mai 01, 2024, 23:24:05 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1] 2 3 ... 5
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Prosjekt wankel  (Lest 41359 ganger)
1303 hot
Medlem
***
Innlegg: 203
Bosted: Stokke



Vis profil
« på: februar 24, 2008, 19:46:44 pm »

Hei alle sammen.
Har akkurat gått til innkjøp av en 1303 Kult eks hot shop boble som planen er å sette inn en wankel motor i. Bobla er en 1302 som er breddet med 7 toms ATS foran og 9 toms ATS bak, one pice vinduer, bilen har vært ramme løfte og lakkert samme farge under/inni/utenpå  Gliser Har selv kjørt dette i RCN en gang i tiden og fy så gøy.. Motoren er en ny overhallet 13b turbo, lett trimmet sådan, har akkurat fått tak i kasse m sperre her på forumet og kommet i kontakt m flere hyggelige folk. Takk så langt Gliser Skal legge inn litt bilder og forskjellig her under veis i prosjektet som jeg håper å ha klart i løpet av sommeren. Tips og ideer motas med stor takk


* motor 1.JPG (92.79 KB, 820x615 - vist 755 ganger.)
« Siste redigering: februar 02, 2009, 23:22:13 pm av 1303 hot » Loggført
1302R
Seniormedlem
****
Innlegg: 283
Bosted: Stord



Vis profil
« Svar #1 på: februar 24, 2008, 19:48:15 pm »

Hørres ut som gøy prosjekt:) ser fram til å sjå bilder;)
Loggført
1303 hot
Medlem
***
Innlegg: 203
Bosted: Stokke



Vis profil
« Svar #2 på: februar 24, 2008, 19:51:23 pm »

Skal prøve å få lagt ut litt bilder så fort som muligt, ser forresten du også har et spennende prsjekt på gang selv der Blunker
Loggført
1302R
Seniormedlem
****
Innlegg: 283
Bosted: Stord



Vis profil
« Svar #3 på: februar 24, 2008, 20:29:21 pm »

jo takk for da;) fekk eit tilbud om ein wankel maskin på 300hk til 15000 kr for 3-4 år sio, men eg kan ingenting om dei og va bestemt på å kjøra vw motor, så eg takka nei. men for all del, råe motora:)
Loggført
Alfern
Nybegynner
*
Innlegg: 11
Bosted: Otta



Vis profil
« Svar #4 på: februar 25, 2008, 01:09:52 am »

har lett litt etter wankel motorer jeg også.. men det er som regel skadde biler en får med på kjøpe  Rekker tunge 65000 + moms osv.
hvor mye ga du for din? og HK? om d el lov spørre  Rekker tunge skal ringe til Japan auto en dag å høre om di har bare motor`n liggendes..
Loggført

Buggy Blitz!
1303 hot
Medlem
***
Innlegg: 203
Bosted: Stokke



Vis profil
« Svar #5 på: februar 25, 2008, 23:19:59 pm »

Har vært veldi heldig med motor kjøp til dette prosjektet (god pris) Blunker Hk i motor ligger på ca 300, pris normalt på en nyoverhallet 13bt ligger som regel et sted mellom 30-40tusen. En som ikke er overhallet kan du få ned i 15-20tusen. Men et godt tips er å overhalle først som sist, motorer som er "overhallet" i utlandet er ikke alltid like bra. Har selv nå kjøpt 2motorer som kommer fra Mindor Nærbø, en kjempe kar m wankel. Bare synd han har så dårlig tid til å bygge.... Ellers så er vel Simtec i Trondheim ett greit sted.
Loggført
Alfern
Nybegynner
*
Innlegg: 11
Bosted: Otta



Vis profil
« Svar #6 på: februar 26, 2008, 00:01:14 am »

Okej!  Blunker hørtes rått ut! da kunne d sikkert være like så greit kjøpe hele bil`n..  så har jeg radiator, lednings nett og diverse!  Glad
men hvilken bak aksling har du tenkt å bruke? og er det vanskeli å legge opp lednings nette på de motorene? 
når d blir så mye du ikke har bruk for  Osteaktig
Loggført

Buggy Blitz!
volkswankel
Nybegynner
*
Innlegg: 5
Bosted:


Vis profil

« Svar #7 på: februar 26, 2008, 21:36:55 pm »

lykke til med dette prosjektet.
kjører selv wankel boble i rcn Blunker Gliser

HELT RÅTT
Loggført
notchback
Supermedlem
*****
Innlegg: 637
Bosted: Buvika (Trondheim)


DÆVEN , ENN Æ DA!!!!!


Vis profil
« Svar #8 på: februar 26, 2008, 23:56:47 pm »

Har vært veldi heldig med motor kjøp til dette prosjektet (god pris) Blunker Hk i motor ligger på ca 300, pris normalt på en nyoverhallet 13bt ligger som regel et sted mellom 30-40tusen. En som ikke er overhallet kan du få ned i 15-20tusen. Men et godt tips er å overhalle først som sist, motorer som er "overhallet" i utlandet er ikke alltid like bra. Har selv nå kjøpt 2motorer som kommer fra Mindor Nærbø, en kjempe kar m wankel. Bare synd han har så dårlig tid til å bygge.... Ellers så er vel Simtec i Trondheim ett greit sted.

Tror ikke Simtec er noe mer.
Loggført

69 Race Vw Fastback.
71 israce Boble.
01 Citroen Saxo.
00 Mercedes vito 110 cdi.
15 Volkswagen E-UP.
1303 hot
Medlem
***
Innlegg: 203
Bosted: Stokke



Vis profil
« Svar #9 på: februar 27, 2008, 23:25:51 pm »

Simtec eksisterer dem så vidt jeg veit, ikke lenge siden jeg var i kontakt m dem ang data sprut Gliser Har prøvd å legge inn litt bilder her, men dem er vist litt for store  Hæ Det blir en del ledninger til overs ja Glad Har fått tak på ei nybygd kasse m drevet 3-4gear, sperre og litt sprekere foringer.
« Siste redigering: februar 27, 2008, 23:35:02 pm av 1303 hot » Loggført
1303 hot
Medlem
***
Innlegg: 203
Bosted: Stokke



Vis profil
« Svar #10 på: mars 01, 2008, 19:06:05 pm »

Hei er det noen her på forumet som kan hjelpe meg med tips på hvordan jeg legger inn bilder??? Har prøvd mye forskjellige ting nå,men får bare besjed om for store bilder Sint
Loggført
1302R
Seniormedlem
****
Innlegg: 283
Bosted: Stord



Vis profil
« Svar #11 på: mars 01, 2008, 20:09:55 pm »

bruk mindre megapixel på kameraet ditt, og åpne bildene i paint og lagre gjennom paint... har hatt dette problemet sjøl. bruk av blits virker og inn på størrelsen. håper ditta er til hjelp for deg.

vegar
Loggført
Doka64
Supermedlem
*****
Innlegg: 566
Bosted: Lunde, Telemark



Vis profil
« Svar #12 på: mars 01, 2008, 20:13:55 pm »

På Kongsvinger bilopphuggeri står det en 13b wankel motor med twin turbo, -91 mod, til 20000 hvis noen er interessert.. Var uten ledningsnett.
Loggført

-72 Doka
-58 1200
-64 Doka
1303 hot
Medlem
***
Innlegg: 203
Bosted: Stokke



Vis profil
« Svar #13 på: mars 02, 2008, 14:13:19 pm »

Fikk endelig inn noen bilder her, etter god hjelp fra Holmen på forumet her Gliser Supert... Flere bilder kommer  Kult
Loggført
Lars Johansen
Supermedlem
*****
Innlegg: 1938
Bosted: Lillehammer



Vis profil
« Svar #14 på: mars 02, 2008, 14:24:11 pm »

Tøft prosjekt. Begynner å bli noen wankel bobler i Norge nå!  så jo nesten ut som ruta var buet på bilde Glad
Loggført
T1-55
Seniormedlem
****
Innlegg: 283
Bosted: Bø i Telemark



Vis profil
« Svar #15 på: mars 02, 2008, 14:25:00 pm »

Det er en -03....
Loggført

BUG ME!
Turbotor
Nybegynner
*
Innlegg: 27
Bosted:


Vis profil

« Svar #16 på: mars 03, 2008, 21:29:25 pm »

Wankel og boble er en suveren kombo hehe.
Gearkasse/drivverk samt kjøling er de største problemene.

Jeg skaffer også det meste av wankel utstyr/motorer samt overhaler/porter etc.
Loggført
1303 hot
Medlem
***
Innlegg: 203
Bosted: Stokke



Vis profil
« Svar #17 på: mars 03, 2008, 22:56:38 pm »

Stemmer det at det er buet frontrute ja, liten skrive feil her vist det er en 1303 ikke 1302 Gliser Og det er vel ikke så mange som kjører 13b turbo her i norge så vidt meg bekjent... Veit det er noen m wankel uten turbo,men ikke mange.  Hæ Har som sagt fått mye god hjelp her på forumet og er veldi takknemmelig for det Gliser Har selv aldri bygget turbo wankel i ei boble så regner med litt knall og fall underveis, men satser på å få den på veien til sommeren Tvilende Har en god plan på kjøling, gearkasse adapter m svinghjul og motvekt er under bestilling Osteaktig Er på utkjikk etter noen kraftigere akslinger, så veit noen om noe så si i fra Tvilende Hadde noen porsche aksler på hånd, men selgeren trakk seg Sint
« Siste redigering: mars 03, 2008, 23:02:23 pm av 1303 hot » Loggført
Holmen
Supermedlem
*****
Innlegg: 1093
Bosted: Sandnes - Bogafjell



Vis profil WWW
« Svar #18 på: mars 04, 2008, 10:28:38 am »

Transporterakslinger holder til 300 hk og R-dekk i rallycross ihvertfall.
« Siste redigering: mars 04, 2008, 18:25:37 pm av Holmen » Loggført

Jeg liker buet frontrute - 1303......
1303 hot
Medlem
***
Innlegg: 203
Bosted: Stokke



Vis profil
« Svar #19 på: mars 04, 2008, 17:33:41 pm »

Takk for tipset, har et par ting på gang når det gjelder drivaksler nå Osteaktig Takk for gode tips.
Loggført
volkswankel
Nybegynner
*
Innlegg: 5
Bosted:


Vis profil

« Svar #20 på: mars 04, 2008, 22:40:00 pm »

 
Må si meg enig med Holmen,transporterakslinger tåler mye juling.
er vel ikke akslingen som er det svakeste leddet i kassa..... Tvilende
skal du bruke type 1 kasse?
Loggført
1303 hot
Medlem
***
Innlegg: 203
Bosted: Stokke



Vis profil
« Svar #21 på: mars 05, 2008, 23:27:18 pm »

Nei transporter akslingene holder nok mål. Glad Ja det er en type 1 kasse ja, men ny bygd med drevet 3-4gear og sperre. Veit at kassa kommer til å bli det svakeste punktet, så får vel være nøye m å stramme drivlinja før jeg slipper villhestene løs Gliser
Loggført
Alfern
Nybegynner
*
Innlegg: 11
Bosted: Otta



Vis profil
« Svar #22 på: mars 06, 2008, 16:43:37 pm »

hmm.. det er vel litt dyrt med 20 000 for bare motorn.. når du får en skad bil til 40-50 000 å da har en jo det meste en trenger der  Glad
Loggført

Buggy Blitz!
1303 hot
Medlem
***
Innlegg: 203
Bosted: Stokke



Vis profil
« Svar #23 på: mars 06, 2008, 17:10:25 pm »

Litt dyrt ja, men ett sted mellom 15-20 må du regne m å gi for en brukt turbo motor,en gasser motor kan du kansje få litt rimeligere Tvilende Ikke dyrt i forhold til hva du får Gliser Wankel er gøy...Og når det gjelder skade bil så er det veldi mye der du ikke får brukt alikevel vist du skal ha dette i ei boble, men du kan jo alltids selge deler...   Jeg tar meg nå en liten ferie tur til Thailand i 15-16 dager så blir ikke å oppdatere noe på en stund Kult Men etter ferien er del full fart m prosjektet Gliser
« Siste redigering: mars 07, 2008, 14:14:06 pm av 1303 hot » Loggført
1303 hot
Medlem
***
Innlegg: 203
Bosted: Stokke



Vis profil
« Svar #24 på: mars 25, 2008, 16:35:59 pm »

Nå endelig tilbake fra 14dagers ferie Kult Nå skal bobla få mye tid frammover Gliser Bare jeg får alle bestillte deler nå snart...
Loggført
Charles
Juniormedlem
**
Innlegg: 87
Bosted: Gardvik Nord-Odal


Vis profil

« Svar #25 på: mars 25, 2008, 20:50:13 pm »

Hei lurer litt på å sette Wankel i min 71 notch, er det noen som har noe koblingskjema på motor. Ser at flere kjører med Wankel så kanskje noen har noe å koble ledninger etter, og hvor skaffes adapterplate mellom motor gir ( pris ) Hvor mye hk er det i en 13b twin turbo hva slags kasse trengs til vanlig bruk.Mvh. Charles
Loggført

2x 70mod Notchback
Holmen
Supermedlem
*****
Innlegg: 1093
Bosted: Sandnes - Bogafjell



Vis profil WWW
« Svar #26 på: mars 25, 2008, 21:21:46 pm »

Er ingen Wankel guru men noe har jeg da vært borti.
Adapterkit fåes hos KEP i USA.
Adapterplate, motvekter, svinghjul og trykkplate koster ca 10.000

13B Twinturbo har vel 280 hk. Arrester meg om jeg tar feil.
Loggført

Jeg liker buet frontrute - 1303......
RE-tek
Juniormedlem
**
Innlegg: 81
Bosted: Drammen


Re-tek : Rotary engines - Custom auto electrics


Vis profil
« Svar #27 på: mars 25, 2008, 23:49:23 pm »

Hva slags motor har du - ?

13b twinturbo kan være både (  13b T" Serie 5 , 89-92 med 200hk fra 2 generasjon rx-7  FC  )
 og 13b Rew " twinturbo" Serie 6 , 93-95 med 255-280 hk fra 3 generasjon rx-7 FD ) 

Ang adapter er det 2 muligheter ,  http://www.kennedyeng.com/    -  Her kjøper du hele pakka ,ferdig ballansert med alternativ trykkplate/lamell etter behov , samt RIKTIG bakre motvekt , da enten til serie 5 eller serie 6 motor som du har . Må oppgis .  Motvekten kommer fra en tilsvarende motor ment for automat kasse , derav behovet for en sepparat motvekt , da orginal manuell kasse svinghjul har dette i støpen .  Prisen herfra står ikke på siden , men som Holmen har nevnt , en sum på 10k feks , Send mail og hør .

Alternativ 2 "  ULTRA BILLIG " 

Kjøp adapter og svinghjul , bolter osv fra  :  http://mazdatrix.com/VWkit.htm    , til en LAV sum av $415.77  , deretter handler du riktig motvekt fra , samme nettbutikken   http://mazdatrix.com/flywheel.htm  Dele nr   :  11-521A-N327 eller  11-5210-N351  , $  138  ,  Og deretter kan du kjøpe trykkplate og lamell fra feks butikken til Jøran/ VW schnellfarer her på forumet eller www.cip1.com ,   etc etc , TIL SLUTT kan du " OPTIMALT " sett levere det roterende opsettet til ballansering her på berget ,  totalen skulle da kunne bli litt over halvparten kontra det overliggende .  Spørs på tid og lyst selvfølgelig .


Ang lednigsnett / orginal motorstyring  ,   Om du har seneste utgave , altså 13b rew serie 6 ,  er dette en veldig komplisert oppsett , selv på orginal bil ,  en rx altså ,  i tilegg skal du nå ha et eksos anlegg med MYE lavere baktrykk en orginalt , det vil si en god del feilkoder dukker opp,  feks fuel cut , bensin mangel , mager blanding , safemode i bilens styre enhet , hovedsakelig grunnet økt ladetrykk , om ikke orginal wastegaten tilpasses / portes opp for og kunne avlaste selvfølgelig , dette er motorer du ikke vil ha tenningsbank , økt varme,  etc på ,  det letteste og mest andvendelige for en slik motor i et vw produkt , vil  FRA første stund være å benytte et selvstendig styreenhet, datasprut , stand alone , etc , feks megasquirt , microtek ,autronic , haltech osv osv .   Velger du feks bla Megasquirt eller Autronic , ligger det ferdige map`s / oppsett til orginal bil på nett .

Ang kasse , så utvikler en slik motor , vel og merke ved orginal sekvensiell turbo oppsett , MASSER av dreiemoment fra tidlig i registret , og dette er vel ikke det sunneste for en type1 kasse bla . type2 091 er vel mere egnet fra scratch av,  Her kan vel kassefolket fylle inn om mulig , 

Brom Brom







Loggført

No Pistons - No valves - No Problems

RE-tek
1303 hot
Medlem
***
Innlegg: 203
Bosted: Stokke



Vis profil
« Svar #28 på: mars 27, 2008, 18:43:11 pm »

Veldi mye gode tips og saker her re-tek, flott at du legger ut linker Gliser Takker for masser av gode tips.
Loggført
1303 hot
Medlem
***
Innlegg: 203
Bosted: Stokke



Vis profil
« Svar #29 på: mars 30, 2008, 15:22:49 pm »

Svar til deg Charles, tror jeg ville gått for en singel turbo og data sprut etterhvert. Jeg har kjøpt 2 motorer som sagt før her hos Mindor Nærbo i Molde og han byggde om styreenheten,fjernet alle unødige ledninger og merket hva som skulle ha + og - . I tillegg så merket han det på ledningsnette på motoren= veldi lett og koble opp etterpå. Men om du får han til å gjøre dette uten å kjøpe motor hos han er jeg ikke sikker på... Men absulutt data sprut er jo tingen, men det koster jo litt da... Fordelen m singel Turboen er at den er billigere og letter å oppgradere+ du skal jo ha plass til herligheten bak i vogna Blunker Og når det gjelder adapter kit hos kennedy så er ikke prisen 10k men ca5 for ei pakke du trenger m clutch...Og her får du alt på en gang.Dette kittet er billigere en hos mazdatrix så litt feil å si at det er ultra billig der Kult Fikk tips av en at du trenger ikke 6v starter for å drive dette rundt heller... Har selv bestillt meg et komlett adapter kit nå så jeg kan godt ta noen bilder og fortelle deg hvordan det var når jeg får det om et par uker Blunker Re-tek er jo deg de Alex Gliser Viste ikke det Glad
« Siste redigering: mars 31, 2008, 15:48:19 pm av 1303 hot » Loggført
Sider: [1] 2 3 ... 5
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!