juni 15, 2024, 23:01:27 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: kilreim tips  (Lest 1498 ganger)
kurgro
Nybegynner
*
Innlegg: 33
Bosted: Sandnessjøen



Vis profil
« på: mars 27, 2010, 23:33:43 pm »

tips for enkleste måte å skifte kilreim på? How to....
Loggført
Reiel
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 2704
Bosted: Ottestad/Hamar


Vis profil

« Svar #1 på: mars 27, 2010, 23:57:51 pm »

Klipp av den gamle og dra på den nye og drit i å justere slakken etterpå Gliser
Loggført

Mvh
Reiel
Filip/purity
Supermedlem
*****
Innlegg: 1446
Bosted: Karmøy og Oslo



Vis profil
« Svar #2 på: mars 28, 2010, 00:30:19 am »

Litt usikker på hva som menes med kilreim, men jeg tipper på at det er viftereima, og legger ved denne filmen Gliser

Loggført

1967 1300 (solgt)
1971 1302 (solgt)
1967 1200
Reiel
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 2704
Bosted: Ottestad/Hamar


Vis profil

« Svar #3 på: mars 28, 2010, 01:09:56 am »

Litt usikker på hva som menes med kilreim, men jeg tipper på at det er viftereima, og legger ved denne filmen Gliser



 Gliser Gliser Gliser Gliser Gliser Gliser Omtrendt sånn jeg mente ja Gliser Gliser Gliser Gliser Osteaktig Osteaktig Osteaktig Kysser
Loggført

Mvh
Reiel
vw1961
Supermedlem
*****
Innlegg: 626
Bosted: birkeland


Originalnostalgiker


Vis profil
« Svar #4 på: mars 28, 2010, 11:58:03 am »

Litt usikker på hva som menes med kilreim, men jeg tipper på at det er viftereima, og legger ved denne filmen Gliser



 Gliser Gliser Gliser Gliser Gliser Gliser Omtrendt sånn jeg mente ja Gliser Gliser Gliser Gliser Osteaktig Osteaktig Osteaktig Kysser

akkurat denne videoen jeg og umiddelbart tenkte på Osteaktig:Osteaktig
Loggført

Praise the aircooled

Kjøreglede, det er å ta for seg hele alfabetet i steden for  A til B:=)
kurgro
Nybegynner
*
Innlegg: 33
Bosted: Sandnessjøen



Vis profil
« Svar #5 på: mars 28, 2010, 12:35:59 pm »

er det ingenting som skal slakkes for så å strammes til når den er byttet?
Loggført
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #6 på: mars 28, 2010, 12:44:18 pm »

Hei.
"Video - opplæringen" er ikke HMS vennlig. Gliser Gjør slik heller:

Du løsner den mutteren som holde reimhjulet på dynamoen.
Ta vare på alle de tynne skivene som ligger rett bak mutter, og de som ligger mellom hjulhalvdelene.
Du justerer slarken ved å legge i mellom, eller ta vekk, de skivene mellom hjul halvdelene.
Ikke stram for mye, da kan ødelegge lageret på dynamo. La det være ca. 15mm slark når du presser med tommelen.

Hvis du er nybegynner, og har akkurat kjøpt boble, kjøp deg en Haynes Repair Manual for din modell. Den vil du trenge mange ganger.

Lykke til.
« Siste redigering: mars 28, 2010, 12:45:53 pm av Formula Vee » Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

kurgro
Nybegynner
*
Innlegg: 33
Bosted: Sandnessjøen



Vis profil
« Svar #7 på: mars 29, 2010, 18:34:45 pm »

takk takk
Loggført
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!