april 29, 2024, 08:41:44 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Tenningsproblem, bilen vil ikke starte.  (Lest 1959 ganger)
Bugman
Nybegynner
*
Innlegg: 49
Bosted: Sykkylven


Vis profil

« på: mai 24, 2010, 14:53:14 pm »

Noen som kan hjelpe meg med et merkelig start problem?

I vinter var jeg av veien med min kjære bobble. Når bilen omsider kom opp fra grøfta var det ingen tein til liv.
Det har jo vært kaldt å jævlig i vinter så jeg lot bilen stå urørt frem til no når jeg kan holde på ute uten og fryse fingra av meg.

Har nå sjekka at det ikke er gnist på pluggen, men det er strøm inn på coile'n (11V) i følge boka skal det være min. 9V inn på coile'n.

Tenkte da å være på den sikre siden så jeg gikk til annskaffelse av ny coil, tennkabler, fordelerlokk, rotor og plugger. Men det er fortsatt ikke liv, hva kan være feil?

Har en bosch 009 fordeler som jeg har standard stift å kondensator på, denne er kobbla in på - polen.

Så kommer det strøm fra tenninga inn på pluss polen, det går også videre til forgasseren.

Men nå har jeg testa med tenningslampa på cylinder 1 å det er null virkning, hvorfor?
Strøm in på coil men ikke no strøm videre til fordeler og plugg, her trenger jeg hjelp.



Sikker på det er bare bagateller som står igjen, men det er noe jeg misser her.
Loggført
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #1 på: mai 24, 2010, 18:26:53 pm »

Sjekka stiften?

Ta å puss flata på den(brett eit smergelpapir og gnikk litt imellom stiften) so justerer du den til 0,4mm opning
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
Bugman
Nybegynner
*
Innlegg: 49
Bosted: Sykkylven


Vis profil

« Svar #2 på: mai 24, 2010, 18:43:51 pm »

Den er helt ny, så de er ikke den heller. Det er dette som er så rart, alt er liksom ok men det er ingen gnist.
Loggført
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #3 på: mai 24, 2010, 19:01:12 pm »

Om stift og kondensator er ny so var dette merkeleg ja.. Og alt er justert? Stift og tenning og ventilar?

Og du er sikker på att du har nok straum på batteriet og att ledningen frå coil til fordelaren er kobla rett i ?
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
Rikard
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 3891
Bosted: Røyken, Buskerud


Singelport Mafia'n


Vis profil WWW
« Svar #4 på: mai 24, 2010, 19:19:08 pm »

Hva med ledningen som går fra Coil, til  fordelerlokk?
Loggført

" A volkswagen is never changed to make it look different, Only to make it work better"
Audi 100 2,5TDI
VW 1300 1970

Mekaniker Albjerk Bil Lier Volkswagen
45632450
-------------------------------
Medlemsansvarlig
Røyken og Omegn Aircoolers
Rikard@roykenaircoolers.com
roykenaircoolers.com
Superbeetle
Supermedlem
*****
Innlegg: 513
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #5 på: mai 24, 2010, 19:35:38 pm »

Åpner og lukker stiften når du drar rundt motoren?
Loggført

´71 1302S
´12 Yamaha YZF-R6
Bugman
Nybegynner
*
Innlegg: 49
Bosted: Sykkylven


Vis profil

« Svar #6 på: mai 25, 2010, 08:11:12 am »

Har sjekka at stiften åpner og lukker når motoren går rundt, ellers er jo alle tennkabler og coil + plugger nye så jeg fatter ikke. dette skal jo være ganske enkel plug and play greier.

Om det skulle være litt lite strøm på batteriet skulle det vel likevel komme en svak gnist fra pluggen eller?



Loggført
Arild t1
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 882
Bosted: Horten


Vis profil

« Svar #7 på: mai 25, 2010, 12:06:02 pm »

Har du sjekket jordingskablen mellom motor og gearkasse. IOM at du kar kjørt av veien så kan det hende denne har blitt revet av.
Loggført

69 T1 nå uten WBX. Ferdig senket.Snart med 1915
Polo 2006

Mob 90875437

http://www.telehiv-jumpers.net/37860498
Arild t1
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 882
Bosted: Horten


Vis profil

« Svar #8 på: mai 25, 2010, 12:10:00 pm »

Har du sjekket jordingskablen mellom motor og gearkasse. IOM at du kar kjørt av veien så kan det hende denne har blitt revet av.
Jeg mente gearkasse og karosseri Gliser
Loggført

69 T1 nå uten WBX. Ferdig senket.Snart med 1915
Polo 2006

Mob 90875437

http://www.telehiv-jumpers.net/37860498
Bugman
Nybegynner
*
Innlegg: 49
Bosted: Sykkylven


Vis profil

« Svar #9 på: mai 29, 2010, 09:23:37 am »

Hadde meg en liten titt under bilen å det så med første øyekast bra ut, men når jeg måler 12V da jeg holder + på coil og - i motorblokka skal vel den biten være grei, eller?
Loggført
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #10 på: mai 29, 2010, 11:23:54 am »

Ledningen som får frå coilen til fordelaren, er den plugga skikkeleg i i begge endar?

Feilen ligg jo tydlegvis ifrå coil til fordelar.
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
ahelgemo
Supermedlem
*****
Innlegg: 1597
Bosted:


Vis profil

« Svar #11 på: mai 29, 2010, 11:44:05 am »

sett på tenninga og sjekk at det er strøm på stiftene,hvis det er det ligger feilen på rotor eller lokk !
Loggført
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!