mars 29, 2024, 13:54:34 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: 1 ... 52 53 [54] 55 56 ... 68
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Turboroadster -Snekkermesteren selger bilen med 500+hk boblemotor.  (Lest 581193 ganger)
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #1590 på: mai 26, 2016, 07:43:49 am »

Du skal jo stramme opp slakken i utløserarmen, men luftenippelen må være på topp.

Jeg synes pedalen min er jævlig hardt. Tror den Biondo linelocken har lite hull inni seg. Kalle snakket noe om å borre den opp for å øke flow. Jeg tenkte å prøve å eliminere vekk det med å prøve en stump med AN3 slange for å se om det er linelocken som struper.
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #1591 på: mai 26, 2016, 07:48:03 am »

Om du setter strupeventilen på maks åpning og har linelocken åpen, mener du at du har for lite flow da også?
Eller har du den type strupeventil som struper likt begge veier? Min struper på retur og åpner på tur.
Gruer meg litt til å teste stage 4 clutchen min..
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #1592 på: mai 26, 2016, 07:52:54 am »

Den har ett bittelite hull for å være sikker på at den klarer å stenge. Jeg borret min opp og det ble bedre. Deretter åpnet jeg den opp litt til med det resultatet at den ikke klarte å stenge for trykket. Derfor ligger den idag på benken min og ble erstattet med en solenoide fra JEGS.

Mvh
BB
Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #1593 på: mai 26, 2016, 07:56:41 am »

Men er dette i forbindelse med bruk av clutch på startplatta, run eller til vanlig?
Til vanlig kan du vel stille ventilen åpen? Så væsken kan gå både gjennom solenoid og strupeventil?
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #1594 på: mai 26, 2016, 08:04:54 am »

Men er dette i forbindelse med bruk av clutch på startplatta, run eller til vanlig?
Til vanlig kan du vel stille ventilen åpen? Så væsken kan gå både gjennom solenoid og strupeventil?

Clutchen kan oppleves som hard fordi solenoiden har ett bittelite hull som du presser væsken igjennom. Det er det samme om du kjører på gata eller på stripa. Når du setter strøm på solenoiden så tettes dette hullet med ett stempel. Er bare å demontere den så ser du hva jeg mener. Fort gjort.

Mvh
BB
Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #1595 på: mai 26, 2016, 08:08:27 am »

Jeg forstår hva du mener, men vil ikke væska og gå gjennom strupeventilen? Om solenoiden hadde vært stengt, og strupeventilen sto med maks åpning?
Er det summen av disse to veiene du mener allikevel er for trange?
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #1596 på: mai 26, 2016, 08:10:29 am »

Jeg forstår hva du mener, men vil ikke væska og gå gjennom strupeventilen? Om solenoiden hadde vært stengt, og strupeventilen sto med maks åpning?
Er det summen av disse to veiene du mener allikevel er for trange?

Det aller beste ville vært en åpning i solenoiden som er like stor som en AN3 innvendig. Jeg mistenker at den er veldig mye mindre.


Prøvde du å blåse igjennom strupeventilen? Min skal være fullflow én vei, men like vanskelig å blåse igjennom begge veier.
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

BERGER
Supermedlem
*****
Innlegg: 4502
Bosted: Trøgstad



Vis profil WWW
« Svar #1597 på: mai 26, 2016, 08:17:46 am »

Nå har ikke vanlige rør til bremser store innvendige diameteren, tror jeg målte 2mm. Synes det er rart hvis en line-lock solenoid har mindre innvendig diameter enn dette? I så fall vill det vel blitt et problem for bremsene også når en har montert line-lock??
Loggført



This is my simple religion:
-Be cool
-Don't be an asshole
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #1598 på: mai 26, 2016, 08:18:54 am »

Nå er dere inne på kjernen av problemet.

Væsken vil alltid ta minste motstands vei. Enig? Så ja. med strupeventilen helt åpen vil den heller flowe igjennom den. Men har du tenkt å justere den "on the flight" Jeg tenker det svaret er nei men du planlegger kanskje å åpne den helt på gata og så kjøre med strup av retur kun på stripa?

Utfordringen er at vinduet for nok slur, for lite slur og for mye slur er ekstremt lite selv med den tynneste nåleventilen. Det er for lite trykk i systemene våre for at dem skal virke slik dem er designet for. En enkel test er å trykke pedalen inn og stramme ventilen helt. Da skal pedalen din holde seg inne/nede hvis solenoiden er tett. Så åpner du ventilen og du vil straks innse hvor lite dette vinduet er.

Jeg mener å huske at jeg utvidet hullet i solenoiden med ett 1mm borr. Det sier litt om størrelsen.

-BB-
Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #1599 på: mai 26, 2016, 08:39:59 am »

Nå er dere inne på kjernen av problemet.

Væsken vil alltid ta minste motstands vei. Enig? Så ja. med strupeventilen helt åpen vil den heller flowe igjennom den. Men har du tenkt å justere den "on the flight" Jeg tenker det svaret er nei men du planlegger kanskje å åpne den helt på gata og så kjøre med strup av retur kun på stripa?

Utfordringen er at vinduet for nok slur, for lite slur og for mye slur er ekstremt lite selv med den tynneste nåleventilen. Det er for lite trykk i systemene våre for at dem skal virke slik dem er designet for. En enkel test er å trykke pedalen inn og stramme ventilen helt. Da skal pedalen din holde seg inne/nede hvis solenoiden er tett. Så åpner du ventilen og du vil straks innse hvor lite dette vinduet er.

Jeg mener å huske at jeg utvidet hullet i solenoiden med ett 1mm borr. Det sier litt om størrelsen.

-BB-
Jeg plasserer strupeventilen innen rekkevidde fra førerstolen. Helt åpen når jeg kjører til Rema og handler Pistachenøtter, og strup av retur på stripa ja.
Vil det da oppleves som et mindre/ikke problem?
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #1600 på: mai 26, 2016, 08:50:22 am »

Jeg synes ikke jeg merket nevneverdig mykere pedal med strupeventilen helt åpen.. jeg tror det fortsatt er lettere for væsken og ta seg igjennom linelocken, og om hullet er for lite der, så blir pedalen hard.

Testes enkelt med å fjerne linelocken, og bruke en bit AN3 i stedet. Er pedalen fin da må jeg finne en annen linelock
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #1601 på: mai 26, 2016, 08:59:27 am »

Men har du Kalle testet den fra JEGS? Finnes det noe bedre monterer jeg med en gang. Eller setter på to i parallell  Kult
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #1602 på: mai 26, 2016, 09:03:18 am »

Men har du Kalle testet den fra JEGS? Finnes det noe bedre monterer jeg med en gang. Eller setter på to i parallell  Kult

Ja; http://www.jegs.com/i/JEGS+Performance+Products/555/63000/10002/-1

Mvh
BB
Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #1603 på: mai 26, 2016, 09:14:23 am »

 Glad


* jegs.jpg (49.73 KB, 537x600 - vist 255 ganger.)
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #1604 på: mai 26, 2016, 09:16:59 am »

HAHA  Gliser


Noe sier meg at dette kommer til å bli en av de dyreste boblene som er bygget  Øyerulling
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Trond Dahl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 4525
Bosted: Sandnes


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #1605 på: mai 26, 2016, 09:18:41 am »

"All in", "Go big or go home" osv osv :-D
Loggført

Street car 10.67/206kmt@Kjula 2014
Race car 9.49/236kmt@SCC 2017




"It seems that perfection is reached not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away"
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #1606 på: mai 26, 2016, 09:19:52 am »

HAHA  Gliser


Noe sier meg at dette kommer til å bli en av de dyreste boblene som er bygget  Øyerulling
Så det lå en Ferrari til 500` på finn i dag.. Men han har ikke bygd den selv heller da..  Gliser Du får ikke pengene med deg. Kjedelig å ha spinket og spart og bli overkjørt av bussen i mårra  Gliser
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #1607 på: mai 26, 2016, 09:21:14 am »

Skal forresten ha oppkjøring på BE 21.juni, så da har jeg fått blåst litt penger der og..
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #1608 på: mai 26, 2016, 09:22:40 am »

Jeg er helt enig. Jeg bruker heller 250' (aner ikke hva min egentlig har kostet) på en bil jeg bygger selv, enn å kjøpe en bil for 200'.


Spes kult når bilen du har bygget kjører fra alt på gata. Bra døvt å bruke millioner på en 911 Turbo cab, for å få sleiken forstyrret av en alkoholisert liten boble..  Gliser
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #1609 på: mai 26, 2016, 09:33:13 am »

Jeg er helt enig. Jeg bruker heller 250' (aner ikke hva min egentlig har kostet) på en bil jeg bygger selv, enn å kjøpe en bil for 200'.


Spes kult når bilen du har bygget kjører fra alt på gata. Bra døvt å bruke millioner på en 911 Turbo cab, for å få sleiken forstyrret av en alkoholisert liten boble..  Gliser
Enig. Jeg kjenner til historien om en som har kjørt med motoren din i en annen bil som hadde "lyskryssduell" med en Ferrari? Det var visst artig, og han andre gav ham tommelen opp  Glad

Jeg tror faktisk at om alt klaffer, er det vanskelig å gå i butikken å kjøpe noe som er raskere.

Men en annen interessant ting jeg oppdaget nylig, var at min nye Focus med 182hk ble fullstendig parkert av BMW i3 som sto i kolletivfeltet ved siden av meg. Batteribiler er gode i starten! (100%moment fra start)
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Reiel
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 2704
Bosted: Ottestad/Hamar


Vis profil

« Svar #1610 på: mai 26, 2016, 12:10:59 pm »

Jeg er helt enig. Jeg bruker heller 250' (aner ikke hva min egentlig har kostet) på en bil jeg bygger selv, enn å kjøpe en bil for 200'.


Spes kult når bilen du har bygget kjører fra alt på gata. Bra døvt å bruke millioner på en 911 Turbo cab, for å få sleiken forstyrret av en alkoholisert liten boble..  Gliser
Enig. Jeg kjenner til historien om en som har kjørt med motoren din i en annen bil som hadde "lyskryssduell" med en Ferrari? Det var visst artig, og han andre gav ham tommelen opp  Glad

Jeg tror faktisk at om alt klaffer, er det vanskelig å gå i butikken å kjøpe noe som er raskere.

Men en annen interessant ting jeg oppdaget nylig, var at min nye Focus med 182hk ble fullstendig parkert av BMW i3 som sto i kolletivfeltet ved siden av meg. Batteribiler er gode i starten! (100%moment fra start)

En liten morsom ting uten at jeg skal kludre til tråden din men ja, el-bil er kjapp i starten. Jeg har selv en sånn el-bil dings og du verden så mange "grombiler" jeg tar i lyskryss osv. Gleden er STOR men desverre kortvarig da min strømkapasitet er begrenset  Gliser Gliser

Keep up the god work. Gleder meg VELDIG til å se deg i aksjon en vakker dag  Blunker Blunker
Loggført

Mvh
Reiel
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #1611 på: mai 26, 2016, 12:13:43 pm »

Jeg kjørte tidligere rundt i en DAF66 med variomatic. Samme følelse som elbil i startene men den hadde ett partytrick til: den gikk like fort i revers som den gjorde fremover. Vi rygget på motorveien fra Sandnes til Stavanger. Jeg i baksetet som nå var "førerstol" - god og full. Good times!

-BB-
Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
Trond Dahl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 4525
Bosted: Sandnes


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #1612 på: mai 26, 2016, 12:32:04 pm »

Jeg er helt enig. Jeg bruker heller 250' (aner ikke hva min egentlig har kostet) på en bil jeg bygger selv, enn å kjøpe en bil for 200'.


Spes kult når bilen du har bygget kjører fra alt på gata. Bra døvt å bruke millioner på en 911 Turbo cab, for å få sleiken forstyrret av en alkoholisert liten boble..  Gliser
Enig. Jeg kjenner til historien om en som har kjørt med motoren din i en annen bil som hadde "lyskryssduell" med en Ferrari? Det var visst artig, og han andre gav ham tommelen opp  Glad

Jeg tror faktisk at om alt klaffer, er det vanskelig å gå i butikken å kjøpe noe som er raskere.

Men en annen interessant ting jeg oppdaget nylig, var at min nye Focus med 182hk ble fullstendig parkert av BMW i3 som sto i kolletivfeltet ved siden av meg. Batteribiler er gode i starten! (100%moment fra start)

En liten morsom ting uten at jeg skal kludre til tråden din men ja, el-bil er kjapp i starten. Jeg har selv en sånn el-bil dings og du verden så mange "grombiler" jeg tar i lyskryss osv. Gleden er STOR men desverre kortvarig da min strømkapasitet er begrenset  Gliser Gliser

Keep up the god work. Gleder meg VELDIG til å se deg i aksjon en vakker dag  Blunker Blunker

Ryktet tilsier at den Ferrarien forventet nok det samme, men måtte gi seg på slutten av fjerde giret da han tydeligvis ikke klarte å dra fra.
Ferrarien har nå ny eier.

Men dette er jo selvsagt bare et rykte.
Loggført

Street car 10.67/206kmt@Kjula 2014
Race car 9.49/236kmt@SCC 2017




"It seems that perfection is reached not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away"
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #1613 på: mai 26, 2016, 13:04:59 pm »

Jeg er helt enig. Jeg bruker heller 250' (aner ikke hva min egentlig har kostet) på en bil jeg bygger selv, enn å kjøpe en bil for 200'.


Spes kult når bilen du har bygget kjører fra alt på gata. Bra døvt å bruke millioner på en 911 Turbo cab, for å få sleiken forstyrret av en alkoholisert liten boble..  Gliser
Enig. Jeg kjenner til historien om en som har kjørt med motoren din i en annen bil som hadde "lyskryssduell" med en Ferrari? Det var visst artig, og han andre gav ham tommelen opp  Glad

Jeg tror faktisk at om alt klaffer, er det vanskelig å gå i butikken å kjøpe noe som er raskere.

Men en annen interessant ting jeg oppdaget nylig, var at min nye Focus med 182hk ble fullstendig parkert av BMW i3 som sto i kolletivfeltet ved siden av meg. Batteribiler er gode i starten! (100%moment fra start)

En liten morsom ting uten at jeg skal kludre til tråden din men ja, el-bil er kjapp i starten. Jeg har selv en sånn el-bil dings og du verden så mange "grombiler" jeg tar i lyskryss osv. Gleden er STOR men desverre kortvarig da min strømkapasitet er begrenset  Gliser Gliser

Keep up the god work. Gleder meg VELDIG til å se deg i aksjon en vakker dag  Blunker Blunker

Ryktet tilsier at den Ferrarien forventet nok det samme, men måtte gi seg på slutten av fjerde giret da han tydeligvis ikke klarte å dra fra.
Ferrarien har nå ny eier.

Men dette er jo selvsagt bare et rykte.
Osteaktig Ja, det er mange tøysete vandrehistorier  Gliser
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #1614 på: mai 30, 2016, 07:16:46 am »

Så har jeg fått skiftet ett av to endeledd til styring, de var helt aldeles utslitte, flaks de ikke ramlet av..
Neste gang teknisk kontroll(vwfreak) kommenterer at det var mye dødgang, skal jeg ta det dødsalvorlig og sjekke bedre..
Originalt skal det stå links gjenger på ene siden trodde jeg, men hos meg var det vanlige gjenger. Så Unneberg må sende flere deler. (Er bestilt)
Ellers luftet bremser med den trykkluft saken fra Biltema. Skal bruke den på clutchen også med det samme den nye solenoiden fra JEGS kommer.
Montert uretan girkobler, passet fint. Har bare funnet 1 og 2. giret foreløpig, må nok justere Bug-Techen litt tenker jeg.
Lagt opp ferdig vannslanger til IC også.
Planlagt ny brannvegg for å skjule IC. Krav i Sverige.


* IMG_7228.jpg (31.91 KB, 450x600 - vist 241 ganger.)

* IMG_7227.jpg (49.72 KB, 450x600 - vist 218 ganger.)

* IMG_7224.jpg (43.03 KB, 450x600 - vist 222 ganger.)

* IMG_7212.jpg (61.59 KB, 800x600 - vist 236 ganger.)
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #1615 på: mai 30, 2016, 07:21:57 am »

Takk for at du deler og gir meg en flott start på dagen. Ikke mye slår å sitte foran PC`n med en kopp varm kaffi og se på dine bilder.

En liten kommentar:

Jeg ser du har benyttet vannslange uten stålforsterkning/spiral. Du tror ikke den vil henge pga vekten av vannet som i tillegg kan bli lunket/varmt og dermed myke opp slangen?

Keep on with the good work!

-BB-
Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
Trond Dahl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 4525
Bosted: Sandnes


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #1616 på: mai 30, 2016, 08:05:05 am »

Enig i den Kalle,
Jan Olav, du får kjøpt slange med stål spiral i veldig billig på en maritim butikk i Stavanger. Vi kan prates om det utenom. Vil anbefale deg det.
Loggført

Street car 10.67/206kmt@Kjula 2014
Race car 9.49/236kmt@SCC 2017




"It seems that perfection is reached not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away"
BERGER
Supermedlem
*****
Innlegg: 4502
Bosted: Trøgstad



Vis profil WWW
« Svar #1617 på: mai 30, 2016, 08:43:20 am »

Lite innspill ang reduksjonsventilen og solenoiden, testet mitt oppsett i helgen og ingen problemer med struping noe sted etter hva jeg kan forstå. Reagerer kjapt og fint. Kom aldri så langt at jeg fikk justert inn rett slur, det tar noen drag å finne rett innstilling kan man si..  Osteaktig

Slik ser mitt oppsett ut (Trond som opprinnelig satte sammen dette, han kan jo svare for om det er gjort noen modifikasjoner på solenoiden)


* Ventil.jpg (57.41 KB, 450x600 - vist 239 ganger.)
Loggført



This is my simple religion:
-Be cool
-Don't be an asshole
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #1618 på: mai 30, 2016, 09:05:11 am »

Enig i den Kalle,
Jan Olav, du får kjøpt slange med stål spiral i veldig billig på en maritim butikk i Stavanger. Vi kan prates om det utenom. Vil anbefale deg det.
Hmm.. Du vet ikke om noen dyrere?  Gliser Det er bra, var redd jeg skulle slippe opp for arbeid mens jeg venter på CV bootsene til akslingene. Takk for gode tips folkens.  Glad
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Trond Dahl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 4525
Bosted: Sandnes


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #1619 på: mai 30, 2016, 09:08:07 am »

Enig i den Kalle,
Jan Olav, du får kjøpt slange med stål spiral i veldig billig på en maritim butikk i Stavanger. Vi kan prates om det utenom. Vil anbefale deg det.
Hmm.. Du vet ikke om noen dyrere?  Gliser Det er bra, var redd jeg skulle slippe opp for arbeid mens jeg venter på CV bootsene til akslingene. Takk for gode tips folkens.  Glad
Jeg burde kanskje sagt jeg visste om en dyrere for å få deg til å kjøpe det? :-D
Loggført

Street car 10.67/206kmt@Kjula 2014
Race car 9.49/236kmt@SCC 2017




"It seems that perfection is reached not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away"
Sider: 1 ... 52 53 [54] 55 56 ... 68
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!