april 15, 2021, 06:35:15 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: 1 ... 57 58 [59] 60 61 ... 68
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Turboroadster -Snekkermesteren selger bilen med 500+hk boblemotor.  (Lest 443245 ganger)
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5354
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #1740 på: august 12, 2016, 14:34:16 pm »

Lykke til med nedplukkingen og vaskingen i kveld gutter! Stå på!

Mvh
BB
Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #1741 på: august 12, 2016, 15:20:26 pm »

Send mig en melding hvis vi har noget der kan hjælpe  Blunker
Når du legger deg i kveld, legg telefonen og butikknøkkelen klar på nattbordet ditt, og send meg telefonnummeret ditt på 92600449 så er du grei.  Glad
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Jee
Supermedlem
*****
Innlegg: 2511
Bosted: Jessheim



Vis profil WWW
« Svar #1742 på: august 12, 2016, 15:26:57 pm »

Synd. Selv måtte jeg bygge "ny" motor I år (topper og blokk har overlevd). Fant ut dette forrige helg. Er godt I gang med ny veiv osv. Og regner med å rekke scc. Bilen står med defekt girkasse. Og planen er å ta dette etter ny motor er bremset... på fredag.
Grunnen til at jeg nevner dette... du må ikke gi oppført du har begynt.  Osteaktig
Loggført

Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #1743 på: august 12, 2016, 15:52:46 pm »

Det er helt sant. Hadde egentlig gitt opp, men har noen som er med og hjelper på mange nivå..
Så målet i natt er å finne ut om det er grunn til å gi opp eller ikke  Osteaktig
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Bug_Man
Supermedlem
*****
Innlegg: 970
Bosted:


Vis profil

« Svar #1744 på: august 12, 2016, 16:21:58 pm »

Synd dette Trist( lykke til!! Glad
Loggført
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5791
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #1745 på: august 12, 2016, 17:08:57 pm »

Stå på gutter! Går veien dette med nattlig innsats  Glad
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Speed-Demon
Supermedlem
*****
Innlegg: 869
Bosted:


Vis profil

« Svar #1746 på: august 12, 2016, 19:44:24 pm »

Alle heier på dere gutter! All respekt for at dere drar på!
Loggført
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #1747 på: august 13, 2016, 00:25:47 am »

Da måtte vi rett og slett kaste inn håndkle.
Er jeg heldig trenger jeg kun å slipe veiv, kjøpe ny journal, oljepumpe, lagre og sette sammen igjen.
Er jeg uheldig trenger jeg ny veiv og journaler samt kamdrev i tillegg.


* image.jpg (69.21 KB, 800x600 - vist 353 ganger.)
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Speed-Demon
Supermedlem
*****
Innlegg: 869
Bosted:


Vis profil

« Svar #1748 på: august 13, 2016, 06:45:04 am »

Hva er spesifikasjonene på rådene og veiva?
Loggført
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #1749 på: august 13, 2016, 07:37:11 am »

Husker ikke annet en DPR med alle type 4 lagre, wedgemate tysk svinghjul, Pauter 5.6 journaler.
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Speed-Demon
Supermedlem
*****
Innlegg: 869
Bosted:


Vis profil

« Svar #1750 på: august 13, 2016, 08:39:35 am »

Chevy journaler på rådene?
Loggført
Bug_Man
Supermedlem
*****
Innlegg: 970
Bosted:


Vis profil

« Svar #1751 på: august 13, 2016, 15:56:45 pm »

^^
Tviler såvidt jeg vet freser dpr ned på råde-journalene ikke noe opp sveising
Loggført
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5791
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #1752 på: august 13, 2016, 16:21:04 pm »

Chevy er mindre.  Blunker
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #1753 på: august 13, 2016, 19:57:34 pm »

Jeg leverer alt inn til et lokalt verksted som DKL har benyttet før til å måle, vurdere og se om det finnes lager som passer.
Hvis ikke, bestiller jeg nytt. Ingen problem overhodet.
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5354
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #1754 på: august 13, 2016, 20:04:50 pm »

Skimmeret du ser olja etter første oljeskift er sannsynligvis fra lageret. Med en magnet hadde du raskt funnet ut at bitene og skimmeret kommer fra noe som ikke er magnetisk. Jeg har sjeldent sett ett så ødelagt lager så her snakker vi hell i uhell. Jeg tenker, utifra det som jeg ser, at veiva di har klart seg og sannsynligvis også råden utifra blåfargen. Anbefaler deg Bob Hoover/Gene Berg spor i rådene for ekstra smøring.

Stå på mister! Man lærer så lenge man lærer!

Sees på SCC!

Mvh
BB
Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
Endre S
Supermedlem
*****
Innlegg: 2005
Bosted: Rogaland


Våre liv er summen av de valg vi har tatt.


Vis profil WWW
« Svar #1755 på: august 13, 2016, 22:12:18 pm »

Synd dette Jan Olav. Stå på, dette får du til 👍
Loggført

1974 Type 1303 SilverBIGL
1967 Type 365 Squareback
X
1962 Type 343 Ghia 
1957 Type 111 (T111) 
1964 Type 311    
Type 1 are nice, Type 2 are cool, BUT Everyone knows, that  Type 3............RULE!\\\\\\\" 

roadster72
Folkevognklubben
Seniormedlem
*****
Innlegg: 490
Bosted: halden


jørn fra ostore Halden


Vis profil
« Svar #1756 på: august 14, 2016, 09:46:56 am »

Håper virkelig dere får det til:-) stå på..er noen timer igjen ;-)
Loggført
Dalland
Supermedlem
*****
Innlegg: 3025
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #1757 på: august 14, 2016, 17:36:51 pm »

Har vert borti rådelager hvor "hakket" som holder lageret fra å rotere var litt ødelagt og skapte derfor et trykkpunkt som var vanskelig å oppdage.
Kan det være noe slik som har skjedd eller er det noen steder i oljegalleriet som har gitt oljemangel?
Loggført

Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #1758 på: august 15, 2016, 10:09:02 am »

Jeg grubler på en liten ting..:
Jeg fikk støtstenger av Skinne, disse konte. (Tapered)
Og jeg brukte JayCee støtstangrør.
(Valgte det beste jeg fikk tak i.)

Når vi dro ut støtstengene, la vi merke til at samtlige hadde et ca. 1mm dypt spor på den tykkeste delen.
Dette gikk rundt hele stanga, og så nesten dreid ut. Vi mistenker at den har kneget borti den innvendige skjøten på røret når den har rotert.

Kan det metallshimmeret som jeg så i olja etter innkjøring av kam komme herfra?
Og kan dette fine støvet ha gått gjennom filteret og lagt seg i lagerbanene?
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

kb
Medlem
***
Innlegg: 233
Bosted: Tønsberg



Vis profil
« Svar #1759 på: august 15, 2016, 10:39:11 am »

Jeg grubler på en liten ting..:
Jeg fikk støtstenger av Skinne, disse konte. (Tapered)
Og jeg brukte JayCee støtstangrør.
(Valgte det beste jeg fikk tak i.)

Når vi dro ut støtstengene, la vi merke til at samtlige hadde et ca. 1mm dypt spor på den tykkeste delen.
Dette gikk rundt hele stanga, og så nesten dreid ut. Vi mistenker at den har kneget borti den innvendige skjøten på røret når den har rotert.

Kan det metallshimmeret som jeg så i olja etter innkjøring av kam komme herfra?
Og kan dette fine støvet ha gått gjennom filteret og lagt seg i lagerbanene?

Høres veldig ut som om den har subbet borti ja, samme skjedde med mine JPM-stenger. Her endte jeg med å kjøpe CSP sine rør spesiallaget for JPM-stenger. De er ekstra tykke rundt problemområdet. Glad

Om metallshimmeret har tatt seg videre derimot er noe jeg ikke tørr svare på.. Her lar jeg de med bedre kunnskap kime til Glad
Loggført
Dalland
Supermedlem
*****
Innlegg: 3025
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #1760 på: august 15, 2016, 10:50:06 am »

Jeg grubler på en liten ting..:
Jeg fikk støtstenger av Skinne, disse konte. (Tapered)
Og jeg brukte JayCee støtstangrør.
(Valgte det beste jeg fikk tak i.)

Når vi dro ut støtstengene, la vi merke til at samtlige hadde et ca. 1mm dypt spor på den tykkeste delen.
Dette gikk rundt hele stanga, og så nesten dreid ut. Vi mistenker at den har kneget borti den innvendige skjøten på røret når den har rotert.

Kan det metallshimmeret som jeg så i olja etter innkjøring av kam komme herfra?
Og kan dette fine støvet ha gått gjennom filteret og lagt seg i lagerbanene?

Hvilket filter kjører du? slikt skal jo bli stoppet av filteret men om du har et filter med overtrykksventil så kan sjokk trykk eks ved oppstart gjøre at filteret dumper driten videre i systemet.
Men dette kommer nok neppe fra slike urenheter, hvordan ser de andre lagrene ut? Dette er enten en trykkskade eller oljemangel.
Det er veldig mye grums så kan slipe seg gjennom et lager før det havarerer.
Hvis du har et 1mm spor i støtstangen så er de boss for ditt bruk dessverre. senterhullet er vel ca 5.5 mm og 12.7 mm utvendig så det svekker stangen faretruende mye.
Er det slike todelte rør?
Loggført

BERGER
Supermedlem
*****
Innlegg: 4502
Bosted: Trøgstad



Vis profil WWW
« Svar #1761 på: august 15, 2016, 10:58:21 am »

Er nok ikke det støvet som har gjort utslaget. Min spådom er at det enten har ligget et spon av en viss størrelse i en oljekanal eller så har lageret vært for trangt.
Loggført



This is my simple religion:
-Be cool
-Don't be an asshole
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #1762 på: august 15, 2016, 11:28:27 am »

Bruker HP1, 30mm GB pumpe med CSP 5 bar lokk. Todelte rør ja.
Oljetrykksmåler viser 6 bar ved oppstart og ca 1 bar ved tomgang på varmmotor.
Driven break-in-oil ble brukt til kammen, Driven mineral til stempelfjærer. Filterbytte mellom hver gang.

Jeg gjorde den feilen at jeg belastet motoren når den var kald, fordi jeg måtte starte den på kvelden i et boligfelt og prøve å flytte den raskt opp en bratt bakke.
Valgte å ta bakkestart i 3.gir (Trodde det var første) før jeg til slutt fant 1.gir og gikk sidelengs opp bakken før jeg fikk sluppet gassen.  Gråter
Når jeg da hadde kjørt 50m til, hørte jeg "skranglelyden"...  Tvilende

Så jeg håper på en måte at det var min feil, men jeg hadde mye metall shimmer i oljen før dette skjedde...
Så kan ha vært noe i oljepassasjen eller trangt lager. Jeg tror ikke jeg tok plastigauge på alle Pauter rådene, tok bare en stikkprøve på cyl 2 (Den er nærmest) og tok som en selvfølge at de var like..
« Siste redigering: august 15, 2016, 11:32:02 am av Formula Vee » Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Trond Dahl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 4506
Bosted: Sandnes


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #1763 på: august 15, 2016, 11:36:21 am »

Jeg tror ikke jeg tok plastigauge på alle Pauter rådene, tok bare en stikkprøve på cyl 2 (Den er nærmest) og tok som en selvfølge at de var like..
Da tror jeg det er større sannsynlighet for at det er årsaken enn at du kjørte opp bakken. som du sier, det har vært skimmer i olja de så tror ikke dette skjedde de siste 50 meterene til hengeren.
Ikke lenge før bilen er kjørbar igjen nå og det blir kjekt å få tunet den ferdig med clutch og alt.
Loggført

Street car 10.67/206kmt@Kjula 2014
Race car 9.49/236kmt@SCC 2017




"It seems that perfection is reached not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away"
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #1764 på: august 15, 2016, 11:46:30 am »

Har lagt inn bestilling fra Hot Shop og Unneberg i dag, så når jeg får delene derfra kan jeg plukke av svinghjulet og levere veiv og råder til kontroll/rep, og blokk til rengjøring.
Er delene skrot, må jeg finne og pante ca 10.000 tomflasker. Kan delene brukes på ny, holder det gjerne med 2000 tomflasker.
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

BERGER
Supermedlem
*****
Innlegg: 4502
Bosted: Trøgstad



Vis profil WWW
« Svar #1765 på: august 15, 2016, 11:48:42 am »

Jeg tror ikke jeg tok plastigauge på alle Pauter rådene, tok bare en stikkprøve på cyl 2 (Den er nærmest) og tok som en selvfølge at de var like..
Da tror jeg det er større sannsynlighet for at det er årsaken enn at du kjørte opp bakken. som du sier, det har vært skimmer i olja de så tror ikke dette skjedde de siste 50 meterene til hengeren.
Ikke lenge før bilen er kjørbar igjen nå og det blir kjekt å få tunet den ferdig med clutch og alt.


Enig. Hvis den ikke hadde tålt den lille litt røffe kjøreturen, hadde den uansett ikke vart mange meterne på full belastning på stripa. En ting å se veldig godt over er inngangen på oljekanalene på hver journal. Maskinerte veiver har ofte skarpe kanter på disse hullene, og siden de er borret på skrå blir den stålet ytterst på kanten av hullet noen ganger ganske så tynt. Ved varm veiv er det som om stålet lettere utvider seg der, og har man da litt på kanten lite klaring mellom journal og lager, kan man tenke seg skjære-effekten som skjer. Jeg går alltid over hullene med liten rundfil og lager runde kanter.
Loggført



This is my simple religion:
-Be cool
-Don't be an asshole
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #1766 på: august 15, 2016, 11:51:02 am »

Ser av den gamle bestillingen min at det er 2" Chevy. Husker vi målte 0,25 type4 alle hovedlager.
Bør jeg bestille nye 10mm pinnebolter? Jeg strekte dem jo ganske bra sist.. Dro til med rundt 7kg..  Sjokkert
Takk for tips Berger, skal sjekke det og. Kjøpte et sett piperensere sist til å sjekke disse kanalene, men den posen er fremdeles uåpnet..
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5354
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #1767 på: august 15, 2016, 12:06:58 pm »

Bør jeg bestille nye 10mm pinnebolter? Jeg strekte dem jo ganske bra sist.. Dro til med rundt 7kg.

Hvis det plager deg at du har dratt dem til med så mye moment en gang så ja. I det minste får du sove bedre. Jeg hadde byttet dem.

Mvh
BB
Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
Jee
Supermedlem
*****
Innlegg: 2511
Bosted: Jessheim



Vis profil WWW
« Svar #1768 på: august 15, 2016, 14:23:25 pm »

Hvordan ser de andre lagerne ut?
Har opplevd det samme mange ganger. Og somregel alltid på omsveisede 1500 veiver eller eldre Scat veiver med kun ett smørehull pr rådejournal.  Oljen må da slepes rundt hele journalen. Og det funker dårlig på høy belastning. Andre årsaker kan Være radien I hver ende av journalen I forhold til bredden på lageret. Eller bredden på selve rådene.  Oljen skal inn. Men like viktig... også ut.
Loggført

Savanna67
Supermedlem
*****
Innlegg: 501
Bosted: Oslo-Skedsmo


Vis profil

« Svar #1769 på: august 15, 2016, 15:19:28 pm »

Ser av den gamle bestillingen min at det er 2" Chevy. Husker vi målte 0,25 type4 alle hovedlager.
Skikkelig synd dette Jan Olav!

Var veiven slipt 0.25 undermål på bæringene? litt rart siden denne er sveist opp på alle banene.

Håper du får denne sammen igjen uten for mye panting av flasker.
Loggført
Sider: 1 ... 57 58 [59] 60 61 ... 68
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!