april 27, 2024, 14:16:07 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: 1915  (Lest 1694 ganger)
beetle force
Nybegynner
*
Innlegg: 44
Bosted: Lyngmyra, ja det er avsidesliggende!!!



Vis profil
« på: februar 24, 2008, 20:51:44 pm »

Holder på å bygge en øko 1915, org veiv, 301durasjon engle kam,org topper,org vipper og ventiler.
Har kjøpt en ny 34 pict3 forgasser, tenkte å bruke denne, hvor mye større bør hoveddysen i forgasseren være når jeg skal bruke den på en 1915, og evt andre forandringer?
Må bruke et forgasser system med forvarming/oppvarming da dette skal fungere i kulde og snø!
Skal ikke være noen aks-motor dette, skal stå i en snowtrac, så den bør dra greit og fungere godt på 2000-4000 rpm.

Mvh Olav

Loggført

Elsker det meste som har luftkjølt boxer-motor, men i hovedsak bobler og snowtrac!!!   :-)
HansO
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 1574
Bosted: Fredrikstad



Vis profil
« Svar #1 på: februar 24, 2008, 22:00:15 pm »

Sikker på at gasseren klarer  å levere nok til en kam med 301 graders durasjon?
Loggført

1960 T-1
1965 T-1
1988 Opel Omega (Til salgs)
1993 Honda CBR600F
1998 BMW 520iAT
2001 Chrysler PT Cruiser

Sulten og tørst, bil først!

Kjør fort, ta sjanser.
Race-buggy
Supermedlem
*****
Innlegg: 2840
Bosted: sørlandet


boblekameratene


Vis profil
.
« Svar #2 på: februar 24, 2008, 22:07:10 pm »

.
« Siste redigering: februar 20, 2011, 01:30:56 am av Race-buggy » Loggført

Race-buggy.
black bullet-59 boble
Lars Johansen
Supermedlem
*****
Innlegg: 1938
Bosted: Lillehammer



Vis profil
« Svar #3 på: februar 24, 2008, 22:10:40 pm »

Holder på å bygge en øko 1915, org veiv, 301durasjon engle kam,org topper,org vipper og ventiler.
Har kjøpt en ny 34 pict3 forgasser, tenkte å bruke denne, hvor mye større bør hoveddysen i forgasseren være når jeg skal bruke den på en 1915, og evt andre forandringer?
Må bruke et forgasser system med forvarming/oppvarming da dette skal fungere i kulde og snø!
Skal ikke være noen aks-motor dette, skal stå i en snowtrac, så den bør dra greit og fungere godt på 2000-4000 rpm.

Mvh Olav




Syntes vel kanskje ikke at det turtallsområdet du var på jakt etter og den kammen der var noe gunstig kombinasjon.

Har brukt 1 dobbel 40drla /m forvarming via orginalt eksos og det har fungertert perfekt på en 1776 jeg hadde tidligere.
Loggført
FosenXpressen
Seniormedlem
****
Innlegg: 343
Bosted: Leksvik, Fosen


TOTO


Vis profil WWW
« Svar #4 på: februar 24, 2008, 22:11:52 pm »

34Pict??  Sjokkert

Du har da to sprelle nye 45 Dellortos liggende du!!!
Åsså bruker du Eber`n t forvarming!!   Gliser

No guts no glory!! Kult
« Siste redigering: februar 24, 2008, 22:13:31 pm av FosenXpressen » Loggført

Fahrtknockerz Aircoolerz
   Member#1 & Founder
     "We break wind"
It`s not the fahrt that kills,
        it`s the smell
Squareback
Supermedlem
*****
Innlegg: 6107
Bosted: Ski i AKERSHUS


Follo VW Klubb, Type 2 og Type 3 entusiast!


Vis profil WWW
« Svar #5 på: februar 24, 2008, 22:44:30 pm »

I en Snowtrack ville jeg brukt en svært "snill kam". Ville vel prioritere motvektveiv og balansering...

Original VW kam har 223 grader og 7,0 mm i løft om jeg ikke husker feil...

Loggført

Type 2 og 3 entusiast!
Follo VW Klubb og VW Veteran Klubben
Liker alt som Brummer!!!!!
JS
Supermedlem
*****
Innlegg: 2748
Bosted: Fredrikstad



Vis profil
« Svar #6 på: februar 24, 2008, 22:46:14 pm »

Hvorfor er det viktig med motvektsveiv på en motor som ikke skal se høye turtall?
Loggført
HansO
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 1574
Bosted: Fredrikstad



Vis profil
« Svar #7 på: februar 25, 2008, 07:27:19 am »

Enig med JS her. Det er vel i såtilfelle hvor godt balansert veiva er som er viktig til denne type bruk.
Loggført

1960 T-1
1965 T-1
1988 Opel Omega (Til salgs)
1993 Honda CBR600F
1998 BMW 520iAT
2001 Chrysler PT Cruiser

Sulten og tørst, bil først!

Kjør fort, ta sjanser.
Speed-Demon
Supermedlem
*****
Innlegg: 869
Bosted:


Vis profil

« Svar #8 på: februar 25, 2008, 21:00:47 pm »

Ville heller gått for org kam enn 301 kam til den motoren og det bruket du skal ha det til. Ville gått for relativt lavkomp også. Ville forsøkt å porte litt forsiktig, er spesielt viktig for deg å få varmen ut.
Loggført
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!