april 25, 2024, 20:34:26 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: 1 [2]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: purity's motorprosjekt  (Lest 10176 ganger)
JTWE
Supermedlem
*****
Innlegg: 2198
Bosted:


Vis profil

« Svar #30 på: mars 12, 2008, 20:40:13 pm »

Anbefaler ikke aircooled.net

Leste også mye positivt på forhånd, men etter å ha handlet der selv sier jeg kun en ting: styr unna...

Jeg skulle faktisk betale gebyrene i forbindelse med å få tilbakeført pengene de hadde tatt for deler de ikke hadde sendt. Sjefen der borte kalte alle andre enn seg selv løgner, når feilen beviselig lå i hans ansvarsområde, og ville ikke ordne opp der heller.

Styr unna.
Loggført
Filip/purity
Supermedlem
*****
Innlegg: 1446
Bosted: Karmøy og Oslo



Vis profil
« Svar #31 på: mars 12, 2008, 20:52:21 pm »

Ok, jeg har ikke sammenlignet priser enda, noen som har andre nettbutikker å anbefale? Gjerne både i USA og Europa. Mtp på dollarkursen er vell USA billigst.

Jeg tok siden for god fisk fordi de hadde mange gode tekniske artikler (for nybegynnere som meg) og svarte godt på mailer jeg har sendt med tekniske spørsmål, men jeg får ta en titt på andre sider også da.
Loggført

1967 1300 (solgt)
1971 1302 (solgt)
1967 1200
TomR
Supermedlem
*****
Innlegg: 2089
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #32 på: mars 12, 2008, 23:08:28 pm »

http://www.vwparts.net - men sjekk nå priser her hjemme og da - kan hende du blir overrasket om det er bare småtteri du skal ha Glad

Ok, jeg har ikke sammenlignet priser enda, noen som har andre nettbutikker å anbefale? Gjerne både i USA og Europa. Mtp på dollarkursen er vell USA billigst.

Jeg tok siden for god fisk fordi de hadde mange gode tekniske artikler (for nybegynnere som meg) og svarte godt på mailer jeg har sendt med tekniske spørsmål, men jeg får ta en titt på andre sider også da.
Loggført

- The devil is in the detalis!
- Når små menn kaster lange skygger så er det kveld!
erikaa
Supermedlem
*****
Innlegg: 854
Bosted: Bergen



Vis profil WWW
« Svar #33 på: mars 13, 2008, 00:31:33 am »

Har handlet flere ganger hos Aircooled.net - har bare posistive erfaringer. Det er også mye kunnskap som følger med når du handler hos dem. Instruksjoner på mail sammen med produktene - og gode svar på det du måtte lure på.
Loggført
Filip/purity
Supermedlem
*****
Innlegg: 1446
Bosted: Karmøy og Oslo



Vis profil
« Svar #34 på: mars 15, 2008, 16:12:53 pm »

Jeg har oppdaget at Aircooled.net ikke sender sylindre/stempler ut av USA (av ukjente grunner), så dette må jeg kjøpe et annet sted. Noen som vil anbefale en butikk? Trenger ikke noe dyrere enn Cima/Mahle "forged".

Satser på at jeg går for Bugpack 4340 veiv og Scat I-beam 5,394" 4340 råder.
Loggført

1967 1300 (solgt)
1971 1302 (solgt)
1967 1200
Torgeir
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 768
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil WWW
« Svar #35 på: mars 15, 2008, 16:20:06 pm »

vwparts.net bruker jeg mye i alle fall.... veldig fornøyd med service og priser
Loggført



Åffer dådå? Åffer senkar dom på restoviset?
HansO
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 1574
Bosted: Fredrikstad



Vis profil
« Svar #36 på: mars 17, 2008, 20:24:47 pm »

Jeg har oppdaget at Aircooled.net ikke sender sylindre/stempler ut av USA (av ukjente grunner), så dette må jeg kjøpe et annet sted. Noen som vil anbefale en butikk? Trenger ikke noe dyrere enn Cima/Mahle "forged".

Satser på at jeg går for Bugpack 4340 veiv og Scat I-beam 5,394" 4340 råder.


Hvor har du tenkt å handle det? Leter litt rundt etter veiv og råder selv.
Loggført

1960 T-1
1965 T-1
1988 Opel Omega (Til salgs)
1993 Honda CBR600F
1998 BMW 520iAT
2001 Chrysler PT Cruiser

Sulten og tørst, bil først!

Kjør fort, ta sjanser.
Filip/purity
Supermedlem
*****
Innlegg: 1446
Bosted: Karmøy og Oslo



Vis profil
« Svar #37 på: mars 18, 2008, 01:33:27 am »

Jeg har oppdaget at Aircooled.net ikke sender sylindre/stempler ut av USA (av ukjente grunner), så dette må jeg kjøpe et annet sted. Noen som vil anbefale en butikk? Trenger ikke noe dyrere enn Cima/Mahle "forged".

Satser på at jeg går for Bugpack 4340 veiv og Scat I-beam 5,394" 4340 råder.


Hvor har du tenkt å handle det? Leter litt rundt etter veiv og råder selv.
Dette fåes tak i fra Aircooled.ne.t

Råder Veiv
Loggført

1967 1300 (solgt)
1971 1302 (solgt)
1967 1200
Filip/purity
Supermedlem
*****
Innlegg: 1446
Bosted: Karmøy og Oslo



Vis profil
« Svar #38 på: mars 20, 2008, 23:31:51 pm »

Fikk tips om å bruke en Engle VZ-15 kan fra en på TheSamba ("use a VZ15 cam and you'll be able to pull trees out and their roots...."), denne har følgende specs:

VZ-15    279º    250º    0.435"    11.05    108º    (lift at cam)

Som dere ser har denne noe høyt løft, derfor tenkte jeg at jeg heller kunne bruke en kam med mindre løft, sammen med ratio rockers. Derfor lurte jeg på hva de evt. ulempene med å bruke ratio rockers er? Utenom selve kostnaden for vippestellet.
Loggført

1967 1300 (solgt)
1971 1302 (solgt)
1967 1200
Filip/purity
Supermedlem
*****
Innlegg: 1446
Bosted: Karmøy og Oslo



Vis profil
« Svar #39 på: mars 23, 2008, 21:22:30 pm »

Tenkte bare at jeg skulle legge ut en liten oppdatering på hvordan planleggingen av motoren går.

82mm "Super Race" veiv fra CBPerformance
94mm Cima/Mahle "forged" sylindre og stempler
5,4" Uni Tech Performance råder
Doble Weber 40 med 32 eller 34 venturier (hva heter det på norsk?), eller to Weber 44 (med standard 36 venturi)
40x35,5 ventiler - Enten "Los Bandidos" fra CB som jeg porter/polerer selv, eller 044 Super Mag CNC Round Port fra CB

Hva tror dere om toppene, er det like greit at jeg porter disse selv, eller bør jeg investere i ferdig portede og polerte topper fra CB? Hvor mye ekstra vil jeg få ut av motoren ved å bruke ferdig portede topper?

Har ikke bestemt meg for kam enda, men valget står mellom en mild kam sammen med 1.4:1 vippestell, eller en kam med høyt løft. Duration@0,050 rundt 240-250 og løft (ved ventilene) på 0,475-0,510. VZ-15, FK7, C24 og Web-Cam 163 (m/1.25:1) har blitt foreslått. Innspill her?
Loggført

1967 1300 (solgt)
1971 1302 (solgt)
1967 1200
Lasse `65
Supermedlem
*****
Innlegg: 2094
Bosted: Trondheim


LUFTLIGA`N


Vis profil WWW
« Svar #40 på: mars 26, 2008, 13:59:28 pm »

Jeg ville latt leverandøren av toppene porte dem hvis jeg aldri har gjort det før. Det spørs litt på hvor mye du skal ta av/gjøre med dem. Tror ikke du betaler mye for å få dette gjort der de handles
Loggført

Filip/purity
Supermedlem
*****
Innlegg: 1446
Bosted: Karmøy og Oslo



Vis profil
« Svar #41 på: mars 26, 2008, 20:32:11 pm »

Jeg ville latt leverandøren av toppene porte dem hvis jeg aldri har gjort det før. Det spørs litt på hvor mye du skal ta av/gjøre med dem. Tror ikke du betaler mye for å få dette gjort der de handles
Topper med 40x35,5 ventiler fant jeg hos CBPerformance til $350 ("Los Bandidos"), mens de billige portede toppene går for $622 ("044 Super Mag CNC Round Port"). Penger spart er penger tjent (budsjettet begynner å bli noe tynt), og dette skal tross alt bygges når jeg går på folkehøyskole på linja "Bil og mekk", så da hadde jeg håpet å gjøre noen ting som dette selv. Men på TheSamba blir det kraftig anbefalt at jeg skal kjøpe ferdig portede topper, så jeg får se hva jeg finner på, og om lommeboka strekker til.
Loggført

1967 1300 (solgt)
1971 1302 (solgt)
1967 1200
Endre D
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 1323
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #42 på: mars 26, 2008, 21:08:49 pm »

Jeg ville latt leverandøren av toppene porte dem hvis jeg aldri har gjort det før. Det spørs litt på hvor mye du skal ta av/gjøre med dem. Tror ikke du betaler mye for å få dette gjort der de handles
Topper med 40x35,5 ventiler fant jeg hos CBPerformance til $350 ("Los Bandidos"), mens de billige portede toppene går for $622 ("044 Super Mag CNC Round Port"). Penger spart er penger tjent (budsjettet begynner å bli noe tynt), og dette skal tross alt bygges når jeg går på folkehøyskole på linja "Bil og mekk", så da hadde jeg håpet å gjøre noen ting som dette selv. Men på TheSamba blir det kraftig anbefalt at jeg skal kjøpe ferdig portede topper, så jeg får se hva jeg finner på, og om lommeboka strekker til.

Hva med Tims Stage 1? Portingen på Tims toppene går langt utenpå noe av det CB leverer rett ut av esken i følge en del relativt erfarne folk  Glad
http://www.thesamba.com/vw/classifieds/detail.php?id=185137
Loggført



"When the Boogeyman goes to bed, he checks his closet for Chuck Norris"

Røten bay - be gone!
JS
Supermedlem
*****
Innlegg: 2748
Bosted: Fredrikstad



Vis profil
« Svar #43 på: mars 26, 2008, 22:09:09 pm »

Det er kanskje noe med at Tims toppene er dobbelt så dyre Endre?  Blunker
Du får sikkert topper som flower ganske greit for den prisen hos cb også.
Loggført
Filip/purity
Supermedlem
*****
Innlegg: 1446
Bosted: Karmøy og Oslo



Vis profil
« Svar #44 på: mars 27, 2008, 08:16:37 am »

Steve Tims-toppene koster "bare" $615 (Stage 1) og $740 (Stage 2), så dette var ikke mye dyrere enn de jeg fant hos CB. Jeg får ta en titt på hva folket sier om Steve Tims toppene på TheSamba. Takk for tipset! Glad
Loggført

1967 1300 (solgt)
1971 1302 (solgt)
1967 1200
JS
Supermedlem
*****
Innlegg: 2748
Bosted: Fredrikstad



Vis profil
« Svar #45 på: mars 27, 2008, 08:37:37 am »

Nå tenkte jeg i forhold til de los bandidos toppene.  Blunker
Skal du ha litt større saker så flower cnc wedgeport toppene til cb litt bedre enn Tims stage 2.
Vær obs på at hvis du ikke skal ha større innsugsventil enn 40mm så tror jeg hk kurven vil flate ut ganske tidlig.
På en annen side vil sikkert motoren bli veldig kjørbar på lave turtall.
Loggført
Endre D
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 1323
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #46 på: mars 27, 2008, 09:09:14 am »

Jeg tenkte for ordens skyld på Tims stage 1 sammenliknet med "044 Super Mag CNC Round Port" ($622) Glad
Loggført



"When the Boogeyman goes to bed, he checks his closet for Chuck Norris"

Røten bay - be gone!
Filip/purity
Supermedlem
*****
Innlegg: 1446
Bosted: Karmøy og Oslo



Vis profil
« Svar #47 på: mars 27, 2008, 09:50:12 am »

Nå tenkte jeg i forhold til de los bandidos toppene.  Blunker
Skal du ha litt større saker så flower cnc wedgeport toppene til cb litt bedre enn Tims stage 2.
Vær obs på at hvis du ikke skal ha større innsugsventil enn 40mm så tror jeg hk kurven vil flate ut ganske tidlig.
På en annen side vil sikkert motoren bli veldig kjørbar på lave turtall.
Skal ha 40mm innsug (og 35,5 eller 37mm eksosventiler), det er det de fleste har anbefalt meg til en slik motor (altså blir CNC Wedgeport for stort). Planen er at den skal sitte i bruksbilen min, og vil ikke se turtall over 5000-5500. Går for maks moment rundt 2500-3500 og maks hest rundt 5000.
Loggført

1967 1300 (solgt)
1971 1302 (solgt)
1967 1200
Sider: 1 [2]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!