har kjørt nok rundt i skam senka biler, å velger vel å kjøre på topp, å ikke slite ut alt under der hehehe

 Gliser


Vel, vi skal på langtur med bilen, og vi er to karer med 100 kg. pluss i vekt som skal sitte over hjulene. Med senkeforstillingen på topp kombinert med senkespindler og dobbeltvirkende gassdempere, unngår vi subbing i innerskjermene. Denne blir absolutt lav nok for en gammel mann  Blunker
Hvor mye senk blir det foran da ca? Noen som vet om en tråd e.l. angående innsveising av disse boltene?
Loggført
Martin
Supermedlem
*****
Innlegg: 12506
Bosted: vestfold


Vis profil

« Svar #24 på: mars 25, 2010, 17:38:14 pm »

blir den lik eller lavere enn da du hadde den på scc
Loggført
Jøran Larssen
Supermedlem
*****
Innlegg: 2055
Bosted: Oslo



Vis profil
« Svar #25 på: mars 25, 2010, 18:44:14 pm »

blir den lik eller lavere enn da du hadde den på scc

Ikke godt å si Blunker   
Loggført
Martin
Supermedlem
*****
Innlegg: 12506
Bosted: vestfold


Vis profil

« Svar #26 på: mars 25, 2010, 18:59:06 pm »

hmmm..... spennende  Gliser
Loggført
Jøran Larssen
Supermedlem
*****
Innlegg: 2055
Bosted: Oslo



Vis profil
« Svar #27 på: mars 30, 2010, 12:01:05 pm »

Bilen ble helt annerledes når jeg fikk kombinert justerbar forstilling med senkespindler. Den er ganske høy uten belastning (parkert), men går betraktelig mer ned når to voksne karer setter seg inn. Fjæringsmessig ble den bløtere, og trolig mer komfortabel.

Over påske får jeg de nye fjærplatene og støtdemperne fra Red 9 Design, så da blir det finjustering av høyde foran og bak, samt prøvekjøring på vei.


* CIMG6639 (Small).JPG (40.71 KB. 640x480 - vist 146 ganger.)

Loggført
Jøran Larssen
Supermedlem
*****
Innlegg: 2055
Bosted: Oslo



Vis profil
« Svar #28 på: mars 30, 2010, 12:04:52 pm »

Sånn var høyden i fjor med justerbar forstilling. Da var den veldig god å kjøre  Glad


* CIMG5839 (Small).JPG (55.69 KB. 640x480 - vist 198 ganger.)


Loggført
Jøran Larssen
Supermedlem
*****
Innlegg: 2055
Bosted: Oslo



Vis profil
« Svar #29 på: mars 30, 2010, 12:07:32 pm »

Til sammenligning. Bilen i originalhøyde.



* CIMG9240 (Small).JPG (63.38 KB, 640x480 - vist 165 ganger.)
« Siste redigering: mars 30, 2010, 12:12:02 pm av Jøran Larssen » Loggført
Sider: [1] 2
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!