mai 05, 2025, 01:32:38 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Kjøling av stempel  (Lest 1548 ganger)
Hulken
Supermedlem
*****
Innlegg: 3433
Bosted: Gjøvik


Hardcore type four...


Vis profil
« på: juni 02, 2010, 20:41:26 pm »

Er det noen her hjemme som har montert ventiler fra Porsche for kjøling av stempel ved hjelp av en oljesprut fra lagerbanen? Se link for forklaring av hva jeg mener... http://www.shoptalkforums.com/viewtopic.php?t=90241&view=previous&sid=aa41e49079d07cbff5622aa2f54d7e33
Loggført

Arild B, Gjøvik
1956 1200 cabriocoach restobjekt (solgt til hyggelig herre)
1972 1302S "Hulken" restobjekt
1973 412 2-dørs coupe
Andersen Racing
Supermedlem
*****
Innlegg: 555
Bosted: Spydeberg


Vis profil

« Svar #1 på: juni 06, 2010, 10:36:48 am »

hei
ja jeg fikk dette montert i ei typ 4 blokk som jeg brukte i rallycross ventilene åpnet når oljetrykket ble over 3 kilo
men den enne dysa datt ut etter en stund og da ble det veldigt dårlig oljetrykk
så ikke at dette hjalp noe som helst jeg brukte også nicasil cyl
mvh Kåre
Loggført
Hulken
Supermedlem
*****
Innlegg: 3433
Bosted: Gjøvik


Hardcore type four...


Vis profil
« Svar #2 på: juni 06, 2010, 13:38:34 pm »

Ser ut som det blir nicasil på meg også, det hjelper vel uansett mye på temperaturen. Men siden jeg satser på turbo var jeg redd det kunne bli varmt....
Loggført

Arild B, Gjøvik
1956 1200 cabriocoach restobjekt (solgt til hyggelig herre)
1972 1302S "Hulken" restobjekt
1973 412 2-dørs coupe
GeirH
Supermedlem
*****
Innlegg: 552
Bosted: Borgen, ca. 4 mil nord for Oslo.



Vis profil
« Svar #3 på: juni 06, 2010, 17:57:15 pm »

På "Svenske" motoren min fra 1980 ett eller annet er dette gjort.
Hullet gjennom bærelagerbukken er derimot så lite, så det er ingen "dyser" eller andre ting som kan løsne og havne i motoren, eller løsne og gi fall i oljetrykket. Som sagt bare ett hull.
Loggført

Har laaang VW-pause.
Andersen Racing
Supermedlem
*****
Innlegg: 555
Bosted: Spydeberg


Vis profil

« Svar #4 på: juni 06, 2010, 20:23:42 pm »

hei
tror ikke du må nicasil selv om du har turbo mine venner i tyskland så ikke noe vits med det
og så koster de 14000 bare for cyl og husk at det er mange som sier de selger nicasil men det er noe helt annet
tror jeg kjøpte mine på LN engenering

mvh K
Loggført
Savanna67
Supermedlem
*****
Innlegg: 503
Bosted: Oslo-Skedsmo


Vis profil

« Svar #5 på: juni 06, 2010, 20:28:36 pm »

Har dette på min wbx blokk. bruker Porsche dyser. det viktige er å ikke borre fulldiameter hullet helt gjennom, men la det stå igjen en krage mot sylinderene.
Loggført
Hulken
Supermedlem
*****
Innlegg: 3433
Bosted: Gjøvik


Hardcore type four...


Vis profil
« Svar #6 på: juni 06, 2010, 20:41:25 pm »

Høres fornuftig ut. Hvem gjorde jobben? Får et sett til ok pris Andersen, kun derfor. 98mm Oettinger sats...
Loggført

Arild B, Gjøvik
1956 1200 cabriocoach restobjekt (solgt til hyggelig herre)
1972 1302S "Hulken" restobjekt
1973 412 2-dørs coupe
Savanna67
Supermedlem
*****
Innlegg: 503
Bosted: Oslo-Skedsmo


Vis profil

« Svar #7 på: juni 06, 2010, 21:42:55 pm »

Tor Øyvind Skinne monterte disse.
Loggført
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!