april 29, 2024, 17:37:55 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1] 2
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: EN ELLER MANGE...?  (Lest 5940 ganger)
FUSENTAST
Supermedlem
*****
Innlegg: 648
Bosted:


Trønder i eliksir


Vis profil
« på: februar 27, 2008, 10:15:35 am »

Noen klarer å putte alle pesosene inn i den ene bilen sin....og har alltid mulighet til å handle på øverste hylle....

Andre klarer ikke å kanalisere flyten på bare èn bil og fordeler det hele på to eller gjerne ennå flere biler.

Hva er det mest fornuftige å gjøre. Finslipe den ene diamanten, eller å ha alle hyller og bilplasser fyllt opp av prosjekter...?
Finnes det evt middelveier..?

Noen som lever etter andre prinsipper når det gjelder hobbyen sin...?

L
en som lurer på hvordan han skal klare å velge bort slik at han kan sitte med èn bil
Loggført

SCREWDRIVER #1
Jøran Larssen
Supermedlem
*****
Innlegg: 2055
Bosted: Oslo



Vis profil
« Svar #1 på: februar 27, 2008, 10:18:49 am »

Hehe.........lykke til.

Dette har jeg forsøkt å få til flere ganger, men så snart jeg er nede i en bil, er det et eller annet som frister.

Er du skikkelig bitt av basillen, ser jeg det som nesten umulig å ha kun en bil. To derimot, kan la seg gjennomføre.
Loggført
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #2 på: februar 27, 2008, 10:22:32 am »

Jeg har bare to hobby biler, de andre er bare i backup til de to det handler om er i drift igjen.
Pengene bør legges i maskiner og verktøy.
Loggført

Speed is no substitute for direction
FUSENTAST
Supermedlem
*****
Innlegg: 648
Bosted:


Trønder i eliksir


Vis profil
« Svar #3 på: februar 27, 2008, 10:24:44 am »

Det er ikke måter å lure kjerringa på jeg er ute etter....det er lett....har man over et visst antall er man samler og da er det meste lov.
Bare jeg ikke maser om hvordan hun ser ut på håret og at ingen av bilene befinner seg utendørs sånn at naboen ser dem....

Flere..?
Loggført

SCREWDRIVER #1
Lid
Supermedlem
*****
Innlegg: 1060
Bosted: Farsund



Vis profil
« Svar #4 på: februar 27, 2008, 10:39:53 am »

Jeg hadde på det meste 8 biler stående. Da ble senior sint, da det er han som eier gården. Men da tok vi en tur rundt og tellte opp hans 19 kjøretøyer. Da innså han at eplet ikke faller langt fra stammen.

I dag er jeg flink og har kun 2 VWer og det holder i grunn det. Selvom jeg har en ny i tankene, men dette skal bli en ferdig bil.
Loggført
Jalle
Supermedlem
*****
Innlegg: 1049
Bosted: Lørenskog


Klubbløs #006


Vis profil
« Svar #5 på: februar 27, 2008, 10:47:03 am »

Jeg har nå 3, og det blir jevnlig kjøpt deler til alle tre. Har bestemt meg for å ta skikkelig opprydding og delesalg når 2 er på veien, men tror vell ikke helt på meg selv enda. Rekker tunge Håper jo med tiden å klare meg med  1 skikkelig diamant, men vet jo jeg har lyst på både Notch og Baybuss så det blir sikkert aldri en realitet.
Loggført

All klaring er god klaring, tut og kjør !! ©
Bjørnar
Supermedlem
*****
Innlegg: 693
Bosted: Byåsen Trondheim



Vis profil WWW
« Svar #6 på: februar 27, 2008, 10:54:15 am »

Dette går vel litt på hva som er "målet" med hobbyen sin, eller hvor interessen ligger. Jeg ser jo helt klart fordelen med å ha bare 1 bil, men det får bli senere...
Loggført

Luftvw
Seniormedlem
****
Innlegg: 277
Bosted: Noreg



Vis profil
« Svar #7 på: februar 27, 2008, 11:04:25 am »

Jeg har kunn 2 nå, men har hatt mange. ....1 prosjekter holder egentlig ,men å ha to i samlinga er perfekt etter min mening. En er for lite og tre for mye. Men alle biler som er ferdig og ikke spiser av kontoen tells jo ikke. En annen sak er jo at prosjektet går mye raskere med bare en om gangen.....når man er ferdig med en er det jo bare å skaffe en ny.
Loggført

Folkevogn er kjerra!
SplitMan
VSN
Supermedlem
*****
Innlegg: 3676
Bosted: Trønder i eksil



Vis profil
« Svar #8 på: februar 27, 2008, 11:19:24 am »

Det er ikke måter å lure kjerringa på jeg er ute etter....det er lett....har man over et visst antall er man samler og da er det meste lov.
Bare jeg ikke maser om hvordan hun ser ut på håret og at ingen av bilene befinner seg utendørs sånn at naboen ser dem....

Flere..?

Enda en kongedebatt...

For det første - det finnes regler for akkurat det du srkriver om ovenfor Fusen...det vet du. Og dem.

Jeg har sagt det før... Det er mange måter å utøve hobbyen på... BeetleBug med 101% på en bil, Jøran med 101% på 2-4 biler...helt sikkert mange fler.... også er det de med 1% på 100 biler. Det ene er ikke bedre enn det andre, det er bare ulike måter å flå en katt på. Hva gir en selv glede, hva trigger hobbynerven....man finner sin plass i det brede hobbyspekteret. For min egen del er det dumt at akkurat det jeg har valgt å samle på, er en bruksgjenstand...med en funksjon som mange mener/tror/vil at skal utøves... Altså: Man samler ikke frimerker for å sende mange brev, man samler ikke ostehøvler fordi man spiser mye ost, man samler ikke biler fordi man skal/må/vil/bør kjøre med dem - ei heller må de være funskjonelle for å være "samleverdige". Dette er en stor misforståelse i samleverden....at det man samler på, må virke og brukes til det det en gang i tiden skulle brukes til. Hva med flintøksene på nasjonalmuseet? Slutt å blande funksjon med samling.... og kos deg på din hylle i hobbyen.. om det er å ut i felten, jakte på byttet, legge det ned og bringe det til gards over skuldrene.....og stue låven full som gir spenning, følelser og aktiv utøvelse....so be it! Kos deg/oss med det og la maset om "å få det ferdig" rettes mot dem som faktisk har det som mål... Hadde man valgt hobbybil etter funksjonalitet (komfort, sikkerhet, ytelse) hadde det ikke vært noen VW-hobby... Og....(beklager mange ord)... ikke kom med den gamle slageren "det er synd at noen samler i haug på en låve og at det bare står, når noen ville gjerne gjort noe med det"..... Generelt - uansett land, uansett bilhobbytype gjelder det faktum at det i dag, og for all fremtid, vil finnes langt FÆRRE entusiaster enn det finnes entusiastbiler. Det er generelt aldri mangel på tilgang på et objekt/bil som forhindrer noen fra å utøve en aktiv bilhobby på akkurat det man måtte ønske...

Mine to dollar...

« Siste redigering: februar 27, 2008, 11:21:42 am av SplitMan » Loggført

SCREWDRIVER #2
Jøran Larssen
Supermedlem
*****
Innlegg: 2055
Bosted: Oslo



Vis profil
« Svar #9 på: februar 27, 2008, 11:36:57 am »

Dine to dollar er verdt hver cent  Blunker
Loggført
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #10 på: februar 27, 2008, 11:47:03 am »

Kongetråd!

Jeg er en "one car kind of a guy". Jeg hadde ikke klart å takle den dårlige samvittigheten jeg hadde fått ved å ha flere biler i garasjen som kunne trengt pleie. Nå er også garasjemarkedet i Oslo såpass vanskelig at å finne en plass hvor du kan lagre OG mekke på flere biler er tilnærmet umulig. Ihertfall hvis du ikke skal ende opp med en garasjeleie som glatt hadde betalt lånet til fin enebolig.

Hadde jeg derimot bodd på Gjøvik, hatt en 8-16 cruisejobb, enebolig og stor garasje så hadde jeg hatt;

- En gateracelooker
- En strøken 1303 cab med BBS felger og 2,7 liter t4
- En rustfri buss med campinginnredning og fortelt.

Det er fortsatt avgiftsfritt å drømme!

Mvh
BB

Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
marius
Medlem
***
Innlegg: 210
Bosted: halden


vw type 1 1957


Vis profil
« Svar #11 på: februar 27, 2008, 11:56:23 am »

Jeg har fire gamle bobler stående, hvorav 3 med skilter. Plusser du på to bruksbiler kommer vi opp en sum av seks biler på gårdsplassen. 4(vw) for mye sier kona, uaktuelt sier jeg men møter henne på halveien og er i ferd med å selge to bobler.
Skal ha hovedfokus på den ene ovalen min heretter. Grombil skal det bli. Glad
Loggført
Trond Dahl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 4526
Bosted: Sandnes


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #12 på: februar 27, 2008, 12:02:21 pm »

Hehe.........lykke til.

Dette har jeg forsøkt å få til flere ganger, men så snart jeg er nede i en bil, er det et eller annet som frister.

Er du skikkelig bitt av basillen, ser jeg det som nesten umulig å ha kun en bil. To derimot, kan la seg gjennomføre.

Etter å ha alltid hatt cirka 2-3 bobler i eie oppgjennom årene har jeg og nå endelig tatt steget til å gå ned til å kjøre 100% på en bil.
Vi får se hvor lenge det varer, men foreløpig angrer jeg ikke et sekund på avgjørelsen.
For mitt vedkommende var det gøy med flere før og noe å skru på alltid, men ting forandrer seg og jeg har mindre tid til rådighet nå enn før pga altfor mange baller i lufta.
Fant derfor ut at jeg skulle nedprioritere skruing og resteurering og heller prioritere kjøring og kjøreglede...

Så får vi se når jeg kjøper bil igjen... sikkert ikke lenge til(håper kona ikke leser dette)
Loggført

Street car 10.67/206kmt@Kjula 2014
Race car 9.49/236kmt@SCC 2017




"It seems that perfection is reached not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away"
TomR
Supermedlem
*****
Innlegg: 2089
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #13 på: februar 27, 2008, 12:05:08 pm »

Jeg satser på å komme ned på to biler - men det ække lett!

Loggført

- The devil is in the detalis!
- Når små menn kaster lange skygger så er det kveld!
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #14 på: februar 27, 2008, 12:56:00 pm »

Slutt å blande funksjon med samling.... og kos deg på din hylle i hobbyen..

Dette er det viktigste som er sagt på vwnorge noengang!
VWnorge krus kommer i posten!
Loggført

Speed is no substitute for direction
Oval57
Supermedlem
*****
Innlegg: 3011
Bosted: Lier


Kjenner snart mange Porsche-folk her inne.


Vis profil WWW
« Svar #15 på: februar 27, 2008, 14:03:02 pm »

Jeg har "alltid" hatt 1 VW siden jeg kjøpte min første. Det er den samme som jeg har i dag 14 år etter. Den er hjertebarnet og restaureres litt for hvert år i tillegg til vedlikehold. Jeg har imidlertid vært utro mang en gang. Både med prosjekter i form av 55 oval, og div. 1950-modeller. Av kjørbare samtidige biler har jeg hatt en 63 vinkelslipercab (på 22 dager) sammen med SplitBoy, den ble solgt til fordel for en bil med 23 vinduer. De gangene jeg ikke har hatt et bilprosjekt eller en kjørbar bil ved siden av har jeg ALIKEVEL brukt penger. På hva da? Jo, unyttige ting som Stabbursbokser, Hazet-bokser, gammel VW-litteratur, camping-greier i fra 50/60-tallet, 1957/58 modellLillebror, og enda mer ubrukelig. Og hva slo meg? Jeg bruker penger på hobbyen uansett. Da er det lurt å ha et objekt å legge pengene i. Derfor har jeg nå et fint 1952-modell prosjekt som skal på veien i løpet av 2008 (?). Det sparer meg fra å legge for mye penger i dilldall og annet litt utenfor fokus. Fokuset nå er å kjøpe deler SOM FÅR PROSJEKTET TILBAKE PÅ VEIEN! Og da sier det seg selv av man må bli flink til å prioritere mellom hyllegodt, eller kjørbar bil. Om jeg er flink til det viser vel siste blogging? http://ambasadeur.blogspot.com

Jeg har tro på at jeg skal klare å drifte to biler, men ikke 3.



Loggført

*Paradise road*
Min blogg: http://ambasadeur.blogspot.com
Tlf. 900 13 764
Søker NOS-deler til Oval57. Chrome, gummi med mer.
Søker også originale tepper, skjermskruer, seterygger i rødt skai. Ta kontakt om du har
noe du vil selge.
JS
Supermedlem
*****
Innlegg: 2748
Bosted: Fredrikstad



Vis profil
« Svar #16 på: februar 27, 2008, 20:51:16 pm »

Bra topic med mange kjempebra innlegg!!!

Jeg er en "enbils-entusiast". Ikke for at jeg ikke vil ha flere, men for at jeg ikke har TID til flere.
Man kunne sikkert finne seg en annen jobb, men da spørs det om man hadde hatt RÅD til å holde på med flere biler.
Når det er sagt er det ikke umulig at det en gang i fremtiden kjøpes inn en egen stripebil...  Blunker
Loggført
BT
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 1491
Bosted: Vestfold



Vis profil
« Svar #17 på: februar 28, 2008, 23:03:07 pm »

Først en takk til splitman! Dine ord letter på en ellers dårlig samvittighet Blunker

Har fra jeg ble gammel nok til å tjene egne penger alltid hatt flere prosjekter stående, gående eller på vei inn eller ut. For hver bil jeg har solgt har det dukket opp to nye!
Det sier seg selv at man ikke kan holde på 100% med mange prosjekter samtidig, med tanke på økonomi samt det faktum at døgnet kun har 24 timer.

Her er det jo mange som har den fordelen at de kun har et bilmerke å forholde seg til. Selv sliter jeg med en dragning mot nesten alt som finnes av biler. Nå har jeg klart å tone dette ned til et slags foreløpig minimum og er nesten fornøyd med prosjektbilparken hvor ingenting er i nærheten av ferdig. Målet til den dagen er å hele tiden ha minst en kjørbar bil når sesongen nærmer seg, og gleden av å bruke sommerhalvåret andre steder enn i garasjen fungerer som fuel til å fortsette puslingen på høsten.

Behold parken din du Fus! (i alle fall til jeg har vært innom på tur te sommer'n Blunker )

Hilsen en av de med 1% på "100" biler. -fritt oversatt fra innlegget til splitman.

Loggført

Member #1 /Spliths venner
Lars Johansen
Supermedlem
*****
Innlegg: 1938
Bosted: Lillehammer



Vis profil
« Svar #18 på: februar 28, 2008, 23:20:34 pm »

Har flere prosjekter på en gang er det veldig vanskelig å holde fokus syntes jeg. Beste er vel å ha et sted å lagre prosjekt 2 til det første er klar så man ikke ser den hele tiden Glad
Loggført
jå9
Juniormedlem
**
Innlegg: 71
Bosted: toten


for lita tid...


Vis profil
« Svar #19 på: februar 29, 2008, 00:10:11 am »

Kongetråd!

Jeg er en "one car kind of a guy". Jeg hadde ikke klart å takle den dårlige samvittigheten jeg hadde fått ved å ha flere biler i garasjen som kunne trengt pleie. Nå er også garasjemarkedet i Oslo såpass vanskelig at å finne en plass hvor du kan lagre OG mekke på flere biler er tilnærmet umulig. Ihertfall hvis du ikke skal ende opp med en garasjeleie som glatt hadde betalt lånet til fin enebolig.

Hadde jeg derimot bodd på Gjøvik, hatt en 8-16 cruisejobb, enebolig og stor garasje så hadde jeg hatt;

- En gateracelooker
- En strøken 1303 cab med BBS felger og 2,7 liter t4
- En rustfri buss med campinginnredning og fortelt.

Det er fortsatt avgiftsfritt å drømme!

Mvh
BB



jobber på gjøvik og bor på toten og har "litt for mange" biler og andre kjøretøy... men plass har jeg nok av - værre med tid og kunnskap!
panelbuss, sika, doka, 2 bobler, gråtass, 2 andre veterantraktorer, en traktor til, diverse redskap, en multivan, en mb 9 seter, en toyota 4runner, to gravemaskiner og en veteranmoped! jo takk konvolutten med årsavgifter var tykk nok, selv om de fleste var på 380.- kroner...
Loggført

56 oval
66 panel
69 t1 - selges
73 sika
73 t1 jeans
94 t4 multivan
Gunnar|Rennfahrer2
Supermedlem
*****
Innlegg: 1844
Bosted: Hernes i Elverum


Min Cornerstone


Vis profil WWW
« Svar #20 på: februar 29, 2008, 08:42:45 am »

Jeg er en nå omdagen 99% hus, 1% bil type.. da er ikke bruksbilen inni detta bildet.
Det vil si at det blir jævla lite fordelt på de hobby bila jeg har, dvs t1 '54 0%, '55 0%, '56 0%, '57 0%, '65 1%, '75 0%, t2 '73 0% og det blir det ikke mye kjøring av. Men håper det blir litt.
Der har dere mine biler også ja dvs 7 har aldri hatt flere vw's men antallet har aldri gått nedover. selvom jeg har vraket noen.

Vanligvis har jeg vel brukt alle spenna på 1 bil om gangen litt på 2 innimellom. Men da har je ikke hatt så mye å bruke. Hadde jeg brukt like mange prosent av penga mine nå på bil som da jeg brukte mye på bil ja da hadde jeg kunne driftet minst 4 100% bobler. så hvis jeg etter å bli ferdig med hus omprioriterer, håper jeg på å kunne drifte 1 100% oval 1 80% bruksbil og så ha ett prosjekt å drive med. Samtidig som jeg håper at jeg kan klare å ha Bay'n kjørbar i tilfelle det er mange som vil være med på treff. Klarer jeg dette er liksom ett mål oppnådd, noe jeg kun drømmer om, og drømmer er fortsatt gratis, selvom dem lett kan bli dyre.

En annen ting er at jeg liker best det å pusle med bilen før den blir ferdig, har aldri hatt noe helt ferdig så det kan jo være at det blir en slager en gang. OG boble er jo ikke så dyrt før man begynner på finish'n...

Det som er dyrt er HUS, de av dere som ikke trenger hus gjør lurt i å ha leilighet og leie mekkelokale, det er jeg 100% sikker på er mye billigere, dessuten får du mye mer tid til å drive med bil. Gliser

Huff detta blei enda en lang tråd..
Loggført

Bobler 54-75 x antall
Buss 73
Min Prosjekttråd
Paasan
Supermedlem
*****
Innlegg: 602
Bosted: Oslo


Frøkna


Vis profil
« Svar #21 på: februar 29, 2008, 08:44:31 am »

Drømmen hadde vært en av hver av luftkjølt.
Men som det sies i tråden, plass er en ting og tid og penger er en annen ting.
Tror det er lettere å dra på seg store samlinger utenfor byene Osteaktig Men alle er vi ulike  Blunker
Loggført

Kjetil Lima
Supermedlem
*****
Innlegg: 2974
Bosted: Stavanger



Vis profil
« Svar #22 på: februar 29, 2008, 11:38:07 am »

Av kjørbare samtidige biler har jeg hatt en 63 vinkelslipercab (på 22 dager) sammen med SplitBoy, den ble solgt til fordel for en bil med 23 vinduer.

Mener å huske den tråden fra tuju, var det den matt sorte med røde dekksider ? eller hadde den det.... husker tråden i alle fall.
Loggført

1961 T1 - Custom
California Blue
Supermedlem
*****
Innlegg: 1012
Bosted: Oslo



Vis profil
« Svar #23 på: februar 29, 2008, 12:08:31 pm »

For min del har det bygd seg opp over mange år. Fra å kjøpe en org bil til å ha den som et rullende prosjekt. Ha en bil som er på veien hele sommeren og kjører den hver dag er utrolig digg og viktig så man ikke går lei at det står på bukker år etter år. Men så vil man for min del kjøre fortere og fortere på stripa og det blir mindre og mindre kjøring på veien. så da kjøper man seg en som einer seg mere til veien også.... Å da er man jo i gang. Mye vil ha mer osv. Det å bruke det man har(ihvertfall noe av det) er for min del veldig viktig. Greier ikke helt å skulle ha masse på hylla som har masse verdi men ikke blir brukt. Men all respekt til de som sitter med masse good parta på hylla. Ofte har dem noe gromt på veien også.
Loggført


12.61-170kmt @ SCC 2012/173hk@ 7000 - 209Nm
T1-55
Seniormedlem
****
Innlegg: 283
Bosted: Bø i Telemark



Vis profil
« Svar #24 på: februar 29, 2008, 12:08:46 pm »

Mange... need i say more?
Loggført

BUG ME!
Oval57
Supermedlem
*****
Innlegg: 3011
Bosted: Lier


Kjenner snart mange Porsche-folk her inne.


Vis profil WWW
« Svar #25 på: februar 29, 2008, 12:16:49 pm »

Av kjørbare samtidige biler har jeg hatt en 63 vinkelslipercab (på 22 dager) sammen med SplitBoy, den ble solgt til fordel for en bil med 23 vinduer.

Mener å huske den tråden fra tuju, var det den matt sorte med røde dekksider ? eller hadde den det.... husker tråden i alle fall.

Stemmer det! Tråden het "Fra original til cab på 22 dager". Jeg søkte etter tråden hos gamle tuju uten å finne den. Den har knallrøde felger med hvite dekksider. Det er mye vi kunne ha gjort anderledes, men ikke på 22 dager, siden begge jobbet, og begge avviklet ferie på forskjellig tid. Men en av oss jobbet hele tiden på bilen. Bilen befinner seg i SplitBoys familie.
Loggført

*Paradise road*
Min blogg: http://ambasadeur.blogspot.com
Tlf. 900 13 764
Søker NOS-deler til Oval57. Chrome, gummi med mer.
Søker også originale tepper, skjermskruer, seterygger i rødt skai. Ta kontakt om du har
noe du vil selge.
TomR
Supermedlem
*****
Innlegg: 2089
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #26 på: mars 01, 2008, 10:32:23 am »

http://vw2you.com/cgi-bin/UltraBoard.cgi?action=Read&BID=3&TID=4493&P=1&SID=2306 Osteaktig
Loggført

- The devil is in the detalis!
- Når små menn kaster lange skygger så er det kveld!
RZR-Andy
Supermedlem
*****
Innlegg: 2038
Bosted: Bergen


www.regenstadt.com


Vis profil WWW
« Svar #27 på: mars 01, 2008, 14:48:14 pm »

En viktig tråd dette her, men vi får vel vokte oss for å filosofere for mye? Faren er vel at det blir trangt om plassen i "Biler selges"-tråden`? Blunker 
Jeg begynte på an igjen for 7 år siden etter et avbrekk på 10 år, og det med en smårusten Big. Etter å ha funnet vw2you ble det etterhvert flere...først et 03 soltakskarosseri fra Postmesteren (til min sønderrustede 1303 fra gymnastiden) Så ble det sannelig en rustfri soltaks 03 bunn til. Uten at dette ble ferdig ble det plutselig et voldsomt sug etter en viss 67 Splitt singelcab, men da forsvant Big'en. Siden ble det 57 oval i tillegg, så en 62 bigwindow til junior - vi må jo tenke på arvingene? Så til slutt en 62 buss, på bekostning av den mindre familievennlige pickupen.

Som vanlig er garasjen både full og rotete av diverse som sikkert burde vært kastet for lengst, men når du først er kommet inn i en stim er det vanskelig å bryte ut av mønsteret ("Denne bør noen ta vare på! Jeg kanskje?"). To prosjekter satt bort på lagring - med litt effektivitet er det minst 2-3 års skikkelig arbeid, så jeg tenker at heller enn å dumpe disse eller gi de bort med tap, så får de heller stå på vent til tiden strekker til. Med pappapermisjon rundt hjørnet håper jeg at det skal bli litt mer "prosjektdrive" fremover, for suget etter å kjøre folkevogn igjen er stort!

Tror utfordringen med flere prosjekter er å holde fokus og styre prosjektarbeidet riktig. Med litt planlegging så kan dette gå greit, mener jeg. Lett for å begynne litt her og litt der, så er alt plutselig i deler og du må bruke mye ressurser på å få ett sammen. Vet om en kar som har tre folkevogner i garasjen som alle er restaurert og nesten ferdige, mangler bare de få timene på hver bil som skal til, så kunne han begynt å selge... Hvorfor gjør han ikke det? Interessen har tatt en annen retning og garasjen er like ufremkommelig som min;) Sett deg en frist som du ofrer blod for å rekke, gjerne et treff eller noe sånt - dette er like vrient som å slutte å røyke! Få med deg kompiser til å skru, hjelp hverandre med dugnader og kombiner med sosialt samvær der alle har noe å lære. Jeg har i alle fall masse gode "minner" fra sist år fra denslags (spørs om mor er like imponert:) ). Fruene våre er som regel happy hvis vi er happy - det er utfordrende men selv om husarbeid er gørr kjedelig kan belønningen være en god helg i garasjen! 

Moralen er at om du har en brukbar bil - IKKE begynn å plukk den i biter for å gjøre den "perfekt". Bruk den og kos deg med den, straks en bil er demontert i atomer vokser risikoen for at den aldri blir skrudd sammen igjen faretruende. Og det er ikke garantert at den øker i det hele tatt i markedsverdi fordi om den har "alt nytt" for 50-100000... Heldigvis er det flere og flere som verdsetter historisk bevarte og "uskrudde" biler også, ikke bare totalrenoverte. Om du likevel går for full pakke kan det være smart om budsjettet og planene er klare FØR du går i gang.
Loggført
SLOWLYMAN
Medlem
***
Innlegg: 139
Bosted: asper 2040 kløfta


oval 56


Vis profil
« Svar #28 på: mars 02, 2008, 14:39:43 pm »

Jeg har bare to hobby biler, de andre er bare i backup til de to det handler om er i drift igjen.
Pengene bør legges i maskiner og verktøy.
helt enig,jo mere verktøy jo bedre er det Gliser
Loggført

RING PLING!!! 94162850(mitt nr)
FUSENTAST
Supermedlem
*****
Innlegg: 648
Bosted:


Trønder i eliksir


Vis profil
« Svar #29 på: juni 06, 2008, 09:23:28 am »

Tony...?
Loggført

SCREWDRIVER #1
Sider: [1] 2
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!