april 19, 2024, 00:11:49 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Sort MATT lakk?  (Lest 3772 ganger)
JS
Supermedlem
*****
Innlegg: 2748
Bosted: Fredrikstad



Vis profil
« på: februar 24, 2008, 20:54:52 pm »

Jeg skal lakke noen alufelger sorte. Hvilken lakk skal man kjøpe som er helt sort i farge og helt matt? (ikke pulverlakk)
Den beste jeg har kommet over er Quick sin høytemplakk, men er redd for at denne ikke er spesielt slitesterk?
Loggført
bull
Seniormedlem
****
Innlegg: 324
Bosted: fredrikstad



Vis profil
« Svar #1 på: februar 24, 2008, 21:58:57 pm »

hadde ikke villet brukt sprayboks på felger,sitter ikke spesielt godt og er ikke veldig slitesterkt,hvorfor ikke pulverlakk?kan muligens ordne grei pris på det
Loggført
JS
Supermedlem
*****
Innlegg: 2748
Bosted: Fredrikstad



Vis profil
« Svar #2 på: februar 24, 2008, 22:38:43 pm »

Finnes det pulverlakk som er helt matt?
Loggført
Rocket-Racing
Supermedlem
*****
Innlegg: 1771
Bosted: Sande i Vestfold



Vis profil
« Svar #3 på: februar 24, 2008, 22:48:27 pm »

Sant nok at spraybokslakk ikke sitter like godt som skikkelig billakk, men matt spraybokslakk sitter vanligvis veldig mye bedre enn blank. Logisk nok, siden den er matt "på baksiden" også biter den bedre, nesten som grunning.
Jeg ville ikke vært så redd for å bruke slik lakk på deler som dette som ikke vil utsettes for noe særlig mekanisk slitasje. Hvis du bruker syregrunning under og matt Quick lakk tror jeg det vil holde lenge.
Du kan sikkert få en avansert fargehandel som driver med billakk til å blande sort matt 2k lakk også enten til sprøyte eller på boks tilsatt herder.
Loggført

If it ain't broke... sell it & buy one that is

SCREWDRIVER #6

www.screwdriversnorway.blogspot.com
Gaute (alutig)
Supermedlem
*****
Innlegg: 527
Bosted: Florø



Vis profil
« Svar #4 på: februar 24, 2008, 22:56:46 pm »

når det gjelder pulverlakk så får du ikke den helt matt svart. De matteste har gjerne ruglete overflate, og det passer vel dårlig på felger..
Loggført
Rocket-Racing
Supermedlem
*****
Innlegg: 1771
Bosted: Sande i Vestfold



Vis profil
« Svar #5 på: februar 24, 2008, 23:05:39 pm »

når det gjelder pulverlakk så får du ikke den helt matt svart. De matteste har gjerne ruglete overflate, og det passer vel dårlig på felger..

Hvis JS skal bruke lakken til det jeg tror han skal er det slett ikke umulig at ruglete overflate faktisk hadde passet bra..  Blunker
Loggført

If it ain't broke... sell it & buy one that is

SCREWDRIVER #6

www.screwdriversnorway.blogspot.com
Doka64
Supermedlem
*****
Innlegg: 566
Bosted: Lunde, Telemark



Vis profil
« Svar #6 på: februar 24, 2008, 23:22:43 pm »

Så lenge overflaten på felgene ikke er ruglete vil ikke pulverlakkeringen bli det heller, dette er feil.. Vi pulverlakkerer på jobben! Ved å gå ned på glansen vil den bli matt..
Loggført

-72 Doka
-58 1200
-64 Doka
Gaute (alutig)
Supermedlem
*****
Innlegg: 527
Bosted: Florø



Vis profil
« Svar #7 på: februar 24, 2008, 23:53:26 pm »

vi pulverlakker styrekonsoller som skal stå i styrehuset på båter og er avhengig av at lakken vi bruker er ganske matt for å slippe gjenskinn i konsollene. på topplatene må vi bruke svart våtlakk for og få de matte nok. Resten pulverlakker vi med en matt ruglete pulverlakk, men den er ikke i nærheten så matt som svarte våtlakken. Vet du om noen som leverer skikkelig matt svart så er eg takknemlig for tips Blunker
Loggført
magnusB
Seniormedlem
****
Innlegg: 300
Bosted: Oslo



Vis profil
« Svar #8 på: februar 25, 2008, 11:42:08 am »

Biltema har en matt svart felglakk. Det står at denne skal väre mer slitesterk enn annen lakk, og med grunning blir det kanskje et ok resultat. Jeg har nettopp lakkert en lowridersykkel med denne, og det ble et fint halvmatt resultat. Vet ikke hvor holdbar den er ennå. det får tiden vise...
Loggført
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!