november 10, 2024, 21:59:50 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Sveisedeler  (Lest 3423 ganger)
beetle force
Nybegynner
*
Innlegg: 44
Bosted: Lyngmyra, ja det er avsidesliggende!!!



Vis profil
« på: april 27, 2010, 21:45:49 pm »

Hvor kjøper dere sveisedeler til T-1, kanaler og div rustdeler.
Hvem har grei passform og pris, klokkerholm?
Det er jo mange forskjelige leverandører av dette...

Loggført

Elsker det meste som har luftkjølt boxer-motor, men i hovedsak bobler og snowtrac!!!   :-)
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #1 på: april 27, 2010, 22:18:13 pm »

Alle luftkjølt vw forhandlarar har sveisedeler, unneberg, vw veterandeler, vw og veteran service, dalhems, hotshop mm.
Kvaliteten er stort sett den samme, Elendig.

MEN det finst bedre sveisedeler på markedet, spørsmålet er kor bra DU vil att bilen din skal verta, eller kor mykje pengar du har til rådigheit..
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
mags
Supermedlem
*****
Innlegg: 3531
Bosted: Sølvbyen



Vis profil WWW
« Svar #2 på: april 27, 2010, 22:35:48 pm »

noe hær da


* ruskskadedel.jpg (201.92 KB, 922x691 - vist 310 ganger.)
Loggført

Good Work ain`t cheap
Cheap work ain`t good
Mags  90508914.
TEH
Supermedlem
*****
Innlegg: 507
Bosted: Hitra, Sør-Trøndelag



Vis profil
« Svar #3 på: april 27, 2010, 23:08:18 pm »

Har du fått fra wolfparts, Mags?
Er de klare for salg?
Loggført

Mob:92245040
Knechten
Supermedlem
*****
Innlegg: 763
Bosted: Røyken



Vis profil WWW
« Svar #4 på: april 28, 2010, 09:33:24 am »

noe hær da


Er det photoshop?
Loggført
TEH
Supermedlem
*****
Innlegg: 507
Bosted: Hitra, Sør-Trøndelag



Vis profil
« Svar #5 på: april 28, 2010, 09:58:58 am »


http://www.wolfparts.com/shop/
Loggført

Mob:92245040
Knechten
Supermedlem
*****
Innlegg: 763
Bosted: Røyken



Vis profil WWW
« Svar #6 på: april 28, 2010, 10:16:44 am »

Er de ute for salg ja... Hurra!!!  Gliser
Loggført
mags
Supermedlem
*****
Innlegg: 3531
Bosted: Sølvbyen



Vis profil WWW
« Svar #7 på: april 28, 2010, 21:23:58 pm »

de var billige ::)1900
Loggført

Good Work ain`t cheap
Cheap work ain`t good
Mags  90508914.
Dr. Ing. Brezelfürsten
Supermedlem
*****
Innlegg: 1358
Bosted: Ski



Vis profil WWW
« Svar #8 på: april 28, 2010, 21:45:43 pm »

Har ventet på de ja Glad

Loggført

15A 1951
Det skal være ekte sorg når jeg dauer! Ikke ei krone igjen..
http://www.azurbrezel.blogspot.com
mags
Supermedlem
*****
Innlegg: 3531
Bosted: Sølvbyen



Vis profil WWW
« Svar #9 på: april 28, 2010, 22:37:14 pm »

kai skal du ha repro deler på bilen din Osteaktig
brukt orginal da Blunker
Loggført

Good Work ain`t cheap
Cheap work ain`t good
Mags  90508914.
Dr. Ing. Brezelfürsten
Supermedlem
*****
Innlegg: 1358
Bosted: Ski



Vis profil WWW
« Svar #10 på: april 28, 2010, 23:04:21 pm »

kai skal du ha repro deler på bilen din Osteaktig
brukt orginal da Blunker

Skal ikke ha, har bare ventet på de Blunker
Loggført

15A 1951
Det skal være ekte sorg når jeg dauer! Ikke ei krone igjen..
http://www.azurbrezel.blogspot.com
nime
Supermedlem
*****
Innlegg: 1115
Bosted:


Vis profil

« Svar #11 på: september 14, 2010, 11:06:23 am »

Litt gammel tråd, men den inneholder jo litt av det jeg lurer på. Har fått tak i 2 stk T2, den ene er en 58-modell, den andre sannsynligvis en 59-modell. Det er vel kun den ene (58-mod) som lar seg redde - dog trenger den retting av taket.

Kostnaden på klassicfab-delene er jo mildt sagt høy, men er det virkelig nødvendig for å få et akseptabelt resultat?

Loggført
Knechten
Supermedlem
*****
Innlegg: 763
Bosted: Røyken



Vis profil WWW
« Svar #12 på: september 14, 2010, 11:50:14 am »

Til disse bilene finnes flere leverandører enn Klassicfab. Men har ikke inntrykk av at de er så mye dyrere enn andre. Det hele kommer an på hvor mye TID du vil bruke på jobben. Deler med god passform koster mye, de billige passer desto dårligere. Skal du sette bort sveisejobben er det ikke sikkert det er god butikk å spare på kvaliteten på sveisedelene.

Men det går som sagt an å velge kvalitet og pris, og noe kan du finne på bruktmarkeder etc til en hyggelig penge. Flere av de norske VW deleforhandlerne har godt utvalg i plåt til T2.

Finnes vel ingen fasit på hva som skal til for å få et "akseptabelt resultat", det er du som legger lista  Glad
Loggført
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #13 på: september 14, 2010, 12:59:19 pm »

Wolfsburgwest har mykje bra platedeler til buss, spesielt då dei eigenproduserte delane dei selger.

Få sjå bilder av bussane då Glad
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
nime
Supermedlem
*****
Innlegg: 1115
Bosted:


Vis profil

« Svar #14 på: september 14, 2010, 13:52:07 pm »

Wolfsburgwest har mykje bra platedeler til buss, spesielt då dei eigenproduserte delane dei selger.

Få sjå bilder av bussane då Glad

Her er noen Blunker








Loggført
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #15 på: september 14, 2010, 14:24:37 pm »

Gromt!

Begge er vel lika reddbare då det so og sei er da samma som må skiftast på begge, taket er det godt mulig du klarar å pressa opp igjen med håndamakt, vist ikkje so tar du ein jekk og nokon fjøler etc Glad

Gamle og gode bussar som må på vegen att Glad
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
nime
Supermedlem
*****
Innlegg: 1115
Bosted:


Vis profil

« Svar #16 på: september 14, 2010, 17:07:26 pm »

Gromt!

Begge er vel lika reddbare då det so og sei er da samma som må skiftast på begge, taket er det godt mulig du klarar å pressa opp igjen med håndamakt, vist ikkje so tar du ein jekk og nokon fjøler etc Glad

Gamle og gode bussar som må på vegen att Glad
Klarer dessverre ikke finne chassisnr på den grønne, feltet der det skal stå baki motorrommet er rustet såpass at det ikke er mulig å tyde lenger. Står en blikkplate poppet fast på skilleveggen, men det står ikke chassisnummer på den såvidt jeg vet.

Den blå er en en-eiers bil som har stått på stedet hvil i nesten 45 år, satt bort på midten av 60-tallet fordi motor streiket. Denne har jeg chassisnummer på. Under ser det faktisk ikke så verst ut, de fremste utriggerne er borte, men alle bakover ser ut til å være hele og greie. Selve ramma ser hel ut. Kanaler, vareromsgulv, gulv foran, batterikasse-hjørnet, doglegs og tak må byttes. Mangler girkasse/drivaksler og reduksjonsbokser, men dette sitter på den grønne, som antakelig egner seg best som deler. Vareromsdører og dørene på den grønne skal det fint la seg gjøre å fikse opp, i tillegg er det masse bra som kan kappes ut og brukes som deler for dem som trenger slikt Glad
Loggført
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!