april 16, 2024, 11:23:59 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Dobble gassere.....  (Lest 4161 ganger)
Mr. Empiboy
Supermedlem
*****
Innlegg: 1928
Bosted: Skien. Og godt er det!



Vis profil
« på: juni 04, 2010, 11:19:33 am »

Skal bygge nye innsug til bobla for å kunne henge på en gasser til....... Tenkte å bruke den orginale Solex 28PCI'n som står på og skaffe en til....... Men kom til å tenke på dette med choke! Hva gjør jeg her? Stag både til gass og choke eller bruker folk gassere med automatchoke?
Loggført

Se nøye på det jeg skriver.
Det jeg har skrevet, er det jeg mener. Hvis du finner ei linje med en annen betydning i melom det jeg har skrevet er det ikke min skyld.
Knechten
Supermedlem
*****
Innlegg: 763
Bosted: Røyken



Vis profil WWW
« Svar #1 på: juni 04, 2010, 12:20:46 pm »

Eller kjører uten choke  Glad
Min erfaring er at motoren ikke er så var på choke når du får to gassere, går litt ureint til å begynne med men kommer seg fort. Men det finnes varianter av dette, noen hadde choken bare tilkoblet en av gasserne. Da gikk vel motoren reint på ene sida? Alternativt kan du vel koble til begge chokene. Automatchoke er vel litt for nytt på et "Old Speed" oppsett  Blunker

Mitt dobbeltforgasseroppsett på 30 Hk går fint uten choke, men kjøres bare om sommeren.
Loggført
Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #2 på: juni 04, 2010, 12:33:09 pm »

På ovalen min har jeg fjerna choken.  Litt uggen når den er kald men ellers kjempefin.
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
Mr. Empiboy
Supermedlem
*****
Innlegg: 1928
Bosted: Skien. Og godt er det!



Vis profil
« Svar #3 på: juni 04, 2010, 21:34:00 pm »

Eller kjører uten choke  Glad
Min erfaring er at motoren ikke er så var på choke når du får to gassere, går litt ureint til å begynne med men kommer seg fort. Men det finnes varianter av dette, noen hadde choken bare tilkoblet en av gasserne. Da gikk vel motoren reint på ene sida? Alternativt kan du vel koble til begge chokene. Automatchoke er vel litt for nytt på et "Old Speed" oppsett  Blunker

Mitt dobbeltforgasseroppsett på 30 Hk går fint uten choke, men kjøres bare om sommeren.

Er det lov å spørre hva slags gassere, innsug og topper du kjører med? Må si jeg litt sugen på å snekkre sammen et oppset med dobble stag. Et til gassen (e) og et til choken (e) Blunker..... Hadde jo vært moro om dette funket og i tilleg hadde fått en finish som gjorde at det ser gammelt ut.
Når det kommer til luftfilter har jeg vurdert å lage disse selv. Ser for meg å dreie et lokk og en bunn som jeg skrur til gasseren. I mellom disse delene skal det stå et "rør" laget av valset perforert plate med finmasket strekmetall på innsiden. Noen som har tips til et bra filtermateriale som jeg kan ha på inni? Disse planene mine blir vel neppe veldig old-speed, men jeg tror det kan bli mye artige utfordringer før jeg får noe slikt til å fungere ordentlig.
Loggført

Se nøye på det jeg skriver.
Det jeg har skrevet, er det jeg mener. Hvis du finner ei linje med en annen betydning i melom det jeg har skrevet er det ikke min skyld.
Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #4 på: juni 05, 2010, 15:56:33 pm »

Hva med å bruke 2 slike gassere som står på type 3. Eller lage et likt opsett. Du trenger ikke stag om du har elektrisk choke.
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
Mr. Empiboy
Supermedlem
*****
Innlegg: 1928
Bosted: Skien. Og godt er det!



Vis profil
« Svar #5 på: juni 05, 2010, 17:02:20 pm »

Hva med å bruke 2 slike gassere som står på type 3. Eller lage et likt opsett. Du trenger ikke stag om du har elektrisk choke.

Er jo litt nostalgisk med masse "remedier" for å få de delene man har liggende til å virke da. Føler at det er litt nostalgi over slike løsninger......... Farfar levde for slikt! Trist han ikke kan være med på dette prosjektet.
Loggført

Se nøye på det jeg skriver.
Det jeg har skrevet, er det jeg mener. Hvis du finner ei linje med en annen betydning i melom det jeg har skrevet er det ikke min skyld.
tmatre
Supermedlem
*****
Innlegg: 875
Bosted: Rogaland - Klepp



Vis profil
« Svar #6 på: juni 06, 2010, 12:13:31 pm »

Har sett litt på dette selv, men så ble det Porsche maskin i stede :-)
Hadde lagret litt lenker fra vintage speed på thesamba

Denne viser litt et eksempel på gasser stag for center delen
http://www.thesamba.com/vw/forum/viewtopic.php?t=214234
Og i denne tråden er det et bilde som viser mer tilkoblinen til gasser
http://www.thesamba.com/vw/forum/viewtopic.php?t=349628

Hjemmelaget innsug:
http://www.thesamba.com/vw/forum/viewtopic.php?t=365042

Ellers er det jo mye snadder her
http://www.riechertmotorentechnik.de/
Har engelsk side som ikke er like oppdatert

Loggført

"Under steer is when you hit the wall with the front of the car and over steer is when you hit the wall with the rear of the car.
Horsepower is how fast you hit the wall, torque is how far you take the wall with you."
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!