november 01, 2024, 01:28:57 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Varmeproblem...  (Lest 1698 ganger)
odal1
Medlem
***
Innlegg: 229
Bosted: skarnes, sør odal



Vis profil
« på: mai 14, 2010, 00:35:37 am »

Virker som om motoren min blir for varm etter å ha kjørt en stund( 2 l type4 i en type2).
Går bra ett par mil for så å fuske og dabbe av( drar seg nesten ikke selv), virker bra igjen etter en 5 min pause...

Noen som har vært borti dette, evt link til tråd som omhandler noe lignende ?
Loggført

Januar 1952 T1 de luxe
Einic
Supermedlem
*****
Innlegg: 773
Bosted: Røyken



Vis profil
« Svar #1 på: mai 14, 2010, 11:38:10 am »

Sjekk om det er noe i vifta. (Hvis motor åpenbart er for varm. Ryker) Hvis det er innsprut: mål trykket ved dysene når den mister futten. (Tett filter/pumpe)
Loggført
BP 73
Supermedlem
*****
Innlegg: 3062
Bosted: fagerstrand



Vis profil
« Svar #2 på: mai 16, 2010, 23:55:30 pm »

bensinpumpa. membram i pumpa strekker seg når motoren blir varm. vil da fuske i bakker. eller tett bensinfilter. gjelder mekanisk orginalpumpe.
Loggført

69 vespa 50s
72 1302 ls jubileum nr20002103 med 1680
73 1303 s med 1835
71 notchback 2l type 4
78 singelkabiner pick up 2l type 4
70 mod 1300 kjørbar motortestbenk
11 passat 2,0 140hk tdi st.vogn 4-motion
04 Caddy 1,9 105hk tdi  hentebil
09 golf 1,9 tdi st.vogn sportline
ingen bilcrossbobler igjen, har lagt hjelmen på hylla. men alltid noen delebobler som kommer og går. mye deler til bobler 68 mod og nyere på lager.
tlf 99599148 ( ingen mail i garasjen)
Pan
Supermedlem
*****
Innlegg: 1444
Bosted: Trondheim


Vis profil

« Svar #3 på: mai 17, 2010, 00:31:41 am »

Sjekk også alt av bensinslanger. Morkne slanger kan trekke luft under belastning uten at de lekker når bilen står stille.
Loggført
H-MEK
Supermedlem
*****
Innlegg: 4035
Bosted: Furnes/Brumunddal



Vis profil
« Svar #4 på: mai 17, 2010, 00:34:44 am »

Ville sjekket termostat og spjeld først, om du mistenker at den går varm.
Alt av tetninger mellom varm og kald sone er også noe å sjekke ut.
Som Einic også nevner, sjekk om det er noe dritt i vifta. Papirfilla etter siste oljesjekk har en lei tendens til å ligge i vifta(erfaring).
« Siste redigering: mai 17, 2010, 00:37:12 am av H-MEK » Loggført

Henning
Tlf 408 26 388
T2-Vandal
Supermedlem
*****
Innlegg: 672
Bosted: Nord-Fron



Vis profil
« Svar #5 på: mai 17, 2010, 00:43:25 am »

"Kjølepakningen" er morken og utett kanskje??...

VIKTIG sak..
Loggført

29 Chevrolet AC Phaeton
47 Farmall A
66 T1
70 T1 (German look)
78 Corvette sachs 380
77 T2 (Vandalbussen)
72 Eldorado cab
08 Alfa Romeo 159 Ti
fk.lund
Nybegynner
*
Innlegg: 43
Bosted: Lyngen


Vis profil

« Svar #6 på: mai 20, 2010, 20:09:57 pm »

Hadde samme problem på min boble 1500, hos meg hjalp det å bytte kondensatoren som er på fordeleren Glad
Loggført
Isak
Medlem
***
Innlegg: 104
Bosted: Ottestad



Vis profil
« Svar #7 på: mai 20, 2010, 23:48:57 pm »

Om den trekker falsk luft, vil den også kunne bli svært varm.

Mvh ISAK
Loggført

Type 1 1950
Type 1 1968
Type 2 1966 ambulanse
odal1
Medlem
***
Innlegg: 229
Bosted: skarnes, sør odal



Vis profil
« Svar #8 på: mai 25, 2010, 22:30:08 pm »

Takker for svar Glad Motoren har akkurat blitt satt inn igjen etter å ha vært i fra hverandre så kan vel luke ut noe men skal da se om feilen ligger i noe av dette... Og det er en innsprut, glemte å få med det i det første innlegget

Loggført

Januar 1952 T1 de luxe
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!