juni 25, 2018, 20:58:14 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Leter etter litt inspirasjon  (Lest 4008 ganger)
Petto
Medlem
***
Innlegg: 226
Bosted: 6060 Hareid


One piece at a time....


Vis profil
« på: april 27, 2010, 23:28:14 pm »

Heisann:)

holder da på med min 61 kommende cal looker.

Men va er groft sett cal look?.. Stuk og crom?


Har da pusset ned og tatt rusta, så nå er det bare lakkering og montering som står igjenn.. Har puma forut med originale Skjermer som passer på 4,5BRM felgene forut og 5,5 bak. Vill kjøre ballong bak og litt lavere profil forut, Noen innspill?

I forskjerene vill jeg plassere (Crome) ironcross i hullene under lyktene og Plassere di gamle stripecrom detaliene På baklyktene da di passer dimensjonen på lyktene, Blir dette for US?..

Bilen blir i sort blank / crom, noe jeg ser mye av her på forumet:). Men i alderen min er vell de det som er "Kult/rått".

Burde jeg anskaffe gitter i frontlykter?.. synst det gir ein litt Rat look..

Takgrinden er på plass med 4 fester og trespiler.

Listene blir da i crome rundt hele bilen samt front. Med emblem oppe og nede.

Motor trengs det litt inspirasjon, så om noen har noen ide`er hadde det ver fint, Kjører da med 1200cc som er heilt greit for min del:) Men har planer om noe støre når Student økonomien strekker til:)

For hope noen har noen innspill:)


mvh Peter
Loggført

Vw Boble 1961 1300    (Goodtime bilen) (ò.\W/.ò) (Sold)
Vw Boble 1973 1303 S
Vw Boble 1973 1302    Brugsbil


Medlem av: VolksWest
H-MEK
Supermedlem
*****
Innlegg: 4021
Bosted: Furnes/Brumunddal



Vis profil
« Svar #1 på: april 27, 2010, 23:33:28 pm »

http://www.vwnorge.no/index.php/topic,16757.0.html

http://www.vwnorge.no/index.php/topic,171.0.html

Her er noen tips, men "Aldri en regel uten unntak"
Loggført

Henning
Tlf 408 26 388
BugStar
Medlem
***
Innlegg: 219
Bosted: Strømmen



Vis profil
« Svar #2 på: april 29, 2010, 05:38:06 am »

Nuvel. Stilartene innen luftkjølt VW har vel vært ganske klart definert i noen år nå. Selvsagt finnes det "cross over" varianter av alt, men biler som har "unntak" er vel i mine øyne utenfor de definerte stilartene. Setter du f.eks. takgrind på bilen så er det ikke lenger en cal looker per se. Er det for anledningen (frakte bagasje) så kan man selvsagt si at det er en cal looker med takgrind, men om den er der til pynt så faller den utenfor.

Hele poenget med cal look er at stilen er performancebasert. Alle mods hadde en gang i tiden til hensikt å øke bilens prestanda. Store bakhjul for traction, små forhjul for lite rullemotstand, minst mulig "juggel" for å spare vekt, stuk for å øke stabiliteten i høy fart osv. Dette begynte på 60-tallet og har utviklet seg siden. På 80-tallet sporet man litt av og mange cal lookere fra den tiden defineres i dag som custom.

Dersom du ønsker en ekte cal looker så må du droppe takgrinda. Dersom du synes det er kult med takgrind så er det selvsagt helt ok, men da vil bilen fort klasse inn i resto, evt. resto cal. Disse bilene har også røtter i california, men handler mer om look enn performance. Du kan fint beholde kromlister og emblem, men da vil du havne i kategorien old school cal look. Lyktegitter er jeg egentlig litt usikker på, men resonerer meg frem til at de forsåvidt kan anses som performancebasert tilbehør, men fort ødelegger det cleane uttrykket en cal looker skal ha.

Valg av farge og felger er imidlertid spot on. Svart bil er aldri feil, uansett look. BRM er også veldig riktig på en cal looker.

Motor er vel kanskje et litt mer komplisert tema. Det ligger jo litt i kortene at du bør gjøre litt, men det er strengt tatt ingen krav til hvor mye. De første cal lookerene hadde tross alt kun små mods som filter, eksos osv., men etterhvert ble det vanlig med større motorer. I og med at du skal beholde listene trenger du ikke å ta helt av på motorfronten, men du kan jo vurdere grenrør og en quiet-pack eller noe slikt.

Håper dette ga deg noen svar. Kommer sikker mer info fra de som kan enda mer enn meg, samt noen motsigende meninger fra de som har andre synspunkter Glad
Loggført

If it doesn't take me to heaven - I'll drive it straight to hell!
Petto
Medlem
***
Innlegg: 226
Bosted: 6060 Hareid


One piece at a time....


Vis profil
« Svar #3 på: april 29, 2010, 17:05:35 pm »

wow:) hjertelig takk for den oppsumeringa;)

quiet pack.. (kansje domt spørsmål?)

Jeg for monteresammen slik jeg ser det for meg, og evt ta det derifra..  Takgrinda blir med med stuk.. For hope det ikke blir for rart når jeg får på hjula å fått satt den på bakken.. men å ha oppsveist svak stuk på grinda var stili!..

Hadde vert hyggelig med innspill fra flere:)
Loggført

Vw Boble 1961 1300    (Goodtime bilen) (ò.\W/.ò) (Sold)
Vw Boble 1973 1303 S
Vw Boble 1973 1302    Brugsbil


Medlem av: VolksWest
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!