november 01, 2024, 01:18:27 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Forskjellige hjullager til lange kontra korte drivaksler/drivakselrør?  (Lest 1341 ganger)
Knut R
Nybegynner
*
Innlegg: 34
Bosted: Aurskog


Vis profil

« på: mars 30, 2010, 23:10:22 pm »

Hei

Har byttet til lange drivaksler for å få plass til de nye 17" felgene mine.
Er det noen som vet om det er forskjellig bredde på hjullageret til lange drivaksler/drivakselrør kontra korte?
Det ser ut som om "brønnen" på drivakselrøret er noe dypere på de korte. Får ikke hjullageret lenger inn og får da heller ikke på skrivebremsene.. Håper jeg har forklart meg godt nok.
All hjelp mottas med takk  Glad

Mvh
Knut
Loggført
BrorHund
Medlem
***
Innlegg: 184
Bosted: Oslo



Vis profil
« Svar #1 på: mars 31, 2010, 11:03:28 am »

Mulighet til å legge ut noe bilder av dette? Lurer litt på dette. Grunnen til å bytte er fordi 17" tar i innerskjerm eller?
Loggført

1957 Karmann Ghia Lowlight
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #2 på: mars 31, 2010, 11:14:47 am »

det er i allefall minst 3 forskjellige lagerskåler ute å går
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Knut R
Nybegynner
*
Innlegg: 34
Bosted: Aurskog


Vis profil

« Svar #3 på: mars 31, 2010, 14:06:37 pm »

Felgen treffer fjerplata, i og med at de bygger en del innover. Ser at lagerskålene på de lange akselrørene ikke er like dype som på de korte.
Jeg får, ved å bruke litt makt, skrudd skivebremsene på, men da sitter akslingen fast.
Skal ta noen bilder og legge ut i kveld.
Loggført
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #4 på: mars 31, 2010, 14:17:01 pm »

Spacer er ikke en option for deg...?
Loggført

Speed is no substitute for direction
Endre S
Supermedlem
*****
Innlegg: 2102
Bosted: Egersund


Våre liv er summen av de valg vi har tatt.


Vis profil
« Svar #5 på: mars 31, 2010, 22:08:32 pm »

Du må ha lagerhus som hører til akslene.
Loggført

1974 13GT03
1971 1302 Cab
1963 Type 311
1967 Type 365 Squareback
X
1962 Type 343 Ghia 
1957 Type 111 (T111) 
1964 Type 311    
Type 1 are nice, Type 2 are cool, BUT Everyone knows, that  Type 3............RULE!\\\\\\\" 

Mr. Empiboy
Supermedlem
*****
Innlegg: 1928
Bosted: Skien. Og godt er det!



Vis profil
« Svar #6 på: april 01, 2010, 11:17:39 am »

Lagerene er like, men det er som nevnt over her at det er lurt å ha lokket som hører til akslene. Eller lage en "spacer" som JHU skriver.
Kan godt tenke meg at litt av årsaken til at lagerene ikke stikker så langt inn i huset på de lange akslene er en forbedring som ble gjort i sin tid. På de korte akslene kan det til tider være guffent å få løs lagerene uten lageravtrekker som tar tak melom kulene i lageret. På de lange rørene hvor lageret ikke går like langt inn kan det som oftest bare daske litt på de så detter de ut.
Loggført

Se nøye på det jeg skriver.
Det jeg har skrevet, er det jeg mener. Hvis du finner ei linje med en annen betydning i melom det jeg har skrevet er det ikke min skyld.
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!