april 28, 2024, 11:37:19 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Kapsler til original felger  (Lest 4430 ganger)
Kai
Nybegynner
*
Innlegg: 33
Bosted:


Vis profil

« på: februar 07, 2008, 08:55:03 am »

Jeg skal beholde mine originale 14" felger på min 73 mod type 2 og er ute etter "baby moon" kapsler til denne.  Ser på Veteran og VW service at de har kapsler til type 2 opp til 70 mod.  Noen der ute som vet om det lar seg skaffe slike kapsler til min 73 mod, eller om jeg må nøye meg med de "flate" originalkapslene? På forhånd takk Glad
Loggført
Eddi
Seniormedlem
****
Innlegg: 438
Bosted: Sandnes


Vis profil WWW

« Svar #1 på: februar 07, 2008, 11:41:08 am »

Jeg skal beholde mine originale 14" felger på min 73 mod type 2 og er ute etter "baby moon" kapsler til denne.  Ser på Veteran og VW service at de har kapsler til type 2 opp til 70 mod.  Noen der ute som vet om det lar seg skaffe slike kapsler til min 73 mod, eller om jeg må nøye meg med de "flate" originalkapslene? På forhånd takk Glad

Er ikke det bare å ringe å spørre?? Blunker
Loggført

Bjørnar
Supermedlem
*****
Innlegg: 693
Bosted: Byåsen Trondheim



Vis profil WWW
« Svar #2 på: februar 07, 2008, 12:00:07 pm »

Disse to typene felgkapsler er festet på forskjellig måte, så de vil ikke passe overens uten modifisering. De gamle er festet med klips som er naglet til felgen, men de nye flate er presset på noen uthevinger på selve felgen.
Loggført

Martin
Supermedlem
*****
Innlegg: 12506
Bosted: vestfold


Vis profil

« Svar #3 på: februar 07, 2008, 12:16:14 pm »

kjør heller med kapsler fra boble, som festes med de klipsa. det gjør jeg , sitter som bare det de oxo er de mye finere enn de babymoona. store å fine med vw logo
Loggført
Kai
Nybegynner
*
Innlegg: 33
Bosted:


Vis profil

« Svar #4 på: februar 07, 2008, 12:30:33 pm »

Takker for svar, skal sjekke opp dette med boble kapsler.  Og Eddie, jeg kan godt ringe å spørre, men har jo allerede vært inne på nettsiden å sjekket at kapslene ikke passet til min bil, så da er vel dette rette forumet for å få svar på slike spørsmål Glad
Loggført
Martin
Supermedlem
*****
Innlegg: 12506
Bosted: vestfold


Vis profil

« Svar #5 på: februar 07, 2008, 12:38:47 pm »

du ser jo på min bil hvorda det vil se ut. Blunker
Loggført
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #6 på: februar 07, 2008, 13:00:53 pm »

Det går å sette vanlige fem bolt boble kapsler på 14" bay felger med det lille boltmønsteret. Men det blir sittende på "utsiden" slik at du får en glipe på 1,5 cm rundt kanten. Så de passer ikke slik som de gjør på bobla.
Loggført

Speed is no substitute for direction
Kai
Nybegynner
*
Innlegg: 33
Bosted:


Vis profil

« Svar #7 på: februar 07, 2008, 13:54:37 pm »

Mulig jeg missforstod deg Martin, men jeg tolket det slik at jeg måtte ha en form for klips på felgene for å feste den typen kapsler som du har (trodde foresten at dette var det som kalles for "baby moon" kapsler).  Det var etter å ha sett dine felger at jeg fant ut at jeg ville ha slike Glad Er den sånn å forstå at jeg bestiller 14" kapsler beregnet for boble, så passer disse på mine felger?  Beklager min uvitenhet, men jeg er blodfersk i faget Glad.
Loggført
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #8 på: februar 07, 2008, 15:32:07 pm »

Som jeg skrev, vanlige kapsler til fem bolt boble (før 67) passer på felgene dine uten jobb.  Blunker
Loggført

Speed is no substitute for direction
Kai
Nybegynner
*
Innlegg: 33
Bosted:


Vis profil

« Svar #9 på: februar 07, 2008, 16:06:42 pm »

Takk for det JHU, da vet jeg hva jeg skal ha Glad
Loggført
Solan
Supermedlem
*****
Innlegg: 1236
Bosted: Bergen


Tar bussen (eller Bybanen) til jobb...


Vis profil
« Svar #10 på: mars 01, 2008, 13:41:03 pm »

Som jeg skrev, vanlige kapsler til fem bolt boble (før 67) passer på felgene dine uten jobb.  Blunker

Tror det må bli '65 og tidligere. '66 og '67 boble har flate kapsler med annen innfesting.
Loggført

'52 Typ 11c Boble ragtop
'65 Typ 221 Mikrobuss 11W

RZR - Aircooled cars with attitude - Vi sponser Knasten!
Medlem av Prosjekt SambOen og Dugnadsgjeng Hel Ved

Jeg har brukt mye penger på øl og gamle folkevogner. Resten har jeg sløst bort...
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!