mars 28, 2024, 20:50:28 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: 6v-12v  (Lest 3251 ganger)
56 oval
Seniormedlem
****
Innlegg: 261
Bosted: skien

Boden Kratzende Autos VW Forbund


Vis profil

« på: november 27, 2007, 23:30:31 pm »

Hva må til for å bygge om fra 6v til 12v??
Loggført

T1 56
T1 63
passat 94
bmw 318 07
flatfour
Supermedlem
*****
Innlegg: 739
Bosted: Oslo / Bærum



Vis profil WWW
« Svar #1 på: november 28, 2007, 12:19:45 pm »

Du kan lese litt her:
http://www.nls.net/mp/volks/htm/6v_12v.htm
Loggført

April '55 Oval               Jeg selger:  Vintage lampe, Orange arbeidslampe, Gassmasker

56 oval
Seniormedlem
****
Innlegg: 261
Bosted: skien

Boden Kratzende Autos VW Forbund


Vis profil

« Svar #2 på: november 28, 2007, 13:11:16 pm »

Takker Glad
Loggført

T1 56
T1 63
passat 94
bmw 318 07
Oval57
Supermedlem
*****
Innlegg: 3011
Bosted: Lier


Kjenner snart mange Porsche-folk her inne.


Vis profil WWW
« Svar #3 på: november 28, 2007, 15:31:42 pm »

Det er flere og flere som sysler med det originale som er 6 Volt. Det er også de som kjører på stripa med 6 volt og kooser seg med det. Jeg veit ikke navnet, men det er en her veit jeg som har ganske stor motor og bruker 6 Volt.

Det er mange med 6 Volt, og det er ikke noe problem å få det til å funke meget tilfredsstillende, også med tanke på trimming.

hilsen Oval57 - www.outlavws.blogspot.com
Loggført

*Paradise road*
Min blogg: http://ambasadeur.blogspot.com
Tlf. 900 13 764
Søker NOS-deler til Oval57. Chrome, gummi med mer.
Søker også originale tepper, skjermskruer, seterygger i rødt skai. Ta kontakt om du har
noe du vil selge.
RuneL
Supermedlem
*****
Innlegg: 560
Bosted: Hamar / Trondheim



Vis profil
« Svar #4 på: november 28, 2007, 16:49:10 pm »

Når jeg kjøpte bobla mi var jeg kjempefornøy med at det var 6V. tenk så sjarm da.. kan ikke tukle med slik. men selvfølgelig, om en trenger det til stereo eller andre finesser må en jo få bygge om hvis man vil..
Loggført

56 oval
Seniormedlem
****
Innlegg: 261
Bosted: skien

Boden Kratzende Autos VW Forbund


Vis profil

« Svar #5 på: november 28, 2007, 18:08:55 pm »

Hmm får tenke litt mer på det før jeg event gjør noe med det
Loggført

T1 56
T1 63
passat 94
bmw 318 07
JS
Supermedlem
*****
Innlegg: 2748
Bosted: Fredrikstad



Vis profil
« Svar #6 på: november 28, 2007, 18:26:57 pm »

If it ain't broken, don't fix it.
6V ruler!  Gliser
Loggført
Filip/purity
Supermedlem
*****
Innlegg: 1446
Bosted: Karmøy og Oslo



Vis profil
« Svar #7 på: november 28, 2007, 21:08:59 pm »

Sticky av denne tråden eller? Det er jo en av de vanlige gjengangerne for nye forumbrukere/entuiaster. Evt. om det blir opprettet en "samle-sticky" for alle slike gjengangerspørsmål, slik at folk først går der og sjekker om de lurer på noe.
Loggført

1967 1300 (solgt)
1971 1302 (solgt)
1967 1200
Fantafree
Nybegynner
*
Innlegg: 13
Bosted: Trondheim


Stolt eier av T1 -66 modell


Vis profil WWW
« Svar #8 på: desember 03, 2007, 14:02:24 pm »

Heiåhå! Jeg var også skeptisk til 6V, særlig med tanke på at jeg trenger strøm til å drive vakumpumpa som styrer kløtsjen. Hadde også ønske om stereoanlegg i kjerra. Løsningen ble å overhalle dynamoen med nye børster(du verden som det ga mer strøm enn tidligere), samt at jeg satte i et 12 V batteri i den andre lomma under baksetet. Det batteriet lader jeg to ganger i løpet av sommeren, og holder da til cd-spilleren min og den ene høytaleren. Klart, det er begrenset med lyd, men akkurat nok til at jeg kan tralle med.
Loggført

Stolt eier av T1 -66 modell
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!