november 01, 2024, 01:42:20 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1] 2
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: blir daff på 2000 apm  (Lest 4521 ganger)
røed
Seniormedlem
****
Innlegg: 318
Bosted: bærum


1303s


Vis profil
« på: mai 12, 2010, 22:23:29 pm »

jeg har nå overhalt min 1600 motor, den går som en klokke på tomgang men den gir helt opp når man kjører på over 2000 apm, den dør ikke men blir helt daff, går fint opp til 2000  Hæ noen forslag? og gassvaieren er som den skal ja.
Loggført
GeirH
Supermedlem
*****
Innlegg: 552
Bosted: Borgen, ca. 4 mil nord for Oslo.



Vis profil
« Svar #1 på: mai 12, 2010, 22:31:59 pm »

Gassertrøbbel, har du en annen liggende, så prøv den, evt rengjør den du har.
Sjekk dyser!
Loggført

Har laaang VW-pause.
Squareback
Supermedlem
*****
Innlegg: 6228
Bosted: Ski i AKERSHUS


Follo VW Klubb, Type 2 og Type 3 entusiast!


Vis profil WWW
« Svar #2 på: mai 12, 2010, 22:58:35 pm »

og selvsagt stifteåpning og ikke for sen tenning, men det har du vel sjekket?
Loggført

Type 2 og 3 entusiast!
Follo VW Klubb og VW Veteran Klubben
Liker alt som Brummer!!!!!
røed
Seniormedlem
****
Innlegg: 318
Bosted: bærum


1303s


Vis profil
« Svar #3 på: mai 13, 2010, 00:22:08 am »

har en ny fordeler, stift er i orden og teninga er riktig, har byttet alle pakningene i forgasseren samt renset den, det er 0 kraft i oppoverbakkene og den humper og dumper oppover i 30 kmt
Loggført
GeirH
Supermedlem
*****
Innlegg: 552
Bosted: Borgen, ca. 4 mil nord for Oslo.



Vis profil
« Svar #4 på: mai 13, 2010, 01:03:36 am »

Har du rett tenningsrekkefølge da?
Kjenn på eksosrørene dine ved toppene (forsiktig sannsynligvis varmt) er alle 4 varme?
Evt dobbeltsjekk pluggledninger.
Tenningsrekkefølge står på dynamofoten.
Loggført

Har laaang VW-pause.
Kim Larsen
Seniormedlem
****
Innlegg: 302
Bosted: Oslo



Vis profil
« Svar #5 på: mai 13, 2010, 01:17:14 am »

Kanskje toppene er løse Sjokkert Må dras til.Grei på tomgang og null komp/kraft ved belastning.
Starter motoren "lett" da??
« Siste redigering: mai 13, 2010, 01:19:13 am av Kim Larsen » Loggført
røed
Seniormedlem
****
Innlegg: 318
Bosted: bærum


1303s


Vis profil
« Svar #6 på: mai 13, 2010, 01:35:19 am »

starter lett, toppene er skrudd til med moment i riktig rekkefølge osv, eksos røra er varme. men hvis kompen er dålig ville man kunne rust den til over 2000 ivertfal, men det går ikke Hæ
Loggført
Squareback
Supermedlem
*****
Innlegg: 6228
Bosted: Ski i AKERSHUS


Follo VW Klubb, Type 2 og Type 3 entusiast!


Vis profil WWW
« Svar #7 på: mai 13, 2010, 06:08:12 am »

Om forgasser og fordeler ikke er orginale så trenger Ikke alt "matche" like bra...Fortenningen kan da bli feil om en kun stiller statisk etter tenningsmerket. Reimhjulet kan være byttet også. Evt slakk - slitasje i overføringen til fordelerdrevet kan også lure en litt noen ganger...
Loggført

Type 2 og 3 entusiast!
Follo VW Klubb og VW Veteran Klubben
Liker alt som Brummer!!!!!
Squareback
Supermedlem
*****
Innlegg: 6228
Bosted: Ski i AKERSHUS


Follo VW Klubb, Type 2 og Type 3 entusiast!


Vis profil WWW
« Svar #8 på: mai 13, 2010, 06:36:17 am »

Hovedysen bør du sjekke...Fordelerlokk og rotor kan være en feilkilde noen ganger.  Ventiler har riktig klaring? Overhalte motorer kan trenge en ny justering etter at alt har "satt" seg.
Loggført

Type 2 og 3 entusiast!
Follo VW Klubb og VW Veteran Klubben
Liker alt som Brummer!!!!!
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #9 på: mai 13, 2010, 11:20:56 am »

Hva med vakumklokka? Trekker denne riktig?
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

røed
Seniormedlem
****
Innlegg: 318
Bosted: bærum


1303s


Vis profil
« Svar #10 på: mai 13, 2010, 12:11:06 pm »

fordeleren er en mående gammel så den er ikke slitt, det er en orginal forgasser på motoren, og det er ikke vakum på fordeleren.
hullet i forgasseren hvor den slangen skulle vært er sefølgelig tettet

Loggført
Pan
Supermedlem
*****
Innlegg: 1444
Bosted: Trondheim


Vis profil

« Svar #11 på: mai 13, 2010, 12:47:58 pm »

På original motor med original gasser anbefales gjerne original fordeler med vakuumfortenning. Spray gjerne med startgass for å utelukke falskluft.
Loggført
røed
Seniormedlem
****
Innlegg: 318
Bosted: bærum


1303s


Vis profil
« Svar #12 på: mai 13, 2010, 17:14:11 pm »

ville den oppført seg son hvis den var varmeskjert ? sjekket ventiler stiften og falsk luft i dag, alt stemte. det er en fordeler som ble anbefalt av hotshop til orginal 1600 motor, gikk fint før jeg skrudde motoren i deler, så fordeleren skal vike fint
Loggført
TEH
Supermedlem
*****
Innlegg: 507
Bosted: Hitra, Sør-Trøndelag



Vis profil
« Svar #13 på: mai 13, 2010, 17:25:24 pm »

Splitta du blokka ved jobben på motoren? Kanskje drevet ditt ble feil vei? Da må du bytte om på pluggledningene.
Loggført

Mob:92245040
røed
Seniormedlem
****
Innlegg: 318
Bosted: bærum


1303s


Vis profil
« Svar #14 på: mai 13, 2010, 17:31:04 pm »

nei bare sylinderne og toppene
Loggført
Bj?rn
Supermedlem
*****
Innlegg: 2393
Bosted: Elverum


- 1303 -


Vis profil
« Svar #15 på: mai 13, 2010, 17:46:20 pm »

Er ikke pluggledningene som ligger intil hverandre? Gjør som regel ikke noe, men var borti en bmw som de gjorde det på, og da ble det tull!
Loggført

Keep it cool, keep it oldschool!
røed
Seniormedlem
****
Innlegg: 318
Bosted: bærum


1303s


Vis profil
« Svar #16 på: mai 13, 2010, 18:25:51 pm »

pluggledningene ligger jo i de klemmene som de ligger i orginalt, så de er intil verandre. men det skal ikke gjøre no tror jeg  Rekker tunge
Loggført
Squareback
Supermedlem
*****
Innlegg: 6228
Bosted: Ski i AKERSHUS


Follo VW Klubb, Type 2 og Type 3 entusiast!


Vis profil WWW
« Svar #17 på: mai 13, 2010, 21:43:10 pm »

Prøv å vri fordeleren litt mot klokka. Ikke så mye at bilen blir vanskelig å starte eller at man hører tenningsbank (i motbakker). Går bilen bedre nå har du hatt for sen tenning...
Loggført

Type 2 og 3 entusiast!
Follo VW Klubb og VW Veteran Klubben
Liker alt som Brummer!!!!!
røed
Seniormedlem
****
Innlegg: 318
Bosted: bærum


1303s


Vis profil
« Svar #18 på: mai 13, 2010, 21:59:33 pm »

teningen er stilt inn med strobelampe og skal være bra.
Loggført
røed
Seniormedlem
****
Innlegg: 318
Bosted: bærum


1303s


Vis profil
« Svar #19 på: mai 13, 2010, 22:34:08 pm »

da blir det ny motor i morgen.  Gliser må jo kunne rulle rundt på 17 mai
Loggført
Squareback
Supermedlem
*****
Innlegg: 6228
Bosted: Ski i AKERSHUS


Follo VW Klubb, Type 2 og Type 3 entusiast!


Vis profil WWW
« Svar #20 på: mai 13, 2010, 22:38:46 pm »

Ikke sikkert at den får nok bensin...Er du sikker på tenningssiden må feilen være i forgasser, bensinpumpe, rør/slanger eller tank...
Loggført

Type 2 og 3 entusiast!
Follo VW Klubb og VW Veteran Klubben
Liker alt som Brummer!!!!!
røed
Seniormedlem
****
Innlegg: 318
Bosted: bærum


1303s


Vis profil
« Svar #21 på: mai 13, 2010, 22:41:40 pm »

tror den er varmeskjert eller noe sont no, har vært mye trøbbel med motoren så en ny er tingen. men oppdaget noe i sta, når man grier ned å får den over 2500 går den faen meg bra igjen, er umenskelig forvira på dene greia ass

Loggført
TEH
Supermedlem
*****
Innlegg: 507
Bosted: Hitra, Sør-Trøndelag



Vis profil
« Svar #22 på: mai 13, 2010, 22:46:57 pm »

Prøv org fordeler du.
Loggført

Mob:92245040
JTB
Medlem
***
Innlegg: 216
Bosted: Gjøvik



Vis profil
« Svar #23 på: mai 13, 2010, 22:52:28 pm »

Sjekk membran i akspumpe på forgasser.
Loggført

cato®
Supermedlem
*****
Innlegg: 1748
Bosted: Oslo/Mjøndalen



Vis profil
« Svar #24 på: mai 13, 2010, 23:08:55 pm »

Hvis du hadde lagt inn i profilen hvor i landet du holder til, så kunne du sikkert fått en lokal vw interessert til å hjelpe deg  Blunker
Loggført
Zezner
Medlem
***
Innlegg: 135
Bosted: Bærum


1303 S BIG


Vis profil
« Svar #25 på: mai 16, 2010, 00:47:13 am »

Tror du mangler en turbo Rekker tunge At du ikke har tenkt på det før  Blunker

Loggført

Boble 1303 S Prosjekttråd
BP 73
Supermedlem
*****
Innlegg: 3062
Bosted: fagerstrand



Vis profil
« Svar #26 på: mai 17, 2010, 00:01:05 am »

får vel ikke nok bensin. sjekk hele veien fra tank til forgasser
Loggført

69 vespa 50s
72 1302 ls jubileum nr20002103 med 1680
73 1303 s med 1835
71 notchback 2l type 4
78 singelkabiner pick up 2l type 4
70 mod 1300 kjørbar motortestbenk
11 passat 2,0 140hk tdi st.vogn 4-motion
04 Caddy 1,9 105hk tdi  hentebil
09 golf 1,9 tdi st.vogn sportline
ingen bilcrossbobler igjen, har lagt hjelmen på hylla. men alltid noen delebobler som kommer og går. mye deler til bobler 68 mod og nyere på lager.
tlf 99599148 ( ingen mail i garasjen)
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #27 på: mai 17, 2010, 19:20:59 pm »

Antakligvis er tenningsrekkefølgen feil, ta å sjekk den eingong til
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
røed
Seniormedlem
****
Innlegg: 318
Bosted: bærum


1303s


Vis profil
« Svar #28 på: mai 18, 2010, 15:52:20 pm »

nå blir dette en delmotor. men har sjekka teningsrekkefølgen godt over 5 ganger tisto og det er 100% ikke det.
Loggført
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #29 på: mai 18, 2010, 18:00:46 pm »

Tenker du har utslitte stempel ringer...
Loggført

Speed is no substitute for direction
Sider: [1] 2
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!