mai 06, 2025, 21:53:28 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!

Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Prisdiskusjon buss  (Lest 4071 ganger)
SplitMan
VSN
Supermedlem

Vis profil
« på: april 22, 2010, 13:15:35 pm »

http://www.vwnorge.no/index.php/topic,22722.0.html

Pussig med en bil som denne.. Har en følelse av at det er akkurat på slike som denne vi ser finanskrisen i VW-miljøet også. For 2 - 2,5 år siden så hadde det jo blitt budrunde på denne...og den hadde endt opp et sted mellom 30 og 40-tusen. Nå starter man på 4-siffrede tall og må bumpe og bumpe for å i det hele tatt få solgt den. Rett opp og rett ned for halvbra Type 2 i Norge de siste 4-5 år. Veldig pussig.

Hva sier du?

Edit av Trond: la til link til opprinnelig tråd
« Siste redigering: april 22, 2010, 16:44:21 pm av Trond Dahl » Loggført

SCREWDRIVER #2
roskilde02
Seniormedlem

Vis profil
« Svar #1 på: april 22, 2010, 13:23:49 pm »

jeg sier at jeg kommer ikke til å bruke masse tid på å få mest mulig, jeg ville bare ha den inn i systemet igjen før jeg selger den så alt er ok fra min side. og at jeg får det jeg har gitt selv, ellers får den bare stå bak husveggen i noen år..for så å kanskje få meg en split på veien sjøl..
Loggført
Hot Owl
Administrator
Supermedlem

Vis profil WWW

« Svar #2 på: april 22, 2010, 14:02:25 pm »

Jeg sier at annonsen er for ærlig... den sier at her er det rust. Hadde det stått at den var dårlig rustsveiset med EU ok, hadde den hatt en skyhøy pris.
Forskjellen mellom et ærlig prosjekt som denne og den samme bilen muret opp, er prisen. Øyerulling

Loggført

Speed is no substitute for direction
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem

Hvilken makalös manick

Vis profil
« Svar #3 på: april 22, 2010, 14:13:00 pm »

Pussig med en bil som denne.. Har en følelse av at det er akkurat på slike som denne vi ser finanskrisen i VW-miljøet også. For 2 - 2,5 år siden så hadde det jo blitt budrunde på denne...og den hadde endt opp et sted mellom 30 og 40-tusen. Nå starter man på 4-siffrede tall og må bumpe og bumpe for å i det hele tatt få solgt den. Rett opp og rett ned for halvbra Type 2 i Norge de siste 4-5 år. Veldig pussig.

Hva sier du?

Jeg sier at historien din sier mye om det sinnsyke prisnivået.
Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
Soddli
Seniormedlem

Vis profil WWW
« Svar #4 på: april 22, 2010, 15:55:43 pm »

Ikke for å ødelegge tråden totalt men jeg synes det sier at vi bor i et nisseland fullt av nisser.
Alle skal ha, men når det dukker opp noe da blir det stille.....
Som splitman sier, merkelige greier
Loggført

SplitMan
VSN
Supermedlem

Vis profil
« Svar #5 på: april 22, 2010, 16:15:15 pm »

"det sinnsyke prisnivået" .... mener du hvor latterlig lavt det er nå ... eller hvor kunstig høyt det var?

Jeg er egentlig mest opptatt av det første.... Verdiutvikling er ganske merkelig når det gjelder gamle biler. Da denne var ny i 1966 kostet den helt sikkert en liten formue...også ble den både nedskrevet og nedslitt til absolutt nullverdi i ... skal vi gjette 1980? Da kunne man helt sikkert få en slik en gratis...sikker en mye bedre en også. Bare lagerleien på denne fra 1980 og frem til i dag overgår jo langt den prisen selger forlanger... Ergo det hadde vært bedre økonomi i å knuse den for vrakpant i 1980, enn å ta vare på den til i dag. Og det er jo helt helt absurd?? Det er jo et klenodie...et klenodie som det for hvert eneste år bare blir færre og færre av ... og skal man tro miljøet - en vare som er ettertraktet. Men det viser ikke prisen.. Det kan bare bety en ting: Det finnes for mange biler og for få entusiaster....og i forhold til å bevare vår kulturarv er jo det en katastrofe. Og det gir ihvertfall et totalforbud mot å syte når ting går ut av landet...

Igjen...sorry for å ødelegge salgstråden. Jeg håper den selger raskt, at den finner en god eier - og at du får igjen det dobbelte av det du ga for den - det er den verd.

(Moderatorer: Kanskje man skal skille ut dette til en egen prisdiskusjonstråd...)
Loggført

SCREWDRIVER #2
Trond Dahl
Administrator
Supermedlem

:: DKL ::

Vis profil
« Svar #6 på: april 22, 2010, 16:44:56 pm »

(Moderatorer: Kanskje man skal skille ut dette til en egen prisdiskusjonstråd...)

Neste gang er det kanskje bedreå starte en egen tråd da vi vet av erfaring av det fort sporer vekk fra salgstråden/objektet.
Loggført

Street car 10.67/206kmt@Kjula 2014
Race car 9.49/236kmt@SCC 2017

"It seems that perfection is reached not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away"
H-MEK
Supermedlem

Vis profil
« Svar #7 på: april 22, 2010, 18:11:19 pm »

Ser tråden er opprettet for diskusjon av buss, men sniker inn litt boble også.
Hatt min splitt 2 ganger, og da jeg solgte den var det nesten umulig. Forlangte 10k for den, og der syntes all jobb, og man såg fort hva som manglet.
Ikke lenge siden det ble solgt ett splittprosjekt til her i landet, og jeg synes heller ikke denne oppnådde en pris den fortjente.
Må da være bedre å kjøpe ett prosjekt med synlig rust, enn ett prosjekt med sparkel utenpå all rusta?
Loggført

Henning
Tlf 408 26 388
Del
Medlem

Vis profil

« Svar #8 på: april 22, 2010, 23:56:34 pm »

Jeg synes ikke dette eksempelet er så merkelig. Veldig fine biler fortjener høy pris, antagelig høyere enn det er i Norge i dag.
 Biler med omfattende rust er slett ikke  verdt halvparten av en fin, det er et kunstig høyt nivå.
 Dette eksemplet koster i arbeid minst 50 lapper å få hel karosserimessig. Enten i egeninnsats i form av tid og svette, eller å kjøpe andres innsats i form av penger.
 Ergo er det tvilsomt om at det er lønnsomt rent økonomisk å restaurere en relativt dårlig vw av ikke spesiellt sjelden utgave.

Min mening er at fine biler er for billige, og arbeidskrevende og/ eller mangelfulle prosjekter er for dyre.
 Delepriser gjenspeiler også dette problemet. Summen av delene på en sjelden vw er mer verdt en en komplett bil.
 Konsekvensen er at det er mer lønnsomt å partere enn å bevare. Neppe noen god tanke for ekte entusiaster.

Loggført
Oval57
Supermedlem

Kjenner snart mange Porsche-folk her inne.

Vis profil WWW
« Svar #9 på: april 23, 2010, 11:03:45 am »

Bra TT! Dette er jeg helt enig i. Prisen for objekt og pen kjørbar bil ligger altfor nærme hverandre. Samtidig må ikke prisen bli for lav, da blir det delebil, jmf. for billige splitter som er solgt de siste årene.

Jeg mener at det ikke er slik at man sitter på en gullgrue om man har låven full av veldig slitne 50-talls VW. Hvor er vi på vei? Om du må betale 50.000,- kr for en opprustet sliten varebil i fra 60-tallet og siden skal restaurere den. Da er du fort opp i 150.000,- kr - penger du aldri får igjen - om det er målet for hobbyen.
Jeg mener at det er noen som er ute etter å "mele sin egen kake" for å få opp prisene på objekter og deler. Det ser vi flere eksempler på her på forumet.
Videre mener jeg at biler med lav km, med bilens egen motor og gir, få eiere, og mest mulig opprinnelige deler, lakk, interiør og chrome vil ligge høyt i pris. Høyere i pris enn totalt oppsveisede biler med ch. nr. hentet i fra en annen bil. (Da er min kake ferdig melet).
Mulig det er spesiellt med Type 2 som det her skal diskuteres. For kun få år siden kunne man få Sambabusser for 60.000,- kr som var tut og kjør. Nå koster en sliten varebil det samme visstnok? 59 modell Sivilforsvarsbussen som Jimmi kjøpte av meg/Splitboy for snaue 2.000,- kr var billig da også, men han har i alle fall sjanse til å få den på veien, og hva er bedre enn det? Den vil kreve sitt, og var svært ribbet og kuttet opp.
Loggført

*Paradise road*
Min blogg: http://ambasadeur.blogspot.com
Tlf. 900 13 764
Søker NOS-deler til Oval57. Chrome, gummi med mer.
Søker også originale tepper, skjermskruer, seterygger i rødt skai. Ta kontakt om du har
noe du vil selge.
Elwood
Supermedlem

Our lady of blessed acceleration.Don`t fail me now

Vis profil
« Svar #10 på: april 23, 2010, 11:40:22 am »

Har egentlig aldri forstått meg på dette med priser på Type2.  Øyerulling
Gamle nedkjørte arbeidsbiler som ble solgt i bøtter og spann på 50-60 og 70 tallet. Det var jo så mange av dem at folk gravde dem ned i hagen for å bli kvitt dem. Vonde er de og kjøre også...heng over rattet som klokker`n av Notre-Dame. Og nå skal folk betale opp mot 100-150 tusen for et eksemplar.

Delene er jo også blitt billigere med årene, men bilene blir dyrere....henger ikke på greip!

Se bare på auto.db og Finn.no over gamle VWèr....folk skal jo ha gull for de gamle rustne uregistrerte bilene sine. Og det er jo vi her i miljøet som hundser opp prisene på bilene på denne måten. Nytter jo snart ikke å finne et bra "låvefunn" nå om dagen uten å blakke seg helt. Bonden har jo selvsagt vært inne på den folkelige nettsiden Finn.no og funnet ut at den nedbæsja og støvete -65 bobla hans er verdt mellom 20-30 tusen....

Til sammenligning kan dere jo se på AutoDB-kode:1057844.                    Ikke samme merke, men samme tidsepoke og desto mer spesiell for samlere. Og ikke minst en hyggelig og levelig pris!

Og til dere som har lagt ned masse penger på hobby-bilen deres og forventer og få igjen med renter..... se samtidig på regnestykket med den fine 2008 modellen du bruker til daglig.....får ikke tilbakebetalt avdrag på lån, verditap pr år , og servicen i mars til 10.000,- kr når du selger`n vel....Hæ  Blunker

Loggført

Tjofadderittan - två fingrar i ............kylskåpet.
Oval57
Supermedlem

Kjenner snart mange Porsche-folk her inne.

Vis profil WWW
« Svar #11 på: april 23, 2010, 11:47:00 am »

Se bare på auto.db og Finn.no over gamle VWèr....folk skal jo ha gull for de gamle rustne uregistrerte bilene sine. Og det er jo vi her i miljøet som hundser opp prisene på bilene på denne måten. Nytter jo snart ikke å finne et bra "låvefunn" nå om dagen uten å blakke seg helt. Bonden har jo selvsagt vært inne på den folkelige nettsiden Finn.no og funnet ut at den nedbæsja og støvete -65 bobla hans er verdt mellom 20-30 tusen....

Det beste vi kan gjøre er å la være å ringe på de bilene du nevner her. Det verste vi kan gjøre er å kjøpe de, da bekrefter vi prisnivået. Finn.no mener jeg at har vært, og er, en stor bidragsyter til at priser blir hauset opp.

"Det er jo bara en pøs" som "Hammerworks-gutta" sa det i H-O i sommer Blunker
Loggført

*Paradise road*
Min blogg: http://ambasadeur.blogspot.com
Tlf. 900 13 764
Søker NOS-deler til Oval57. Chrome, gummi med mer.
Søker også originale tepper, skjermskruer, seterygger i rødt skai. Ta kontakt om du har
noe du vil selge.
Elwood
Supermedlem

Vis profil
« Svar #12 på: april 23, 2010, 16:46:59 pm »

Selvsagt så er det jo markedet som bestemmer pris på en bil uansett merke. Men det er jo en tankevekker at en bil som er solgt i så mange eksemplarer greier å holde seg så godt i pris.
Sjeldene modeller og godt restaurerte biler skal selvfølgelig ha en god pris.

Sitter vel egentlig å kaster stein i glasshus nå. For jeg skal selge en tilsvarende 1966 mod panelbuss snart.....og håper at folk går "mann av huse" og overbyr hverandre så det suser  Gliser
Loggført

BT
Telehiv Jumpers
Supermedlem

Vis profil
« Svar #13 på: april 25, 2010, 10:58:30 am »

http://www.vwnorge.no/index.php/topic,22722.0.html

Hva sier du?

Edit av Trond: la til link til opprinnelig tråd

Har du noen eksempler på salg av rustne panelsplitter hvor prisen engang har passert ti tusen?
Biler med såpass mye jobb som denne har i følge dagboken min aldri vært interessante i markedet. Hva de har stått til salgs for, er en helt annen diskusjon. Har selv fått tilbud om mang en rusten sen 60tallsbuss i samme tilstand, til en brøkdel av prisen.

Når der snakkes om de ferdigjuksa, oppsparklede såkalt strøkne bilene, lureri kan vel prismessig ikke tas med i denne sammenhengen. Eu godkjent betyr heller ingenting spør du meg. Skrujern og sunn fornuft gjelder før man benytter bankremisse! Kan tenke meg det er flere med meg som har falt for fristelsen av en hel lakk og eu i orden, men fant ut før eller etter kjøp at her var det mose i ugla!

Min teori: en skikkelig rusten buss med todelt rute har i dette landet ingen verdi uten skilt.
Bussen omtalt høyere opp kan man kjøpe, få andre til å fikse opp og likevel tjene på.

Lykke til, Roskilde.

Loggført

Member #1 /Spliths venner
Jalle
Supermedlem

Klubbløs #006

Vis profil
« Svar #14 på: april 25, 2010, 12:04:18 pm »

Sitter vel egentlig å kaster stein i glasshus nå. For jeg skal selge en tilsvarende 1966 mod panelbuss snart.....og håper at folk går "mann av huse" og overbyr hverandre så det suser  Gliser
[/quote]

Neida trenger ikke kaste steinen eller ha budrunde, kan gjøre som 64 panelen, selge den til meg for 10k Glad

Blunker Jalle
Loggført

All klaring er god klaring, tut og kjør !! ©
Elwood
Supermedlem

Vis profil
« Svar #15 på: april 25, 2010, 12:34:03 pm »

Neida trenger ikke kaste steinen eller ha budrunde, kan gjøre som 64 panelen, selge den til meg for 10k Glad

Blunker Jalle
[/quote]

PM til deg Jalle Blunker
Loggført

Aasum
Nybegynner
*

Vis profil
« Svar #16 på: april 29, 2010, 00:36:47 am »

Enig i at prisnivået er kunstig høyt.Men desverre er det slik at skal man gjøre i stand en splitt buss går det gjerne med en 2-3 donorbiler får hver som kommer på veien...desverre. og det er nå en gang slik at:selv om man er en racer til å sveise får man ikke byggd bilen opp i biter,alt fåès ikke i rep plåt.Man må legge til grunn at dette var typiske arbeids/mølle/gårdsbiler som desverre måtte vike plassen da bla ford kom med transitèn og varmeapparat.De fleste ble da dyttet bak vognskjulet til fordel for at traktor redskapen skulle stå under tak.Hvorpå moder natur med sitt natulige bløte og syrlige gress har spist seg innpå år etter år.Splitt bussen har i likhet med 2CV`n blitt et kultsymbol.Flere og flere får øya opp for disse perlene,også børs og aksjetopper som aldri har hatt skitt under neglene.Eller for den sagt skyld folk som meg selv.Som har 2 små barn på deltid og tiden aldri strekker til.... Jobber som bilmekanikker selv,men tidsklemma gjør at man betaler litt mer for en turn key bil. Da kan man ta steg for steg,men fremdeles kjøre og nyte i mellomtiden Glad Glad
Loggført
BT
Telehiv Jumpers
Supermedlem

Vis profil
« Svar #17 på: april 29, 2010, 08:45:03 am »

Enig i at prisnivået er kunstig høyt.Men desverre er det slik at skal man gjøre i stand en splitt buss går det gjerne med en 2-3 donorbiler får hver som kommer på veien...desverre. og det er nå en gang slik at:selv om man er en racer til å sveise får man ikke byggd bilen opp i biter,alt fåès ikke i rep plåt.

Du har pussa opp en del splittbusser, eller?

Loggført

RZR-Andy
Supermedlem

www.regenstadt.com

Vis profil WWW
« Svar #18 på: april 29, 2010, 10:25:38 am »

Interessant diskusjon dette. Sikkert mange av "veteranene" her som mener at 10000 for en kjørbar og registrert 1300 er "mye" å betale. Det skyldes antagelig at vi drar med oss gammelt tankegods fra 70-80-tallet da fokevognene var våre ungdomsbiler og de voksne ga dem bort da de kjøpe seg nye "ordentlige" biler.

Hvem er det som kjøper luftkjølte VW nå? Jo, mange av oss er de samme som holdt på med dette for lenge siden, og er såkalt etablerte i 40-50 årene. Hadde vi vært nybegynnere i VW-sammenheng ville vi sagt at 50000 for samme nevnte bil var en kurant pris, det er jo snakk om en rimelig hobbybil og hva får en for 50000 i dag?! Se på hva andre hobbyer koster, og hva en ellers har råd til. Mange har (eller tar seg) råd til både motorer, lakk og utstyr til titusener.
En god prosentandel er nok også folk som er nye i markedet - enten ungdommer (med smak!) som skal ha sin første bil eller et kjekt sideprosjekt utenom bruksbilen. Kjekt for de om det er en rimelig inngangsbillett, selv om det kan bli dyrt om en bommer på kjøpet.
Så kan en diskutere bilene som selges - splittbusser kostet ingenting på 80-90 tallet, men den internasjonale interessen for splittbusser er drevet i været av engelskmennene, som har importert tusenvis av splittbusser i det siste tiåret. Selv om det kom en økonomisk nedtur for et par år siden så virker det som at markedet er der enda. "Patina"-fenomenet er vokst seg sterkt nettopp i England, der utrangerte vrak fra f.eks. Arizona blir "slammet" og får skilt etter å ha blitt vekket til live igjen. Det er verdt å merke seg at når engelskmennene betaler først for bilen, deretter for frakt/import og så i tillegg for deler og arbeid som trengs for å få dem på veien, så kryper prisen lett opp i tilsv. 80-100000 NOK. Dette er de mange nok og villige nok til å betale for å ta del i - splittbussfenomenet i UK er hinsides alt vi ser i Norge. Ikke mange firmaer som f.eks. dette i Norge? http://www.smiths-vw-repair-cornwall.co.uk/index.html
Splittbussene er designikoner som vekker oppsikt på veiene her også. Hva som er riktig og gal pris generelt er nesten meningsløst å diskutere, for det er så mye som påvirker prisene. Tilbud, etterspørsel, tilstand, originalitet, utstyr, versjon...for ikke å nevne årsmodell. Kjøper du et vrak får du masse kostnader med å få den i stand. Det er endel av konseptet med å få bilene på veien igjen. Fornuft er ikke alltid diskuterbart - hva bilen er verdt for akkurat deg er mer interessant enn hva "generell markedspris" er.  
Noen her hevder de er pyton å kjøre, det er jeg uenig i for min del - det handler kanskje litt om mental innstilling? Du vet du kjøre en 60 år gammel konstruksjon, og da kalkulerer du inn dette i opplevelsen. Har kjørt splittbuss (både senket og original) over langfjella noen ganger, uten å være "knust" ved ankomst. Har faktisk vært i meget god form etter samtlige turer... Men er du 1.95 og har 2-3 skiveprolapser med deg så er det uansett forståelig at du ikke digger kjørestillingen Blunker At de i tillegg har tvilsomme kollisjonsegenskaper, kanskje en treg 1500 og slitne reduksjonsbokser er ting en tar med på kjøpet. All fornuft tilsier at det er galskap å kjøre luftkjølte VW, uansett type, men vi gjør det jo likevel? Og vi elsker de!  

Var vi ute etter kun komfort hadde vi alle kjørt Citroën. Kvalitet får du sikkert med Toyota (iht. statistikker). Kjøreegenskaper med BMW.

Ingen av disse gir likevel Opplevelsen vi får med en gammel luftkjølt.
« Siste redigering: mai 01, 2010, 07:51:19 am av RZR-Andy » Loggført
Aasum
Nybegynner
*

Vis profil
« Svar #19 på: april 29, 2010, 21:06:16 pm »

Nei det har jeg faktisk ikke,holder på med den første i den kategorien nå.Men har vært i vw miljøet lenge og skrudd luftkjølt i 25 år,dvs nesten hele din levealder Glad Se deg ikke blind på status nybegynner og antall innlegg..... Blunker  Det er ikke alle nybegynnere som er 18 og akkurat fått lappen Glad
Loggført
skyggjen
Juniormedlem
**

Vis profil
« Svar #20 på: april 29, 2010, 21:36:49 pm »

hehe..mange meininger her..va foresten eg så kjøpte denna bussen av roskilde nå..hentan på søndag..va godt rusta i nedre kant ja å gulv..men alt lar seg fikse :)suns forsåvidt kjøpesumen på 16k
va heilt grei..bler jo ein konge bil itte et par hundre timar arbeid å ein del 10 tusenar..kan vel ikkje tapa penger på an på sikt jaffal Glad
Loggført

69 rodster
62 splittbuss prosjekt
56 tempo handy blåmann
58 tempo swing 175 ccm
58 tempo swing 50ccm
04 t5 arbeidsbil
66 splittbuss prosjekt
Tistlo
Supermedlem

Wer will, der kann

Vis profil
« Svar #21 på: april 29, 2010, 21:47:04 pm »

Dei rette folka betalar vel gode summar for vrak, men dei fleste ser vel ikkje lysten i å kjøpa seg fleire hundre timar med arbeid, sjølv om dei faktisk har muligheiten til å fullføra prosjektet.. Men hadde dei hatt eit spesielt forhold til bilen(familie bil, etc) so hadde dei kanskje ofra fleire titals tusen for å få den fixa opp att..
Da e vel berre sånn att da finst for lite entusiastar i forhånd til kva da finst bilar.. skogane har meir å by på!

Men ein artig "kuriositet" er jo att boblene virkeleg har heva seg i pris! Sjekk på finn og sjå på gjennomsnittsprisen på dei no over 60 boblena som er til salgs.. dei fleste er over 20k og fleire opptil 50k

Hint til Aasum: Du får no tak i so og sei ALLE sveisedeler og andre deler til splittbuss! Du kan faktisk bygga deg ein splittbuss frå grunnen av med kun nye deler.. Så då kan du få alle dei 2-3 donorbilane på vegen 'og Blunker
« Siste redigering: april 29, 2010, 22:01:37 pm av Tistlo » Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
Vemund Simensen (prizma)
Folkevognklubben
Supermedlem

Brannmann!

Vis profil
« Svar #22 på: april 29, 2010, 21:59:57 pm »

Ingen av disse gir likevel Opplevelsen vi får med en gammel luftkjølt.

Amen!

Luftet brannbilen i dag, herlig!! Osteaktig

Dersom noen vil kjøpe en splitbuss og legge ned X-antall kroner i den, synes jeg de skal få "vraket" til en OK pris.
Bilen selges jo med en mange timers arbeid, og mange tusenlapper.

Jeg vil heller selge/tipse/ordne noe for noen gratis/kostpris, og se enda en gammel Vw på veiene i Norge, enn å ta blodpris...

My 2 cents.
Loggført

... it's an adiction ... 
BT
Telehiv Jumpers
Supermedlem

Vis profil
« Svar #23 på: april 29, 2010, 23:07:34 pm »

He he, jeg dømmer uansett ikke noen på grunn av alder. Flesteparten av ungguttene inne på forumet har mer produktivitet enn det jeg kan vise til, så om noe så har jeg lært at alder har lite å si Glad At en har en masse postinger her inne betyr vel i grunn at en har brukt opp verdifull tid en heller skulle hatt i verkstedet?

Det jeg stussa på var utsagnet ditt om at man må bruke tre busser for å pusse opp en, som Tistlo sier her (og han er 17år) får du kjøpt hele bilen ny i pose om du vil. Ser jo den, om man utelukket skal benytte ekte vw-plåt, men.. ja.

Håper du lager en prosjekttråd, slik at vi *kremt* unge kan lære noe. Det bor utvilsomt mye kunnskap i en gåen rygg! Samtidig kan kanskje også jeg finne inspirasjon til å fullføre noen av prosjektene Glad

Nei det har jeg faktisk ikke,holder på med den første i den kategorien nå.Men har vært i vw miljøet lenge og skrudd luftkjølt i 25 år,dvs nesten hele din levealder Glad Se deg ikke blind på status nybegynner og antall innlegg..... Blunker  Det er ikke alle nybegynnere som er 18 og akkurat fått lappen Glad
Loggført

Sider: [1]
  Skriv ut  

Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!