røed
Seniormedlem
Innlegg: 318
Bosted: bærum
1303s
|
|
« på: mai 12, 2010, 22:23:29 pm » |
|
jeg har nå overhalt min 1600 motor, den går som en klokke på tomgang men den gir helt opp når man kjører på over 2000 apm, den dør ikke men blir helt daff, går fint opp til 2000 noen forslag? og gassvaieren er som den skal ja.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
GeirH
Supermedlem
Innlegg: 552
Bosted: Borgen, ca. 4 mil nord for Oslo.
|
|
« Svar #1 på: mai 12, 2010, 22:31:59 pm » |
|
Gassertrøbbel, har du en annen liggende, så prøv den, evt rengjør den du har. Sjekk dyser!
|
|
|
Loggført
|
Har laaang VW-pause.
|
|
|
Squareback
Supermedlem
Innlegg: 6228
Bosted: Ski i AKERSHUS
Follo VW Klubb, Type 2 og Type 3 entusiast!
|
|
« Svar #2 på: mai 12, 2010, 22:58:35 pm » |
|
og selvsagt stifteåpning og ikke for sen tenning, men det har du vel sjekket?
|
|
|
Loggført
|
Type 2 og 3 entusiast! Follo VW Klubb og VW Veteran Klubben Liker alt som Brummer!!!!!
|
|
|
røed
Seniormedlem
Innlegg: 318
Bosted: bærum
1303s
|
|
« Svar #3 på: mai 13, 2010, 00:22:08 am » |
|
har en ny fordeler, stift er i orden og teninga er riktig, har byttet alle pakningene i forgasseren samt renset den, det er 0 kraft i oppoverbakkene og den humper og dumper oppover i 30 kmt
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
GeirH
Supermedlem
Innlegg: 552
Bosted: Borgen, ca. 4 mil nord for Oslo.
|
|
« Svar #4 på: mai 13, 2010, 01:03:36 am » |
|
Har du rett tenningsrekkefølge da? Kjenn på eksosrørene dine ved toppene (forsiktig sannsynligvis varmt) er alle 4 varme? Evt dobbeltsjekk pluggledninger. Tenningsrekkefølge står på dynamofoten.
|
|
|
Loggført
|
Har laaang VW-pause.
|
|
|
Kim Larsen
Seniormedlem
Innlegg: 302
Bosted: Oslo
|
|
« Svar #5 på: mai 13, 2010, 01:17:14 am » |
|
Kanskje toppene er løse Må dras til.Grei på tomgang og null komp/kraft ved belastning. Starter motoren "lett" da??
|
|
« Siste redigering: mai 13, 2010, 01:19:13 am av Kim Larsen »
|
Loggført
|
|
|
|
røed
Seniormedlem
Innlegg: 318
Bosted: bærum
1303s
|
|
« Svar #6 på: mai 13, 2010, 01:35:19 am » |
|
starter lett, toppene er skrudd til med moment i riktig rekkefølge osv, eksos røra er varme. men hvis kompen er dålig ville man kunne rust den til over 2000 ivertfal, men det går ikke
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Squareback
Supermedlem
Innlegg: 6228
Bosted: Ski i AKERSHUS
Follo VW Klubb, Type 2 og Type 3 entusiast!
|
|
« Svar #7 på: mai 13, 2010, 06:08:12 am » |
|
Om forgasser og fordeler ikke er orginale så trenger Ikke alt "matche" like bra...Fortenningen kan da bli feil om en kun stiller statisk etter tenningsmerket. Reimhjulet kan være byttet også. Evt slakk - slitasje i overføringen til fordelerdrevet kan også lure en litt noen ganger...
|
|
|
Loggført
|
Type 2 og 3 entusiast! Follo VW Klubb og VW Veteran Klubben Liker alt som Brummer!!!!!
|
|
|
Squareback
Supermedlem
Innlegg: 6228
Bosted: Ski i AKERSHUS
Follo VW Klubb, Type 2 og Type 3 entusiast!
|
|
« Svar #8 på: mai 13, 2010, 06:36:17 am » |
|
Hovedysen bør du sjekke...Fordelerlokk og rotor kan være en feilkilde noen ganger. Ventiler har riktig klaring? Overhalte motorer kan trenge en ny justering etter at alt har "satt" seg.
|
|
|
Loggført
|
Type 2 og 3 entusiast! Follo VW Klubb og VW Veteran Klubben Liker alt som Brummer!!!!!
|
|
|
Formula Vee
Supermedlem
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger
:: DKL ::
|
|
« Svar #9 på: mai 13, 2010, 11:20:56 am » |
|
Hva med vakumklokka? Trekker denne riktig?
|
|
|
Loggført
|
SCC 2015 broken transmission barely left startline. SCC 2016 broken engine never made it to startline. SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.
|
|
|
røed
Seniormedlem
Innlegg: 318
Bosted: bærum
1303s
|
|
« Svar #10 på: mai 13, 2010, 12:11:06 pm » |
|
fordeleren er en mående gammel så den er ikke slitt, det er en orginal forgasser på motoren, og det er ikke vakum på fordeleren. hullet i forgasseren hvor den slangen skulle vært er sefølgelig tettet
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Pan
Supermedlem
Innlegg: 1444
Bosted: Trondheim
|
|
« Svar #11 på: mai 13, 2010, 12:47:58 pm » |
|
På original motor med original gasser anbefales gjerne original fordeler med vakuumfortenning. Spray gjerne med startgass for å utelukke falskluft.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
røed
Seniormedlem
Innlegg: 318
Bosted: bærum
1303s
|
|
« Svar #12 på: mai 13, 2010, 17:14:11 pm » |
|
ville den oppført seg son hvis den var varmeskjert ? sjekket ventiler stiften og falsk luft i dag, alt stemte. det er en fordeler som ble anbefalt av hotshop til orginal 1600 motor, gikk fint før jeg skrudde motoren i deler, så fordeleren skal vike fint
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
TEH
Supermedlem
Innlegg: 507
Bosted: Hitra, Sør-Trøndelag
|
|
« Svar #13 på: mai 13, 2010, 17:25:24 pm » |
|
Splitta du blokka ved jobben på motoren? Kanskje drevet ditt ble feil vei? Da må du bytte om på pluggledningene.
|
|
|
Loggført
|
Mob:92245040
|
|
|
røed
Seniormedlem
Innlegg: 318
Bosted: bærum
1303s
|
|
« Svar #14 på: mai 13, 2010, 17:31:04 pm » |
|
nei bare sylinderne og toppene
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Bj?rn
Supermedlem
Innlegg: 2393
Bosted: Elverum
- 1303 -
|
|
« Svar #15 på: mai 13, 2010, 17:46:20 pm » |
|
Er ikke pluggledningene som ligger intil hverandre? Gjør som regel ikke noe, men var borti en bmw som de gjorde det på, og da ble det tull!
|
|
|
Loggført
|
Keep it cool, keep it oldschool!
|
|
|
røed
Seniormedlem
Innlegg: 318
Bosted: bærum
1303s
|
|
« Svar #16 på: mai 13, 2010, 18:25:51 pm » |
|
pluggledningene ligger jo i de klemmene som de ligger i orginalt, så de er intil verandre. men det skal ikke gjøre no tror jeg
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Squareback
Supermedlem
Innlegg: 6228
Bosted: Ski i AKERSHUS
Follo VW Klubb, Type 2 og Type 3 entusiast!
|
|
« Svar #17 på: mai 13, 2010, 21:43:10 pm » |
|
Prøv å vri fordeleren litt mot klokka. Ikke så mye at bilen blir vanskelig å starte eller at man hører tenningsbank (i motbakker). Går bilen bedre nå har du hatt for sen tenning...
|
|
|
Loggført
|
Type 2 og 3 entusiast! Follo VW Klubb og VW Veteran Klubben Liker alt som Brummer!!!!!
|
|
|
røed
Seniormedlem
Innlegg: 318
Bosted: bærum
1303s
|
|
« Svar #18 på: mai 13, 2010, 21:59:33 pm » |
|
teningen er stilt inn med strobelampe og skal være bra.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
røed
Seniormedlem
Innlegg: 318
Bosted: bærum
1303s
|
|
« Svar #19 på: mai 13, 2010, 22:34:08 pm » |
|
da blir det ny motor i morgen. må jo kunne rulle rundt på 17 mai
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Squareback
Supermedlem
Innlegg: 6228
Bosted: Ski i AKERSHUS
Follo VW Klubb, Type 2 og Type 3 entusiast!
|
|
« Svar #20 på: mai 13, 2010, 22:38:46 pm » |
|
Ikke sikkert at den får nok bensin...Er du sikker på tenningssiden må feilen være i forgasser, bensinpumpe, rør/slanger eller tank...
|
|
|
Loggført
|
Type 2 og 3 entusiast! Follo VW Klubb og VW Veteran Klubben Liker alt som Brummer!!!!!
|
|
|
røed
Seniormedlem
Innlegg: 318
Bosted: bærum
1303s
|
|
« Svar #21 på: mai 13, 2010, 22:41:40 pm » |
|
tror den er varmeskjert eller noe sont no, har vært mye trøbbel med motoren så en ny er tingen. men oppdaget noe i sta, når man grier ned å får den over 2500 går den faen meg bra igjen, er umenskelig forvira på dene greia ass
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
TEH
Supermedlem
Innlegg: 507
Bosted: Hitra, Sør-Trøndelag
|
|
« Svar #22 på: mai 13, 2010, 22:46:57 pm » |
|
Prøv org fordeler du.
|
|
|
Loggført
|
Mob:92245040
|
|
|
JTB
Medlem
Innlegg: 216
Bosted: Gjøvik
|
|
« Svar #23 på: mai 13, 2010, 22:52:28 pm » |
|
Sjekk membran i akspumpe på forgasser.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
Zezner
Medlem
Innlegg: 135
Bosted: Bærum
1303 S BIG
|
|
« Svar #25 på: mai 16, 2010, 00:47:13 am » |
|
Tror du mangler en turbo At du ikke har tenkt på det før
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
BP 73
Supermedlem
Innlegg: 3062
Bosted: fagerstrand
|
|
« Svar #26 på: mai 17, 2010, 00:01:05 am » |
|
får vel ikke nok bensin. sjekk hele veien fra tank til forgasser
|
|
|
Loggført
|
69 vespa 50s 72 1302 ls jubileum nr20002103 med 1680 73 1303 s med 1835 71 notchback 2l type 4 78 singelkabiner pick up 2l type 4 70 mod 1300 kjørbar motortestbenk 11 passat 2,0 140hk tdi st.vogn 4-motion 04 Caddy 1,9 105hk tdi hentebil 09 golf 1,9 tdi st.vogn sportline ingen bilcrossbobler igjen, har lagt hjelmen på hylla. men alltid noen delebobler som kommer og går. mye deler til bobler 68 mod og nyere på lager. tlf 99599148 ( ingen mail i garasjen)
|
|
|
Tistlo
Supermedlem
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss
Wer will, der kann
|
|
« Svar #27 på: mai 17, 2010, 19:20:59 pm » |
|
Antakligvis er tenningsrekkefølgen feil, ta å sjekk den eingong til
|
|
|
Loggført
|
-tlf. 97419035 T-Mek AS
|
|
|
røed
Seniormedlem
Innlegg: 318
Bosted: bærum
1303s
|
|
« Svar #28 på: mai 18, 2010, 15:52:20 pm » |
|
nå blir dette en delmotor. men har sjekka teningsrekkefølgen godt over 5 ganger tisto og det er 100% ikke det.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet
|
|
« Svar #29 på: mai 18, 2010, 18:00:46 pm » |
|
Tenker du har utslitte stempel ringer...
|
|
|
Loggført
|
Speed is no substitute for direction
|
|
|
|