mars 28, 2024, 17:31:40 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: 1 2 [3] 4 5 6
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Tistlo sin Barndoor (Svenneprøven)  (Lest 70394 ganger)
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #60 på: juni 02, 2010, 22:45:53 pm »

Då skal barndooren vera meldt inn i registeret (WWW.BARNDOOR.DK)
Men eg har hatt kontakt med Tonny Larsen, som styrer med registeret, og han meinte att det kanskje var ettermontert bakluke på bilen. Fekk nokon bilder av ei orginal luke og ei som var ettermontert.. men mi luka var ikkje heilt lik den ettermonterte eg fekk på bilder, så det er usikkert om det er ettermontert eller orginalt frå fabrikk. Det kan vera montert eit utkapp på vw verkstad, det kan vera spesialbestilt, det kan vera heimamekk.. Så eg må sjekka grundigare konstruksjonen på bakluka ogso skal eg få bestil ein fødselsattest frå vw for å få bekrefta ting litt bedre Glad

Uansett, min er då den 18 kjente(registrerte) dobbeldooren, LHD (4stk RHD) om eg har skjønt ting rett. Men det er jo etterkvart fleire som skal vera med i registeret, ivertfall to-3 norske til går eg ut ifrå.. Men det som er heilt sikkert er att det er veldig få igjen ! Og det er jo hyggeleg ivertfall(so har ein jo ein unskyldning om folk spør ka so e poenget med å restaurera so dårlig bil)
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
Elliot
Supermedlem
*****
Innlegg: 775
Bosted: AALESUND


Tlf 91160684


Vis profil
« Svar #61 på: juni 02, 2010, 23:44:19 pm »

Denne restaureringen gleder jeg meg til å følge med på Glad Ta deg god tid og finn de riktige delene!
Loggført

'57 T-2 Kombi
'64 T-2 Doka (Castrol)
Mr. Empiboy
Supermedlem
*****
Innlegg: 1928
Bosted: Skien. Og godt er det!



Vis profil
« Svar #62 på: juni 03, 2010, 09:42:47 am »

Restaurering eller rekonstruering? Hva blir egentlig riktig å kalle dette?
Loggført

Se nøye på det jeg skriver.
Det jeg har skrevet, er det jeg mener. Hvis du finner ei linje med en annen betydning i melom det jeg har skrevet er det ikke min skyld.
trigger
Medlem
***
Innlegg: 156
Bosted: Rakkestad


Vis profil

« Svar #63 på: juni 03, 2010, 10:02:39 am »

Ja det kan se ut som den er kjøpt ny til denne butikken i Rakkestad med forbehold. Det finnes jo bilder av butikken innvendig og utvendig . Husker selv denne vagt. Jobber med familien og de skal skjekke med sine om det finnes noen bilder eller noe annet de kommer på ved den anledning. De 3 andre t-2 er ein de-lux og 2 vare + jeg veit jo om ein 57 samba 23 men den skal vel en kompis ha regner jeg med.
Det står fortsatt mange rundt omkring men problemet er å vera på rett sted til rett tid og det gjelder det meste her i livet så her er det muligheter. kommer tilbake om de senere.
 myrern
Loggført
Elliot
Supermedlem
*****
Innlegg: 775
Bosted: AALESUND


Tlf 91160684


Vis profil
« Svar #64 på: juni 03, 2010, 10:10:33 am »

Restaurering eller rekonstruering? Hva blir egentlig riktig å kalle dette?

Jeg ser problemstillingen Empi... Tror ikke det er så nøye hva en kaller det. Oppbygging av en spesiell og sjelden bil. Dette er en jobb som en må ta, ikke bare for målet, men like mye (og kanskje mye mere) for veien.

Tistlo: Begynn med å finne priser og spare penger til det ovenfornevnte chassiet. Har du en god og korrekt ramme er det lettere å måle seg frem til andre deler. Selv om det blir spinndyrt, tror jeg at du sparer stort i fortvilelse og forbannelser på å gå i innkjøp av dette.

Uansett, hvis ikke Tistlo går i overdrive og blir innlagt på mentalsykehus tror jeg dette blir en spennende tråd Glad
Loggført

'57 T-2 Kombi
'64 T-2 Doka (Castrol)
Øvste
Nybegynner
*
Innlegg: 29
Bosted: Skåla


Senkepøbelens "bror"


Vis profil
« Svar #65 på: juni 03, 2010, 11:44:53 am »

Heier på deg Tistlo :-D tror rekonstruksjon blir det riktige ja.. Blunker men blir verdt det om han får det til (og det gjør han nok)
Loggført

In Rust We Trust
cato®
Supermedlem
*****
Innlegg: 1748
Bosted: Oslo/Mjøndalen



Vis profil
« Svar #66 på: juni 03, 2010, 13:15:24 pm »

Men er det ikkje bale å få sveisa når heile bilen dett frå kvarandre  og alt ligg laust ?
Loggført
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #67 på: juni 03, 2010, 22:13:05 pm »

Restaurering eller rekonstruksjon, er vel mykje da samma? Uansett korleis du vrir og vender på da so vert da ingen replika ivertfall Glad

 Vist eg skal spara til gerson chassis so går da MANGEN år før eg i da heile tatt får komt igang med bilen... Rammevangar og andre deler til chassiet får eg laga gratis på jobbben, kjøper berre inn stålet ogso bokkar eg da i kamppresso.. sparar mykje på å laga da sjølv. Mål og meining finst, Andy linka til ein samba tråd til ein svenske som hadde samme dilemma for ei tid tilbake, han fekk da no til, så då skulle eg kunna klara å få rette mål på chassiet og Glad Da som vert mest spennande ila. denne restaureringa er vel å få alle dører til å passa og lina opp perfekt.. Spesielt fronten, då den ikkje er tilstede!

CatoO<--r: Jau da vert nok veldig bale, men eg tek berre å spenne han fast i skrustikko so an ikkje dettå sond når eg låyse fast skruena Blunker
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
cato®
Supermedlem
*****
Innlegg: 1748
Bosted: Oslo/Mjøndalen



Vis profil
« Svar #68 på: juni 03, 2010, 22:23:26 pm »

Gytt  Glad
Loggført
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #69 på: juni 03, 2010, 22:29:58 pm »

Gytt  Glad

http://no.wiktionary.org/wiki/gytt ?? Gydd da Glad
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
cato®
Supermedlem
*****
Innlegg: 1748
Bosted: Oslo/Mjøndalen



Vis profil
« Svar #70 på: juni 03, 2010, 22:44:51 pm »

http://www.procterandgamble.ru/gytt
Loggført
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #71 på: juni 03, 2010, 22:54:55 pm »

Da e so mangt,,

Menmen no e da greitt kveld igjen,, prøva å få ondågjort noko eksamenstyr imorgo so kanskje blodtrykket kjem ned på tomgang igjen og eg får tenkt meir på barndoor,,



Ja det kan se ut som den er kjøpt ny til denne butikken i Rakkestad med forbehold. Det finnes jo bilder av butikken innvendig og utvendig . Husker selv denne vagt. Jobber med familien og de skal skjekke med sine om det finnes noen bilder eller noe annet de kommer på ved den anledning. De 3 andre t-2 er ein de-lux og 2 vare + jeg veit jo om ein 57 samba 23 men den skal vel en kompis ha regner jeg med.
Det står fortsatt mange rundt omkring men problemet er å vera på rett sted til rett tid og det gjelder det meste her i livet så her er det muligheter. kommer tilbake om de senere.
 myrern

Takk for att du tar deg tid til å hjelpa med historie jakta, om det finst ei bygdebok frå rakkestad so finst det vel kanskje meir info om butikken og evt bilder!?
Dei andre der hadde jo vert kjekke å sett/hatt. Den deluxen er det ein kombi det eller?
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
RZR-Andy
Supermedlem
*****
Innlegg: 2038
Bosted: Bergen


www.regenstadt.com


Vis profil WWW
« Svar #72 på: juni 04, 2010, 00:02:24 am »

http://www.rakkestad-historielag.no/budstikken.htm
Loggført
Oval57
Supermedlem
*****
Innlegg: 3011
Bosted: Lier


Kjenner snart mange Porsche-folk her inne.


Vis profil WWW
« Svar #73 på: juni 04, 2010, 07:37:51 am »

På Knechten sin blogg kan du lese masse om barndoor og finne mange fine linker på andre krevende prosjekter. http://52zwitter.blogspot.com/

For eksempel denne sambaen midt på siden av bloggen: http://52zwitter.blogspot.com/search?q=samba
Loggført

*Paradise road*
Min blogg: http://ambasadeur.blogspot.com
Tlf. 900 13 764
Søker NOS-deler til Oval57. Chrome, gummi med mer.
Søker også originale tepper, skjermskruer, seterygger i rødt skai. Ta kontakt om du har
noe du vil selge.
trigger
Medlem
***
Innlegg: 156
Bosted: Rakkestad


Vis profil

« Svar #74 på: juni 04, 2010, 10:21:44 am »

Det er ein 11 vindus men nøyaktig årstall er foreløpig usikkert, den har piler så den er trolig rundt 55-58 et sted og med samme farger som den som sto til salgs nu.

 myrern
Loggført
Keirn
Medlem
***
Innlegg: 120
Bosted: Malmø


Magister Mundi Sum


Vis profil WWW
« Svar #75 på: juni 08, 2010, 14:02:35 pm »

den bilen Tistlo ... ja fy flate, det blir det jobb av..
Loggført

Om du ikke kan reparere det med en hammer, er det sikkert en elektrisk feil....
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #76 på: juni 08, 2010, 19:23:19 pm »

Takk for link andy og oval57 Glad Skal setta rakkestad historielag på saken med å finna bilder av butikken!
Knechen sin blogg har eg fulgt til ponkt og prikke, og den sambaen, ilag med ei rekke andre kjendisbd's eksempel kempes,, har eg fulgt godt med på ja! Engelskmenna får no til desse prosjekta so da e på tida att nordmenn begynnar å sjå litt nermare på ka me har i skogane rundtom..

Trigger: Du må få fiksa noko bilde av desse andre bussane du snakkar om her!!!

Keirn, ja da vert jobb, men da e no verdt arbeidet.. ein vakker dag vert detta nye firmabilen...

Og når da gjeld bilen so jobbar eg no med å skaffa motor,, ser ut til att eg får tak i noko greier.  Glad
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
ahelgemo
Supermedlem
*****
Innlegg: 1597
Bosted:


Vis profil

« Svar #77 på: juni 08, 2010, 20:00:45 pm »

har du ikke så mange prosjekter nå at du ikke får noe ferdigstilt ?
Loggført
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #78 på: juni 09, 2010, 19:14:40 pm »

Nei, det kan ikkje vera tilfelle ettersom eg ved kvar anledning får gjort noko framgang på eit eller ant prosjekt.. har forøvrig begynt igjen på 69en no! Blunker
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
ahelgemo
Supermedlem
*****
Innlegg: 1597
Bosted:


Vis profil

« Svar #79 på: juni 09, 2010, 19:45:58 pm »

bra det da Glad
Loggført
RZR-Andy
Supermedlem
*****
Innlegg: 2038
Bosted: Bergen


www.regenstadt.com


Vis profil WWW
« Svar #80 på: juni 10, 2010, 10:08:36 am »

Ser ut for at du må lære deg endel italiensk "slang" også - capito? Er det en gren av dette syndikatet her i Norge så blir du vel oppsøkt... Sjokkert
http://www.barndoormafia.com/
Loggført
SplitMan
VSN
Supermedlem
*****
Innlegg: 3676
Bosted: Trønder i eksil



Vis profil
« Svar #81 på: juni 11, 2010, 12:39:02 pm »

You will never walk alone!.... her er det en som gjennomgår akkurat det du har foran deg - og hans er "bare" en RHD Combi...

Sjekk denne linken og bla "nedover" til side 1.... formidabel jobb.

http://www.flickr.com/photos/limeybish/page8/

Loggført

SCREWDRIVER #2
Sindre R
Juniormedlem
**
Innlegg: 88
Bosted: tønsberg



Vis profil
« Svar #82 på: juni 11, 2010, 17:39:16 pm »

  Gliser Å herregud dette var sjuke saker nesten gærnt åønske deg lykke til med resaurering men stå på blir det bil av dette  så hatten av  for deg ps ett lite spørsmål bare har du hørt om brennvin å damer ? eller er det bare selv pining som gjelder Gliser Gliser Gliser
Loggført




Ther is no Ride like a aircooled lowride
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #83 på: juni 11, 2010, 20:31:06 pm »

Takk for link, Øystein! Det der var eit heftig prosjekt! Har han noko prosjekttråd einplass?

Sindre, jau takk, brennevin&damer kombinert med sjølvpining funkar vel dårleg, men alt e under kontroll;)
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
Mr. Empiboy
Supermedlem
*****
Innlegg: 1928
Bosted: Skien. Og godt er det!



Vis profil
« Svar #84 på: juni 11, 2010, 21:12:19 pm »

Da har jeg studert bildene en gang til.....
Konklusjon: Man må ha "litt" over normal lyst og være ganske blakk hvis man ønsker å realisere BD drømmen med disse restene som utgangspunkt. Tror du den er på veien til år 2030?
Loggført

Se nøye på det jeg skriver.
Det jeg har skrevet, er det jeg mener. Hvis du finner ei linje med en annen betydning i melom det jeg har skrevet er det ikke min skyld.
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #85 på: juni 11, 2010, 23:13:36 pm »

Lysten er dar! Tenk å cruisa rondt med 25 hestar baki ein krok, god plass til alt mulig bak deg, og degsjølv plassert i ein sofa med relativt liten komfort og berre dura avgårde til den evige solnedgang eller noko sånt lurt Glad

Denna gongen skal eg tenka på ein an måte, så eg skal ikkje komma med NOKON tidsfristar eller deadliner! Det får ta den tida det tek.. men når eg begynnar skikkeleg på den so er det vel ikkje snakk om meir enn x-antal år.. kven kveit?
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
Danna
Medlem
***
Innlegg: 242
Bosted:



Vis profil
« Svar #86 på: juni 12, 2010, 17:40:12 pm »

Kan jeg få spørre om hvor mye et Gerson chassie koster ?

Den 53 DD jeg fant er iallefall i kjørbar stand Glad Den er vel heller ikke lagt inn i registeret.. http://vagner.jeje.je/bilder/Barndoor
Loggført

Ønsker å kjøpe Splitt Pickup eller Panel.
-
  • 58' VW 113
-
  • 58' Karmann Ghia
-
  • 66' Ragtop
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #87 på: juni 12, 2010, 18:25:50 pm »

Eg har ikkje sjekka opp prisen på chassis frå gerson.. men eg ser for meg 50k+

Har du fått kjøpt den Barndooren no? Den er jo i laangt bedre forfatning enn den eg har Glad
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
jayster
Supermedlem
*****
Innlegg: 1067
Bosted: The land of no return!


"IN RUST WE TRUST!!!"


Vis profil
« Svar #88 på: juni 12, 2010, 23:49:48 pm »

Dette er helt fantastisk!!! Hvis det er noen som kan får den opp på veien igjen så er det deg..helt utrolig! Glad
Loggført

1973 1300s En eiers bil. aka "Buzz"
Danna
Medlem
***
Innlegg: 242
Bosted:



Vis profil
« Svar #89 på: juni 14, 2010, 13:26:34 pm »

Nei, og det ser vanskelig ut Trist Har gjort alt jeg kan for at eier ikke skal skjønne hva det er fornoe, men er redd han har skjønt det litt nå..
Loggført

Ønsker å kjøpe Splitt Pickup eller Panel.
-
  • 58' VW 113
-
  • 58' Karmann Ghia
-
  • 66' Ragtop
Sider: 1 2 [3] 4 5 6
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!