juni 10, 2024, 02:15:44 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Kjøling type 4  (Lest 954 ganger)
Hulken
Supermedlem
*****
Innlegg: 3428
Bosted: Gjøvik


Hardcore type four...


Vis profil
« på: mai 27, 2010, 08:59:20 am »

I min 412 2-dørs sedan/Coupe holder jeg på med et motorprosjekt med turbo. I den forbindelse har jeg vurdert om jeg skal kaste ut orginalkjøling til fordel for Porsche vifte/kjøling, for og få mere plass til og trekke rør til turbo. Er det noen som vet hvordan kjøleeffekten er på std type 4 kjøling i forhold til Porsche kjøling. En selvfølge er jo da at passende plater lages for og tette motorrom.
Loggført

Arild B, Gjøvik
1956 1200 cabriocoach restobjekt (solgt til hyggelig herre)
1972 1302S "Hulken" restobjekt
1973 412 2-dørs coupe
Hulken
Supermedlem
*****
Innlegg: 3428
Bosted: Gjøvik


Hardcore type four...


Vis profil
« Svar #1 på: juni 10, 2010, 08:44:14 am »

Ingen som har tanker om det?
Loggført

Arild B, Gjøvik
1956 1200 cabriocoach restobjekt (solgt til hyggelig herre)
1972 1302S "Hulken" restobjekt
1973 412 2-dørs coupe
Filip/purity
Supermedlem
*****
Innlegg: 1446
Bosted: Karmøy og Oslo



Vis profil
« Svar #2 på: juni 10, 2010, 11:00:43 am »

Det vil jeg si kommer helt ann på viftehuset du bruker. Et tomt viftehus uten noen styring på luftstrømmen tipper jeg vil kjøle ganske dårlig/ujevnt. Men er vell noen tyskere som har pønsket litt på dette og fått til ganske god og jevn kjøling med porsche viftehus mener jeg..?

VW har helt sikkert brukt mye tid på å få org kjølinga til å fungere bra, så "if it ain't broke don't fix it" Blunker
Loggført

1967 1300 (solgt)
1971 1302 (solgt)
1967 1200
H-MEK
Supermedlem
*****
Innlegg: 4035
Bosted: Furnes/Brumunddal



Vis profil
« Svar #3 på: juni 10, 2010, 11:16:19 am »

Fint med originalkjøling da.. Hvis reima hopper av eller ryker, kan du fortsatt kjøre til batteriet er tomt.. Blunker
Loggført

Henning
Tlf 408 26 388
JTWE
Supermedlem
*****
Innlegg: 2198
Bosted:


Vis profil

« Svar #4 på: juni 10, 2010, 11:49:54 am »

Sjekk Wally på germanlook.com / keversite.nl

Mener han kjører en stor motor i sin 411/412 coupe. Mest sannsynlig har han noen erfaringer.



http://www.keversite.nl/fotoalbum/my_photos.php?id=2981&page=2

Jørgen
« Siste redigering: juni 10, 2010, 11:58:18 am av JTWE » Loggført
Hulken
Supermedlem
*****
Innlegg: 3428
Bosted: Gjøvik


Hardcore type four...


Vis profil
« Svar #5 på: juni 10, 2010, 13:04:44 pm »

Wally har solgt bilen, det sitter en 2 liter i den nå så vidt jeg husker.
Loggført

Arild B, Gjøvik
1956 1200 cabriocoach restobjekt (solgt til hyggelig herre)
1972 1302S "Hulken" restobjekt
1973 412 2-dørs coupe
tezer
Supermedlem
*****
Innlegg: 1791
Bosted: Hamar Hedemarken



Vis profil
« Svar #6 på: juni 10, 2010, 14:26:56 pm »

jeg har kjørt med porsche kjøling på t4 min!
måtte kjøre veldig hard for og få den over 70 grader i olje temp!
Loggført

Vw 1302
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!