april 19, 2024, 23:37:02 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Trenger tips om panser lås  (Lest 6329 ganger)
Flakken
Nybegynner
*
Innlegg: 40
Bosted: Verdal



Vis profil
« på: mars 01, 2008, 04:53:50 am »

Kabelen som går fra hanskerommet til panser låsen på bobla mi har røket, noen som vet hvordan jeg kan får opp pansret nå Hæ
Loggført

Type 1 1963
empiboy (Mr. Eikstad)
Supermedlem
*****
Innlegg: 796
Bosted: Skien


Senk hele bilen! ikke bare litt av den.....


Vis profil
« Svar #1 på: mars 01, 2008, 09:35:01 am »

En jeg kjenner endte opp mep å sage av håndtaket på utsiden med baufil. Han sagde så langt ned mot lakken som mulig. Da spratt lokket opp. Men dette høres brutalt ut synes jeg, så jeg håper det finnes en bedre måte å gjøre dette på! Har ofte tenkt på dette selv, men aldri funnet ut hvordan dette kan gjøres på en mere anstendig måte.
Håper andre her har noen forslag.
Loggført

B.K.A VW Forbund. Forbundet for de som er hardt rammet av bremseproblemer og rust.
Arnfinn Gjøsund
Juniormedlem
**
Innlegg: 88
Bosted: Brattvåg. Ålesund er nærmeste by.



Vis profil
« Svar #2 på: mars 01, 2008, 10:35:30 am »

Jeg kappet bare et hull i reservehjulsbunnen. Da rekker du tak i utløseren...
Loggført

VW1200 -74mod 2110cc. Plast.
Jon T
Supermedlem
*****
Innlegg: 657
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #3 på: mars 01, 2008, 10:48:47 am »

Hvis du klarer å dytte reservehjulet opp over tanken via dreneringshullet som er i bunn av reservehjulsbrønnen klarer du å åpne den derfra med litt tykk ståltråd. mikk makk som tar tid....

det finnes også en apebaby i oslo området?
Loggført
Jalle
Supermedlem
*****
Innlegg: 1049
Bosted: Lørenskog


Klubbløs #006


Vis profil
« Svar #4 på: mars 01, 2008, 11:02:41 am »

Eller du kan ofre hanskerommet og nå wire'n derfra. om det er oppe og ikke nede den er røket av da.
Loggført

All klaring er god klaring, tut og kjør !! ©
HansO
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 1574
Bosted: Fredrikstad



Vis profil
« Svar #5 på: mars 01, 2008, 12:27:26 pm »

Jeg brukte hanskerommet. Hadde heldigvis ikke reservehjulet inne. Men, ikke gort på ett minutt akkurat.
Loggført

1960 T-1
1965 T-1
1988 Opel Omega (Til salgs)
1993 Honda CBR600F
1998 BMW 520iAT
2001 Chrysler PT Cruiser

Sulten og tørst, bil først!

Kjør fort, ta sjanser.
Pan
Supermedlem
*****
Innlegg: 1444
Bosted: Trondheim


Vis profil

« Svar #6 på: mars 01, 2008, 13:24:53 pm »

Her blir det enten å lirke, bruke tid og sikkert banne, ved å gå via hanskerom eller reservehjulsbrønnen, ja. Det er de tipsene jeg husker å ha lest selv tidligere.

Eller metoden endel VW-verksteder brukte i gamle dager - de gikk hardt og brutalt gjennom panseret og bytta panser etterpå.
Loggført
empiboy (Mr. Eikstad)
Supermedlem
*****
Innlegg: 796
Bosted: Skien


Senk hele bilen! ikke bare litt av den.....


Vis profil
« Svar #7 på: mars 01, 2008, 14:56:32 pm »

Empiboy,,,kan du ikke ta med han kompisen din og dra til Flakken
og hjelpe ham? tipper han blir glad for slik eksperthjelp.

Mener du at forslaget mitt er tvilsomt  Hæ.
Det gikk greit på den måten. Nytt håndtak måtte jo kjøpes inn, men jobben tok bare 15 min. Gjengene til låsedelen som sitter under lokket er jo i håndtaket. Ergo hvis man sager det av løsner delen på innsiden og man får enkelt opp lokket. Og nytt håndtak er jo nesten gratis.
« Siste redigering: mars 01, 2008, 19:19:29 pm av empiboy » Loggført

B.K.A VW Forbund. Forbundet for de som er hardt rammet av bremseproblemer og rust.
Ketil S.
Supermedlem
*****
Innlegg: 1710
Bosted: Bryne


Vis profil

« Svar #8 på: mars 01, 2008, 22:23:16 pm »

Ta bort lokket i reservehjulsbrønnen, derfra nå du utløseren fra bilens underside. Klart det blir litt mer trikky nå reservehjulet er tilstede.
Loggført

T1 1963
T1 1974 -03
SilverPig
Medlem
***
Innlegg: 125
Bosted: Nesøya, Asker


Joik har større kraft enn krutt!


Vis profil
« Svar #9 på: mars 03, 2008, 13:38:19 pm »

Jeg ville gått for apebaby-trikset til JHU som beskrevet i en gammel tuju-tråd.  Osteaktig En sikker vinner hver gang.
Loggført
GeirH
Supermedlem
*****
Innlegg: 552
Bosted: Borgen, ca. 4 mil nord for Oslo.



Vis profil
« Svar #10 på: mars 03, 2008, 14:03:07 pm »

Har bare vært borti 2 låser som jeg har studert nærmere, den ene til boble fra 67 den andre en Ghia fra 60. Begge disse låsene er ganske finurlige, de er på en måte  i åpen stilling når du du drar i wire'en eller ved wire brudd. Det er bare når en hel wire sørger for å holde låsen i en mellomstilling at låsen er låst...... mitt tips, uten å være sikker på om VW gikk bort fra denne løsningen, er å faktisk prøve å åvlaste låsen ved å dytte panseret ned, og se om det åpner. Tar gjerne imot tilbake melding etterpå om låsen din er konstruert på den samme "lure" måten.
Loggført

Har laaang VW-pause.
1303SS
Supermedlem
*****
Innlegg: 2526
Bosted: solbergmoen



Vis profil
« Svar #11 på: mars 03, 2008, 15:08:48 pm »

sikreste er å kutte håntaket i bently rep.litteratur står det hvordan
så er det vel berre å ringe skrotnisse å få ett nytt håntak Gliser
Loggført

1972 1302 jub.nr20001941
1963 tempo taifun

1937 swithun s98

Meld deg inn i klubben vår: http://www.vvwklubb.no/meld-deg-inn-i-klubben/
Flakken
Nybegynner
*
Innlegg: 40
Bosted: Verdal



Vis profil
« Svar #12 på: mars 03, 2008, 19:44:03 pm »

Ble så jeg kappet et hull i reservehjulsbrønnen og fikk åpnet pansret derfra fikk ordna ny kabel og sveist igjen hullet igjen, fungerte som fjell.
Loggført

Type 1 1963
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #13 på: mars 03, 2008, 23:58:18 pm »

Panser låsen på boblo mi kan du no opna utan å dra i nokon som helst wire Osteaktig
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
ahelgemo
Supermedlem
*****
Innlegg: 1597
Bosted:


Vis profil

« Svar #14 på: juni 02, 2008, 21:54:53 pm »

noen flere forslag til dette?
har samme problemet hær no,men jeg har en hel wire...problemet kom etter at jeg skrudde "tappen" i låset ned en god del.........gjerne svar på pm


GladGladGlad
Loggført
Gromgutn
Seniormedlem
****
Innlegg: 476
Bosted: Oslo



Vis profil
« Svar #15 på: oktober 26, 2008, 23:02:11 pm »

Panser låsen på boblo mi kan du no opna utan å dra i nokon som helst wire Osteaktig

Samme med min, det er bare å trykke inn knappen å åpne.
Noen som har tips på hvordan jeg han fjerne håndtaket og lage skult åpning?
Loggført

72 1302 roadster
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!