april 27, 2024, 16:19:41 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: 009 fordeler  (Lest 1660 ganger)
Benny84
Medlem
***
Innlegg: 222
Bosted: Østfold



Vis profil
« på: april 14, 2010, 21:31:13 pm »

Er det mulig å bruke en 009 bosch fordeler på en 1200 motor.. eller er disse bare til 1600 motorer??
Loggført

-Finnes bare to typer bil, ny og gammel VW:)
-Luft skal være i dekka, ikke i hjulhusa:)
Einic
Supermedlem
*****
Innlegg: 773
Bosted: Røyken



Vis profil
« Svar #1 på: april 14, 2010, 21:40:48 pm »

Kan brukes på alle T1 motorer. Mangler vakumklokke.
Loggført
Benny84
Medlem
***
Innlegg: 222
Bosted: Østfold



Vis profil
« Svar #2 på: april 14, 2010, 21:42:16 pm »

ok.. takk for svar..
Loggført

-Finnes bare to typer bil, ny og gammel VW:)
-Luft skal være i dekka, ikke i hjulhusa:)
Filip/purity
Supermedlem
*****
Innlegg: 1446
Bosted: Karmøy og Oslo



Vis profil
« Svar #3 på: april 14, 2010, 21:44:22 pm »

Det funker nok på et vis... Men original fordeler funker absolutt best om du har original motor med original forgasser osv. VW spesialdesignet fordeler og forgasser til motoren, og det er nok lite å hente på å montere f.eks 009. Ellers hadde nok VW gjort dette også Blunker

Men den passer i hullet til fordeleren altså, bare så det er klart Glad
Loggført

1967 1300 (solgt)
1971 1302 (solgt)
1967 1200
Benny84
Medlem
***
Innlegg: 222
Bosted: Østfold



Vis profil
« Svar #4 på: april 15, 2010, 07:03:49 am »

er ikke det att jeg er ute etter noe effekt økning.. er bare så fryktelig lei brente stifter osv... Glad
Loggført

-Finnes bare to typer bil, ny og gammel VW:)
-Luft skal være i dekka, ikke i hjulhusa:)
Pan
Supermedlem
*****
Innlegg: 1444
Bosted: Trondheim


Vis profil

« Svar #5 på: april 15, 2010, 07:53:38 am »

På 50 000 km har jeg opplevd brent stift én eneste gang. Stiften byttes rutinemessig annenhver oljeskift eller så, så er den saken null problem når alt ellers er iorden.

009-fordeler på original motor med original gasser er ingen optimal kombinasjon. Vil du bli kvitt stiften, anbefales elektronisk tenning.
Loggført
Einic
Supermedlem
*****
Innlegg: 773
Bosted: Røyken



Vis profil
« Svar #6 på: april 15, 2010, 08:53:31 am »

Stifterstatning av type Pertronix eller Ignitor anbefales. Har brukt det selv på to biler i 10-15 år uten problemer.
Loggført
Superbeetle
Supermedlem
*****
Innlegg: 513
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #7 på: april 15, 2010, 09:25:45 am »

009 er jo uansett ikke en stifteløs fordeler! Det er en fordeler uten vakumregulator. jeg prøvde en slik på org 1600, det fungerte veldig dårlig.. Man får slike "blind spots" hvor bilen ikke reagerer på gassen. Dette kan visstnok unngås om man tetter et bypasshull i gasspjeldet, men om det er stiften så er problemet så er nok ikke 009 veien å gå..


Pertronix Svda fordeler, kan derimot anbefales på det sterkeste!


(Jeg hadde store problemer med at stifteåpningen endret seg og krevde justering nesten hver gang jeg fyllte bensin, dette kan umulig være slik det er tiltenkt orginalt, så tror fordelerne må bli slitt på et vis, akselen kanskje. og kombinasjon med dårlige ettermarkedsstifter)
Loggført

´71 1302S
´12 Yamaha YZF-R6
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!